«Αξεσουάρ – το συμπλήρωμα της ενδυμασίας»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ενδυμασία από τα τέλη του 15ου έως τις αρχές του 19ου αιώνα
Advertisements

Ενδυμασία - Μόδα ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Παραδοσιακό φόρεμα της Κρήτης Το παραδοσιακό φόρεμα για τα άτομα
ΑΡΧΑΙΑ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ Ερατώ Αϊδίνη Χρύσα Βουλιστιώτη Κωνσταντίνος Κονδύλης Εύη Ξουρή Θεοδώρα Τελάκη.
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ - ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
ΜΟΔΑ-ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ.
ΚΡΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ 80’s Πολλές μορφές από τα τέλη του 1970 παραμένουν μόδα στις αρχές του Στη δεκαετία του 1970, η σιλουέτα της μόδας τείνει.
Η ΜΟΔΑ ΤΟΝ 20Ο ΑΙΩΝΑ.
Η ενδυμασία και η μόδα στα Βυζαντινά χρόνια
Φορέματα σε Α γραμμή (1950).
Από της δεκαετία του 1920 έως τη δεκαετία του 1930.
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΜΟΔΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Δ΄
Η ΜΟΔΑ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ
Κατερίνα Σαντοριναίου
Αντίληψη της ομορφιάς Μόδα και περιποίηση
Ρώμη Βυζάντιο Μεσαίωνας
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ 18ος - 19ος αιώνας.
Η ενδυμασία στο Βυζάντιο
Μόδα στην Ευρώπη Για γυναίκες
ΜΟΔΑ ΚΑΙ 60’s.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 2. Η ΝΕΟΛIΘIΚΗ ΕΠΟΧΗ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ ΧΡΟΝΩΝ
ΜΟΔΑ.
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΧΛΩΡΙΔΑ ΣΤΑ ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΕΝΔΥΣΗ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Η ενδυμασία στην Αρχαία Ρώμη
Ενδυμασιεσ αρχαιων Ελληνων
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΩΙΜΗ ΕΠΟΧΗ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
α) Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΥΦΑΝΤΙΚΗΣ Φωτόπουλος Φάνης
Ιστορία Της Μόδας Και Κομμωτικής Τέχνης
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΕΣ
H γυναικεία ενδυμασία κατά την εποχή του χαλκού
ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ
ΥΠΟΔΗΜΑ Το Παπούτσι είναι ένα κομμάτι της ενδυμασίας και καλύπτει το κάτω μέρος του ποδιού. Εκτός από το απλό κάλυμμα βοηθάει και στο βάδισμα. Συνήθως.
Ένδυση στα χρόνια του Βυζαντίου
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΑΓΟΥΛΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Η εξέλιξη της ενδυμασίας στην αρχαία Ελλάδα
Επιμέλεια: Δούρου Μαρίνα ΠΕ04-04
Το μακιγιάζ από την αρχαία εποχή έως και σήμερα…
«Η σημασία και η συμβολική γλώσσα της ενδυμασίας»
Ο ΚΑΛΛΩΠΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ
ΘΕΜΑ : "Γεωμετρικές Δημιουργίες" Γεωμετρία και Μόδα
Κρητικές Παραδοσιακές Φορεσιές
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΦΟΡΕΣΙΕΣ
“Η μόδα στη ζωή μας” Η μόδα είναι ένα πολυσύνθετο φαινόμενο που καθρεπτίζει τις εξελίξεις μιας κοινωνίας σε μια ιστορική περίοδο. Ο ρόλος της είναι να.
Μινωικός πολιτισμός (καθημερινή ζωή, θρησκεία, γραφή)
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ
Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ
ΠΡΟΣΩΠΟΛΟΓΙΑ- ΜΑΚΙΓΙΑΖ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
Διερευνητική εργασία Α’ Λυκείου Ενδυμασία-Ταξίδι στο χρόνο κομμάτι: -μοντέρνο κοστούμι -ρούχα της δουλειάς.
Η ενδυμασία και η μόδα στο βυζάντιο Ιστορία Β΄ Γυμνασίου Κεφ.Ε΄.1.
Η ενδυμασία στα χρόνια της Ωραίας Ελένης
Λαϊκή τέχνη Η γυναικεία φορεσιά Οι γυναίκες της Καλύμνου χεροδύναμες κι εργατικές ξέρουν να υφαίνουν στους εργαλειούς μόνες τους τα μάλλινα πολύχρωμα χράμια,
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
ΑΡΑΜΠΑΤΖΟΓΛΟΥ ΣΠΥΡΟΣ - ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ - Α 1- ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2015.
 Πρόλογος  Κλασσικό ψηλό χτένισμα  Μοντέρνο ψηλό χτένισμα  Χτενίσματα με κότσους  Εικόνες: 1.Χτενίσματα με κότσους 2.Νυφικά χτενίσματα με κότσους.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΜΟΔΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΙΛΚΙΣ
Μόδα στον Ινδουισμό Μια εργασία για το μάθημα του Project από τους μαθητές: Νικολόπουλο Αχιλλέα, Παπία Θανάση, Πλάτανο Φώτη και Πούλιο Ηλία Π.Π.ΓΕΛ ΠΑ.ΜΑΚ.
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Η τέχνη στον Κυκλαδικό, Μινωικό, Μυκηναϊκό πολιτισμό
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΊΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ.)
Αρχαίο θέατρο – Αρχαίο Ωδείο Πάφου
FASHION.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Αξεσουάρ – το συμπλήρωμα της ενδυμασίας» 2ο ΕΠΑΛ Σερρών 2012-2013 Το Θέμα της εργασίας : «Αξεσουάρ – το συμπλήρωμα της ενδυμασίας» Η ομάδα μας: Παπανδρέου Χρυσούλα Πρασιάδου Φωτεινή Προντάν Λιούμπου Τσενάι Γκεράλντ Τσέρρι Άντι Χασεκίδου Άννα

Η ΣΤΕΝΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥ ΕΝΔΥΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΟ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑ ΤΟΥ (ΑΞΕΣΟΥΑΡ) Σκοπός της εργασίας μας είναι η εξέταση της ανά των αιώνων και χρόνων εξέλιξη των αξεσουάρ, τα οποία ήταν και είναι απαραίτητο συμπλήρωμα της ενδυμασίας του ανθρώπου. ακόμα, τα αξεσουάρ αποτελούν σημαντικό στοιχείο που μαρτυρά το ύφος ενός ενδύματος, αλλά και μιας εποχής. Ερευνώντας, λοιπόν, τα αξεσουάρ διαφόρων χρονικών περιόδων διαπιστώσαμε την στενή σύνδεση του ενδύματος με το συμπλήρωμα του –τα αξεσουάρ-.

ΤΑ ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΙΓΥΠΤΟΣ ΤΑ ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΙΓΥΠΤΟΣ Το φυσικό μαλλί ή η μεγάλη περούκα είχαν μεσαίο μάκρος, με μαλλιά κομμένα ευθεία, ίσια ή πλεγμένα σε πολλές μικρές κοτσίδες. Οι ηγέτες φορούσαν ως σύμβολο ισχύος ιμάντες στο μέτωπο, έφεραν στέμματα και κοινωνικές μήτρες. Το υπόδημα ήταν προνόμιο των πλουσίων, οι οποίοι φορούσαν σανδάλια με ιμάντες στα δάκτυλα και μυτερές απολήξεις. Άνδρες και γυναίκες φορούσαν πλούσια κοσμήματα από χρυσό και πολύτιμους λίθους, από εμαγιέ και ελεφαντόδοντο.

ΤΑ ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ Οι έλληνες φορούσαν καπέλο μόνο όταν ταξίδευαν. Ο πέτασος, που ήταν ένα χαμηλό, στρογγυλό καπέλο με γύρο. Οι άνδρες φορούσαν επίσης ένα στενό σκούφο συνήθως από δέρμα, τον πίλο. Οι γυναίκες χτενίζονταν με ιδιαίτερη δεξιοτεχνία και στήριζαν την κόμη τους με καρφίτσες, στεφάνια και ιμάντες. Συχνά φορούσαν και μαντίλια. Στο δρόμο φορούσαν σανδάλια. Οι γυναίκες έφεραν διάφορα κοσμήματα.

ΤΑ ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΣΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΕΠΟΧΗ ΤΑ ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΣΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΕΠΟΧΗ Οι γυναίκες χτένιζαν τα μαλλιά τους σε κότσο και τα κοσμούσαν με ένα διάδημα στο οποίο στερέωναν ένα πέπλο. Οι άνδρες συνήθως δεν κάλυπταν το κεφάλι. Όσοι ανήκαν στην άρχουσα τάξη φορούσαν περιστασιακά ένα επίπεδο σκούφο , ενώ ο αυτοκράτορας φορούσε στέμμα. Η υπόδηση ακολουθούσε την κοινωνική τάξη και προσαρμοζόταν στην ενδυμασία. Φορούσαν σανδάλια με κλειστή φτέρνα και μύτη και έντονα διακοσμημένη παντόφλες . Από κοσμήματα φορούσαν μεγάλα σκουλαρίκια, περιδέραια, βραχιόλια, δαχτυλίδια και ιδιαίτερα αξιοπρόσεκτες καρφίτσες .

ΤΑ ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ Γιακάδες σούφρες και κοντά μαλλιά για τους άνδρες. Οι γυναίκες χτενίζονταν με ιδιόρρυθμο τρόπο Τα καπέλα ήταν σκληρά, με στενό ή καθόλου γύρο. Τα παπούτσια δερμάτινα, μαλακά, με πλούσια διακόσμηση και τα γυναικεία από μπροκάρ ή κεντημένο βελούδο. Τα κοσμήματα ήταν εκλεκτά , όπως δακτυλίδια και αλυσίδες. Οι γυναίκες φορούσαν εσάρπες, γάντια, και κρατούσα μαντήλια και βεντάλιες. 

ΤΑ ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΜΠΑΡΟΚ Αρχικά άνδρες και γυναίκες κάλυπταν τα μεσαίου μήκους κατσαρά μαλλιά τους με ένα μαλακό καπέλο. Αργότερα οι γυναίκες χτένιζαν τα μαλλιά τους κότσο και τα κοσμούσαν με τη χαρακτηριστική για την εποχή φοντάνζ Η μόδα των παπουτσιών απαιτούσε τακούνι και είχαν διακόσμηση από κορδέλες ή φιόγκους.

ΤΑ ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΡΟΚΟΚΟ Οι γυναίκες φορούσαν: ένα μικρό σκούφο από δαντέλα ή ένα μικρό καπέλο διακοσμημένο με φτερά, άνθη και δαντέλα. πολύ μυτερά παπούτσια με ψηλά τακούνια και φτερά. Κορδέλες με μενταγιόν, πολλαπλά βραχιόλια από μαργαριτάρια και σκουλαρίκια με διαμάντια. Οι κύριοι έστριβαν τα μαλλιά απ 'τις περούκες τους σε μπούκλες, αλλά και τις πουδράριζαν λευκές ή γκριζωπές. Τα δετά παπούτσια τους είχαν μεσαία τακούνια.

ΤΑ ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΣΤΟΝ ΚΛΑΣΙΚΙΣΜΟΣ Η μόδα απαιτούσε τουρμπάνια, δαντελένιους σκούφους και αρχαίες περικεφαλαίες. Σημαντικά αξεσουάρ ήταν και το μουφ, η ομπρέλα και το ριντικίλ, ένα μικρό τσαντάκι για τα απαραίτητα. Φορούσαν ακόμη πολλαπλές αλυσίδες και βραχιόλια, δακτυλίδια και μεγάλα σκουλαρίκια. Οι κύριοι έφεραν το ρολόι σε μακριά αλυσίδα, διακοσμημένα μπαστούνια και ταμπακιέρες.

Η ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ ΄20 Τα γάντια, η τσάντα, το κασκόλ, η ομπρέλα και το καπέλο πρόσθεταν γοητεία στην όλη εμφάνιση και οι γραβάτες που τώρα ήταν πολύχρωμες και στολισμένες , εξελίχθηκαν σε αξεσουάρ της μόδας. Τα γυναικεία κοσμήματα ήταν τα μακριά, πολλαπλά περιδέραια από μαργαριτάρια, τα βραχιόλια και τα σκουλαρίκια. Τα ανδρικά κοσμήματα ήταν το ρολόι και το δακτυλίδι με σφραγίδα.

ΤΑ ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΣΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ ’40 Η μακριά, η χτενισμένη σε κότσο κόμμωση, συμπληρωνόταν με σκούφους ή μαντίλια. Το νιου λουκ έφερε τις διακριτικές κόμμωσης με μπούκλες και τα κομψά, δίχως ή με πλατύ γύρο καπέλα. Το μαλακό υφασμάτινο καπέλο και η τραγιάσκα, ήταν τα βασικά καπελά των ανδρών. Τα παπούτσια είχαν χοντρές σόλες και ήταν αλλόκοτα. Μετά τον πόλεμο έκαναν την εμφάνιση τους οι σόλες από κρεπ.

ΤΑ ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΣΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ ’50: ΤΑ ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΣΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ ’50: Τα καπέλα, η τσάντα και τα γάντια ήταν αρμονικά ταιριασμένα με την ενδυμασία. Τα μυτερά παμπς με τα ψηλά και μυτερά τακούνια και οι πολύ λεπτές κάλτσες νάυλον ήταν ιδιαίτερα αγαπητά. Τα νέα κορίτσια προτιμούσαν τα μαλλιά τους χτενισμένα σε κοτσίδα και φορούσαν χαμηλά παπούτσια σε στιλ μπαλαρίνας. Οι κύριοι φορούσαν μαλακά υφασμάτινα καπελά ή σπορ τραγιάσκες και στενά χαμηλά παπούτσια ή μοκασίνια. Απαραίτητο συμπλήρωμα της προσεγμένης εμφάνισης ήταν το μαντήλι και οι στενές γραβάτες ή τα παπιγιόν. 

ΤΑ ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΣΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ ’60 ΤΑ ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΣΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ ’60   Τα φαρδιά παπούτσια με αλλόκοτα τακούνια έκαναν την εμφάνιση τους και η στενή φούστα οποία με τα λεπτά καλσόν έγινε πιο ευκολοφόρετη . Φοριόταν κυρίως με μπότες διαφορετικού ύψους. Τα καπέλα έγιναν σπάνια και προτιμούσαν ιδιαίτερα ψηλές κομμώσεις, καθώς και τα ψεύτικα μαλλιά και τις περούκες. Μαζί με τα πολύχρωμα πουκάμισα εμφανίστηκε και το πουλόβερ ζιβάγκο. Οι φαρδιές γραβάτες , είχαν πολύχρωμα σχήματα.

ΤΑ ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΣΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ ’60

ΤΑ ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΣΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ ’70 ΤΑ ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΣΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ ’70   Με τη μόδα της νοσταλγίας ήρθαν στο προσκήνιο μεγάλα καπέλα με πέπλο. Στην αρχή ήταν της μόδας τα παπούτσια με τις χοντρές σόλες και τα αλλόκοτα τακούνια. Αργότερα επεκράτησε η μόδα της μπότας σε μεγάλη ποικιλία. Τα αντρικά πουκάμισα έφεραν διακριτική διακόσμηση, ρίγες και καρό. Αντί για γραβάτα φορούσαν και κασκόλ και μαντίλια. Εμφανίστηκαν και οι ανδρικές τσάντες.

ΤΑ ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΣΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ του ’80 –’90 – 2000….. ΤΑ ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΣΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ του ’80 –’90 – 2000….. Η πληθώρα των αξεσουάρ είναι τόσο μεγάλη, όσο ποτέ άλλοτε. Επιτυγχάνεται συνύφανση του μοντέρνου με το λειτουργικό. Το χρώματα, τα σχέδια και τα υλικά, εναρμονισμένα με τη σύγχρονη μόδα, είναι σε θέση να ενισχύσουν το στιλ αλλά και να τονίζουν τις αντιθέσεις.