Κατερίνα Σαντοριναίου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ενδυμασία από τα τέλη του 15ου έως τις αρχές του 19ου αιώνα
Advertisements

Ενδυμασία - Μόδα ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Παραδοσιακό φόρεμα της Κρήτης Το παραδοσιακό φόρεμα για τα άτομα
ΑΡΧΑΙΑ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ Ερατώ Αϊδίνη Χρύσα Βουλιστιώτη Κωνσταντίνος Κονδύλης Εύη Ξουρή Θεοδώρα Τελάκη.
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ - ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΜΙΝΩΙΤΩΝ Οι πληροφορίες που διαθέτουμε για το μινωικό ένδυμα προέρχονται από ένα πλήθος τοιχογραφικών παραστάσεων, από τα ενδύματα των ανθρωπόμορφων.
ΜΟΔΑ-ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ.
Οι κοινωνικές επιρροές στην μόδα και την ένδυση
ΚΡΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ 80’s Πολλές μορφές από τα τέλη του 1970 παραμένουν μόδα στις αρχές του Στη δεκαετία του 1970, η σιλουέτα της μόδας τείνει.
Η ΜΟΔΑ ΤΟΝ 20Ο ΑΙΩΝΑ.
Η ενδυμασία και η μόδα στα Βυζαντινά χρόνια
Φορέματα σε Α γραμμή (1950).
Από της δεκαετία του 1920 έως τη δεκαετία του 1930.
Η ΜΟΔΑ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ
ΥΠΟΘΕΜΑ: Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
DESIGNED BY MALAMOU V. KOKONI A.KOUTSIKOU M.
«Αξεσουάρ – το συμπλήρωμα της ενδυμασίας»
Αντίληψη της ομορφιάς Μόδα και περιποίηση
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΥΤΡΟΥ ΑΝΝΙΤΑ ΚΕΡΑΤΣΑ
Ρώμη Βυζάντιο Μεσαίωνας
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ 18ος - 19ος αιώνας.
ΥΠΟΘΕΜΑ: Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
Η ενδυμασία στο Βυζάντιο
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ: «ΗΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ ΤΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ ΚΑΘΕ ΕΠΟΧΗΣ»
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΕΝΔΥΣΗ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΜΕΛΗ ΤΟΥ PROJECT 7 ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ ΑΝΝΑ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΧΟΡΟΣ ΤΣΑΜΙΚΟΣ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Μανικιούρ - Πεντικιούρ
Η ενδυμασία στην Αρχαία Ρώμη
Ενδυμασιεσ αρχαιων Ελληνων
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΩΙΜΗ ΕΠΟΧΗ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ.
Ιστορία Της Μόδας Και Κομμωτικής Τέχνης
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΕΣ
H γυναικεία ενδυμασία κατά την εποχή του χαλκού
Ένδυση στα χρόνια του Βυζαντίου
Η εξέλιξη της ενδυμασίας στην αρχαία Ελλάδα
ΣΩΜΑΤΟΜΕΤΡΙΑ Χατζηιερεμία Μαρία Κλωστοϋφαντουργός Τμήμα Α’
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Η ενδυμασία στο πέρασμα του χρόνου» Σχ
Η λειτουργία των εθίμων στις τοπικές κοινωνίες:
Το μακιγιάζ από την αρχαία εποχή έως και σήμερα…
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΑΝΑΓΚΗ Ή ΣΥΡΜΟΣ
«Η σημασία και η συμβολική γλώσσα της ενδυμασίας»
ΘΕΜΑ : "Γεωμετρικές Δημιουργίες" Γεωμετρία και Μόδα
Κρητικές Παραδοσιακές Φορεσιές
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΦΟΡΕΣΙΕΣ
Τμήμα Project 1 ΕΠΑΛ Αξιούπολης Σχ. Έτος
“Η μόδα στη ζωή μας” Η μόδα είναι ένα πολυσύνθετο φαινόμενο που καθρεπτίζει τις εξελίξεις μιας κοινωνίας σε μια ιστορική περίοδο. Ο ρόλος της είναι να.
Μινωικός πολιτισμός (καθημερινή ζωή, θρησκεία, γραφή)
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ
ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΑΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ
ΠΡΟΣΩΠΟΛΟΓΙΑ- ΜΑΚΙΓΙΑΖ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
Διερευνητική εργασία Α’ Λυκείου Ενδυμασία-Ταξίδι στο χρόνο κομμάτι: -μοντέρνο κοστούμι -ρούχα της δουλειάς.
Η ενδυμασία και η μόδα στο βυζάντιο Ιστορία Β΄ Γυμνασίου Κεφ.Ε΄.1.
Η ενδυμασία στα χρόνια της Ωραίας Ελένης
Η ΊΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΟΊΚΟΥ COCO CHANEL. Το 1910 ανοίγει ένα μαγαζί με καπέλα με το όνομα «Chanel Modes» και γνώρισε τεράστια επιτυχία όταν μία σταρ του θεάτρου.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ 1960 & 1970
Λαϊκή τέχνη Η γυναικεία φορεσιά Οι γυναίκες της Καλύμνου χεροδύναμες κι εργατικές ξέρουν να υφαίνουν στους εργαλειούς μόνες τους τα μάλλινα πολύχρωμα χράμια,
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΜΟΔΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΙΛΚΙΣ
Μόδα στον Ινδουισμό Μια εργασία για το μάθημα του Project από τους μαθητές: Νικολόπουλο Αχιλλέα, Παπία Θανάση, Πλάτανο Φώτη και Πούλιο Ηλία Π.Π.ΓΕΛ ΠΑ.ΜΑΚ.
Η σχέση της ενδυμασίας με τη χειραφέτηση της γυναίκας
FASHION.
Η φύση είναι το σπίτι μας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κατερίνα Σαντοριναίου 2ο ΕΠΑΛ Σερρών 2012-2013 Θέμα: «Η ιστορική εξέλιξη της ενδυμασίας» Η ομάδα «Fashion» : Αλεξάνδρα Σιδερίδου Ράνια Σπαθά Κατερίνα Σαντοριναίου Ιωάννα Τοροφωτίδου Ειρήνη Ματζίρη Γεωργία Σιάκκα Ειρήνη Σκουπατζή

Σκοπός της εργασίας μας είναι η παρουσίαση της ιστορικής εξέλιξης της ενδυμασίας από την αναγέννηση έως την δεκαετία του ’70. Εξετάσαμε με προσοχή την εξέλιξη της ενδυμασίας και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι κάθε νέα ενδυμασία επηρεάζεται από τις προηγούμενες.

«Ιστορική εξέλιξη της ενδυμασίας» ΕΙΣΑΓΩΓΗ «Ιστορική εξέλιξη της ενδυμασίας» Το ένδυμα για να φθάσει στην σημερινή του μορφή πέρασε αρκετά στάδια εξέλιξης, ακολούθησε ορισμένους κανόνες αισθητικής και διαμορφώθηκε σε ορισμένους τύπους-στυλ, επηρέασε και επηρεάστηκε από τις ιστορικές περιόδους και πέρασε από την αναζήτηση στην ακμή για να φθάσει κάθε φορά στην παρακμή, αρχίζοντας πάλι μια νέα πορεία με τους ίδιους σταθμούς .Ο κάθε λαός ακολούθησε έναν δικό του ρυθμό και τύπο αμφίεσης στην αρχή, ύστερα πήρε στοιχεία από τις ενδυμασίες άλλων χωρών, διατήρησε όμως τον εθνικό του χαρακτήρα και το προσωπικό του στοιχείο.

Το πρώτο ένδυμα Τα αίτια που οδήγησαν τον πρωτόγονο να ντυθεί ήταν η ανάγκη για προστασία από τις καιρικές συνθήκες, η ανάγκη να στολιστεί για να αρέσει και να προκαλέσει το άλλο φύλο και το αίσθημα της ντροπής για τη γυμνότητα του. Ο πρωτόγονος χρησιμοποιούσε ως πρώτο ένδυμα διάφορα φύλλα, φλούδες δένδρων και χόρτα, που τα συναρμολογούσε κατάλληλα και το δέρμα από τα ζώα που σκότωνε για να τραφεί. Στη συνέχεια θα χρησιμοποιήσει το τρίχωμα των ζώων, θα καλλιεργήσει τις πρώτες φυτικές ίνες όπως το βαμβάκι, το λινάρι και την κάνναβη, θα κατασκευάσει τον πρώτο αργαλειό για να αρχίσει να υφαίνει τα πρώτα υφάσματα.

Η ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ Στην ανδρική ενδυμασία, γίνονται πολύ της μόδας οι πιέτες. Τότε άρχισαν να φορούν και ένα άσπρο λινό πουκάμισο. Συνήθιζαν ακόμη να φορούν καπέλα ή μικρούς σκούφους. Οι γυναίκες στόλιζαν το κεφάλι τους με μια σειρά από χάντρες, ενώ οι ηλικιωμένες φορούσαν μαντήλια. Τα εφαρμοστά μακριά μανίκια που ενώνονται στις μασχάλες είναι κοινό και για άνδρες και για γυναίκες.

ΡΟΚΟΚΟ Τη δεκαετία του 1850 και 1860 οι γυναίκες φορούσαν κάτω από τη φούστα κυρίως κρινολίνα 360 μοιρών. Τα κρινολίνα μάζευαν προς τα πάνω την εξωτερική φούστα , αφήνοντας να φανεί το μεσοφόρι. Περίπου στα μέσα της δεκαετίας του ’70 το μπροστινό μέρος του φορέματος ήταν ιδιαιτέρως ίσιο από το λαιμό έως το κουντεπιέ , αλλά το μεγαλύτερο κομμάτι του έπεφτε προς τα πίσω , σχηματίζοντας πτυχώσεις , ενώ ήταν γεμάτο με γαρνιρίσματα, που κατέληγαν σε μια εξαιρετικά μεγάλη ουρά. Κάτω από τη φούστα έμπαινε ένας μηχανισμός που στήριζε και έδινε σχήμα στην ουρά. Το μπούστο κούμπωνε ψηλά στο λαιμό.

ΜΠΑΡΟΚ Η ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΜΟΔΑ: Την εποχή της ολλανδικής μόδας το κορμάκι ήταν αρκετά φαρδύ. Το μεγάλο άνοιγμα το κάλυπταν με ένα επίπεδο γιακά από δαντέλα. Τα κοντά, φουσκωτά μανίκια τελείωναν με μια δαντελένια μανσέτα. Η φούστα, είχε απαλές πιέτες και σερνόταν. Με την έλευση της γαλλικής μόδας η μέση στένεψε και πάλι. Το σκληρό κορμάκι με προέκταση δαντέλας δενόταν εμπρός με μια πλούσια διακοσμημένη εγκράφα. Τα μεσαίου μήκους μανίκια απέκτησαν βολάν από δαντέλα. Η φούστα ήταν ανοικτή εμπρός, οι άκρες γύριζαν σε ρεβέρ. Η ΑΝΔΡΙΚΗ ΜΟΔΑ: φορούσαν το άνετο χιτώνιο κουμπωμένο ως πάνω. Οι ανοιχτές ραφές των μακριών μανικιών επέτρεπαν να φαίνεται το πλούσια διακοσμημένο πουκάμισο. Τα παντελόνια που έφθαναν ως τις κνήμες, ήταν αρχικά φαρδιά και έσφιγγαν κάτω από το γόνατο. Σαν εξωτερικό ρούχο φορούσαν περιστασιακά ένα δερμάτινο χιτώνιο.

ΔΕΚΑΕΤΙΑ ‘40 Οι γυναίκες βάφουν έντονα κόκκινα τα χείλη και τα νύχια τους. πολλές γυναίκες υιοθέτησαν την ανδρική ενδυμασία και φόρεσαν για πρώτη φορά παντελόνια. Η γυναικεία ενδυμασία ήταν απλή και λειτουργική σε διακριτικά χρώματα. Προς το τέλος αυτής της δεκαετίας εμφανίστηκαν μακριές φούστες ως τη γάμπα, με έντονα τονισμένη τη μέση και τους ώμους. Τα επίσημα φορέματα είχαν εκλεπτυσμένα ντεκολτέ και απέκτησαν επενδύσεις με υφάσματα. Προστέθηκαν τα κομψά καπέλα και η διακριτική κόμμωση με μπούκλες.

ΔΕΚΑΕΤΙΑ ‘50 Ήταν η πρώτη φορά που οι νέας ηλικίας άνθρωποι απέκτησαν δική τους μόδα, στυλ και εμφάνιση. Απαραίτητα στοιχεία για την εμφάνιση τους ήταν τα δερμάτινα, τα τζιν, οι κλος φούστες, τα πλεκτά, τα κοτλέ και τα παπούτσια μπαλαρίνες για τα κορίτσια. Παράλληλα, γεννιέται η γραμμή Α (στενή στο πάνω μέρος και ανοιχτή κάτω), η γραμμή Η (ίσια και αυστηρή) και η Υ (ανοιχτή στην πλάτη και στενή προς τα κάτω). Στην ανδρική μόδα τα σακάκια και τα παλτό ήταν φαρδιά και είχαν στρογγυλεμένα πέτα τα παντελόνια ήταν άνετα στο πάνω μέρος και στένευαν προς τα κάτω. Φορούσαν τζιν και δερμάτινα μπουφάν.

ΔΕΚΑΕΤΙΑ ‘60 Οι πιο σημαντικές καινοτομίες στη γυναικεία μόδα τη δεκαετία αυτή, ήταν η εμφάνιση της μίνι φούστας και η καθιέρωση του γυναικείου παντελονιού. Η μόδα των hippies επιβάλλει τζιν παντελόνια καμπάνα, κεντήματα και τρουκς στα ρούχα, κρόσσια, ξεβάμματα, ψυχεδελικά και γεωμετρικά σχέδια. Παράλληλα όμως, εξίσου διαδεδομένα, ήταν τα ταγιέρ της Coco Channel και τα φορέματα σε στυλ πριγκίπισσας. Αξιοσημείωτη είναι η εμφάνιση της μπότας στην γυναικεία υπόδηση και των φαρδιών παπουτσιών με περίεργα τακούνια. Όσον αφορά την ανδρική ενδυμασία, ενώ στην αρχή της δεκαετίας ήταν ίσια κομμένα και φαρδιά το 1965 έγιναν μεσάτα, τα παντελόνια ήταν στενά χωρίς ρεβέρ.

ΔΕΚΑΕΤΙΑ ‘70 Είναι η εποχή που φορέθηκαν τα καυτά σορτς, οι πλατφόρμες και τα πουκάμισα. Οι μεγαλύτερες γυναίκες φορούσαν μίντι φούστες και φορέματα με τονισμένη μέση. Τα τζιν την εποχή αυτή, ήταν ιδιαίτερα εφαρμοστά και σε συνδυασμό με τα δερμάτινα, τα T- shirt με τις στάμπες και τα εκκεντρικά κουρέματα αποτελούσαν το στυλ των Punk. Τα ανδρικά πουκάμισα ήταν καρό ή ριγέ, τα σακάκια ήταν μεσάτα με στενούς ώμους και τα παντελόνια με στενό καβάλο και φαρδιά προς το κάτω μέρος. Την εποχή εκείνη οι άντρες δεν φορούσαν τόσο συχνά γραβάτες αλλά προτιμούσαν τα κασκόλ και τα μαντίλια.