4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΜΟΔΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Δ΄

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ενδυμασία από τα τέλη του 15ου έως τις αρχές του 19ου αιώνα
Advertisements

ΑΡΧΑΙΑ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ Ερατώ Αϊδίνη Χρύσα Βουλιστιώτη Κωνσταντίνος Κονδύλης Εύη Ξουρή Θεοδώρα Τελάκη.
Το χρυσελεφάντινο άγαλμα του Απόλλωνα
Γιώργος Τζήκας Στ’2 Τάξη Είναι ένα χάλκινο άγαλμα που βρέθηκε στην θαλασσιά του Μαραθώνα το Το άγαλμα, μεγέθους μικρότερο από το φυσιολογικού,
Βυζαντινό-Νομισματικό Μουσείο Αθηνών 2012
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΜΙΝΩΙΤΩΝ Οι πληροφορίες που διαθέτουμε για το μινωικό ένδυμα προέρχονται από ένα πλήθος τοιχογραφικών παραστάσεων, από τα ενδύματα των ανθρωπόμορφων.
ΜΟΔΑ-ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ.
Η ενδυμασία και η μόδα στα Βυζαντινά χρόνια
«Αξεσουάρ – το συμπλήρωμα της ενδυμασίας»
Το Λαογραφικό Μουσείο Μακεδονίας Θράκης στη Θεσσαλονίκη
Αντίληψη της ομορφιάς Μόδα και περιποίηση
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ 18ος - 19ος αιώνας.
Η ενδυμασία στο Βυζάντιο
ΕΠΑΛ ΑΓΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ ΧΡΟΝΩΝ
Δικαιώματα Παρόλο που το πολίτευμα του 5ου αι. π.Χ. ήταν δημοκρατικό, οι γυναίκες αποκλεί-ονταν από το σύνολο των εκδηλώσεων της πόλης και δεν είχαν πολιτικά.
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΧΛΩΡΙΔΑ ΣΤΑ ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ
ΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Λευκή αττική λήκυθος Χαρακτηριστικό δείγμα των αγγείων με λευκό βάθος, που κατασκευάζονταν στην Αττική στους ώριμους κλασικούς χρόνους. Η λήκυθος βρέθηκε.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
Η ενδυμασία στην Αρχαία Ρώμη
Ενδυμασιεσ αρχαιων Ελληνων
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΩΙΜΗ ΕΠΟΧΗ
Δούλα της ομηρικής εποχής
Η γυναίκα στην Αρχαία Αθήνα
ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗ ΜΙΝΩΙΚΗ ΚΡΗΤΗ
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Δ΄
Ένδυση στα χρόνια του Βυζαντίου
Η εξέλιξη της ενδυμασίας στην αρχαία Ελλάδα
ΤΑ ΣΠΗΛΑΙΑ ΜΙΛΟΥΝ Η ΣΠΗΛΙΑ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΣΑΝ ΈΝΑ ΒΙΒΛΙΟ.
Το μακιγιάζ από την αρχαία εποχή έως και σήμερα…
«Η σημασία και η συμβολική γλώσσα της ενδυμασίας»
Ο ΚΑΛΛΩΠΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ
Ερευνητική εργασία της Β΄ Λυκείου
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΞΙΟΥ Project 2013
1ο Γενικό Λύκειο Μεγάρων
Μελέγγογλου Έλενα Σταθούλια Πηνελόπη Ψηλού Αγγελική.
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ
Κατσούλη Βασιλική, ΠΕ02 1ο Γυμνάσιο Νεάπολης
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Δ 10. Αρχαϊκή τέχνη π Χ (σελ.65-67). Κορυφαίες δημιουργίες Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Τα λίθινα αγάλματα σε φυσικό.
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
Η ενδυμασία και η μόδα στο βυζάντιο Ιστορία Β΄ Γυμνασίου Κεφ.Ε΄.1.
Αρχαία Ελληνικά Ευρήματα στην Ισπανία. Οι αρχαίοι Έλληνες είχαν γνωρίσει την Ιβηρική Χερσόνησο και είχαν προσεγγίσει ακόμα και σε λιμάνια της που βρέχονται.
ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ Η ΜΟΔΑ ΣΤΟ ΜΑΚΙΓΙΑΖ
Τεχνική Ψιμυθίωσης Θεαμάτων Ενότητα 2: Αρχαιοελληνικό μακιγιάζ Μικελάτου Ευθυμία Αισθητικός Κοσμητολόγος B.Sc., M.Sc. Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας.
Η ενδυμασία στα χρόνια της Ωραίας Ελένης
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Αρχαίο Θέατρο Αρχαίο Ωδείο Πάφου
Αρχαίο Ελληνικό θέατρο
Μόδα στον Ινδουισμό Μια εργασία για το μάθημα του Project από τους μαθητές: Νικολόπουλο Αχιλλέα, Παπία Θανάση, Πλάτανο Φώτη και Πούλιο Ηλία Π.Π.ΓΕΛ ΠΑ.ΜΑΚ.
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Ο όρος Αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ελληνικό κόσμο κατά την περίοδο της αρχαιότητας. Αναφέρεται όχι μόνο στις περιοχές του σύγχρονου.
Η τέχνη στον Κυκλαδικό, Μινωικό, Μυκηναϊκό πολιτισμό
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΊΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ.)
Η ΖΩΗ ΣΤΟ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ
Αρχαίο θέατρο – Αρχαίο Ωδείο Πάφου
Μυκηναϊκός Πολιτισμός
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Επιμέλεια : Αγγελική Αναγνώστου , Θαλασσινή Γκρίνια
«Παιδική Συναυλία» Οι φωτισμοί και τα χρώματα του πίνακα "περιλούζουν" έξι παιδικές μορφές και μία νεαρή κοπέλα, που πιθανόν είναι η μητέρα του μικρότερου.
O «ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (5ος π.Χ. αιώνας)
1. ΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
Μεταγράφημα παρουσίασης:

4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΜΟΔΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Δ΄

Σχολικό Έτος 2012-13 Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Κώτση Ελένη Μαθητές: Ανδρεαδάκης Γιώργος Γογγολίδης Χαράλαμπος Τριπόδης Iωάννης Τσάπαλος Αλέξανδρος Χρονόπουλος Χαράλαμπος

H ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΝΔΡΩΝ Η ενδυμασία των αρχαίων Ελλήνων Η ενδυμασία των αρχαίων Ελλήνων συνδεόταν με την κοινωνική θέση τους. Η χρησιμότητα και η άνεση ήταν τα κριτήρια επιλογής τα ενδυμάτων. Βασικά ενδύματα: χιτώνας, ιμάτιον, πέπλο, χλαμύδα «Περιβλήματα’ φορούσαν αν το απαιτούσαν οι καιρικές συνθήκες. Αρέσκονταν στα λευκά και τα πορφυρά φάσματα και όχι στα έντονα χρώματα ή τους συνδυασμούς χρωμάτων. Το μαύρο χρώμα ήταν ένδειξη πένθους.

Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ

Βοιωτικό ειδώλιο του 550 π.Χ. με σκηνή ανδρικού καλλωπισμού. Η ΚΟΜΜΩΣΗ Για τους Αθηναίους η κόμμωση υποδείκνυε την κοινωνική τάξη. Τα μαλλιά τους ήταν συνήθως κοντά. Οι υψηλές τάξεις μπορούσαν να έχουν γένια και μακριά μαλλιά. Οι Σπαρτιάτες ενήλικοι είχαν μακριά μαλλιά και τα παιδιά κοντά. Οι άνδρες έβαφαν τα μαλλιά τους ξανθά ή κόκκινα, ενώ οι γυναίκες ξανθά. Οι γυναίκες έκαναν περίτεχνα κουρέματα, ενώ οι άνδρες απλοϊκά. Βοιωτικό ειδώλιο του 550 π.Χ. με σκηνή ανδρικού καλλωπισμού.

ΥΠΟΔΗΜΑΤΑ Οι Έλληνες κυκλοφορούσαν συνήθως ξυπόλητοι εντός, αλλά και εκτός σπιτιού. Τα σανδάλια ήταν το πιο συνηθισμένο υπόδημα. Οι άντρες τα φορούσαν άβαφα ενώ οι γυναίκες με ζωηρά χρώματα. Οι άντρες στρατιώτες, ταξιδιώτες, κυνηγοί διάλεγαν ειδικές μπότες τις ενδρομίδες Οι ηθοποιοί ανέβαιναν στους κοθόρνους, ξύλινα υποδήματα με ψηλούς πάτους Στη Σπάρτη απαγορεύονταν έφηβοι και στρατιώτες να φοράνε υποδήματα.

ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ Τα πρώτα κοσμήματα με πολύτιμους λίθους Τα πρώτα κοσμήματα με πολύτιμους λίθους χρονολογούνται στο 1400π.Χ. Μινωικά δαχτυλίδια Οι άντρες φόραγαν μόνο δαχτυλίδια. Οι γυναίκες είχαν μεγάλη ποικιλία κοσμημάτων. Από την αρχαϊκή στην κλασική εποχή έγινε αλλαγή στο βάρος. Τα κοσμήματα έδειχναν τον πλούτο Μυκηναϊκό δαχτυλίδι και την κοινωνική θέση μιας γυναίκας. Θέμα των κοσμημάτων ήταν η φύση και οι 12 θεοί. Δίάδημα του 7ου αι. π.Χ. Σκουλαρίκια και βραχιόλι της Ελληνιστικής εποχής (3ος αι.π.Χ.) Μακεδονικό διάδημα του 4ου αι.π.Χ

ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΡΩΜΑΤΑ Πολλά αντικείμενα καλλωπισμού βρέθηκαν στο Δίον, στα μινωικά και μυκηναϊκά ανάκτορα, σε ανδρικούς και γυναικείους τάφους. Πολλές γυναίκες διέθεταν ολόκληρο εργαστήριο καλλωπισμού, με τριχολαβίδες, καρφίτσες, μπουκαλάκια αρωμάτων και ουσιών, δοχεία με κρέμες, τις "πυξίδες, ξύλινα συνήθως ή πήλινα, που περιείχαν φυσικές κρέμες και αλοιφές. Πυξίδα Για το βάψιμο του προσώπου και των χειλιών χρησιμοποιούσαν σκόνη χένας, χυμό από μούρο, μολύβια ή τη ρίζα του φυτού αλκέα (μολόχα). Μαύριζαν τα φρύδια με καπνά ή τριμμένο αντιμόνιο ενώ τα βλέφαρα τα σκίαζαν ελαφρά με κάρβουνο. Πούδρες, και διάφορα έλαια ανακατεμένα με χρωστικές ουσίες ορυκτής ή φυτικής προέλευσης προσέφεραν τη δυνατότητα ποικιλίας χρωμάτων.

Στα μαλλιά έβαζαν λάδι από μπουμπούκια δάφνης και κέδρου, Δεν έλειπαν επίσης τ’ αποτριχωτικά, παρασκευασμένα από ασβέστη κι αρσενικό. Στα μαλλιά έβαζαν λάδι από μπουμπούκια δάφνης και κέδρου, για να είναι εύκαμπτα και σκουρόχρωμα. Τα αρωματικά έλαια ήταν ευώδη Γνωστά αρώματα ήταν: το Ίρινον, το Νάρδον, το Βάλσαμο, η Στάκτη, το Μέλίνιο. Αρώματα εισάγονταν επίσης από την Ανατολή. Τρεις γυναίκες καλλωπίζονται πάνω από πολυτελή λουτήρα (στάμνος του Ε' αιώνα π.Χ.). Η πρώτη από δεξιά συγκρατεί τα μαλλιά της με ταινία και πλένει τα χέρια στον λουτήρα. Η μεσαία περιποιείται τα μαλλιά της με βούρτσα, ενώ η τρίτη ( με ταινία επίσης στα μαλλιά) τακτοποιεί τα φορέματά της, πριν αρχίσει το λουτρό. (Μόναχο, Αρχαιολ. Μουσείο)

ΜΟΔΑ ΚΑΙ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ Η αρχαία ελληνική Μόδα σχετιζόταν με την ιδεολογία του μέτρου. Η ενδυμασία συνδεόταν με την επαγγελματική και κοινωνική θέση κάθε ατόμου. Ο Σόλωνας και ο Λυκούργος είχαν νομοθετήσει για τον περιορισμό της υπερβολής στην ενδυμασία . Υπήρχαν αρμόδιοι του κράτους που επέβλεπαν την τήρηση των κανονισμών ένδυσης.

EΠΙΡΡΟΕΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΜΟΔΑΣ ΣΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ