Αθήνα 2009 Γεωργία Κολιοπούλου Νικόλαος Τριπόδης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας
Advertisements

Αθήνα 2009 Γεωργία Κολιοπούλου Νικόλαος Τριπόδης.
ΜΠΑΣΚΕΤ: ΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΠΟΥ ΛΑΤΡΕΥΩ
Κανονισμοί χειροσφαίρισης
Παιδιά ελάτε να παίξουμε
BOCCIA IN ACTION! Μια σύντομη παρουσίαση του Μπότσια, για να μάθετε πως παίζεται αυτό το υπέροχο παιχνίδι!
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Δημιουργικές δραστηριότητες
ΦΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
Δημοτικο σχολειο δροσιασ κ.α΄
ΑΜΑΔΕΣ Φέτος στο περιβαλλοντικό γελάσαμε, διασκεδάσαμε, παίξαμε . Ένα συναρπαστικό παιχνίδι ήταν οι αμάδες που άρεσαν πολύ σε όλους μας.
Αθήνα 2009 Γεωργία Κολιοπούλου Νικόλαος Τριπόδης.
Αθήνα 2009 Γεωργία Κολιοπούλου Νικόλαος Τριπόδης.
13ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΑΘΗΝΑ, ΕΛΛΑΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ COMENIUS “ΠΑΙΞΕ ΜΑΖΙ ΜΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ” Σχολικό έτος th PRIMARY SCHOOL CHALANDRI,
Διασχολική ημερίδα αθλοπαιδιών και παιχνιδιών δεξιοτήτων Παγκύπριο συνέδριο Αθλητικές Εκδηλώσεις με όλους για όλους Λεμεσός, Νοέμβριος 2006 Χαράλαμπος.
Επιτραπέζια Αντισφαίριση Θεσσαλονίκη 6 Σεπτεμβρίου 2013.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
Παραδοσιακά παιχνίδια
Μαρία Κουρή Πάολα Αλυσανδράτου Ελένη Μαρτσέλου
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΚΠ/ΚΟΙ ΑΝΔΡΙΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΠΑΒΕΝΤΣΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ Howard Gardner Θέμα: Ανακύκλωση.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Γράμματα…Λέξεις…Ιστορίες
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
Διάφορα παιχνίδια στη φύση
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Δειγματική διδασκαλία
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΛΕΣΒΟΥ
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΩΝ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΚΤΙΝΩΝ
ΣΧΟΛΙΚΑ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΑ ΧΕΙΡΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Κινητικα παιχνιδιΑ Εύα Ιωαννίδου.
Παιχνίδια με Μπαλόνια Ευα ιωαννιδου.
Παιχνίδια με Μπάλα Εύα Ιωαννίδου.
Παιχνίδια με διάφορους τύπους κυνηγητού
Στη μνήμη της μητέρας μου, Ιωάννας Σπ. Τριπόδη-Παρτσαδάκη
Υπεύθυνες εκπ/κοί Φυσ. Αγωγής: Παπαθανασίου Μαρία – Γραμματόση Ελένη
ΟΜΑΔΙΚΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ Περιεχόμενα Γενικά Ποδόσφαιρο Καλαθοσφαίριση
Παραδοσιακά παιχνίδια
Στη μνήμη της μητέρας μου, Ιωάννας Σπ. Τριπόδη-Παρτσαδάκη
ΧΕΙΡΟΣΦΑΙΡΙΣΗ HANDBALL
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ.
Α. Χατζηπαντελή MSc. PhD. Νοερή απεικόνιση τρόπος αντιµετώπισης προβληµάτων, ή γεγονότων µε τη σκέψη προτού αντιμετωπισθεί στην πραγµατικότητα.
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Παιχνίδια αλτικής και σκυταλοδρομίας στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΩΛΚΟΥ… …ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Τα παλιά ξεχασμένα παιχνίδια και τα σημερινά
ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ  ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙΣ  ΝΑ ΠΑΙΞΕΙΣ  ΝΑ ΔΙΔΑΞΕΙΣ ΕΝΑ ΑΘΛΗΜΑ ΠΡΕΠΕΙ ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥΣ.
Αξιολόγηση ΤΟΜΕΑΣ: ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ Timed 10 meter walk (10 μέτρα βάδιση ) Τοποθετούνται 2 ταινίες σε απόσταση 14 μέτρων και ορίζεται ενδιάμεση απόσταση 10 μέτρων.
«Σχολική Αυλή – Διάλειμμα» 20 Μαΐου Είμαστε οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ2 τάξης του 4 ου Δημοτικού Σχολείου Πτολεμαΐδας. Ήρθαμε εδώ για να.
Προπονητική ποδοσφαίρου
 Παίζοντας οι ίδιοι παραδοσιακά παιχνίδια ( Μακριά γαϊδούρα, τυφλόμυγα, κυνηγητό) και διακινδυνεύοντας τα σχόλια των συμμαθητών μας!!!  Ρωτώντας.
Τα μουσικά φθογγόσημα (τέταρτα-όγδοα-μισό) Τάξη: Γ’ Δημοτικού Ανδρέας Σκιαδάς.
Η αξία θέσης των ψηφίων στους φυσικούς αριθμούς. πόσες καρτέλες σαν αυτή;
Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή Φυσική κατάσταση, κινητικές και κοινωνικές δεξιότητες για όλους τους μαθητές Αν Καθηγητής Εμμανουήλ Κ.
Παραδοσιακά παιχνίδια ονομάζονται τα παιχνίδια που έπαιζαν οι παλαιότεροι και μεταφέρονται από γενιά σε γενιά με προφορική περιγραφή ή επίδειξη των μεγαλύτερων.
Πετοσφαίριση Volleyball
9o ΑΝΟΙΚΤΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ
Κινητικά Παιχνίδια στο φυσικό περιβάλλον
Κυνήγι θησαυρού με θέμα τις υγιεινές συνήθειες
Οδηγός καλής συμπεριφοράς και χρήσης
Η Ιστορία του μπάσκετ ή καλαθοσφαίρισης
Ελισάβετ Βεντούρα Κυριακή Δημακάκου
Παιχνίδια από το παρελθόν
«ΠΑΛΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ» Ομαδική Εργασία στο μάθημα της Λογοτεχνίας με θέμα :
Αποτελεσματικές Στρατηγικές Μάθησης
Γιαννακοπούλου Γεωργία Θεοκλήτου Φοίβη
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αθήνα 2009 Γεωργία Κολιοπούλου Νικόλαος Τριπόδης

Παιδιά ελάτε να παίξουμε Αθήνα 2009 Παιδιά ελάτε να παίξουμε Παιχνίδια εκδηλώσεων Γεωργία Κολιοπούλου Νικόλαος Τριπόδης

Παιδιά ελάτε να παίξουμε Ανάρτηση στην ιστοσελίδα του 2ου Π.Ε.Κ. Αθηνών στις 2.9.2009 Παιδιά ελάτε να παίξουμε Παιχνίδια εκδηλώσεων Συγγραφείς: Γεωργία Κολιοπούλου, εκπαιδευτικός φυσικής αγωγής Νικόλαος Τριπόδης, σχολικός σύμβουλος φυσικής αγωγής, www.tripodis.gr Συνεργασία: Ευθαλία Κοντογιαννοπούλου, εκπαιδευτικός φυσικής αγωγής Επιμέλεια κειμένου: Νίκη Ευσταθοπούλου, φιλόλογος Παναγιώτα Ψυχογιού, φιλόλογος-γλωσσολόγος Εικονογράφηση: Σταύρος Κευγάς, γραφίστας Επεξεργασία εικόνας: Σταμάτιος Τριπόδης, μοντέρ, τεχνολόγος μουσικής και ακουστικής Η δημοσίευση φωτογραφιών, η μερική ή ολική ανατύπωση από το βιβλίο απαγορεύονται χωρίς την έγγραφη άδεια των συγγραφέων

Βιογραφικά Ο Σταύρος Κευγάς του Αθανασίου, γεννήθηκε στο Μαρούσι Αττικής το 1985. Είναι απόφοιτος της Γραφιστικής του Ι.Ε.Κ. ΑΚΜΗ Αθηνών (2008). Εργάζεται ως γραφίστας στον ιδιωτικό φορέα από το 2007. Το δημιουργικό του έργο, αυτόνομο και σε συνεργασία, περιλαμβάνει πολλές εικαστικές εργασίες. Ε-mail: stavrosk8@hotmail.com Ο Σταμάτιος Τριπόδης του Νικολάου, γεννήθηκε στο Χολαργό Αττικής το 1984. Είναι Πτυχιούχος του Τμήματος Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής του Τ.Ε.Ι. Κρήτης (2009). Εργάζεται ως εξωτερικός συνεργάτης της Ε.Ρ.Τ. στο Μοντάζ από το 2007. Το δημιουργικό του έργο, αυτόνομο και σε συνεργασία, περιλαμβάνει δεκάδες οπτικοακουστικές εργασίες. Ε-mail: tripnic@otenet.gr

Τα μπαλάκια Στόχος Ταχύτητα αντίδρασης, συνεργασία, ομαδικότητα. Σενάριο Τα παιδιά χωρίζονται σε δυο ισάριθμες ομάδες-γραμμές. Μπροστά από κάθε ομάδα υπάρχει ένα καλάθι με πολλά μπαλάκια. Ακριβώς απέναντι, σε μια καθορισμένη απόσταση, τοποθετούνται δύο άδεια καλάθια. Με το σύνθημα του δασκάλου, o πρώτος παίκτης κάθε ομάδας παίρνει από ένα μπαλάκι και τρέχει να το βάλει στο απέναντι του καλάθι. Επιστρέφει τρέχοντας για να χτυπήσει το χέρι του επόμενου παιδιού, πηγαίνοντας στο τέλος της σειρά του. Το παιχνίδι συνεχίζεται με το επόμενο παιδί. Νικήτρια είναι η ομάδα που θα μεταφέρει όλα τα μπαλάκια πρώτη. Α΄- Δ΄ Τάξη

Μπαλόνια δεμένα στα πόδια Στόχος Οπτικοκινητικός συντονισμός, ευστοχία, συνεργασία, ομαδικό πνεύμα. Σενάριο Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ισάριθμες ομάδες, έχοντας δέσει στο πόδι τους από ένα μπαλόνι διαφορετικού χρώματος για την κάθε ομάδα, π.χ. κόκκινο η μία, κίτρινο η άλλη. Με το σύνθημα του δασκάλου, προσπαθούν να πατήσουν και να σπάσουν τα μπαλόνια των αντιπάλων. Νικήτρια είναι η ομάδα που θα σπάσει πρώτη τα μπαλόνια της αντίπαλης ομάδας. Α΄- Δ΄ Τάξη

Καπέλα και μπαλόνια Στόχος Κινητική δεξιότητα, συνεργασία, ομαδικότητα. Σενάριο Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες-γραμμές και στέκονται αντικριστά σε μικρή απόσταση. Φοράνε καπέλα σε σχήμα κώνου, με καρφάκι στο πάνω μέρος. Ακριβώς πάνω από το κεφάλι τους, κατά μήκος ενός τεντωμένου σχοινιού, κρέμονται φουσκωμένα μπαλόνια. Με το σύνθημα του δασκάλου, τα παιδιά πηδούν ψηλά, προσπαθώντας να σπάσουν τα μπαλόνια. Νικήτρια είναι η ομάδα που θα καταφέρει να σπάσει τα περισσότερα. Παραλλαγή Οι δύο πρώτοι παίκτες τρέχουν πηδούν ψηλά, για να σκάσουν τα μπαλόνια και γυρίζουν πίσω για να φύγουν οι επόμενοι. Α΄- Δ΄ Τάξη

Το δέντρο Στόχος Ταχύτητα, συνεργασία, ομαδικότητα. Σενάριο Σ’ έναν τοίχο είναι σχεδιασμένο το περίγραμμα δύο δέντρων. Τα παιδιά, χωρισμένα σε δύο ισάριθμες ομάδες-γραμμές, στέκονται απέναντι από κάθε δέντρο και κρατούν στα χέρια τους από ένα ή δύο πράσινα αυτοκόλλητα φύλλα. Με το σύνθημα του δασκάλου, ο πρώτος παίκτης κάθε ομάδας τρέχει να κολλήσει τα φύλλα στο αντίστοιχο δέντρο και γυρίζει πίσω, για να φύγει ο επόμενος. Νικήτρια είναι η ομάδα που θα γεμίσει το δέντρο πρώτη. Α΄- Δ΄ Τάξη

Το γιαούρτι Στόχος Ταχύτητα αντίδρασης, συνεργασία, ομαδικότητα. Σενάριο Τα παιδιά χωρίζονται σε τρεις ή τέσσερις ομάδες-γραμμές έχοντας τα χέρια πίσω από την πλάτη. Απέναντι από κάθε ομάδα και σε καθορισμένη απόσταση τοποθετείται ένα θρανίο πάνω στο οποίο υπάρχει ένα πλατύ σκεύος που περιέχει γιαούρτι και τόσες φράουλες όσες τα παιδιά κάθε ομάδας. Με το σύνθημα του δασκάλου, ο πρώτος παίκτης από κάθε ομάδα τρέχει προς το θρανίο με στόχο να φάει με το στόμα από μία φράουλα. Επιστρέφουν τρέχοντας για να ακουμπήσουν το χέρι του επόμενου παιδιού, πηγαίνοντας στο τέλος της σειράς τους. Το παιχνίδι συνεχίζεται με τον επόμενο. Νικήτρια είναι η ομάδα που θα βρει πρώτη όλες τις φράουλες από το σκεύος. Α΄- Δ΄ Τάξη

Οι καραμέλες Στόχος Ταχύτητα αντίδρασης, επιδεξιότητα,, συνεργασία, ομαδικότητα. Σενάριο Τα παιδιά χωρίζονται σε δυο ομάδες-γραμμές και απέναντι τους, σε καθορισμένη απόσταση, υπάρχει ένα τεντωμένο σχοινί πάνω στο οποίο είναι στερεωμένες καραμέλες. Με το σύνθημα του δασκάλου, το πρώτο παιδί κάθε ομάδας τρέχει και παίρνει από μία καραμέλα με το στόμα. Γυρίζει πίσω για να φύγει το επόμενο παιδί και πηγαίνει στο τέλος της σειράς του. Νικήτρια είναι η ομάδα που θα τελειώσει πρώτη. Α΄- Δ΄ Τάξη

Οι κρίκοι Στόχος Ευστοχία, ομαδικό πνεύμα. Σενάριο Οι κρίκοι Στόχος Ευστοχία, ομαδικό πνεύμα. Σενάριο Τα παιδιά χωρίζονται σε δυο ομάδες-γραμμές αντικριστά, σε απόσταση, κρατώντας από ένα στεφάνι, διαφορετικού χρώματος για την κάθε ομάδα. Στη μέση της απόστασης αυτής είναι τοποθετημένος ένας κώνος. Με το σύνθημα του δασκάλου, οι πρώτοι κάθε ομάδας πετούν το στεφάνι τους εναλλάξ στον κώνο. Συνεχίζουν τα υπόλοιπα παιδιά. Νικητήρια είναι η ομάδα που θα βάλει τα περισσότερα στεφάνια στον κώνο. Παραλλαγή Τα παιδιά σχηματίζουν δυο κύκλους-ομάδες. Στο κέντρο κάθε κύκλου τοποθετείται ένας κώνος στον οποίο τα παιδιά πετούν τα στεφάνια. A΄- ΣΤ΄ Τάξη

Μουσικές καρέκλες Στόχος Αντίληψη χώρου, ακουστική αντίληψη, καλλιέργεια ρυθμού, ταχύτητα αντίδρασης. Σενάριο Ο δάσκαλος τοποθετεί δυο σειρές καρέκλες, πλάτη με πλάτη που είναι σε αριθμό μία λιγότερη από τους παίκτες. Τα παιδιά σχηματίζουν κύκλο γύρω από τις καρέκλες και μόλις ξεκινήσει η μουσική γυρίζουν γύρω από αυτές. Ενώ μόλις σταματήσει, προσπαθούν να καθίσουν σε μία καρέκλα. Όποιος μένει όρθιος, βγαίνει από το παιχνίδι, το οποίο συνεχίζεται αφαιρώντας μία καρέκλα τη φορά ώσπου να μείνει ένα παιδί. Παραλλαγή Οι καρέκλες τοποθετούνται σε κύκλο με την πλάτη προς τα μέσα. Α΄- ΣΤ΄ Τάξη

Το τηγάνι Στόχος Αίσθηση ισορροπίας, ταχύτητα, συντονισμός, συνεργασία, ομαδικό πνεύμα. Σενάριο Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες-γραμμές και οι πρώτοι παίκτες κρατούν από μία ρακέτα του τένις, «το τηγάνι», πάνω στην οποία υπάρχει ένα μπαλάκι. Με το σύνθημα του δασκάλου, διανύουν μια ορισμένη απόσταση μεταφέροντας το μπαλάκι. Επιστρέφοντας, δίνουν τη ρακέτα στον επόμενο και πηγαίνουν στο τέλος της σειράς τους. Αν το μπαλάκι πέσει, τότε ο παίκτης το μαζεύει και συνεχίζει. Νικήτρια είναι η ομάδα που θα τελειώσει πρώτη. Παραλλαγή Τα παιδιά διανύουν την απόσταση χτυπώντας το μπαλάκι στη ρακέτα. Α΄- ΣΤ΄ Τάξη

Το αυγό στο κουτάλι Στόχος Αίσθηση ισορροπίας, ταχύτητα, συντονισμός, συνεργασία, ομαδικό πνεύμα. Σενάριο Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες-γραμμές και οι δύο πρώτοι κρατούν από ένα κουτάλι, πάνω στο οποίο υπάρχει ένα βραστό αυγό ή μπαλάκι. Με το σύνθημα του δασκάλου, διανύουν μια ορισμένη απόσταση μεταφέροντας το αυγό. Επιστρέφοντας, δίνουν το κουτάλι στον επόμενο και πηγαίνουν στο τέλος της σειράς τους. Αν το αυγό πέσει, τότε ο παίκτης το μαζεύει και συνεχίζει. Νικήτρια είναι η ομάδα που θα τελειώσει πρώτη. Παραλλαγή Τα παιδιά μεταφέρουν το μπαλάκι πάνω στο κουτάλι, το οποίο κρατούν με το στόμα τους. Α΄-ΣΤ΄ Τάξη

Οι νερόμπαλες Στόχος Οπτική αντίληψη, ευστοχία, ταχύτητα αντίδρασης. Σενάριο Τα παιδιά στέκονται πάνω σε μία γραμμή. Απέναντί τους, σε μία ορισμένη απόσταση, ο δάσκαλος χαράσσει ένα κύκλο, μέσα στον οποίο βρίσκεται «ο φύλακας». Κάθε παιδί έχει δικαίωμα να ρίξει τρεις ως πέντε νερόμπαλες μέσα στον κύκλο, ενώ ο φύλακας προσπαθεί να τις πιάσει ή να τις διώξει, για να μην σπάσουν. Όσες νερόμπαλες σπάσουν, μετρούν ως πόντοι για το παιδί που τις έριξε. Νικάει το παιδί με τους περισσότερους πόντους. Παραλλαγή Το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί με δύο ομάδες και ένα φύλακα για κάθε ομάδα. Νικήτρια είναι η ομάδα με τους περισσότερους πόντους. Α΄- ΣΤ΄ Τάξη

Το τούνελ με στεφάνια Στόχος Μυϊκός συντονισμός, ευκινησία, ταχύτητα, συνεργασία, ομαδικό πνεύμα. Σενάριο Τα παιδιά χωρίζονται σε τέσσερις ισάριθμες ομάδες-γραμμές. Οι δύο από τις οποίες τοποθετούνται παράλληλα και τα παιδιά παρατάσσουν στο πλάι από ένα στεφάνι, «το τούνελ», έχοντας στο τέλος τη σειράς τους ένα άδειο καλάθι. Αντικριστά, και σε απόσταση 20μέτρων τοποθετούνται οι άλλες δύο ομάδες, κρατώντας από ένα μπαλάκι το κάθε παιδί. Με το σύνθημα του δασκάλου, οι δύο πρώτοι παίκτες με τα μπαλάκια τρέχουν να περάσουν μέσα από το τούνελ, για να τα αφήνουν στο καλάθι. Επιστρέφουν μέσα από το τούνελ, για να χτυπήσουν το χέρι του επόμενου παιδιού και πηγαίνουν στο τέλος της σειρά τους. Το παιχνίδι συνεχίζεται με το επόμενο παιδί. Νικήτρια είναι η ομάδα που θα τελειώσει πρώτη και μετά αλλάζουν ρόλους οι ομάδες. Γ΄- ΣΤ΄ Τάξη

Το ποτήρι με το νερό Στόχος Αίσθηση ισορροπίας, ταχύτητα, συντονισμός, συνεργασία, ομαδικό πνεύμα. Σενάριο Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες-γραμμές και οι δύο πρώτοι κρατούν από ένα πλαστικό ποτήρι γεμάτο νερό. Με το σύνθημα του δασκάλου, διανύουν μια ορισμένη απόσταση μεταφέροντας το ποτήρι. Επιστρέφοντας, το δίνουν στον επόμενο και μετά πηγαίνουν στο τέλος της σειράς τους. Νικήτρια είναι η ομάδα που στο τέλος θα έχει το περισσότερο νερό στο ποτήρι. Παραλλαγή Τα παιδιά μεταφέρουν το ποτήρι πάνω σε ένα δίσκο. Γ΄- ΣΤ΄ Τάξη

Τα στεφάνια τρέχουν Στόχος Ταχύτητα, συντονισμός, συνεργασία, ομαδικό πνεύμα. Σενάριο Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες, και η κάθε ομάδα αποτελείται από δύο υπό-ομάδες/ γραμμές σε απόσταση δέκα μέτρα αντικριστά. Ο πρώτος παίκτης των δύο αντίπαλων υπό-ομάδων κρατά ένα στεφάνι. Με το σύνθημα του δασκάλου, το πετά κυλώντας το στον πρώτο συμπαίκτη του της άλλης υπό-ομάδας και πηγαίνει τελευταίος στη σειρά του. Νικήτρια είναι η ομάδα που θα τελειώσει πρώτη. Γ΄- ΣΤ΄ Τάξη

Το ντόμινο Στόχος Δημιουργία, φαντασία, αυτοσυγκέντρωση, αυτενέργεια. Σενάριο Τα παιδιά τοποθετούνται σε μία γωνία του γηπέδου μπάσκετ. Με το άκουσμα μουσικής, το πρώτο παιδί πηγαίνει στο μέσο του γηπέδου και πραγματοποιεί ένα ελεύθερο σωματικό σχήμα. Ακολουθεί το δεύτερο, το οποίο πρέπει να ενωθεί με το προηγούμενο, με το ίδιο μέλος του σώματος, πραγματοποιώντας ένα άλλο σχήμα. Συνεχίζουν τα υπόλοιπα παιδιά και όταν ενωθούν όλα, ο πρώτος παίκτης φεύγει από τη θέση του, για να ενωθεί με τον τελευταίο. Το παιχνίδι συνεχίζεται όσο παίζει η μουσική. Δ΄- ΣΤ΄ Τάξη

Τρελή σκυταλοδρομία Στόχος Κινητική δραστηριότητες, συνεργασία, ομαδικότητα. Σενάριο Τα παιδιά χωρίζονται σε δυο ισάριθμες ομάδες-γραμμές και τοποθετούνται στις διαγώνιες ενός γηπέδου μπάσκετ. Το γήπεδο διαμορφώνεται με δύο διαδρομές, ώστε οι παίκτες να μπορούν να πραγματοποιήσουν διάφορες δραστηριότητες, όπως κυβιστήσεις, αναπηδήσεις, περάσματα, κατοχή της μπάλας, ντρίμπλες, σουτ, κ.ά. Με το σύνθημα του δασκάλου, ο πρώτος παίκτης κάθε ομάδας ξεκινά με μία μπάλα να διανύσει την προκαθορισμένη διαδρομή δραστηριοτήτων και να την επιστρέψει στον επόμενο συμπαίκτη του. Νικήτρια είναι η ομάδα που θα τελειώσει πρώτη. Ε΄- ΣΤ΄ Τάξη

Βιβλιογραφία Gustafson, M., Wolfe, S., King, C. (1993), Τα ωραιότερα παιχνίδια, Θεσσαλονίκη: SALTO. Ραντούλου, Β. (1986), 100 Παιχνίδια στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, Θεσσαλονίκη: SALTO. Υπ.Ε.Π.Θ. (2006), Φυσική Αγωγή Α & Β Δημοτικού, Βιβλίο Εκπαιδευτικού, Αθήνα: Ο.Ε.Δ.Β. Υπ.Ε.Π.Θ. (2006), Φυσική Αγωγή Γ & Δ Δημοτικού, Βιβλίο Εκπαιδευτικού, Αθήνα: Ο.Ε.Δ.Β. Διγγελίδης, Ν., Παπαϊωάννου, Α. (2004), Για ένα ενδιαφέρον μάθημα Φυσικής Αγωγής στο Δημοτικό σχολείο, Θεσσαλονίκη: Χριστοδουλίδη. Φιλιππιάδης, Γ., Παιχνίδια για το σχολείο, www.fa3.gr.