Διασχολική ημερίδα αθλοπαιδιών και παιχνιδιών δεξιοτήτων Παγκύπριο συνέδριο Αθλητικές Εκδηλώσεις με όλους για όλους Λεμεσός, Νοέμβριος 2006 Χαράλαμπος Αναγιωτός Εκπαιδευτικός
Γενικά στοιχεία Τόπος: Δημοτικό Σχολείο Αγίου Σπυρίδωνα Α΄ (ΚΒ) Ημέρα και ώρα: Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2006, από τις 10:30 μέχρι τις 12:30 Σχολεία: Δημοτικά σχολεία Αγίου Σπυρίδωνα Α΄ και Ποταμού Γερμασόγειας Β΄ Εκπαιδευτικοί: 3 από κάθε σχολείο και μια συνοδός από κάθε σχολείο Αριθμός παιδιών: 60 κορίτσια, 80 αγόρια
Στόχοι Η συμμετοχή Όλων των παιδιών των Ε΄ τάξεων των δύο σχολείων σε ποικίλες αθλητικές δραστηριότητες ικανοποιώντας τους Όλους και προάγοντας ταυτόχρονα τόσο την υγεία τους όσο και τη δια βίου φυσική δραστηριότητα. Τα παιδιά να γνωριστούν μεταξύ τους. Τα παιδιά να μάθουν να συνεργάζονται με παιδιά από άλλα σχολεία σε μεικτές ομάδες. Τα παιδιά να ευχαριστηθούν τα παιχνίδια χωρίς το βάρος του ανταγωνισμού μεταξύ σχολείων. Τα παιδιά να αναλαμβάνουν ρόλους μέσα στην ομάδα ανάλογα με το παιχνίδι στο οποίο καλούνται να συμμετέχουν.
Οργάνωση ομάδων Τα κορίτσια συγκροτούν 10 ομάδες των 6. Στις 7 ομάδες υπάρχουν 3 από κάθε σχολείο και στις υπόλοιπες 3, 4 από το ένα και 2 από το άλλο. Τα αγόρια συγκροτούν 8 ομάδες των 7 και 4 ομάδες των 6. Στις 8 ομάδες υπάρχουν 4 από το ένα σχολείο και 3 από το άλλο ενώ στις υπόλοιπες 4 υπάρχουν 3 από κάθε σχολείο.
Δραστηριότητες Καλαθοσφαίριση Σκυταλοδρομία Α (σε ευθεία γραμμή) Χειροσφαίριση Πετοσφαίριση Ποδόσφαιρο Σκυταλοδρομία Β (στεφάνια και ελαστικά τροχαλάκια) Οι σκυταλοδρομίες και η πετοσφαίριση λειτουργούν και ως σταθμοί ξεκούρασης
Γήπεδο καλαθόσφαιρας Γήπεδο πετόσφαιρας (χάντμπωλ) Μισό γήπεδο ποδοσφαίρου (ποδόσφαιρο) Μισό γήπεδο ποδοσφαίρου (σκυταλοδρομίες) Πάσες πετόσφαιρας
Πρόγραμμα δραστηριοτήτων Κυλιόμενο πρόγραμμα Δύο ομάδες σε κάθε δραστηριότητα, οι οποίες συνεχίζουν και στις υπόλοιπες. Κάθε δραστηριότητα διαρκεί 8 λεπτά Ξεκινούν τα αγόρια/ τα κορίτσια ξεκουράζονται Ακολουθούν τα κορίτσια/ τα αγόρια ξεκουράζονται Όταν ξαναμπούν τα αγόρια μετακινούνται στην επόμενη δραστηριότητα κ.ο.κ Τα αγόρια συμμετέχουν σε όλες Τα κορίτσια επιλέγουν μια από τις δύο σκυταλοδρομίες
Τρόπος διεξαγωγής Καλαθοσφαίριση: 3 εναντίον 3 ή 4 στα δύο μισά γήπεδα της καλαθόσφαιρας. Για να μετρά ένα καλάθι πρέπει να ανταλλάξουν τουλάχιστον 10 πάσες, στις οποίες να εμπλέκονται όλα τα παιδιά της ομάδας. Όταν μια τετράδα πετυχαίνει καλάθι, ο σκόρερ αλλάζει ομάδα. Διαιτησία από μαθητές «Χαλαροί» κανονισμοί
Τρόπος διεξαγωγής Σκυταλοδρομία Α: Σκυταλοδρομία ταχύτητας Ευθεία διαδρομή (πήγαινε-έλα) Συνολική απόσταση 40 μέτρων Ο επόμενος ξεκινά όταν ο προηγούμενος ακουμπήσει τον κώνο της ομάδας
Τρόπος διεξαγωγής Χειροσφαίριση: 6 ή 7 εναντίον 6 ή 7 στο γήπεδο της πετόσφαιρας Κανονικά τέρματα του χάντμπωλ Για να μετρά ένα τέρμα πρέπει να ανταλλάξουν πάσες μεταξύ τους όλα τα παιδιά της ομάδας Διαιτησία από μαθητές «Χαλαροί» κανονισμοί
Τρόπος διεξαγωγής Πετοσφαίριση: Διαγωνισμός ανταλλαγής πάσας με δάκτυλα Σε ζευγάρια Όπου υπήρχε μονός αριθμός παιδιών συμμετείχε ο συνοδός δάσκαλος Παιδιά μετρούν τις πάσες που ανταλλάσσονται
Τρόπος διεξαγωγής Ποδόσφαιρο: 6 ή 7 εναντίον 6 ή 7 στο μισό γήπεδο του ποδοσφαίρου Για να μετρά ένα τέρμα πρέπει να ανταλλάξουν πάσες μεταξύ τους όλα τα παιδιά της ομάδας Διαιτησία από μαθητές
Τρόπος διεξαγωγής Σκυταλοδρομία Β Σκυταλοδρομία ταχύτητας και δεξιότητας Τοποθέτηση και μάζεμα ελαστικών μικρών τροχών σε στεφάνια κατά τη διαδρομή τους Ευθεία διαδρομή (πήγαινε-έλα) Συνολική απόσταση 40 μέτρων Ο επόμενος ξεκινά όταν ο προηγούμενος ακουμπήσει τον κώνο της ομάδας
Αξιολόγηση ημερίδας από τα παιδιά Τα παιδιά εξέφρασαν προφορικά τις απόψεις τους για την ημερίδα (θετικά σχόλια) Έμειναν ευχαριστημένα από τη συμμετοχή και τις επιδόσεις τους Ανάφεραν τι τους άρεσε περισσότερο Την επόμενη μέρα συμπλήρωσαν γραπτό ερωτηματολόγιο αναφορικά με τα προφορικά τους σχόλια
Κέρασμα - Γνωριμία με τους χώρους του σχολείου Στο τέλος της ημερίδας τα παιδιά κεράστηκαν και ξεναγήθηκαν στους χώρους του σχολείου από τα παιδιά του σχολείου που διοργάνωσε την ημερίδα
Ευχαριστώ για την προσοχή σας Σας παροτρύνω ανεπιφύλακτα να τα δοκιμάσετε στην πράξη ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ