«Χρήση του εργαλείου Wiki για το e-Twinning Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα: Οικοσυστήματα γύρω μας – Μαθητές/τριες από την Ελλάδα και την Πολωνία οδηγούνται.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Advertisements

Φορέας Λειτουργίας: Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού & Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Πρόγραμμα Ε-Twinning Καρτσιώτου Θωμαϊς Δασκάλα της Δ2 τάξης
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ «Εξερευνώντας τα τρίγωνα»
Θέμα: «Σχεδιασμός, οργάνωση και υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων»
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «Ι.Μ.ΔΕΛΑΣΑΛ» - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ -
Πως θα αξιοποιήσετε περαιτέρω τις eTwinning συνεργασίες σας.
ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΑ : 33ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΗΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
6ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Εφαρμοσμένη Πληροφορική για εκπαιδευτικούς Δημήτρης Αντωνόγλου Νοε 2010.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Πρόγραμμα Kidspiration
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Μεταφορά ενός Ερευνητικού Εργαστηρίου στη Σχολική Αίθουσα για τη Διδασκαλία των Φ.Ε. Η περίπτωση του Εκπαιδευτικού Αστρονομικού Εργαστηρίου ΕΥΔΟΞΟΣ Ανδρικόπουλος.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Ελληνικό γραφείο υποστήριξης: Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Αρχικός τίτλος: «Το κλίμα αλλάζει. Κάνε κάτι και εσύ» H ομάδα ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ξεκινά ένα πρόγραμμα που εποπτεύεται από τη ΓΓΝΓ, και υλοποιείται από το Ινστιτούτο.
Ασφαλής Κοινωνική Δικτύωση Μάθησης στην Τάξη Θεόδωρος Γούτας, M.Sc. Πληροφορικής ΠΕ19 28ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης.
Αναπτύσσοντας δεξιότητες αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό: Η χρήση των WebQuests webquest.
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
“Let’s give breath to earth!” (Ας δώσουμε μια αναπνοή στη Γη)
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Διδακτική Πληροφορικής
Κυριακή Σεβεντεκίδου, ΠΕ02
Τίτλος Δραστηριότητας
«eTwinning: Εργαλείο επικοινωνίας, συνεργασίας, γνώσης, διάδοσης καλών πρακτικών – στρατηγικών πρόληψης και αντιμετώπισης του Σχολικού και Διαδικτυακού.
ETWINNING ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ Μαίρη Φουρνάρη 1 ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου Αττικής Blog:
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «Παραδοσιακά προϊόντα και υγιεινή διατροφή» ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ Συνεργαζόμενα Σχολεία : Γυμνάσιο Γαζίου - Ηράκλειο.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Οι φάροι μας ενώνουν! 14 ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου.
Η ταυτότητα και η δράση του Εκπαιδευτικού οργανισμού Φωτόγραμμα
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Βιολογία Γυμνασίου.
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Προσχολική Παιδαγωγική
Δημιουργία σεναρίου.
Περιφέρεια Ιονίων Νήσων
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
Περιδιαβαίνοντας στα σοκάκια του χωριού μου…
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Χρήση του εργαλείου Wiki για το e-Twinning Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα: Οικοσυστήματα γύρω μας – Μαθητές/τριες από την Ελλάδα και την Πολωνία οδηγούνται στην ουσιαστική μάθηση με τους εννοιολογικούς χάρτες» Καρτσιώτου Θωμαϊς Δ.Σ. Παληού Καβάλας, Εκπαιδευτικός ΠΕ 70, M.Sc., tzoymasn@hol.gr

Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα e-Twinning Καρτσιώτου Θωμαϊς Δασκάλα της Δ’ τάξης Αnna Szczepaniak Καθηγήτρια Αγγλικών Σχ. Έτος 2009-10 Δ. Σ. Παληού Καβάλας Δ.Σ. Szkola Podstawowa της Πολωνίας

Θέμα: «ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑΤΑ» Επιλογή θέματος Για το παρόν πρόγραμμα επιλέχθηκε από το βιβλίο της Μελέτης Περιβάλλοντος: Ενότητα : «Η φύση είναι το σπίτι μας» Κεφάλαιο : «Οικοσυστήματα της Ελλάδας» Θέμα: «ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑΤΑ» Υποθέματα: Ορεινό Οικοσύστημα Θαλάσσιο Οικοσύστημα Πεδινό Οικοσύστημα Οικοσύστημα Πόλης

Συμβατότητα με το Δ.Ε.Π.Π.Σ. και τα Α.Π.Σ. Σύμφωνα με το ισχύον ΔΕΠΠΣ και ΑΠΣ η Μελέτη Περιβάλλοντος διασυνδέεται με προγράμματα και αξιοποιεί την εμπειρία από την περιβαλλοντική εκπαίδευση, την αγωγή καταναλωτή, την κυκλοφοριακή αγωγή, τη σύγχρονη τεχνολογία, κ.ο.κ. Σύμφωνα με το ισχύον ΔΕΠΠΣ και ΑΠΣ η Μελέτη Περιβάλλοντος συνιστά ένα ενιαίο τομέα μάθησης με διεπιστημονικό χαρακτήρα, στον οποίο ενσωματώνονται στοιχεία από το φυσικό, κοινωνικό, θρησκευτικό, πολιτισμικό, ιστορικό και οικονομικό περιβάλλον. Επιπλέον διασυνδέεται με προγράμματα και αξιοποιεί την εμπειρία από την περιβαλλοντική εκπαίδευση, την αγωγή καταναλωτή, την κυκλοφοριακή αγωγή, τη σύγχρονη τεχνολογία, κ.ο.κ. Για το παρόν πρόγραμμα επιλέχθηκε από την Ενότητα της Μελέτης Περιβάλλοντος: «Η φύση είναι το σπίτι μας» το κεφάλαιο : «Οικοσυστήματα της Ελλάδας».

Στόχοι του προγράμματος σύμφωνα με τα ΔΕΠΠΣ και ΑΠΣ Να γνωρίσουν τα οικοσυστήματα της περιοχής τους. Να κατανοήσουν τη σημασία της χλωρίδας και της πανίδας στη ζωή των ανθρώπων της περιοχής. Να αναγνωρίζουν και να περιγράφουν φυτά, να διακρίνουν και να ταξινομούν ζώα, να εντοπίζουν προβλήματα του φυσικού περιβάλλοντος, να αξιολογήσουν δράσεις, ώστε να προστατέψουν το περιβάλλον, να γνωρίσουν ζώα που βρίσκονται υπό προστασία.

e-Twinning Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα Για το συγκεκριμένο περιβαλλοντικό πρόγραμμα συνεργάστηκαν το Δ.Σ. Παληού Καβάλας με το Δ.Σ. Szkola Podstawowa της Πολωνίας και εκπονήθηκε στο πλαίσιο της συμμετοχής του Δ.Σ. Παληού στο Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας της Μορφωτικής Πρωτοβουλίας (www.protovoulia.org) και στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα e-twinning (www.etwinning.gr).

Μορφωτική Πρωτοβουλία

Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας

e-Twinning Desktop

e-Twinning Twin Space

Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην τάξη 1980: επεξεργαστές κειμένου, βάσεις δεδομένων, κ.ά. 1990: Internet, e-mail , νέες μέθοδοι διδασκαλίας Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα: Μάθημα Πληροφορικής μόνο στα ολοήμερα σχολεία (Καθηγητές Πληροφορικής) Δ.Ε.Π.Π.Σ. και Α.Π.Σ.: «ολιστικό πρότυπο» στην εισαγωγή των Τ.Π.Ε. στην εκπαίδευση, η διδασκαλία της χρήσης του υπολογιστή ενσωματώνεται στα επιμέρους γνωστικά αντικείμενα και δε διδάσκεται η Πληροφορική ως ξεχωριστό μάθημα (ΥΠ.Ε.Π.Θ.-Π.Ι., 2003). Από το 1980 πολλές εφαρμογές του υπολογιστή αναπτύχθηκαν για εκπαιδευτικούς σκοπούς, όπως επεξεργαστές κειμένου, βάσεις δεδομένων, κ.ά. Από τις αρχές του 1990 η χρήση του υπολογιστή στην εκπαίδευση αναπτύχθηκε ραγδαία. Το Internet και το e-mail πρόσφεραν στα σχολεία τη δυνατότητα να οργανώσουν νέες μεθόδους διδασκαλίας (Volman & van EcK, 2001). Στα δημοτικά σχολεία δεν υπάρχουν υπολογιστές για εκπαιδευτικούς σκοπούς, ούτε το μάθημα της Πληροφορικής στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών (υπάρχει μόνο στην απογευματινή βάρδια στα ολοήμερα σχολεία και διδάσκεται από καθηγητές Πληροφορικής).

Εννοιολογικοί χάρτες Βασικό γνωστικό εργαλείο. Δυνατότητα στον/στην εκπαιδευόμενο/η να αναπαριστά τις γνωστικές δομές και να οικοδομεί την γνώση και να οδηγείται στην ουσιαστική μάθηση (meaningful learning). Η ουσιαστική μάθηση στηρίζεται στη σχετική προηγούμενη γνώση, που πρέπει ο/η εκπαιδευτικός να συσχετίσει με τη νέα γνώση (Novak 1998). Οι χάρτες εννοιών αποτελούν βασικό γνωστικό εργαλείο. Παρέχουν τη δυνατότητα στον/στην εκπαιδευόμενο/η να αναπαριστά τις γνωστικές δομές και να οικοδομεί την γνώση συνδέοντας με ιεραρχικό τρόπο τις έννοιες που σχετίζονται μ’ ένα πρόβλημα (Novak & Gowin 1984) οδηγούν στην ουσιαστική μάθηση (meaningful learning). Η ουσιαστική μάθηση στηρίζεται στη σχετική προηγούμενη γνώση, που πρέπει ο/η εκπαιδευτικός να συσχετίσει με τη νέα γνώση, στο ουσιαστικό υλικό και στον/στην εκπαιδευόμενο/η, που πρέπει να επιλέξει να μαθαίνει ουσιαστικά (Novak 1998).

ΤΠΕ και Εννοιολογικοί χάρτες Αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. στην τάξη με τη χρήση των εννοιολογικών χαρτών. Οι εννοιολογικοί χάρτες έχουν αξιοποιηθεί επιτυχώς ως παιδαγωγικό εργαλείο (Coleman 1998) καθώς και ως αξιολογικό εργαλείο (McClure 1999). Στη διερεύνηση των δυνατοτήτων των εννοιολογικών χαρτών μέσω της δημιουργίας, της χρήσης και της ανταλλαγής τους από μαθητές/τριες του δημοτικού σχολείου, προκειμένου να δημιουργήσουν γνωστικές αναπαραστάσεις καθώς και της σύνδεσης των δυνατοτήτων αυτών των γνωστικών εργαλείων με τις τεχνολογίες του διαδικτύου, συντελεί η αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. στην τάξη (Jonassen & Reeves 1996). Οι εννοιολογικοί χάρτες έχουν αξιοποιηθεί επιτυχώς ως παιδαγωγικό εργαλείο (Coleman 1998) καθώς και ως αξιολογικό εργαλείο (McClure 1999).

ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΧΑΡΤΕΣ

Διαδικτυακό πρόγραμμα εννοιολογικών χαρτών:mind42 (http://www. mind42 Στις μέρες μας υπάρχουν διαθέσιμα αρκετά εργαλεία χαρτογράφησης στον ηλεκτρονικό υπολογιστή και στο κυρίως στο διαδίκτυο. Ένα τέτοιο εργαλείο του διαδικτύου είναι το mind42 (http://www.mind42.com), το οποίο χρησιμοποίησαν οι μαθητές/τριες του Δ.Σ. Παληού Καβάλας και του Δ.Σ. Szkola Podstawowa της Πολωνίας στο παρόν πρόγραμμα. Το λογισμικό εννοιολογικής χαρτογράφησης (concept mapping software) αφορά μια εξειδικευμένη μορφή νοητικού εργαλείου, αυτή του «διερευνητικού λογισμικού». Στις μέρες μας υπάρχουν διαθέσιμα αρκετά εργαλεία χαρτογράφησης στον ηλεκτρονικό υπολογιστή και στο κυρίως στο διαδίκτυο, τα οποία παρέχουν σημαντική στήριξη στη διαδικασία κατασκευής, επεξεργασίας και διαμοιρασμού ενός εννοιολογικού χάρτη. Ένα τέτοιο εργαλείο του διαδικτύου είναι το mind42 (http://www.mind42.com), το οποίο χρησιμοποίησαν οι μαθητές/τριες του Δ.Σ. Παληού Καβάλας και του Δ.Σ. Szkola Podstawowa της Πολωνίας στο παρόν πρόγραμμα.

http://www.mind42.com

Σελίδα της Τάξης στο mind42

Web 2.0 και Wiki εργαλεία Παγκόσμιος Ιστός Web 2.0 Εργαλεία Wiki: -κλίμα συνεργασίας, -κριτική σκέψη -δημιουργικότητα μεταξύ των μελών της κοινότητας που τα χρησιμοποιεί -εναλλαγή ατομικής και ομαδικής εργασίας μέσω της δυνατότητας που προσφέρει το περιβάλλον wiki Το διαδικτυακό λογισμικό Wiki αποτελεί ένα συνεργατικό εργαλείο του Web 2.0, που ενθαρρύνει την από κοινού σύνθεση και οργάνωση κειμένου πάνω σε ένα ή περισσότερα θέματα. Τα Wikis αναπτύσσονται πάνω σε συγκεκριμένα θέματα που ενδιαφέρουν τα μέλη μιας διαδικτυακής κοινότητας. Κατά τη διάρκεια της δημιουργίας τους αναπτύσσεται κλίμα συνεργασίας, η κριτική σκέψη και η δημιουργικότητα μεταξύ των μελών της κοινότητας που τα χρησιμοποιεί, καθώς και εναλλαγή ατομικής και ομαδικής εργασίας μέσω της δυνατότητας που προσφέρει το περιβάλλον για επεξεργασία του περιεχομένου.

http://www.wikispaces.com

Συνεργασία Δ.Σ. Παληού Καβάλας και Δ.Σ. Szkola Podstawowa της Πολωνίας Συμμετείχαν περίπου 60 μαθητές/τριες από τα δύο σχολεία. Η διάρκεια του προγράμματος ήταν από τον Οκτώβριο έως τον Ιούνιο του 2010. Συνεργάστηκαν η δασκάλα της Δ΄ τάξης του Δ.Σ. Παληού μέσω της πλατφόρμας του e-twinning και του εργαλείου wiki (http://ecosystemsaroundus.wikispaces.com), που ανέπτυξαν με την καθηγήτρια Αγγλικών του Δ.Σ. Szkola Podstawowa της Πολωνίας. Συμμετείχαν περίπου 60 μαθητές/τριες από τα δύο σχολεία. Η διάρκεια του προγράμματος ήταν από τον Οκτώβριο έως τον Ιούνιο του 2010. Βραβεύτηκε με τις Εθνικές Ετικέτες Ποιότητας των δύο χωρών, με την Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας και στο διαγωνισμό «Άνοιξη της Ευρώπης 2010». Συμμετέχει στο διαγωνισμό «e-Learning Awards 2010» και στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό e-Twinning.

Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα Δ. Σ. Παληού-Δ. Σ Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα Δ.Σ. Παληού-Δ.Σ.Πολωνίας Διεύθυνση Wiki: http://ecosystemsaroundus.wikispaces.com Σχ. έτος 2009-10 Περιβαλλοντικό e-Τwinning πρόγραμμα Εργαλείο wiki: http://ecosystemsaroundus.wikispaces.com Wiki host το wikispaces (http://www.wikispaces.com) H αναγκαιότητα ένταξης των συνεργατικών περιβαλλόντων του κοινωνικού ιστού στην εκπαίδευση, καθώς και η συστηματική παιδαγωγική αξιοποίησή τους που γεφυρώνει τη σχολική πραγματικότητα και δεν προωθεί τον ατομικισμό και την ανταγωνιστικότητα, ήταν οι λόγοι που οδήγησαν τις εκπαιδευτικούς των δύο σχολείων (του Δ.Σ. Παληού Καβάλας και του Δ.Σ. της Πολωνίας) στην ανάπτυξη ενός Περιβάλλοντος Κοινωνικής Δικτύωσης, ενός εργαλείου wiki, χρησιμοποιώντας ως wiki host το wikispaces (http://www.wikispaces.com) για το περιβαλλοντικό e-twinning πρόγραμμα που εκπονήθηκε το σχ. έτος 2009-10.

Στόχοι του περιβαλλοντικού e-Twinning προγράμματος (1/2) Να γνωρίσουν τα οικοσυστήματα της περιοχής του σχολείου της Πολωνίας. Να κατανοήσουν τη σημασία της χλωρίδας και της πανίδας στη ζωή των ανθρώπων μιας άλλης περιοχής. Να βρουν ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στα οικοσυστήματα των δύο χωρών. Να καταλάβουν ότι τα προβλήματα του περιβάλλοντος είναι κοινά για τις χώρες τις Ευρώπης και όλου του κόσμου. Να προτείνουν κοινές δράσεις για την προστασία του περιβάλλοντος.

Στόχοι του περιβαλλοντικού e-Twinning προγράμματος (2/2) Να ενθαρρυνθούν οι μαθητές/τριες στη χρήση των Τ.Π.Ε. Να μπορούν οι μαθητές/τριες να εξοικειωθούν με τη χρήση των εννοιολογικών χαρτών ως εργαλείο ουσιαστικής μάθησης (meaningful learning). Να εξοικειωθούν με ένα Περιβάλλον Κοινωνικής Δικτύωσης (wiki). Να εφαρμοστεί η συνεργατική διδασκαλία. Να βοηθηθεί η επικοινωνία και η θετική στάση και να ξεπεραστούν στάσεις και τάσεις κριτικής και απόρριψης σε διαφορετικά εθνικά, γλωσσικά, και πολιτισμικά πλαίσια.

Εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές: Το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος συνδέθηκε διαθεματικά με το μάθημα της Ελληνικής και Αγγλικής Γλώσσας, τα Εικαστικά, την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και τις Νέες Τεχνολογίες.

Οργάνωση της διδασκαλίας: Συνεργατική διδασκαλία σε ομάδες των 4 έως 5 μαθητών/τριών, με υποομάδες των 2 έως 3 μαθητών/τριών, ανάλογα με τους διαθέσιμους υπολογιστές και με την εμπειρία των παιδιών.

Συνεργατική μάθηση Η συνεργατική μάθηση: ενισχύει τη μάθηση και την επίδοση των μαθητών (Gillies & Ashman, 2000), επιδρά στην κοινωνική τους αλληλεπίδραση, βοηθάει τους μαθητές να καλλιεργήσουν θετικές στάσεις απέναντι στους συμμαθητές-συνεργάτες τους (Johnson & Johnson, 1986. Stevens & Slavin, 1995). Παρόν πρόγραμμα: Συνεργατική μάθηση μέσω της χρήσης της τεχνολογίας στην τάξη (Lipponen & Lallimo, 2004). Η συνεργατική μάθηση αποτελεί μια ευρέως αποδεκτή εκπαιδευτική προσέγγιση των τρεχόντων εκπαιδευτικών δρώμενων, η οποία θεωρείται ότι ενισχύει τη μάθηση και την επίδοση των μαθητών (Gillies & Ashman, 2000), καθώς επίσης και την κοινωνική τους αλληλεπίδραση, βοηθώντας τους να καλλιεργήσουν θετικές στάσεις απέναντι στους συμμαθητές-συνεργάτες τους (Johnson & Johnson, 1986. Stevens & Slavin, 1995). Μια από τις πιο σύγχρονες προσεγγίσεις συνεργατικής μάθησης στη σημερινή κοινωνία της πληροφορίας είναι η συνεργατική μάθηση μέσω της χρήση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση. Από την εποχή της εφαρμογής της τεχνολογίας στην εκπαίδευση το ερευνητικό ενδιαφέρον γύρω από τα ωφελήματά της στη συνεργατική μάθηση ολοένα μεγαλώνει (Lipponen & Lallimo, 2004).

Σύνθεση της ομάδας Στήριξη των αδύνατων και κοινωνικά αποκλεισμένων μαθητών. Δημιουργία ανομοιογενών ομάδων, εταιρικές ομάδες ή στα πλαίσια τετραμελών ομάδων αποτελούνται συνήθως από ένα καλό, δύο μέτριους και έναν αδύνατο μαθητή. Η ύπαρξη καλού και μέτριων μαθητών/τριών εξασφαλίζει τη δυνατότητα φροντιστηριακής βοήθειας (tutoring) προς τον/την αδύνατο/η μαθητή/τρια. Η σύνθεση της ομάδας είναι πολύ σημαντικός παράγοντας, για να εξασφαλίσει η συνεργατική διδασκαλία το πλαίσιο στήριξης των αδύνατων και κοινωνικά αποκλεισμένων μαθητών. Συνιστάται η δημιουργία ανομοιογενών ομάδων, οι οποίες στα πλαίσια των τετραμελών ομάδων αποτελούνται συνήθως από ένα καλό, δύο μέτριους και έναν αδύνατο μαθητή. Η ύπαρξη καλού και μέτριων μαθητών/τριών εξασφαλίζει τη δυνατότητα φροντιστηριακής βοήθειας (tutoring) προς τον/την αδύνατο/η μαθητή/τρια. Τα συνεργατικά σχήματα βοηθούν στη διερεύνηση των παιδαγωγικών-μαθησιακών δυνατοτήτων μέσω της διδασκαλίας μικρότερων παιδιών από μεγαλύτερους (peer teaching) (Ehly, Stewart, & Larsen, 1980. Goodlad, Sinclair & Beverly Hirst, 1989).

Απαιτούμενη υλικοτεχνική υποδομή: Υπολογιστής με βιντεο προβολέα Αξιοποίηση του εργαστηρίου υπολογιστών, εάν υπάρχει. Υπολογιστές για τους μαθητές/τριες (2 ανά θέση εργασίας). Σύνδεση με το διαδίκτυο.

Μαθητές/τριες της Ελλάδας ζωγραφίζουν το ορεινό οικοσύστημα A Picasso class Ονομάστηκε η τάξη μας Picasso class και ομαδικά οι μαθητές/τριες δούλεψαν με τέμπερες σε χαρτί του μέτρου για 4 οικοσυστήματα: το ορεινό, το θαλάσσιο, το πεδινό και το οικοσύστημα της πόλης. Στη συνέχεια κατασκεύασαν εννοιολογικούς χάρτες στον υπολογιστή και στις δύο γλώσσες, με το πρόγραμμα mind42. Επίσης, μπορούσαν να συμπληρώσουν τον εννοιολογικό χάρτη, να του προσθέσουν κείμενα από το μάθημα και να δημιουργήσουν συνδέσεις μέσω του google και της wikipedia για πληροφορίες σχετικές με το γνωστικό αντικείμενο. Στο τέλος κάθε δραστηριότητας παρουσίαζαν τη δουλειά τους στους/στις συμμαθητές/συμμαθήτριές τους. Όσα παιδιά διέθεταν στο σπίτι τους υπολογιστή και σύνδεση με το διαδίκτυο μπορούσαν να δουλέψουν κι από το σπίτι κι έτσι το πρόγραμμα mind 42 λειτουργούσε ως μια κλειστή πλατφόρμα για την τάξη.

Polish students working on the mountainous ecosystem Το ίδιο έκαναν και οι μαθητές/τριες του σχολείου της Πολωνίας και στη συνέχεια μέσα από την πλατφόρμα του e-twinning και τα εργαλεία του twin space οι μαθητές/τριες και από τις δύο χώρες μπορούσαν να ανταλλάξουν τις δουλειές τους, να συνομιλούν και να επικοινωνούν. Επίσης, μέσω του wiki εργαλείου «ανέβαζαν» τις ζωγραφιές, τους εννοιολογικούς χάρτες που κατασκεύασαν σε χαρτόνι και στον υπολογιστή, τις ποικίλες δραστηριότητες που υλοποίησαν καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος και απέκτησαν τη διαδικτυακή τους ταυτότητα, μέσα από φωτογραφίες, videos και slides. Μ’ αυτό τον τρόπο έμαθαν για τη ζωή και το περιβάλλον μιας άλλης χώρας και αλληλεπίδρασαν σε ένα περιβάλλον κοινωνικής δικτύωσης με σεβασμό στην εθνική, πολιτισμική και γλωσσική διαφορετικότητα. o Mountainous ecos. by Andzelika by Sara forest by Iza

ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΧΑΡΤΕΣ ΣΕ ΧΑΡΤΟΝΙ ΓΙΑ ΤΟ ΟΡΕΙΝΟ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ Ομαδικά κατασκευάσανε οι μαθητές/τριες του Δ.Σ. Παληού σε χαρτόνι τους εννοιολογικούς χάρτες στα ελληνικά και στα αγγλικά του ορεινού οικοσυστήματος και τους «ανεβάσανε» την πλατφόρμα του e-twinning και στο wiki εργαλείο.

CONCEPT MAPS MOUNTAINOUS ECOSYSTEM Οι μαθητές/τριες της Πολωνίας «ανέβασαν» τους αντίστοιχους χάρτες.

ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΤΟΥ ΟΡΕΙΝΟΥ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ MIND42

Εννοιολογικός χάρτης ορεινού οικοσυστήματος με τη χρήση του mind42 Στη συνέχεια κατασκεύασαν τον ίδιο χάρτη με το mind42 με φωτογραφίες από το google.

Παρουσίαση των υγροβιότοπων από την υπεύθυνο Π.Ε. Ν. Καβάλας

Μαθητές/τριες της Ελλάδας ζωγραφίζουν το θαλάσσιο οικοσύστημα A Picasso class Στη συνέχεια οι μαθητές/τριες εργαστήκανε με τον ίδιο τρόπο για το θαλάσσιο οικοσύστημα. Στη διαφάνεια φαίνονται οι ζωγραφιές που έγιναν χρησιμοποιώντας διάφορες τεχνικές μέσα από το βιβλίο των Εικαστικών.

Polish students working on the water ecosystem Οι φωτογραφίες που ανέβασαν στην πλατφόρμα του e-twinning, τα παιδιά απ’ την Πολωνία, είχαν παρόμοιες δραστηριότητες.

Concept maps - water ecosystem Οι μαθητές/τριες από την Πολωνία κατασκεύασαν τον εννοιολογικό χάρτη του θαλάσσιου οικοσυστήματος σε χαρτόνι… water ecosystem mind map

ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΤΟΥ ΘΑΛΑΣΣΙΟΥ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ MIND42 Και οι μαθητές/τριες του Δ.Σ. στον υπολογιστή.

Εννοιολογικός χάρτης θαλάσσιου οικοσυστήματος με τη χρήση του mind42 Στη συνέχεια κατασκεύασαν τον ίδιο χάρτη με το mind42 και φωτογραφίες από το google.

Παρουσίαση του θαλάσσιου οικοσυστήματος από βιολόγο-μητέρα μαθήτριας

Μαθητές/τριες της Ελλάδας ζωγραφίζουν το πεδινό οικοσύστημα

Εννοιολογικός χάρτης πεδινού οικοσυστήματος με τη χρήση του mind42

Μαθητές/τριες της Ελλάδας ζωγραφίζουν το οικοσύστημα της πόλης της Καβάλας

Εννοιολογικός χάρτης του οικοσυστήματος της πόλης της Καβάλας με τη χρήση του mind42

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΠΑΡΚΟ ΤΩΝ ΑΡΠΑΚΤΙΚΩΝ ΠΟΥΛΙΩΝ ΣΤΑ ΚΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΔΡΑΜΑΣ Για τις ανάγκες του προγράμματος επισκεφθήκαμε αρκετές περιοχές στην περιοχή της Αν. Μακεδονίας και Θράκης και μελετήσαμε από κοντά διαφορετικά οικοσυστήματα.

Συνέντευξη από τον υπεύθυνο του πάρκου

Ομαδική Χρήση του Word Processing για την καταγραφή της συνέντευξης

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΝ ΠΟΤΑΜΟ ΝΕΣΤΟ

Ζώα και Φυτά του ποταμού Νέστου

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΣΠΗΛΑΙΟ ΤΗΣ ΑΛΙΣΤΡΑΤΗΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΠΗΛΑΙΟ ΤΟΥ ΜΑΑΡΑ

Εννοιολογικός χάρτης οικοσυστήματος έμβιων - άβιων οργανισμών Εννοιολογικός χάρτης οικοσυστήματος έμβιων - άβιων οργανισμών

Προετοιμασία για την επίσκεψη στο ΚΠΕ Παρανεστίου

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΑΡΑΝΕΣΤΙΟΥ

Αναπτυξη ενΟΣ WIKI ΕΡΓΑΛΕΙΟΥ στον παγκοσμιο ιστο web 2.0 http://ecosystemsaroundus.wikispaces.com ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

Anαπτυξη του wiki Στο wiki «ανεβάσαμε» όλη τη δουλειά που κάναμε με την Πολωνία για το e-twinning πρόγραμμά μας: «Ecosystems around us - Greek and Polish children leading to meaningful education through concept maps». Στα αριστερά του μενού της αρχικής σελίδας μπορείτε να επισκεφθείτε τις ζωγραφιές τους εννοιολογικούς χάρτες που κατασκευάσανε οι μαθητές της Ελλάδας και της Πολωνίας στο χαρτόνι και στον υπολογιστή και τις δραστηριότητες που υλοποιήσαμε κατά τη διάρκεια της σχ. χρονιάς 2009-10. Μπορείτε ακόμη να δείτε τις παρουσιάσεις των οικοσυστημάτων και τις επισκέψεις που κάναμε στη φύση με αφορμή το e-twinning πρόγραμμα. Τέλος, μπορείτε να δείτε τα βραβεία του έργου και τους διαγωνισμούς που λάβαμε μέρος.

Το menου του wiki home Mind maps made by hand Mind maps by mind42 Paintings and drawings Photo gallery Presentations about the ecosystems Participating schools eTwinning Presentation of our project in the Public Library of Kavala Actions in nature Spring Day for Europe 2010 Greek Ancient Theater photos Project awards

Πολλαπλασιαστικεσ δρασεισ Το e-twinning πρόγραμμα παρουσιάστηκε στη Δημοτική Βιβλιοθήκη της Καβάλας στις 5 Μαρτίου 2010 σε μαθητές, γονείς και στελέχη της εκπαίδευσης της Αν. Μακεδονίας και Θράκης. Στη 1 Ιουνίου 2010 βιντεοσκοπήθηκε και παρουσιάστηκε στην εκπαιδευτική πλατφόρμα της Μορφωτικής Πρωτοβουλίας (http://www.protovoulia.org). Στις 11 Ιουνίου παρουσιάστηκε στο Δ.Σ. Παληού σε μαθητές, γονείς και συναδέλφους, διότι πιστεύουμε ότι τα θέματα του περιβάλλοντος αφορούν όλους μας.

βραβεια του προγραμματοσ Βραβεύτηκε με την Εθνική Ετικέτα Ποιότητας της Πολωνίας, την Εθνική Ετικέτα Ποιότητας της Ελλάδας και την Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας. Επίσης συμμετείχε και στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα "Άνοιξη της Ευρώπης" στο διαγωνισμό «Becoming teacher for 1 day!» και η Πολωνία βραβεύτηκε στην κατηγορία «Bio masks». Επίσης συμμετέχει στο e-Learning Awards 2010, στο διαγωνισμό για τα Εθνικά Βραβεία e-Twinning και στο διαγωνισμό για τα Ευρωπαϊκά Βραβεία e-Twinning.

Σκεψεισ των παιδιων… Αυτό που μάθαμε από το πρόγραμμα με την Πολωνία για τα οικοσυστήματα είναι ότι τα οικοσυστήματα της Ελλάδας έχουν πολλές ομοιότητες μα αυτά της Πολωνίας. Αυτό που καταλάβαμε είναι ότι έχουμε πολλά κοινά χαρακτηριστικά με τους Πολωνούς μαθητές, αν και μιλούμε διαφορετική γλώσσα και έχουμε διαφορετική κουλτούρα και παραδόσεις. Αυτό που διαπιστώσαμε είναι ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα διαφέρει σε πολλά σημεία από αυτό της Πολωνίας. Όμως, πιστεύουμε ότι οι διαφορές μας πρέπει να μας ενώνουν κι όχι να μας χωρίζουν. Άλλωστε, όλοι ζούμε στον ίδιο πλανήτη, κάτω από τον ίδιο ουρανό και τον ίδιο λαμπερό ήλιο!

ΣΩΣΤΕ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ / ΣΩΣΤΕ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ Προτασεισ… Όλοι μαζί θα πρέπει να φροντίσουμε το Περιβάλλον μέσα από κοινές δράσεις! Όλοι μαζί θα πρέπει να ενωθούμε για να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που έχουν δημιουργήσει στο περιβάλλον οι άνθρωποι! Το μήνυμά μας είναι ότι εάν θα φροντίσουμε τη φύση κι η φύση θα φροντίσει εμάς… ΣΩΣΤΕ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ / ΣΩΣΤΕ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ

Αξιολόγηση του προγράμματος με φράσεις των παιδιών «Μ’ αρέσει που συνομιλούμε με ένα σχολείο άλλης χώρας με παιδιά συνομήλικα και λίγο μεγαλύτερα και χαίρομαι γιατί η κυρία ετοίμασε ένα wiki για να επικοινωνούμε κατευθείαν» Βασίλης «To e-twinning πρόγραμμα και το wiki είναι υπέροχο! Συνεργαζόμαστε με παιδιά άλλης χώρας, επικοινωνούμε με το ίντερνετ, και ανταλλάσσουμε φωτογραφίες» Κωνσταντής «Κάνουμε ζωγραφιές με θέματα από το Περιβάλλον ομαδικά με τέμπερες και τις ανεβάζουμε μέσω του wiki στο διαδίκτυο» Κλεάνθης «Αυτή η συνεργασία μας με τα παιδιά από την Πολωνία μου αρέσει πολύ, γιατί μαθαίνουμε για το σχολείο τους, για τη ζωή τους στην Πολωνία και βοηθάμε το περιβάλλον» Χριστιάνα «Μιλάμε με παιδιά από άλλη χώρα, επικοινωνούμε και ανταλλάσσουμε φωτογραφίες, εικόνες και βίντεο με θέματα από το περιβάλλον και πιο συγκεκριμένα για τα οικοσυστήματα» Χριστίνα «Με το wiki βλέπουμε τις ζωγραφιές των παιδιών της Πολωνίας για το περιβάλλον και τα οικοσυστήματα, μαθαίνουμε τα ονόματά τους και βλέπουμε τις φωτογραφίες τους» Κατερίνα

Σας ευχαριστώ.