ΠΑΙΔΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΚΑΤΟΙΚΙΑ
1.3 Ο κοινωνικός περίγυρος – Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Ειρήνη Παππά Η αξιολόγηση του μαθητή/τριας στο μάθημα των Θρησκευτικών.
34ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Γεώργιος Κ. Ζαρίφης Επίκ. Καθηγητής Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Α.Π.Θ 3 η Θεματική Ενότητα ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ.
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΡΟΜΑ και κοινωνικη ενταξη
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
Βασικοί παιδαγωγικοί όροι
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
Η Ψυχολογική αξία της βιωματικής μάθησης στην Αγωγή της Στοματικής Υγείας Ζωή Κασαπίδου Ψυχολόγος.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Dr
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Η μεγάλη κυρία της Παιδαγωγικής Μαρία Μοντεσσόρι βάσισε το εκπαιδευτικό της σύστημα στη βούληση των παιδιών να επιλέγουν ελεύθερα τη δραστηριότητα που.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Ο Δαυίδ, ένα παιδάκι εννέα χρόνων, έπρεπε να απομονωθεί, γιατί είχε δυνατό βήχα. Έκλαιγε και διαμαρτυρόταν “θα χάσω το μάθημα της Γεωμετρίας του Ρότζερ”.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
1 Ενότητα 5: Ταυτότητες στη Διασπορά – Η περίπτωση εφήβων με μεταναστευτικό υπόβαθρο Διδάσκων: Χρήστος Γκόβαρης Τμήμα: Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
Ο ΛΑΧΑΝΟΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝ ΩΝ ΤΜΗΜΑ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ- Γ’ΕΞΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Καθηγητής: Μάριος Κουκουνάρας- Λιάγκης Ομάδα: Αρακυνθίου Φωτεινή.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
John Dewey
Κοινωνιολόγος-Συστημικός Ψυχοθεραπευτής
Ερωτηματολόγιο Α.Κί.ΔΑ για τις βασικές πρόνοιες ενός Νέου Σχεδίου Αξιολόγησης Απόψεις Εκπαιδευτικών.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
“Τα παιδιά μαθαίνουν όλη την ώρα σαν τρελά, μέχρι να πάνε σχολείο” – Jean Liedloff
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Θεωρίες Μάθησης και Μοντέλα Ενσωμάτωσης
Ευ. Φρυδάκη Καθηγήτρια Παιδαγωγικής
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Ενότητα 2_2 Η αρχή των επιδόσεων στην κοινωνία και στο σχολείο
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΩΝ ΒΡΑΣΝΩΝ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Σχολειο ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ;
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΙΔΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Κώστας Χρυσαφίδης Αν. Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών

Ζούμε στην εποχή του μεταμοντέρνου

Χαρακτηριστικά της σύγχρονης εποχής: Αμφισβήτηση: ιδεών αξιών γνώσης Τονισμός: της ατομικότητας της ιδιαιτερότητας της πολυφωνίας

Η μεγάλη αντίφαση: Η κοινωνία παραπαίει ανάμεσα στην πολυφωνία και στην απόπειρα ολοκληρωτικής ομογενοποίησης των πάντων.

Συνέπειες Η σημερινή εποχή προκαλεί: έντονη αμφιβολία φοβίες καταστάσεις αδιαφορίας συναίσθημα αδυναμίας λύσεων

Χαρακτηριστικά του σύγχρονου ανθρώπου Έντονα εγωϊστής Αδυναμία άρθρωσης προσωπικού λόγου Ο θρίαμβος της απομόνωσης και του ετεροκαθορισμού

Συνθήκες που επιτείνουν αυτή την κατάσταση Η γενικότερη οικονομική κατάσταση Η τεχνολογική έξαρση Η ανεξέλεγκτη διάδοση της πληροφορίας

Το παραδοσιακό σχολείο ενισχύει τη διαμόρφωση της στρεβλής εικόνας

Το παραδοσιακό σχολείο είναι: ανταγωνιστικό ανεδαφικό αντιεπικοινωνιακό

Το παραδοσιακό σχολείο: ενισχύει τις ανταγωνιστικές διαθέσεις δεν βοηθάει το μαθητή να αρθρώσει προσωπικό λόγο

Παιδαγωγική παρέμβαση (οι λύσεις)

Υπάρχουν δύο λύσεις – προτάσεις: Κλείστε τα σχολεία Αναδιαμορφώστε ριζικά τη σχολική ζωή

Κλείστε τα σχολεία επειδή: Αποτελούν χώρους εκτόνωσης των ενηλίκων Αρνούνται στα παιδιά την ελευθερία δράσης

Αναδιαρθρώστε ριζικά τη σχολική ζωή σημαίνει: Δώστε ιδιαίτερη έμφαση στον παιδοκεντρισμό

Παιδοκεντρισμός σημαίνει Παραδοσιακά: συστηματική μελέτη της παιδικής ηλικίας Σήμερα: στο επίκεντρο της σχολικής ζωής: Τα ενδιαφέροντα Οι ανάγκες Οι προβληματισμοί των παιδιών

Η παιδοκεντρική διάσταση κινείται σε μια βασική αντινομία Σεβασμός στην προσωπικότητα του παιδιού (ατομική) Τονισμός της κοινωνικής διάστασης της ζωής (ομαδικό)

Η προσωπικότητα του παιδιού δεν σημαίνει Ούτε ένα εγωπαθές πλάσμα Ούτε θυσία της προσωπικότητας στο σύνολο

Παιδοκεντρισμός σημαίνει Ενίσχυση της επικοινωνιακής σχέσης Διαπραγμάτευση των βιωμάτων των μαθητών

Βιωματική – Επικοινωνιακή Διδασκαλία

Βιωματική – Επικοινωνιακή Διδασκαλία Ενεργός συμμετοχή των μαθητών στη διαμόρφωση του μαθήματος Σύνδεση της σχολικής ζωής με την κοινωνία Ομαδική δράση Κινητοποίηση των γονέων Δημιουργική προσέγγιση της γνώσης

Η γνώση δεν αποτελεί αυτοσκοπό Η γνώση τίθεται στην υπηρεσία του ανθρώπου για λύση των ποικίλων προβλημάτων

Το σημερινό σχολείο δεν πρέπει να θεωρεί ως αποκλειστική απασχόληση την παροχή γνώσεων, αλλά την προσπάθεια να βοηθήσει τους μαθητές να ανακαλύψουν τις δυνάμεις τους και να προσεγγίσουν τη γνώση.

ΠΑΙΔΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Κώστας Χρυσαφίδης Αν. Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών