Θεσσαλονίκη, 21 Σεπτεμβρίου 2006 Παιδιά στο Διαδίκτυο Υφιστάμενη Κατάσταση στην Ελλάδα Δρ. Α. Κουντζέρης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Έρευνα 16-19/5/05 Πανελλαδική πολιτική έρευνα κοινής γνώμης ΠΕΙΡΑΙΑΣ Μάιος 2005.
Advertisements

Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
1 “Ανάπτυξη και Εφαρμογή Ολοκληρωμένου Συστήματος για τον Έλεγχο και την Παρακολούθηση των Μονάδων Επεξεργασίας Αστικών Λυμάτων στην Κύπρο, COMWATER” (Δεκέμβριος.
Οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες της Περιφέρειας: Φορείς γνώσης και πολιτιστικής ανάπτυξης Βιβλιοθήκη Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας 18 Δεκεμβρίου 2008 ΑΒΕΚΤ 5.6 Νέα έκδοση.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ TEI ΛΑΜΙΑΣ Ε. Υ. ΔΡ. Θ. ΓΚΑΝΕΤΣΟΣ Άξονας Προτεραιότητας 6 «Αναβάθμιση των συστημάτων αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης και επαγγελματικής.
Γραφείο Επιτρόπου Ρύθμισης Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Ταχυδρομείων
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Το ΔιαδΙκτυο στη ζωΗ μαΣ
Ανήλικοι & ηλεκτρονικό έγκλημα
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
Εισαγωγή στις βασικές έννοιες Δικτύου και Διαδικτύου
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
ΨΗΦΙΑΚΟ ΧΑΣΜΑ Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΠΙΔΡΑΣΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΥΔ ΕΠ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΥΔ ΕΠ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ.
Καθηγητής Πληροφορικής
Ευρυζωνικότητα ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ.
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΕΠ ΚτΠ – Μέτρο 1.2 «Εισαγωγή και Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση» Πράξη «Δράσεις Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Πληροφορικής» Ανάδοχος: Ερευνητικό.
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
Η πρόκληση της ευρυζωνικότητας και οι δημόσιες υποδομές της Καθ. Σωκράτης Κ. Κάτσικας ΓΓ Επικοινωνιών Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Σελίδα 1 ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΟ. Σελίδα 2 OTE - Ευρυζωνικότητα Οι Ευρυζωνικές Υπηρεσίες αποτελούν την κύρια ευκαιρία ανάπτυξης στις τηλεπικοινωνίες.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
LIFE- ENVIRONMENT PROGRAMME ‘Starting with the promotion of IPP approach in Mediterranean countries’’ Αθήνα, 19 Σεπτεμβρίου 2005 Παρουσίαση Start-IPP.
1 Συλλογή Στοιχείων 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Κοινωνικό, πολιτικό & οικονομικό περιβάλλον 1 1 ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΚΟ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ( Δείκτες.
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΗΛ. ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΚΑΙ Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ.
Ψηφιακό Χάσμα O αναλφαβητισμός στον 21 ο αι. 15 Μαρτίου 2010 Ντέπη Τζιμέα Δ/νση Εταιρικής Επικοινωνίας.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας» και Ευρυζωνικότητα ΑΒΕΡΚΙΟΣ ΒΑΦΕΙΑΔΗΣ Διαχειριστική Αρχή για την Κοινωνία της Πληροφορίας Καλάβρυτα,
Η Πύλη για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Αθήνα 21Μαρτίου 2005 Ημερίδα για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Βιβλιοθήκες και Κοινωνία της Πληροφορίας Πλήθος πληροφοριών (επιλογή.
Ν. Δημητριάδης/ STRATIS ΕΠΕ 1 13 Μαϊου Η Προοπτική της Ευρυζωνικότητας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας 1 10 Μαϊου Αμφιλοχία «Αξιοποίηση της.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Αξιολόγηση δεδομένων αγοράς Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών στην Ελλάδα Μηνάς Καρατζόγλου Προϊστάμενος Τμήματος Παρακολούθησης της Αγοράς και του Ανταγωνισμού.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΕΚΤ
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
Διάγραμμα 1 Φεβρουάριος 2012 αποτελέσματα παγκύπριας τηλεφωνικής έρευνας, χρήσης του διαδικτύου στην Κύπρο για οικονομική πληροφόρηση © συντάχθηκε για.
«Ψηφιακό χάσμα: η περίπτωση των νησιωτικών και παραμεθόριων περιοχών» Νατάσα Κωνσταντέλου – Πανεπιστήμιο Αιγαίου & Πέτρος Στεφανέας - ΕΜΠ.
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
ΒΟΛΟΣ 21/03/ Νέα νομοθεσία χημικών Reach – πρώτη φάση εφαρμογής Δημήτρης Τσίχλης Δ/νση Περιβάλλοντος Γ.Χ.Κ.
To Ε.Σ.Ρ. στο ελληνικό θεσμικό πλαίσιο για τη ψηφιακή τηλεόραση Κων/νος Αποστολάς
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Ασύρματα δίκτυα στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας» ΑΒΕΡΚΙΟΣ ΒΑΦΕΙΑΔΗΣ ΕΥΔ ΕΠ Κοινωνία της Πληροφορίας Αθήνα,
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
ΕΡΓΑΣΙΑ ΔΙΑΔΥΚΤΙΟ ΓΙΑΝΝΗΣ ΞΕΣΦΙΓΓΗΣ.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Ασφάλεια Διαδικτύου Το Διαδίκτυο είναι σήμερα καθημερινό εργαλείο στη ζωή μας: για την αναζήτηση πληροφοριών, για επικοινωνία, για αγορές, για ψυχαγωγία.
1 Τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών: Αναζητώντας λύσεις Κοινωνία της Πληροφορίας: «Έχει αγώνα αύριο!» Γιάννης Καλογήρου Επ. Καθηγητής ΕΜΠ τ. Ειδικός.
Η Γραμμή Βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ
ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΧΑΣΜΑΤΟΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΘΩΜΑΣ ΣΦΗΚΟΠΟΥΛΟΣ.
Καθ. Γκρίτζαλης Στέφανος Ειδικός Γραμματέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης
Τρίτη 31 Iανουαρίου 2006 Πολύκαστρο Διάλεξη:Η ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΟΤΗΤΑ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ Δρ. Μηχ. - ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΣΤΩΡΗΣ.
Ανάπτυξη της Ευρυζωνικότητας από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας» ΣΤΕΛΙΟΣ ΧΡΙΣΤΑΚΟΣ Προϊστάμενος της Διαχειριστικής Αρχής για την.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Συνοπτική Παρουσίαση Ε.Π. «ΚτΠ» Παναγιώτης Γεωργιάδης Αθήνα 9 Νοεμβρίου 2004.
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
29ο Δημοτικο Σχολειο Θεσσαλονικησ
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
του διαδικτύου Η ασφάλεια ΛΕΟΝΤΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ ΑΘΗΝΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Θεσσαλονίκη, 21 Σεπτεμβρίου 2006 Παιδιά στο Διαδίκτυο Υφιστάμενη Κατάσταση στην Ελλάδα Δρ. Α. Κουντζέρης

2 Παρατηρητήριο για την ΚτΠ Έρευνα eEurope 2005 Προβλήματα & Κίνδυνοι στη χρήση του Internet Τρόποι αντιμετώπισης στην Ελλάδα Παραδείγματα διεθνών πρακτικών Συμπεράσματα Περιεχόμενα

3 Μέτρηση, συλλογή, διάθεση & αξιολόγηση στοιχείων Προτάσεις για την ενίσχυση του ρόλου των νέων τεχνολογιών Μεταφορά & διάχυση τεχνογνωσίας Ο 3ος πυλώνας υλοποίησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος “Κοινωνία της Πληροφορίας”. (Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του ΕΠ για την ΚτΠ, Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε.) Παρατηρητήριο για την ΚτΠ H Δράση του Παρατηρητηρίου Μέτρηση και αξιολόγηση της προόδου της χώρας αναφορικά με την πορεία προς την ΚτΠ Συμβολή στην προσπάθεια της χώρας για την επίτευξη των στρατηγικών της στόχων στον τομέα της ΚτΠ H Αποστολή του Παρατηρητηρίου

4 Περιεχόμενα Παρατηρητήριο για την ΚτΠ Έρευνα eEurope 2005 Προβλήματα & Κίνδυνοι στη χρήση του Internet Τρόποι αντιμετώπισης στην Ελλάδα Παραδείγματα διεθνών πρακτικών Συμπεράσματα

5 Δείκτες eEurope Οι δείκτες eEurope είναι το κοινά αποδεκτό σύνολο δεικτών για τις νέες τεχνολογίες στην Ευρώπη Κοινή Ευρωπαϊκή πολιτική για την Κοινωνία της Πληροφορίας Στόχος η παρακολούθηση και αξιολόγηση της πορείας των μέτρων πολιτικής Οι δείκτες eEurope είναι οργανωμένοι σε 10 ενότητες ως εξής Πρόσβαση των Πολιτών στο Διαδίκτυο & Χρήση του Πρόσβαση & Χρήση ΤΠΕ από τις Επιχειρήσεις Ευρυζωνικότητα Κόστος Πρόσβασης στο Διαδίκτυο Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Ηλεκτρονική Μάθηση Ηλεκτρονική Υγεία Ηλεκτρονικές Αγορές και Πωλήσεις Ετοιμότητα Ηλεκτρονικού Επιχειρείν Ασφάλεια ΤΠΕ Οι δείκτες νοικοκυριών & σχολείων για την πρόσβαση στο Διαδίκτυο δίνουν μια εικόνα σχετικά με τις μικρές ηλικίες Η έρευνα για τους δείκτες eEurope για το 2006 περιλαμβάνει ερωτήσεις σχετικά με την ασφάλεια των παιδιών στο Διαδίκτυο

6 Δείκτες eEurope - Μετρήσεις Πανελλαδική Έρευνα (13 Περιφέρειες) Μεθοδολογία σύμφωνη με τις οδηγίες και αρχές της Eurostat Έρευνα σε Νοικοκυριά: Είδος Έρευνας: Τηλεφωνική, μέσης διάρκειας 18 λεπτών Δείγμα: 8330 τυχαία επιλεγμένες επαφές κατανεμημένες αναλογικά στο επίπεδο αστικότητας και στις περιφέρειες της χώρας Περίοδος Έρευνας: – Στατιστικό σφάλμα: ±1,07% Έρευνα σε Σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: Είδος Έρευνας: Τηλεφωνική, μέσης διάρκειας 11 λεπτών Δείγμα: 801 τυχαία επιλεγμένα σχολεία κατανεμημένα αναλογικά στις βαθμίδες εκπαίδευσης και στις περιφέρειες της χώρας, βάσει καταστάσεων που δόθηκαν από Υπουργείο Παιδείας Περίοδος Έρευνας: – Στατιστικό σφάλμα: ±3,47%

7 Νοικοκυριά - Πρόσβαση στο Διαδίκτυο % νοικοκυριών με κατ’ οίκον πρόσβαση στο Διαδίκτυο Σύνολο δείγματος: n= ,2% 1 στα 4 νοικοκυριά έχει σύνδεση στο Διαδίκτυο Η πλειοψηφία των νοικοκυριών συνδέεται στο Διαδίκτυο μέσω dial-up Νοικοκυριά με σύνδεση στο ΔιαδίκτυοΤρόποι σύνδεσης στο Διαδίκτυο

8 Αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες 85,00% Αποστολή/ λήψη ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ( ) 70,10% Για ψυχαγωγία 60,10% Διάβασμα/ "κατέβασμα"(download) Ηλεκτρονικών Εφημερίδων και Περιοδικών 42,00% Χρήση υπηρεσιών σχετικά με ταξίδια 40,70% Για να μάθετε πληροφορίες σχετικά με τον καιρό 37,00% Για ηλεκτρονική μεταφορά παιχνιδιών και μουσικής 36,40% Επικοινωνία/Συζήτηση με άλλους χρήστες του Internet (Chat rooms) 35,20% Χρήση υπηρεσιών σχετικά με διαμονή 34,50% Για να κατεβάσετε στον υπολογιστή σας (download) λογισμικό 33,30% Για να ακούσετε ραδιόφωνο ή να δείτε τηλεόραση 23,70% Για παραγγελία/ αγορά αγαθών/ υπηρεσιών 22,30% Για να ψάξετε για δουλειά ή να στείλετε κάποιο βιογραφικό 19,00% Για Τραπεζικές συναλλαγές 12,90% Τηλέφωνο μέσω Διαδικτύου/ Internet – Τηλεσυνδιάσκεψη (Videoconference) 10,50% Για Άλλες οικονομικές υπηρεσίες (π.χ. αγορά μετοχών) 6,70% Για Πώληση αγαθών ή υπηρεσιών (π.χ. μέσω δημοπρασιών) 4,80% Για κανένα από τους παραπάνω λόγους μόνο για τη δουλειά 1,50% Νοικοκυριά – Χρήση Διαδικτύου

9 Νοικοκυριά - Πρόσβαση στο Διαδίκτυο στη Ευρώπη Πηγή: Eurostat 2004

10 Νοικοκυριά – Διείσδυση ευρυζωνικότητας στη Ευρώπη Πηγή: Eurostat 2004

11 % σχολείων με πρόσβαση στο Διαδίκτυο Σύνολο δείγματος: n=801 96% Υψηλό το ποσοστό των σχολείων που οι υπολογιστές έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο. Η πλειοψηφία των σχολείων που έχει σύνδεση με το Διαδίκτυο συνδέεται μέσω ISDN. Ευρυζωνική διασύνδεση σχολείων με το σχολικό δίκτυο. Διασύνδεση σχολείων μέχρι το 2008 Σχολεία με σύνδεση στο Διαδίκτυο Τρόποι σύνδεσης στο Διαδίκτυο Σχολεία - Πρόσβαση στο Διαδίκτυο

12 Γνωριμία με τους Η/Υ91 Προετοιμασία εργασιών78 Για παιχνίδια52 Συνεργασία με άλλα σχολεία25 Επικοινωνία με άλλους μαθητές / καθηγητές22 Για αναζήτηση πληροφοριών 5 Για διδακτικούς σκοπούς 3 Για πρακτική εξάσκηση 1 Γνωριμία με τους Η/Υ91 Προετοιμασία εργασιών78 Για παιχνίδια52 Συνεργασία με άλλα σχολεία25 Επικοινωνία με άλλους μαθητές / καθηγητές22 Για αναζήτηση πληροφοριών 5 Για διδακτικούς σκοπούς 3 Για πρακτική εξάσκηση 1 n=621 % Χρήση διαδικτύου από τους μαθητές Χρήση Διαδικτύου από τους μαθητές Η συγκεκριμένη μέτρηση είναι εκτίμηση του υπεύθυνου εκπαιδευτικού για τους Η/Υ και όχι ακριβής καταγραφή. Σχολεία - Χρήση Διαδικτύου

13 % σχολείων που δίνουν δυνατότητα σύνδεσης των μαθητών μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου EDUNET από το σπίτι τους Η πρόσβαση μαθητών στο EDUNET από το σπίτι τους είναι χαμηλή (11%). Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο EDUNET % σχολείων που διαθέτουν λογαριασμούς σε μαθητές είτε προσωπικούς είτε κοινούς μέσω του EDUNET Ελάχιστα σχολεία διαθέτουν λογαριασμούς σε μαθητές.

14 Κινητή Τηλεφωνία Από έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών

15 Περιεχόμενα Παρατηρητήριο για την ΚτΠ Έρευνα eEurope 2005 Προβλήματα & Κίνδυνοι στη χρήση του Διαδικτύου Τρόποι αντιμετώπισης στην Ελλάδα Παραδείγματα διεθνών πρακτικών Συμπεράσματα

16 Η δομή και ο τρόπος λειτουργίας του, καθιστούν το Διαδίκτυο πιο επικίνδυνο για παιδιά απ’ ότι άλλα παραδοσιακά ΜΜΕ: Πληθώρα ακατάλληλου περιεχομένου για ανηλίκους Εύκολη αλλά και τυχαία εύρεση ακατάλληλου περιεχομένου Ανωνυμία Δίοδος επικοινωνίας ενηλίκων με παιδιά Διαφημίσεις με δυνατότητα άμεσης αγοράς Τυχερά παιχνίδια Εθισμός Προβλήματα και Κίνδυνοι Παράλληλα, υπάρχουν αρκετά προβλήματα που σχετίζονται με τη νεότητα του μέσου: Έλλειψη εκπαίδευσης των παιδιών στην ασφαλή χρήση διαδικτύου Έλλειψη δυνατότητας αξιολόγησης του online περιεχομένου από τα παιδιά Έλλειψη ενημέρωσης για τους γονείς Η τεχνολογία για την ασφάλεια του διαδικτύου ακόμα εξελίσσεται

17 Περιεχόμενα Παρατηρητήριο για την ΚτΠ Έρευνα eEurope 2005 Προβλήματα & Κίνδυνοι στη χρήση του Διαδικτύου Τρόποι αντιμετώπισης στην Ελλάδα Παραδείγματα διεθνών πρακτικών Συμπεράσματα

18 SAFENET: Ελληνικό Όργανο αυτορρύθμισης για το περιεχόμενο του Διαδικτύου Μη κερδοσκοπικός οργανισμός Υποστηρίζεται από εταιρίες και οργανισμούς που δραστηριοποιούνται στο χώρο του Internet Σκοπός του είναι η δημιουργία διαδικασιών για την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου ώστε να προστατεύονται τα παιδιά από την εκμετάλλευση δικτυακών τόπων με ακατάλληλο περιεχόμενο (πορνογραφικό, βίαιο, ρατσιστικό) Τρόποι αντιμετώπισης στην Ελλάδα Σχέδιο Δράσης για την ασφαλέστερη Χρήση του Internet: Ευρωπαϊκό πρόγραμμα χωρισμένο σε δύο βασικά δίκτυα Insafe Ευαισθητοποίηση και πληροφόρηση γονέων, εκπαιδευτικών και παιδιών σχετικά με την ασφάλεια στο Internet Inhope Γραμμή καταγγελιών για παράνομο περιεχόμενο στο Internet

19 Ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες με ελληνική συμμετοχή: Educaunet Πρόγραμμα ευαισθητοποίησης για τους κινδύνους στη χρήση του διαδικτύου που απευθύνεται στους νέους OFSI ( Παρατηρητήριο για την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου ) Δημιουργία και διάδοση πληροφοριών και συστάσεων σχετικά με την ασφαλή χρήση του διαδικτύου. Τρόποι αντιμετώπισης στην Ελλάδα EDUNET: Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο Συνδέει δικτυακά σχολεία, εκπαιδευτικούς και διοικητικές μονάδες του ΥΠΕΠΘ, προσφέροντας παράλληλα ένα πλήρες πακέτο υπηρεσιών Προσφέρει πρόσβαση στο Διαδίκτυο για τους μαθητές, τόσο από το σχολείο όσο και από το σπίτι Η Υπηρεσία Ελεγχόμενης Πρόσβασης δεν επιτρέπει την πρόσβαση σε σελίδες που περιέχουν παράνομο ή ακατάλληλο υλικό

20 Πάροχοι Internet Προγράμματα Ασφάλειας Οι περισσότεροι ISPs παρέχουν προγράμματα ασφάλειας για την αντιμετώπιση ιών, spyware και adware Parental Control Αρκετοί ISPs προσφέρουν πακέτα ελέγχου πρόσβασης στο Διαδίκτυο, ώστε οι γονείς να μπορούν να περιορίσουν τις ιστοσελίδες που επισκέπτονται τα παιδιά τους, καθώς και να ελέγχουν το ιστορικό της περιήγησής τους. Τρόποι αντιμετώπισης στην Ελλάδα Περιεχόμενο Η συντριπτική πλειοψηφία των ιστοσελίδων με περιεχόμενο ειδικά για παιδιά είναι στην αγγλική γλώσσα, παρ’ όλα αυτά αρχίζουν σταδιακά να εμφανίζονται και ελληνικά τέτοια sites, ενδεικτικά:

21 Νομικό Πλαίσιο Έχουν γίνει νομοθετικές ρυθμίσεις σχετικά με τα εγκλήματα στο Διαδίκτυο, κυρίως στα παρακάτω: Παιδική Πορνογραφία Ρατσισμός και βία Τρομοκρατία Τρόποι αντιμετώπισης στην Ελλάδα

22 Περιεχόμενα Παρατηρητήριο για την ΚτΠ Έρευνα eEurope 2005 Προβλήματα & Κίνδυνοι στη χρήση του Διαδικτύου Τρόποι αντιμετώπισης στην Ελλάδα Παραδείγματα διεθνών πρακτικών Συμπεράσματα

23 Σουηδία  Στα σχολεία προστέθηκε για το εκπαιδευτικό έτος 2006 βιβλίο σχετικά με την ασφάλεια στο Internet  Καθιέρωση ημέρας ασφαλούς Internet στη Σουηδία  Δημιουργία comic book σχετικά με την ασφάλεια για χρήση από τους δασκάλους στα σχολεία  Διεξαγωγή σεμιναρίων σε εκπαιδευτικούς στη Σουηδία με επίδειξη χρήσης internet από παιδιά. Αυστραλία  Δημιουργία πακέτου online προστασίας από το κράτος • Πρόγραμμα φιλτραρίσματος με δωρεάν διάθεση  Χρηματοδότηση οργανισμών και καμπανιών για την ευαισθητοποίηση των πολιτών Αγγλία  Συνεργασία της αστυνομίας με την εταιρεία κατασκευής του δημοφιλέστερου προγράμματος ανταλλαγής μηνυμάτων μέσω Internet, ώστε να προστεθεί ειδική λειτουργία άμεσης ειδοποίησης της αστυνομίας σε περιπτώσεις χρήσης της υπηρεσίας για εκμετάλλευση/παρενόχληση ανηλίκων. Παραδείγματα διεθνών πρακτικών

24 Περιεχόμενα Παρατηρητήριο για την ΚτΠ Έρευνα eEurope 2005 Προβλήματα & Κίνδυνοι στη χρήση του Διαδικτύου Τρόποι αντιμετώπισης στην Ελλάδα Παραδείγματα διεθνών πρακτικών Συμπεράσματα

25 Η διείσδυση του Internet στα ελληνικά νοικοκυριά είναι ακόμη μικρή Η χρήση του Internet στα σχολεία περιορίζεται σε μεγάλο ποσοστό για εκπαιδευτικούς σκοπούς Η διείσδυση του ευρυζωνικού Internet παραμένει σε πολύ μικρά ποσοστά, με αυξητικές τάσεις όμως Τα παραπάνω μας δίνουν προβάδισμα ως προς την αντιμετώπιση των κίνδυνων του Διαδικτύου για τα παιδιά Αν γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες σε επίπεδο Νομοθεσίας, Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Ευαισθητοποίησης τότε μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα πραγματικά ασφαλές δίκτυ προστασίας για τα παιδιά στην Ελλάδα. Ειδικότερα:  Πιο αυστηρή νομοθεσία  Περισσότερη εκπαίδευση γονέων και παιδιών  Καλύτερο περιεχόμενο  Καλύτερη τεχνολογία Συμπεράσματα