Leonardo Da Vinci.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Leonardo Da Vinci Η βιογραφία του.
Advertisements

ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΩΝ ΒΡΑΧΩΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΡΓΟΥ.
Η Μαντόνα με το γαρύφαλλο
ΣΧΕΔΙΑΖΩ :ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΝΔΡΕΑΔΗΣ ΙΟΡΔΑΝΗΣ ΒΑΡΤΑΝΙΑΝ ΜΙΧΑΗΛ
ΡΑΦΑΗΛ ΑΓΓΕΛΟΣ [ζωγράφος]
Ο Ι Κ Α Λ Λ Ι Τ Ε Χ Ν Ε Σ Τ Η Σ Α Ν Α Γ Ε Ν Ν Η Σ Η Σ
Ζωγράφος Μιχαήλ Άγγελος
Leonardo Da Vinci Άνθρωπος
Λατινοκρατία: κυρίως περιοχές υπό βενετική κυριαρχία, μετά την Τέταρτη Σταυροφορία
Η ΕΥΡΩΠΗ ΣΤΑ ΝΕΟΤΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ
ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ-ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
Τιτσιάνο “Η Αφροδίτη του Ουρμπίνο”
ΜΟΝΑ ΛΙΖΑ Η Μόνα Λίζα (γνωστή και ως Τζιοκόντα, ή Πορτραίτο της Λίζα Γκεραρντίνι, συζύγου του Φρανσέσκο ντελ Τζιοκόντο[1]) είναι προσωπογραφία που ζωγράφισε.
Ελ Γκρέκο.
 Α περίοδος : ΚΡΗΤΗ  Β περίοδος : ΙΤΑΛΙΑ  Γ περίοδος : ΙΣΠΑΝΙΑ.
Λεονάρντο Ντα Βίντσι Αγαθοκλής Πέτσας.
Σάντρο Μποτιστέλι Ο Αλεσσάντρο ντι Μαριάνο Φιλιπέπι γεννήθηκε το , γνωστός περισσότερο ως Σάντρο Μποτιτσέλλι, ήταν διακεκριμένος Ιταλός ζωγράφος.
Προοπτική με ένα σημείο φυγής
ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ Ο Λεονάρντο γεννήθηκε στο Βίντσι της Ιταλίας στις 15 Απριλίου του 1452. Το πλήρες όνομά του ήταν "Leonardo di ser Piero da Vinci",
AΝΑΓΕΝΝΗΣΗ.
Σάντρο Μποτιστέλι Ο Αλεσσάντρο ντι Μαριάνο Φιλιπέπι γεννήθηκε το , γνωστός περισσότερο ως Σάντρο Μποτιτσέλλι, ήταν διακεκριμένος Ιταλός ζωγράφος.
Λεονάρντο Ντα Βιντσι Ευστάθιος Παναγιώτου.
Τα γλυπτά του Μιχαήλ Αγγέλου
Αναγέννηση Τον 15ο και 16ο αιώνα στον ευρωπαϊκό χώρο εκδηλώνεται ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό συγχρόνως κίνημα : η Αναγέννηση. Κατά την προετοιμασία.
.. H πλατεία του Αγίου Μάρκου είναι η μοναδική πραγματική πλατεία στη Βενετία (οι υπόλοιπες ανοιχτές περιοχές θεωρούνται campi). Η πλατεία του Αγίου.
Η αναγέννηση ήταν η εποχή όπου όλα ξαναγεννήθηκαν.(1453)
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Ταχύρρυθμα επιμορφωτικά προγράμματα των εκπαιδευτικών υποχρεωτικής εκπαίδευσης στα νέα διδακτικά πακέτα ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΠΙ 2007 ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ: ΜΑΒΟΓΛΟΥ.
Θέμα του Project : <<Ποιος σκότωσε τον κύριο Χ>>
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ.
AΝΑΓΕΝΝΗΣΗ.
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
Ένας ζωγράφος της Αναγέννησης
54Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
Από τη μαθήτρια Δανάη Κασσελάκη
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ Η Αναγέννηση προέρχεται από τα συνθετικά ri- «ξανά» και nascere «γεννιέμαι» (αγγλικά: Renaissance, ιταλικά: Rinascimento, γαλλικά: Renaissance.
Η Τέχνη στην Αναγέννηση
Χρυσός αριθμός Φ Εργασία στο πρότζεκτ των μαθητριών: Τρόφιν Στεφανία Λυρίτη Μίρκα Ντόκα Ιφιγένεια Μερμβελιωτάκη Ξένια.
Εικαστικά:Μιχαήλ Άγγελος
Οι Ιταλοί καλλιτέχνες τις Αναγέννησης
Η Χρυσή Τομή Στη Ζωγραφική
Όλγα Μακρή Γιώργος Μοσχόπουλος Αριόλα Τσαρτσάνη Βέρα Βυθούλκα
 Την ίδια εποχή με τις Ανακαλύψεις αλλά σε μεγαλύτερη χρονική έκταση, το 15 ο και 16 ο αι., εκδηλώνεται στον ευρωπαϊκό χώρο ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β2 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 14 ΟΜΑΔΑ: CaptainΑκης ΜΕΛΗ: ΚΑΡΝΑΡΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ, ΚΟΛΟΒΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ (ΕΥΑ), ΜΑΡΟΥΤΣΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΑΝΔΡΙΑΝΝΑ (ΕΒΙΝΑ), ΜΑΥΡΟΥΚΑΚΗ ΚΩΝΤΑΝΤΙΝΑ,
Μαθέα Άννα Μπρουκάκη Ελισάβετ Παπαδοπούλου Ερμιόνη Παπαδόπουλος Κυριάκος Χατζηϊωάννου Παναγιώτης 25/2/ ο Γενικό Λύκειο Καβάλας ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ.
Γεννήθηκεστην πόλη Αντσιάνο, κοντά στο Βίντσι της Ιταλίας στις 15 Απριλίου του έτους 1452 μ.Χ. Πλήρες όνομα: Leonardo di ser Piero da Vinci Υπέγραφε τα.
1)Πύργος του Άϊφελ 2)Μουσείο του Λούβρου 3)Παναγία των Παρισίων.
Η οροφή της Capella Sistina, Michelangelo, , Βατικανό ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ Δ’
Την εποχή που η Ελλάδα ήταν σκλαβωμένη στους Τούρκους, στην Ευρώπη σημειώθηκαν πολύ σημαντικά γεγονότα. Κεφ. 2 Η Ευρώπη στα νεότερα χρόνια (κοσμογονικές.
Σημαντικά έργα τέχνης ΟΝΟΜΑΤΑ ΟΜΑΔΑΣ: 1.ΣΑΡΙΦΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ 2.ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΝΙΚΟΣ 3.ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ 4.ΜΠΙΤΙΝΗΣ ΗΛΙΑΣ.
Ένα εισαγωγικό ταξίδι στον κόσμο της τέχνης..  Η τέχνη, ως δημιούργημα του ανθρώπου, είτε υπηρετεί τη θρησκεία, τις πεποιθήσεις, τα ιδανικά είτε εξυπηρετεί.
Ιφιγένεια Ποντίκη Φιλόλογος ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΑΚΗ ΤΕΧΝΗ 15 ος- αρχές 17 ου αι. Ζωγραφική, Γλυπτική, Αρχιτεκτονική.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Ο Aριθμός φ στην αρχιτεκτονική
4 ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΡ0ΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
Αναγέννηση: Γράμματα Τέχνη
ΜΟΝΑ ΛΙΖΑ-ΤΖΟΚΟΝΤΑ.
ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ.
Η δυτική ζωγραφική από τον 14ο αιώνα έως τον 18ο αιώνα
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΕΤΡΑΔΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
«Παιδική Συναυλία» Οι φωτισμοί και τα χρώματα του πίνακα "περιλούζουν" έξι παιδικές μορφές και μία νεαρή κοπέλα, που πιθανόν είναι η μητέρα του μικρότερου.
21. Το Βυζάντιο εκχριστιανίζει τους Σλάβους
25. Η Εκκλησιαστικη τέχνη στη Δύση Δανάη Φιλιπποπούλου
(Λεονάρντο Ντα Βίντσι)
El Greco Η ιστορία του Έλληνα Ζωγράφου 1541–1614.
Ο Ευαγγελισμός στην ορθόδοξη και δυτική ζωγραφική
Η δυτική ζωγραφική τον 14ο -18ο αιώνα
Τα σημαντικότερα έργα του Λούβρου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Leonardo Da Vinci

Τα πρώτα του βήματα Ζωγράφος, γλύπτης, εφευρέτης, αρχιτέκτονας, μηχανικός και επιστήμονας, ο Λεονάρντο ντα Βίντσι (Leonardo da Vinci) αποτελεί την προσωποποίηση του Αναγεννησιακού ανθρώπου. Νόθος γιος του δικηγόρου Πιέρο ντα Βίντσι και της χωρικής Κατερίνας, γεννήθηκε στις 15 Απριλίου του 1452 στην πόλη Αντσιάνο, κοντά στο Βίντσι της Ιταλίας. Το πλήρες όνομα του ήταν «Leonardo di ser Piero da Vinci». Ο Λεονάρντο μεγάλωσε με τον πατέρα του στην πόλη της Φλωρεντίας, όπου από πολύ μικρή ηλικία έδειξε δείγματα της ευφυΐας και του καλλιτεχνικού του ταλέντου. Σε ηλικία δεκατεσσάρων ετών στάλθηκε ως μαθητευόμενος στο εργαστήριο του φλωρεντίνου ζωγράφου και αρχιτέκτονα Αντρέα ντελ Βερόκιο, στο πλάι του οποίου παρέμεινε έως το 1480.

Αυτή την περίοδο έγιναν και οι πρώτες δημιουργίες του, στις οποίες αναδεικνύεται το ταλέντο του στο σχέδιο, αλλά και η πειθαρχημένη προσοχή του στη λεπτομέρεια. Χαρακτηριστικό είναι το πρώτο σχέδιό του, που απεικονίζει ένα τοπίο απ’ την κοιλάδα του ποταμού Άρνου και ολοκληρώθηκε στις 5 Αυγούστου του 1473. Ως ο πρώτος ανεξάρτητος πίνακας του Λεονάρντο θεωρείται από πολλούς η «Παναγία με το Γαρύφαλλο», που σήμερα βρίσκεται στην Παλαιά Πινακοθήκη του Μονάχου, αν και μάλλον τον ζωγράφισε όσο βρισκόταν ακόμα στο εργαστήριο του Βερόκιο. Σε αυτό το έργο διακρίνονται και επιδράσεις από τους φλαμανδούς ζωγράφους του παρελθόντος. Ανάλογοι πίνακες ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένοι τον 15ο αιώνα στη Φλωρεντία και προορίζονταν για ιδιωτικό προσκύνημα.

Κατά διαστήματα, ο Λεονάρντο συνέτασσε μικρούς καταλόγους των έργων του, από τους οποίους γνωρίζουμε πως στα πρώτα χρόνια της παραμονής του στη Φλωρεντία ζωγράφισε αρκετούς πίνακες με την Παναγία. Παράλληλα, όμως, πειραματίστηκε και με φανταστικά θέματα που του επέτρεπαν σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό να εκφραστεί ελεύθερα. Ωστόσο, η θεματολογία αυτού του είδους δεν ήταν τόσο αποδεκτή εκείνη την εποχή. Οι πρώτοι πίνακες του Λεονάρντο δείχνουν πως δεχόταν αρχικά μικρές παραγγελίες. Την ίδια περίοδο που ο ντα Βίντσι ξεκινούσε την πορεία του, ζωγράφοι όπως ο Μποτιτσέλι ή ο Ντομένικο Γκιρλαντάγιο (δάσκαλος του Μιχαήλ Άγγελου) βρίσκονταν στο αποκορύφωμα της καριέρας τους. Φαίνεται πως σημαντικό ρόλο στο να δεχτεί ο Λεονάρντο τις πρώτες μεγάλες παραγγελίες έργων διαδραμάτισε ο πατέρας του και ειδικά η συνεργασία του ως συμβολαιογράφος με τη Σινιορία, δηλαδή την «κυβέρνηση» της πόλης.

Ήδη από τη δεκαετία του 1470, ο ντα Βίντσι φαίνεται πως είχε καθιερωθεί ως σημαντικός ζωγράφος. Η περίοδος μέχρι το 1482 αποτελεί κατά κάποιο τρόπο την πρώτη εποχή της δημιουργίας του. Ανάμεσα στα σημαντικά έργα που του αναθέτουν είναι ένας πίνακας με θέμα την προσκύνηση των μάγων για την Αγία Τράπεζα της εκκλησίας του Σαν Ντονάτο. Αυτή η παραγγελία ίσως να αποτέλεσε το λόγο για τον οποίο εγκατέλειψε ένα προηγούμενο έργο του, τον Άγιο Ιερώνυμο. Ωστόσο, και η Προσκύνηση των Μάγων τελικά θα μείνει ημιτελής, πιθανόν λόγω της μετακόμισης του ντα Βίντσι στο Μιλάνο.

Φλωρεντία 1472-1482 Οι πρώτες δημιουργίες του Λεονάρντο έγιναν την περίοδο που ήταν μαθητευόμενος του Βερόκιο. Ακόμα και σε αυτά τα πρώιμα έργα του, αναδεικνύεται το ταλέντο του στο σχέδιο αλλά και η πειθαρχημένη προσοχή του στη λεπτομέρεια. Ο Λεονάρντο πραγματοποίησε μεταξύ άλλων πολλές σπουδές παρατηρώντας τη φύση, όπως το περίφημο Τοπίο του Άρνου. Οι σπουδές αυτές είχαν τελικά άμεση εφαρμογή σε μεταγενέστερα έργα του, καθώς σχεδόν σε κάθε πίνακα του διακρίνεται και ένα τοπίο στο φόντο Καλλιτεχνική πορεία Η Προσκύνηση των Μάγων (1481-1482)

Μιλάνο Στο Μιλάνο, ο Λεονάρντο επιχειρεί ένα νέο ξεκίνημα ως καλλιτέχνης. Οι λόγοι της μετακόμισης του εκεί είναι άγνωστοι, όμως πιθανόν να έπαιξε ρόλο το γεγονός πως το Μιλάνο ήταν την εποχή εκείνη μια από τις σπουδαιότερες πόλεις της Ευρώπης και ίσως να ήλπιζε πως θα εξασφάλιζε μεγαλύτερες παραγγελίες. Προσωπογραφία της Cecilia Galerani (Η κυρία με την ερμίνα, 1490)

Στα πρώτα έργα για τα οποία υπέβαλε προσφορά, περιλαμβανόταν και η πρόταση για ένα μεγάλο άγαλμα του Φραντσέσκο Σφόρτσα, παραγγελία του γιού του. Όπως ο ίδιος ο Λεονάρντο αναφέρει στην αίτηση του, σκοπός του έργου ήταν να ενισχύσει τη φήμη του ηγεμόνα του Μιλάνου. Στην ίδια επιστολή τονίζει τις δεξιότητες του ως μηχανικός γεγονός που δείχνει πως πιθανότερα να αποσκοπούσε στο να βρει μια θέση ως μηχανικός του στρατού ή αρχιτέκτονας, καθώς οι ηγεμόνες της εποχής εμπλέκονταν διαρκώς σε στρατιωτικές εκστρατείες και συγκρούσεις.

Επιστήμων και εφευρέτης Τον Απρίλιο του 1489 ξεκίνησε τη συγγραφή ενός βιβλίου υπό τον τίτλο «Περί της ανθρώπινης μορφής», το οποίο όμως δεν ολοκλήρωσε ποτέ. Παράλληλα έκανε διάφορες μελέτες πάνω στην ανθρώπινη ανατομία, συγκρίνοντας τις «θεωρίες» του με τη μοναδική σωζόμενη σχετική θεωρία που υπήρχε την εποχή εκείνη, τον Άνθρωπο του Βιτρούβιου. Ο Βιτρούβιος είχε καταλήξει στο συμπέρασμα πως το ανθρώπινο σώμα -με τα χέρια σε έκταση- μπορούσε να χωρέσει στα δύο τέλεια γεωμετρικά σχήματα, τον κύκλο και το τετράγωνο και πως το κέντρο του σώματος ήταν ο αφαλός.. Ο Άνθρωπος του Βιτρούβιου (1485)

Ο Λεονάρντο, με τις δικές του μελέτες, διόρθωσε κάποιες ανακολουθίες του Βιτρούβιου. Είναι ακόμα γνωστό από αρκετά σχέδια του, πως μελετούσε τις διαστάσεις του ανθρώπινου κρανίου και τις "κοιλότητες" του εγκεφάλου. Σε ένα από τα σχέδια του, αποτυπώνει την αντίληψη που κυριαρχούσε κατά τον Μεσαίωνα, σύμφωνα με την οποία ο εγκέφαλος αποτελείται από τρία τμήματα, το ένα πίσω από το άλλο, με το πρώτο να προσλαμβάνει τα ερεθίσματα, το δεύτερο να τα επεξεργάζεται και το τρίτο να τα αποθηκεύει.

Επιπλέον, διασώζεται σχέδιο του ντα Βίντσι που αναπαριστά τη συνουσία ενός άνδρα με μια γυναίκα, το οποίο πιθανότατα εντάσσεται σε γενικότερες μελέτες του γύρω από τη λειτουργία των εσωτερικών οργάνων του ανθρώπου. Ο Λεονάρντο διατύπωσε διάφορες απόψεις σχετικά με την επίδραση και τη λειτουργία ουσιών που συνδέονται με διαφορετικά μέρη του σώματος. Πίστευε χαρακτηριστικά πως τα δάκρυα προέρχονταν από την καρδιά, το κέντρο όλων των συναισθημάτων. Η σημασία αυτών των θέσεων -έστω και λανθασμένων- έγκειται στο γεγονός πως οι ερμηνείες για τα ανθρώπινα συναισθήματα συνδέονταν με συγκεκριμένα όργανα του σώματος.

Αυτοπροσωπογραφία 1513

Μυστικός Δείπνος

Συνουσία άντρα και γυναίκας 1492

Μόνα Λίζα (1503-1506)

Μόνα Λίζα Ο Λεονάρντο ξεκίνησε να ζωγραφίζει τη Μόνα Λίζα το έτος 1503 ή το 1504 στη Φλωρεντία της Ιταλίας. Ο πίνακας πήρε το όνομά του από τη Λίζα ντελ Τζιοκόντο, που ήταν μέλος της οικογένειας Γκεραρντίνι από τη Φλωρεντία και την Τοσκάνη και σύζυγος του εύπορου έμπορου μεταξιού Φρανσέσκο ντελ Τζιοκόντο. Ο πίνακας ήταν παραγγελία για το καινούριο τους σπίτι και για να γιορτάσουν τη γέννηση του δεύτερου γιου τους, Αντρέα. Η ταυτότητα της εικονιζόμενης γυναίκας αναγνωρίστηκε στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης το 2005 από έναν ειδικό που ανακάλυψε ένα σημείωμα του 1503, το οποίο είχε γράψει ο Αγκοστίνο Βεσπούτσι.

Διάφορες εναλλακτικές απόψεις έχουν εκφραστεί σχετικά με το θέμα Διάφορες εναλλακτικές απόψεις έχουν εκφραστεί σχετικά με το θέμα. Κάποιοι μελετητές θεωρούν πως η Λίζα ντελ Τζιοκόντο ήταν το αντικείμενο μιας άλλης προσωπογραφίας, και εντοπίζουν τουλάχιστον άλλους τέσσερις πίνακες στους οποίους αναφέρεται ο Βασσάρι αποκαλώντας τους Μόνα Λίζα. O Σίγκμουντ Φρόυντ πίστευε πως το περιώνυμο μειδίαμα της Μόνα Λίζα ήταν αποτέλεσμα ανάκλησης ανάμνησης της μητέρας του Λεονάρντο. Άλλες προτάσεις για την ταυτότητα της εικονιζόμενης γυναίκας είναι: η Isabella από τη Νάπολη, η Cecilia Gallerani, η Costanza d'Avalos, Δούκισσα της Francavilla‎, η Isabella d'Este, η Pacifica Brandano or Brandino, η Isabela Gualanda, η Caterina Sforza, και ο ίδιος ο Λεονάρντο. Σήμερα οι απόψεις των ιστορικών της τέχνης συγκλίνουν στην ιδέα πως ο πίνακας απεικονίζει τη Λίζα ντελ Τζιοκόντο, που πάντα ήταν η παραδοσιακή άποψη.

Το αντίγραφο του πίνακα στο Μουσείο ντελ Πράδο Το 2012 ανακοινώθηκε πως στο Μουσείο ντελ Πράδο υπάρχει πίνακας που είναι αντίγραφο της Μόνα Λίζα και δημιουργήθηκε την ίδια χρονική περίοδο με τον αυθεντικό πίνακα. Ο πίνακας παλαιότερα θεωρούνταν ως ένα από τα πολλά μεταγενέστερα αντίγραφα του αρχικού έργου ωστόσο μετά από επεξεργασία προέκυψε πως πιθανότατα δημιουργήθηκε παράλληλα με τον πρωτότυπο. Ο δημιουργός του αντίγραφου δεν ήταν ο Λεονάρντο, αλλά πιθανότατα κάποιος μαθητής του, ίσως ο Φραντσέσκο Μέλτσι, που εργαζόταν στο ίδιο εργαστήριο με τον Ντα Βίντσι και ζωγράφισε το έργο την ίδια περίοδο που ο Ντα Βίντσι ζωγράφισε την Τζιοκόντα. Ο πίνακας απεικονίζει τη Μόνα Λίζα αρκετά νεότερη σε σχέση με την πρωτότυπη απεικόνισή της. Επίσης η εικονιζόμενη δεν παρουσιάζεται εξιδανικευμένη στο αντίγραφο το οποίο για αυτό το λόγο ίσως αποτελεί μια πιο ακριβή περιγραφή της συγκεκριμένης γυναίκας. Χαρακτηριστικό του δεύτερου πίνακα είναι πως ο δημιουργός του έχει σχεδιάσει και φρύδια στη εικονιζόμενη κάτι που λείπει πλήρως από τον αρχικό πίνακα.

Το αντίγραφο του πίνακα Μόνα Λίζα που δημιουργήθηκε την ίδια χρονική περίοδο με το αυθεντικό έργο, όπως αποκαλύφθηκε μετά την συντήρηση.

Αναγέννηση: εποχή που έζησε Η Αναγέννηση (αγγλικά: Renaissance, ιταλικά: Rinascimento, γαλλικά: Renaissance, από τα συνθετικά ri- «ξανά» και nascere «γεννιέμαι») ήταν ένα πολιτιστικό κίνημα που τοποθετείται προσεγγιστικά ανάμεσα στο 14ο και το 17ο αιώνα, ξεκινώντας στην Ιταλία κατά τον ύστερο Μεσαίωνα, από όπου και εξαπλώθηκε στην υπόλοιπη Ευρώπη. Ο όρος χρησιμοποιείται επίσης ως ονομασία της συγκεκριμένης ιστορικής περιόδου, μα με μεγαλύτερη ελευθερία καθώς το κύμα των αλλαγών που επήλθαν δεν εξαπλώθηκε με την ίδια ταχύτητα σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Ως πολιτιστικό κίνημα, επέφερε την άνθηση της λογοτεχνίας, της επιστήμης, της τέχνης, της θρησκείας και της πολιτικής επιστήμης, καθώς και την αναβίωση της μελέτης κλασικών συγγραφέων, την ανάπτυξη της γραμμικής προοπτικής στη ζωγραφική και τη σταδιακή, αλλά ευρέως διαδεδομένη, μεταρρύθμιση στην εκπαίδευση. Παραδοσιακά, αυτή η πνευματική μεταμόρφωση είχε ως αποτέλεσμα να θεωρείται η Αναγέννηση γέφυρα μεταξύ του Μεσαίωνα και της Σύγχρονης Εποχής. Αν και κατά την Αναγέννηση έλαβαν χώρα επαναστατικές καινοτομίες σε πολλά πνευματικά πεδία, καθώς και κοινωνικές και πολιτικές αναταραχές, είναι ίσως περισσότερο συνυφασμένη με τα ρεύματα που διαμορφώθηκαν στο χώρο της τέχνης, αλλά και τη συμβολή παν-επιστημόνων όπως ο Λεονάρντο ντα Βίντσι και ο Μιχαήλ Άγγελος, οι οποίοι ενέπνευσαν τον όρο Homo Universalis (Καθολικός Άνθρωπος).

Ερευνητική Εργασία Γεωργακάκου Μάρθα Γιαλελή Αγγελική Αποστολάκου Βίκυ Νικόλαρου Μαρίνα