Επιμορφωτικη ΣυναντηΣη ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ ΓΙΑ τιΣ ΕρευνητικεΣ ΕργαΣιεΣ Αθήνα, Οκτώβριος 2012 Δίτσιου Μαλαματή.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δ) Αυτοαξιολόγηση - Αξιολόγηση
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΟΜΑΔΑ (Γ) ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ
Βήματα στο σχολείο 1ο ΒΗΜΑ: ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
1 Μια διδακτική πρόταση για τις εκπαιδευτικές επισκέψεις ΘΕΜΑ ΠΡΟΟΔΟΥ.
ΧΡΗΣΙΜΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΒΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΕΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΘΑ ΤΗΝ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ Πηγές : « Η Καινοτομία των Ερευνητικών.
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Χριστίνα Φ. Βαμβούρη Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας Δράμα 5/11/2013
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
Η καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών στο Νέο Λύκειο
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Ε. Ε. ανά τρίωρο
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Πηγές : « Η Καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών στο Νέο Λύκειο ». Μέρος Πρώτο.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Inquiry Learning Projects
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
ΟΙ ΠΕΝΤΕ ΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
Ερευνητικές εργασίες Πλαίσιο εφαρμογής – Επιλογή θέματος.
Ερευνητικές εργασίες Πλαίσιο εφαρμογής. Πρακτικά ζητήματα, Ωρολόγιο Πρόγραμμα, Ωράριο, Δημιουργία τμημάτων ενδιαφέροντος Για τη διεξαγωγή των Ερευνητικών.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Ερευνητικές Εργασίες Α΄Λυκείου Μιχάλης Φωτιάδης ΠΕ17 Μηχανολόγος Ημερίδα στο Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκεια Ευαγγελικής Σχολής
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
Κοκκίνου Ελένη – Παπαχρήστου Μαίρη
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
ΔΟΜΗ ΤΕΛ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ. Στ Στ. Θέματα προς Συζήτηση Ζ. Ζ. Δυσκολίες, Προοπτικές, Δράσεις Α. Α. Εισαγωγή στο Πρόβλημα, «Μακροσκοπική» Επισκόπηση.
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Διδακτική της Πληροφορικής
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Παραγωγή Ηλεκτρονικού Προϊόντος – ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Διαδικασία/Βήματα υλοποίησης
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Project.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επιμορφωτικη ΣυναντηΣη ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ ΓΙΑ τιΣ ΕρευνητικεΣ ΕργαΣιεΣ Αθήνα, Οκτώβριος 2012 Δίτσιου Μαλαματή …………. malamatid@yahoo.gr Λαλαζήση Χρυσούλα…………chrlalazisi@gmail.com Εισηγήτριες

Περιεχόμενα της εισήγησης Τι είναι η ερευνητική εργασία Προετοιμασία του εκπαιδευτικού Επιλογή και Επεξεργασία Θέματος Κίνητρα για τους μαθητές Φύλλα εργασίας και ομαδικά ημερολόγια

Τι είναι η Ερευνητική Εργασία (ΕΕ) Στις Ερευνητικές Εργασίες οι μαθητές/τριες, επιλέγουν ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους ένα από τα προσφερόμενα θέματα και εντάσσονται σε τμήματα ενδιαφέροντος των 16-20 μαθητών/τριών, συνεργάζονται σε ομάδες των 3-5 μαθητών/τριων και θέτουν ερωτήματα επιστημονικού, κοινωνικού, περιβαλλοντικού, καλλιτεχνικού και τεχνολογικού ενδιαφέροντος (παιγνίδια γνωριμίας, καταιγισμός ιδεών κλπ) μελετούν συστηματικά και ομαδικά/συνεργατικά τα ερευνητικά ερωτήματα με τη χρήση πρόσφορων και καθιερωμένων ερευνητικών μεθόδων, παρουσιάζουν τα αποτελέσματά της ΕΕ με ένα ελκυστικό τρόπο για το ακροατήριο (διαφορετικότητα της ΕΕ, περιγραφή εμπειριών και συναισθημάτων, κοινωνικής δράσης)

Χαρακτηριστικά της ΕΕ πχ Διαφορετικό παιδαγωγικό πλαίσιο Διαφορετικοί εκπ/κοι στόχοι Κλίμα τάξης (χαλαρό, ευχάριστο αλλά σεβασμός σε κανόνες, συμμάζεμα υλικών και αρχειοθέτηση) Ομαδική εργασία-Συμβόλαιο εργασίας-Διαφορετική διάταξη θρανίων Αλλαγή ρόλου εκπαιδευτικού σε οργανωτή, συντονιστή, εμψυχωτή Η γνώση ανακαλύπτεται και δεν προσφέρεται Καλά προγραμματισμένες αλλά ευέλικτες διαδικασίες ( «χάσιμο χρόνου»???), πχ προβλήματα συνεργασίας πχ

Σύγχρονη τάξη ΟΜΑΔΑ Α ΟΜΑΔΑ Γ ΟΜΑΔΑ Β ΟΜΑΔΑ Δ

Η διδακτική προσέγγιση των ερευνητικών εργασιών στηρίζεται σε 4 πυλώνες στη βιωματική, μάθηση που αξιοποιεί τις εμπειρίες των μαθητών στη διερευνητική, μάθηση που συντελείται με βάση ερωτήματα, στην ομαδοσυνεργατική οργάνωση των μαθητών που επιτρέπει μέσα από την αλληλεπίδραση των μαθητών μεταξύ τους για να οικοδομήσουν : τη γνώση και την από κοινού κριτική ερμηνεία του θέματος που πραγματεύονται και τη σχέση μεταξύ τους στη βάση της αλληλοκατανόησης και του αλληλοσεβασμού στη διεπιστημονική συνεργασία καθηγητών

Διαφορές ????? Τι κάνουμε ??????

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ 1. Μελέτη του περιληπτικού 15σέλιδου (βιβλ. Ματσαγγούρα) 2. Συζήτηση με άλλους εμπλεκομένους συναδέλφους για τα σημαντικά ή /και προβληματικά ζητήματα του 15σέλιδου Πχ “Καταλάβαμε όλοι/ες τα ίδια πράγματα, ποια η σημαντική διαφορά του από τα υπόλοιπα μαθήματα που διδάσκονται στο σχολείο;” 3. Επιλογή θέματος - κριτήρια

ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ ******* ΚΡΙΤΗΡΙΑ 1.Μικρό θέμα & συγκεκριμένο (όχι χαοτικοί τίτλοι που οδηγούν σε “copy paste εγκυκλοπαιδισμό”) 2.Επίκαιρο ζήτημα/ πρόβλημα που απασχολεί την κοινότητα(τίτλος να διατυπώνεται υπό μορφή ερώτησης) 3.Να άπτεται της ειδικότητας του/της εκπαιδευτικού 4.Να άπτεται του Αναλυτικού Προγράμματος της τάξης

*****ΚΡΙΤΗΡΙΑ****** 5.Να λαμβάνει υπόψη τα ενδιαφέροντα των μαθητών/τριών 6.Να οδηγεί σε συγκεκριμένο μαθησιακό/ους στόχο/ους 7.Να είναι πραγματοποιήσιμο μέσα σ τις δυνατότητες του σχολείου, πχ να μην απαιτεί μακρινές επισκέψεις, οικονομικά μέσα που δεν υπάρχουν κλπ 8.Ο πρόχειρος τίτλος του θέματος να είναι ελκυστικός/ χιουμοριστικός (τον τελικό θα τον βρουν οι μαθητές)

4. Πρώτος ατομικός καταιγισμός ιδεών (αναζήτηση με λέξεις κλειδιά στο Google, αναζήτηση σχετικών βίντεο στο YouTube, εφημερίδες και περιοδικά, εντοπισμός έτοιμου εκπαιδευτικού υλικού που υπάρχει για σωρεία θεμάτων κλπ) 5. Ομαδικός καταιγισμός ιδεών με συναδέλφους (στο μέσον του χαρτιού το θέμα και γύρω-γύρω γράφουμε τις λέξεις που μας έρχονται στο μυαλό, ομαδοποιούμε τις λέξεις που έχουν συνάφεια, προχωρούμε στο ΠΩΣ, ΜΕ ΠΟΙΟ ΤΡΟΠΟ, ΠΟΥ κλπ) 6. Πιθανά υποθέματα/ ερευνητικά ερωτήματα/μαθησιακοί στόχοι/δραστηριότητες που υπηρετούν τους εκπαιδευτικούς στόχους 7. Ένα πρώτο χρονοδιάγραμμα τουλάχιστον για τα πρώτα δίωρα

Νέα ήθη, οργάνωση συγκεντρώσεων Πότε; Ιστορία Ποιοι; Από ποιους; Για ποιους; Με ποιους; Γιατί; Αιτίες Στόχοι Συνέπειες Εμπόδια Δυσκολίες Πού; Χώρος Πλαίσιο Τι; Τι είναι; Σε τι αφορά; Πώς; Μέσα Τρόποι Υποδομές Πόσο; Αριθμοί Οι Λέξεις-Κλειδιά Εργασία Καταναλωτές SMS, MMS Ακτινοβολίες VODAFONE ΟΤΕΝΕΤ Κράτος Κεραίες Ανακύκλωση Εργάτες Λογαριασμός Προστασία καταναλωτών iPod, ring tone, Hands Free Ορυχεία Μέταλλα Εργοστάσια Επικοινωνία Sa♫m♫nh♀tb☼sg☺o hj▼ku♂ad Καταστήματα Εταιρίες Κέρδη Διαφήμιση Προσφορές Νέα ήθη, οργάνωση συγκεντρώσεων Τεχνολογία Γλώσσα, greeklish Απορρίμματα Πηγή: Ντίνα Σχίζα

Sa♫m♫nh♀tb☼sg☺o hj▼ku♂ad Από τις Λέξεις-Κλειδιά, στα «Σύνολα» και στα Ερευνητικά Ερωτήματα Ποιες είναι οι απαραίτητες πρώτες ύλες; Πού υπάρχουν; Ποιοι παράγουν το προϊόν; Πώς προωθείται, τι γίνεται ως «ηλεκτρονικό απόβλητο»; Ποιοι είναι οι κίνδυνοι της απόρριψής του; Ποιοι είναι υπεύθυνοι για την προστασία του καταναλωτή, του πολίτη, του περιβάλλοντος; Ποιοι θίγονται; Εμείς τι κάνουμε; Επικοινωνία, VIDEO, MMS, SMS, RING TONE, iPod HANDS FREE, greeklish , νέα ήθη Κράτος, Έλεγχοι, Κέρδος, Νόμοι, Άδειες, Ανακύκλωση Προστασία πολιτών, καταναλωτών Απορρίμματα, Ακτινοβολία Ατυχήματα Ορυχεία Ορυκτά, Μέταλλα, Εργάτες Εργοστάσια, Έλεγχοι δίκτυα κινητής τηλεφωνίας, ΟΤΕΝΕΤ VODAFONE Κεραίες Καταστήματα, Θέσεις Εργασίας, Λογαριασμός Προσφορές Sa♫m♫nh♀tb☼sg☺o hj▼ku♂ad Χημεία, Περιβάλλον-Αειφορία, Καλές Τέχνες Κοινωνικές Επιστήμες, Ανθρώπινα Δικαιώματα, Καλές Τέχνες, Έκφραση Πώς λειτουργεί; Ποιες υποδομές χρειάζεται; Ποιοι είναι οι κίνδυνοι από την ακτινοβολία που εκπέμπει το ίδιο και οι κεραίες της κινητής τηλεφωνίας; Ποιες αλλαγές επιφέρει στην ανθρώπινη επικοινωνία, στη χρήση της γλώσσας, στις κοινωνικές διεργασίες, στον πολιτισμό; Φυσική, Περιβάλλον-Αειφορία Τεχνολογία, Μαθηματικά Κοινωνικές Επιστήμες, Γλώσσα Πηγή: Ντίνα Σχίζα

8. ΓΕΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ Ότι κάνουμε με τα παιδιά το έχουμε κάνει πρώτα εμείς Ότι κάνουμε με τα παιδιά πρέπει να είναι ελκυστικό Το να αρέσει στα παιδιά και σε μας αυτό που κάνουμε (να το χαίρονται) είναι απαιτούμενο, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι “η ώρα του παιδιού” Δεν μπαίνουμε ποτέ στην τάξη χωρίς φύλο εργασίας και λεπτομερή προετοιμασία/σχεδιασμό, στον οποίο περιλαμβάνεται και ένα σχετικό χρονοδιάγραμμα Η ομαδική εργασία είναι δύσκολη και απαιτεί υπομονή, επιμονή και ενημέρωση (βλ. σχετικά αρχεία)  

Προγραμματισμός έργου 1 2 3 4 5 6 7 Ενημέρωση / Ομάδες 8 Ομάδες / Υποθέματα Ερευνητικά ερωτήματα 9 10 11 12 Εργαλεία / Έρευνα 13 14 Επεξεργασία / Συμπεράσματα Σύνθεση Πρόβες Παρουσίαση Πηγή: Α.Τρικαλίτη

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΕΒΔΟ ΜΑΔΑ ΦΑΣΕΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 1 1η Ενημέρωση, δημιουργία ομάδων, «ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ» ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ (Ολομέλεια) 2 2η Οριοθέτηση του θέματος, ερευνητικά ερωτήματα 3 Σχηματική αποτύπωση, προβληματική , υποθέματα (Ολομέλεια- Ομάδες) 4 3η Συλλογή δεδομένων 5 Υλοποίηση Δράσεων των Ομάδων – Δραστηριότητες – Πειράματα.. 6 Συλλογή Δεδομένων (συνέχεια) των ομάδων - ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ 7 4η Επεξεργασία Δεδομένων 8 9 Επεξεργασία Δεδομένων βιβλιογραφία, συμπεράσματα, ερμηνείες, κριτική 10 Τελικά συμπεράσματα - ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ 11 5η Προετοιμασία παρουσίασης –τελευταίες διορθώσεις (Διακοπές Χριστουγέννων) 12 6η Προκαταρτική Παρουσίαση - ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ 13 7η Φάκελος (Ομαδικός) Ενημέρωση Ατομικού Φακέλου - Ημερολογίου 14 8η Παρουσιάσεις (από τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς αξιολόγηση) 15 Παρουσιάσεις (από τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς αξιολόγηση) Πηγή : Ν. Σταμπολίδης

Κίνητρα για τους μαθητές Βαθμός (να κατακτιέται δύσκολα και να αξιολογούνται οι έξυπνες ιδέες και η φαντασία και όχι μόνο η πολλή δουλειά) Ερώτημα σχετικό με τις εμπειρίες τους (ώστε εύκολα να διατυπώσουν υποθέσεις) Το τέχνημα (προβάλλει τη δημιουργικότητα και την καλλιτεχνική φύση ιδιαίτερα των αδιάφορων μαθητών) Παρουσίαση στην κοινότητα (η δημόσια προβολή ενθουσιάζει και ενεργοποιεί τους μαθητές) Διδακτικές Επισκέψεις Φωτογράφηση Κλείδα παρατήρησης Ανακάλυψη στοιχείων (παιγνίδι θησαυρού) Συνεντεύξεις -ρεπορτάζ

Φύλλα εργασίας - ομαδικά ημερολόγια στην ίδια κόλλα χαρτιού Φύλλο Εργασίας Ομαδικό ημερολόγιο Αρχικά Οδηγία για Δραστηριότητες της ομάδας σε ένα ή περισσότερα 2ωρα, πιθανή αναφορά πηγών Αργότερα επισημάνσεις λαθών ή οριοθέτησης της έρευνας Στο τέλος υπενθύμιση χρονικών ορίων και ερωτήματα για την παρουσίαση Τι κάναμε σήμερα με βάση την οδηγία Ποιός έκανε τί Συναισθήματα: πήγε καλά ή όχι

Ένα παράδειγμα ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ Ημερομηνία …../…./…. Εργασία για…. Ποιος έκανε τι (ή κάτι ιδιαίτερο); ………………………………….. ………………………… Περιγραφή της Διαδικασίας …………………………………… … …………………………… Ο Μιχάλης ……….., Η Κατερίνα ………, Ο ………. ……………., Η ………….. …………, Απολογισμός Τι μας δυσκόλεψε Τι μας άρεσε Τι μας ενθουσίασε ………………………………………………. ………………………………………………….. Παρατηρήσεις ή παραινέσεις των εκπαιδευτικών (Προαιρετικά) …………………………..……

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας Ευχαριστούμε για την προσοχή σας