Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

ΣΧΕΣΕΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ-ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Προώθηση Καινοτομίας Συμβολή στην Αντιμετώπιση της Κρίσης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2011.
Στρατηγική & Σχέδιο Δράσης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση ---- Εναρμόνιση με την Ψηφιακή Στρατηγική της Χώρας Υπουργείο Διοικητικής.
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2007 – ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007.
Μάριος Στυλιανίδης Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ 26/2/2011
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Η μελέτη του φαινομένου εμπεριέχει δυο τάσεις:
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
European Foundation for Quality Management «ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ»
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Ο ρόλος του βοηθού διευθυντή στο σημερινό σχολείο. Ψηλές προσδοκίες – Σκληρή πραγματικότητα Σχολική Ηγεσία Σάββατο 10 Μαρτίου 2012 Δημοτικό Κωνσταντινουπόλεως.
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Ένα ολοκληρωμένο μοντέλο Παιδαγωγικής Διαχείρισης Ποιότητας
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
MANAGEMENT Εναρμόνιση Πόρων Προς Επίτευξη Στόχων.
ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΩΝ
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
«Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Τοπική Ανάπτυξη», Ηράκλειο, 5-6 Μαϊου, kedke.ntua.gr 1.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Ο προγραμματισμός είναι η πρώτη λειτουργία του μάνατζμεντ. Έχει μελλοντοστρεφή χαρακτήρα, προσφέρει κατεύθυνση.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ « Σχολική Ηγεσία » 14/3/2013, CIIM Λευκωσία Δρ Μάριος Στυλιανίδης.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ: Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ Δρ. Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήμα Επιστημών της.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
ΕΥΗ ΖΑΜΠΕΤΑ.  Α. ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΤΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ  Β. Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΎ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ  Γ. Ο ΒΑΘΜΟΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ.
 Το 1978 τονίζεται ότι ο θεσμός του Επιθεωρητή είναι ξεπερασμένος, καθώς οι δάσκαλοι εκφράζουν την απαγοήτευσή τους απέναντι στο πρόσωπο του Επιθεωρητή,
ΕΥΗ ΖΑΜΠΕΤΑ.  Α. ΟΙ ΔΥΟ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ  Β. Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΎ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ  Γ. Ο ΒΑΘΜΟΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ.
 1. Διαμόρφωση Εκπαιδευτικής Πολιτικής  2. Θέση Εκπαιδευτικής Μονάδας στον τομέα διαμόρφωσης Ε. Π.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Επιχειρησιακά Προγράμματα Δήμων
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 10
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Τίτλος μαθήματος: Εκπαιδευτική αξιολόγηση
Η επιστήμη της Διοίκησης
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Αυτονομία Σχολικών Μονάδων στο Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Θεωρία Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ Μεταπτυχιακης Διπλωματικης Εργασιας « Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ».
Οργάνωση, Διοίκηση και Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Οργάνωση, Διοίκηση και Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης
Διεθνείς έρευνες (PISA) και κυπριακό εκπαιδευτικό σύστηµα: δεδοµένα και προβληµατισµοί Δρ Αθ. Μιχαηλίδου Διευθύντρια Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Best practices - Benchmarking
Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Διαμόρφωση πρότασης για τη βελτίωση του πλαισίου της οργάνωσης και της διοίκησης εκπαιδευτικών μονάδων Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Παπαδόπουλος Πάρης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης

Στόχοι εκπαιδευτικής μονάδας Αποτελεσματικότητα* Αποδοτικότητα* Για την προσφορά του μορφωτικού αγαθού ή την ικανοποίηση των κοινωνικών αναγκών μέσω της σχολικής επιτυχίας *Η σχολική αποτελεσματικότητα δεν οριοθετείται στο ερώτημα: Aν το σχολείο μπορεί να επηρεάσει τη σχολική επιτυχία, μια που αποδεχόμαστε ότι μπορεί.

Επιμέρους στόχοι εκπαιδευτικής μονάδας Ανάπτυξη αποτελεσματικής διοικητικής δομής για: Την αποτελεσματική οργάνωση της διδασκαλίας & μάθησης Την αποτελεσματική χρήση του χρόνου, του χώρου και των πόρων Την κατάλληλη κατανομή & αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού

Ο/η Διευθυντής/ντρια στην κορυφή της πυραμίδας Ο/η Διευθυντής/ντρια στην κορυφή της πυραμίδας Διευθυντής

στην κορυφή της πυραμίδας της εκπαιδευτικής μονάδας Μαθητές Γονείς Σύλλογος Γονέων Σχολικός Τροχονόμος Σχολική Επιτροπή Προσωπικό καθαριότητας Αξιολόγηση Απουσίες Προγραμματισμός Εκπαιδευτικό έργο Ο/η Διευθυντής/τρια στην κορυφή της πυραμίδας της εκπαιδευτικής μονάδας Εκπαιδευτικοί Π.Π.

Οι Διευθυντές είναι διοικητικά και επιστημονικά-παιδαγωγικά υπεύθυνοι Δομή εκπαιδευτικού συστήματος Οι Διευθυντές είναι διοικητικά και επιστημονικά-παιδαγωγικά υπεύθυνοι Συντονίζουν και καθοδηγούν τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, φροντίζοντας και για την επιμόρφωσή τους Οι Σύλλογοι των Διδασκόντων είναι υπεύθυνοι για την εφαρμογή του προγράμματος, τη φοίτηση και την πειθαρχία των μαθητών Οι Σχολικές Επιτροπές, στις οποίες συμμετέχουν εκπρόσωποι γονέων και τοπικών φορέων, είναι υπεύθυνες της διαχείρισης του προϋπολογισμού για τη θέρμανση, το φωτισμό, καθώς και τις επισκευές ή τον εξοπλισμό του σχολείου Οι κατά τόπους Διευθύνσεις Εκπαίδευσης έχουν τη γενική ευθύνη του ελέγχου της λειτουργίας των σχολικών μονάδων της περιοχής τους

Σχολείο ένας εκπαιδευτικός οργανισμός με αρκετές ιδιαιτερότητες Σχολείο ένας εκπαιδευτικός οργανισμός με αρκετές ιδιαιτερότητες Ασαφής προσδιορισμός του σκοπού του (παιδεία, εκπαίδευση, μόρφωση), οπτική σκοπιά Αδυναμία προσδιορισμού του αποτελέσματος- προϊόντος και των εξυπηρετούμενων (γονείς, μαθητές, κοινωνία) Έλλειψη διοικητικής αυτοδυναμίας Διοικητικός και ταυτόχρονα κοινωνικός θεσμός Υπόκειται σε έντονους επηρεασμούς από ομάδες πίεσης

Αποτελεσματική λειτουργία εκπαιδευτικών μονάδων Οι έρευνες παγκοσμίως υιοθετούν την αποτελεσματικότητα με βάση τις επιδόσεις των μαθητών (PISA, TIMMS), αναζητούν όμως παράλληλα να προσδιορίσουν κι άλλους παράγοντες που συντελούν στην αποτελεσματική λειτουργία των σχολείων όπως: Διοίκηση τρόποι λήψης αποφάσεων, ηθικό των εκπαιδευτικών, άσκηση της ηγεσίας

Οι έννοιες αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα στη διοίκηση των εκπαιδευτικών μονάδων Αποτελεσματικότητα Αποδοτικότητα Διοίκηση & Management

Μελέτη περίπτωσης

Διοίκηση ολικής ποιότητας Φιλοσοφία διοίκησης η οποία θέτει ως προτεραιότητα την ικανοποίηση των προσδοκιών και των αναγκών των εξυπηρετούμενων, με τον πιο επαρκή και αποτελεσματικό τρόπο μέσα από συνεχή διαδικασία αλλαγής και βελτίωσης Βασική έννοια η ποιότητα

Εφαρμογή της ΔΟΠ στην εκπαίδευση Το μοντέλο ενσωματώνει πολλές από τις βασικές αρχές της σύγχρονης διοίκησης και ηγεσίας και κυρίως αρχές από το συνεργατικό συμμετοχικό και μετασχηματικό πρότυπο κουλτούρας

Περιορισμοί ΔΟΠ στη χώρα μας Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικού μας συστήματος: Συγκεντρωτικός χαρακτήρας Η ανυπαρξία ενός συστήματος αξιολόγησης και κριτηρίων ποιότητας Δυσλειτουργίες που έχουν να κάνουν με το σύστημα στελέχωσης των εκπ. Μονάδων Την έλλειψη στρατηγικού σχεδίου ποιότητας (αποστολή. όραμα, πολιτικές) Έλλειψη ενός συστήματος επιμόρφωσης και ανάπτυξης των ηγετικών στελεχών και εκπαιδευτικών

Λειτουργίες ενός σύγχρονου εκπαιδευτικού οργανισμού Υιοθέτηση φιλοσοφίας ΔΟΠ Προσδιορισμός προσδοκιών εξυπηρετουμένων ( αξιόπιστα δεδομένα) Επιλογή στόχων, μέτρων και διαδικασιών ποιότητας Αξιολόγηση διαδικασιών κι αποτελεσμάτων

Γραφειοκρατικό πρότυπο οργάνωσης και διοίκησης στην εκπαίδευση Μειονεκτήματα & Αδυναμίες: Χαμηλή ικανότητα προσαρμογής στο σημερινό δυναμικό και πολύπλοκο περιβάλλον, δυσκαμψία, έλλειψη εξελιξιμότητας της οργάνωσης Προβλήματα επικοινωνίας μεταξύ των ιεραρχικών βαθμίδων, πολυπλοκότητα Αποξενωμένος, αλλοτριωμένος εκπαιδευτικός χωρίς ενθουσιασμό

Γραφειοκρατικό πρότυπο οργάνωσης και διοίκησης στο ελληνικό εκπαιδευτικό γίγνεσθαι Μειονεκτήματα & Αδυναμίες: Έλλειψη σταθερότητας της σχολικής ηγεσίας και του διδακτικού προσωπικού Επικράτηση αναξιοκρατικών κριτηρίων και καταστημένων διαδικασιών ανεξάρτητα από τα προσόντα και τις ικανότητες που απαιτούνται Φαινόμενο Parkinson (δημιουργία πολλών στελεχών…) Η εκχώρηση ευθυνών χωρίς την αντίστοιχη εκχώρηση εξουσίας, για την αποτελεσματική άσκηση της ευθύνης

Μελέτη περίπτωσης Ποια κατά τη γνώμη σας θα έπρεπε να είναι τα κριτήρια επιλογής των παρακάτω στελεχών εκπαίδευσης; Διευθυντών & Υποδιευθυντών σχολικών μονάδων Σχολικών Συμβούλων

Συνεργατικό πρότυπο οργάνωσης και διοίκησης Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι μόνο αποδέκτες εντολών από πάνω προς τα κάτω, αλλά συμμετέχουν σε συλλογικά όργανα Κοινοί σκοποί της εκπαιδευτικής μονάδας Σχέσεις με το εξωτερικό περιβάλλον ( συλλογική ευθύνη) Διευθυντής πρώτος μεταξύ ίσων

Συνεργατικό πρότυπο οργάνωσης και διοίκησης Μειονεκτήματα : Χρονοβόρες διαδικασίες λήψης αποφάσεων Απροθυμία μελών για συμμετοχή στις διαδικασίες Χάνεται η ατομική ευθύνη

Πρόταση βελτίωσης πλαισίου οργάνωσης και διοίκησης εκπαιδευτικών μονάδων

Η εκάστοτε εκπαιδευτική μονάδα, παρόλο που φαίνεται εγκλωβισμένη από το συγκεντρωτικό εκπαιδευτικό σύστημα έχει τη δυνατότητα χάραξης εσωτερικής εκπαιδευτικής πολιτικής

Δημόσιος απολογισμός Η ανάδειξη της εκπαιδευτικής μονάδας σε φορέα διαμόρφωσης και άσκησης εκπαιδευτικής πολιτικής διευρύνει το ρόλο του εκπαιδευτικού. Ο ίδιος καλείται να έχει συμμετοχή σε θέματα που εκδηλώνονται πριν από τη διδασκαλία σχεδιασμός & διαμόρφωση αναλυτικών προγραμμάτων, αλλά και σε θέματα που αναδεικνύονται μετά τη διδασκαλία και ανεξάρτητα απ’ αυτή όπως η συνεργασία με φορείς, γονείς.

Αυτονομία Το μέλλον φαίνεται ν’ ανήκει σε εκπαιδευτικές μονάδες που θα προσλαμβάνουν και θα υποδέχονται κριτικά την εκπαιδευτική πολιτική που ασκείται κεντρικά και που στο πλαίσιο αυτής της κριτικής πρόσληψης και κριτικής υποδοχής θα διαμορφώνουν την «εσωτερική» εκπαιδευτική πολιτική της μονάδας. Έτσι, προωθείται η εκπαιδευτική μονάδα της καινοτομίας, της σχετικής αυτονομίας, της συλλογικής ευθύνης και του δημόσιου απολογισμού.

Συλλογική ευθύνη Χρειάζεται συστηματική και συνολική παρέμβαση στην εκπαιδευτική μονάδα για να μπορέσει να κατακτήσει τις νέες προκλήσεις. Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να εγκαταλείψουν τη μοναξιά της τάξης τους και να ανοίξουν την πόρτα συνεργασίας με τους συναδέλφους τους.

Πορευόμαστε με αξίες και πιστεύω Ότι: Οι εκπαιδευτικές αλλαγές μπορούν να ξεκινήσουν από μέσα από το εκπαιδευτικό σύστημα, από τους δασκάλους και τους διοικητικούς παράγοντες Το μοντέλο διοίκησης που ανταποκρίνεται περισσότερο στις νέες απαιτήσεις της εκπαιδευτικής μονάδας είναι το λεγόμενο «συνεργατικό» μοντέλο Στοχεύουμε σ’ ένα αποτελεσματικό σχολείο μέσα σε μια κοινωνία σε συνεχή εξέλιξη και εναλλαγή

Χαρακτηριστικά αποτελεσματικού σχολείου Συνεργατική ατμόσφαιρα Όλοι οι μαθητές μπορούν να επιτύχουν Διοίκηση του σχολείου + σύλλογος διδασκόντων Συναντίληψη για τα αποτελέσματα, τις προτεραιότητες, την αξιολόγηση και την ευθύνη Εμπιστοσύνη και επικοινωνία με τους γονείς

Η εκπαιδευτική μονάδα φορέας διαμόρφωσης και άσκησης εκπαιδευτικής πολιτικής Αλλαγές στους ακόλουθους τομείς: Εκχώρηση αρμοδιοτήτων για λήψη αποφάσεων στην εκπαιδευτική μονάδα Πολιτική και τεχνική στήριξης της εκπαιδευτικής μονάδας στο νέο της ρόλο Προώθηση ευέλικτων διαδικασιών για πειραματισμούς Αλλαγή της ιεραρχικής γραφειοκρατικής δομής της σημερινής διοίκησης της εκπαιδευτικής μονάδας και της εκπαίδευσης γενικότερα, ώστε να αποδέχεται αποφάσεις που λαμβάνονται αποκεντρωμένα

Ποιες είναι οι λειτουργίες της Διοίκησης; Αναζητήστε και καταγράψτε σε ομάδες ποιες κατά τη γνώμη σας είναι οι σημαντικές και συχνότερες λειτουργίες που πραγματοποιεί κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους ο/η διευθυντής/τρια και ο σύλλογος διδασκόντων

Οι λειτουργίες της Διοίκησης

Προγραμματισμός Οργάνωση Συντονισμός Διεύθυνση Έλεγχος

Η λειτουργία του προγραμματισμού Προγραμματισμός Στρατηγικός Λειτουργικός Μακροπρόθεσμοι στόχοι εκπαιδευτικού συστήματος Βραχυπρόθεσμη & μεσοπρόθεσμη δράση εκπαιδευτικού συστήματος

ΑΞΟΝΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Ενεργοποίηση οργάνων λαϊκής συμμετοχής Ενεργοποίηση γονέων Ενεργοποίηση διαδικασιών ανάδειξης της σχολικής μονάδας Ενεργοποίηση εκπαιδευτικής διαδικασίας ΑΞΟΝΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ

Ενεργοποίηση οργάνων λαϊκής συμμετοχής Σχολικών επιτροπών Σχολικών συμβουλίων Δημοτικών και κοινοτικών επιτροπών Παιδείας Νομαρχιακών επιτροπών παιδείας

Ενεργοποίηση γονέων, ειδικότερα Εμπλοκή γονέων στη χάραξη της πολιτικής του σχολείου Ζωντανή και σταθερή επαφή των γονέων με το σχολείο Δραστηριότητες και εκδηλώσεις συνεργατικού χαρακτήρα Διεύρυνση του ρόλου του σχολείου με δραστηριότητες που αφορούν την κοινότητα και τις ανάγκες των γονέων

Ενεργοποίηση διαδικασιών ανάδειξης της σχολικής μονάδας Ενεργοποίηση διαδικασιών ανάδειξης της σχολικής μονάδας Θεσμική κατοχύρωση του συλλόγου διδασκόντων σε επίπεδο αποφάσεων και υλοποίησης τους Οικονομική αυτοδυναμία Σχετική σταθερότητα σε εκπαιδευτικό προσωπικό Εξάλειψη εξουσιαστικών σχέσεων που πηγάζουν από διοικητικές ιεραρχίες Τροποποίηση χρόνου εργασίας των εκπαιδευτικών

Ενεργοποίηση εκπαιδευτικής διαδικασίας Διαρκής στήριξη και ενίσχυση του εκπ/κού και διδακτικού έργου Προώθηση καινοτομιών και νεωτερισμών στην εκπαίδευση Τροποποίηση παιδαγωγικών πρακτικών Επεξεργασία σχεδίων και εκπαιδευτικού υλικού

Η λειτουργία της οργάνωσης

Η λειτουργία του συντονισμού *συνδυασμός, συσχέτιση, εναρμόνιση δράσεων & στόχων Η αναγκαιότητα του συντονισμού αυξάνεται, όσο αυξάνονται το μέγεθος και η πολυπλοκότητα των εκπαιδευτικών μονάδων Μηχανισμοί Συντονισμού Αμοιβαία προσαρμογή Άμεση Εποπτεία Τυποποίηση εργασιών & αποτελεσμάτων

Η λειτουργία της διεύθυνσης ηγεσίας Ενεργοποίηση και καθοδήγηση της δράσης του ανθρώπινου δυναμικού: Επιμέρους λειτουργίες: Εκχώρηση εξουσίας Συντονισμός Χειρισμός διαφορών Επικοινωνία Παρώθηση ή παρακίνηση

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ/ΤΡΙΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ/ΤΡΙΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ (διαχείριση κρίσεων, διαπροσωπικές σχέσεις, σχολικό κλίμα & ποιότητα σχολικής ζωής, έλεγχος, αναπλήρωση έκτακτης απουσίας εκπαιδευτικού) ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΟΠΤΕΙΑ (Ο διευθυντής ως εκπαιδευτικός) ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ (προγραμματισμός, καταμερισμός, συντονισμός) ΟΡΓΑΝΩΣΗ (Γραφείο, βιβλία, ηλεκτρονική διακυβέρνηση) ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (Δεξιότητες διαχείρισης πληροφοριών και ευελιξία προσαρμογής στα νέα δεδομένα: διαφοροποιημένη διδασκαλία)

Η λειτουργία του ελέγχου Μία από τις κύριες αρμοδιότητες των στελεχών εκπαίδευσης η συμμετοχή τους στις διαδικασίες ελέγχου και αξιολόγησης Αυτοαξιολόγηση Λογοδοσία Κράτος Κοινωνία Διαδικασίες που υπόκεινται σε έλεγχο & αξιολόγηση Εκπαιδευτικές Διοικητικές