ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΝΗΤΗ ΜΟΝΑΔΑ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΤΣΙΓΓΑΝΩΝ ΙΩΑΝΝΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

Ο ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΕΡΥΘΡΟ ΣΤΑΥΡΟ ΣΗΜΕΡΑ
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Σκοπός - Δράσεις του Έργου Α.Η ποσοτική και ποιοτική διερεύνηση της κατάστασης των γυναικών ερευνητριών που πασχολούνται στον Δημόσιο Τομέα Β.Η αποτύπωση.
Διαγνωστικοί αξιολογικοί και υποστηρικτικοί φορείς μαθητών με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες είναι τα: ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης.
Από την διεκπεραίωση στη θεραπεία Η εμπειρία της μετάβασης από τους ατομικούς ρόλους των ειδικών στην δυναμική της Διεπιστημονικής Ομάδας στο Ελληνικο.
ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ
Η Λειτουργία του Ιατροκοινωνικού Κέντρου Φροντίδας Τσιγγάνων του Δήμου Παρελίων ως Νεοσύστατος Οργανισμός. Βασιλάκη Ευαγγελία Κοινωνιολόγος Ιατροκοινωνικού.
Διδασκαλία της Ευθύγραμμης Ομαλής Κίνησης
Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Διεύθυνσης Π.Ε. Ανατ. Θεσσαλονίκης
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
Δημοτικός Οργανισμός Υγείας & Κοινωνικών Θεμάτων Δήμου Βόλου Δίκτυο Εθελοντών Κοινωνικής Προσφοράς του Δ.Ο.Υ.Κ “ Volo”
ΔΟΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΣΥΜΠΡΑΞΗΣ Κ.Ε.Κ. ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ Ε.Π.Ε. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ Κ.Ε.Κ. ΕΠΙΚΕΝΤΡΟΝ Α.Ε. ΚΕΝΤΡΟ ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΩΝ.
1.3 Ο κοινωνικός περίγυρος – Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων
ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΜΨΥ ΒΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΕΠΑΨΥ
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Διαδικασία.
Στο γυμνάσιο γίνονται πιλοτικά ευρωπαϊκά προγράμματα
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
Burnout Εκπαιδευτικών
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Συντονιστική.
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Πέτρος Χαραβιτσίδης Διευθυντής στο 132ο Δημοτικό σχολείο Αθήνας
Το σχολείο μας: επιτεύγματα- στόχοι- προβλήματα. Δομή της εισήγησης  Περιγραφή της ισχύουσας κατάστασης  Αποτίμηση του Σχολ. Έτους  Στόχοι.
Δ.Υ. ΣΤΡΟΦΗ - ΤΜΗΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ Χαρακτηριστικά των εφήβων χρηστών που προσέγγισαν τη ΣΤΡΟΦΗ το 2002.
Χαρακτηριστικά των εφήβων χρηστών που προσέγγισαν το Δ.Υ. ΣΤΡΟΦΗ το 2008 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ-ΤΜΗΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
Προγράμματα Ανάπτυξης, Κοινωνικής Στήριξης & Ιατρικής Συνεργασίας
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης Κοινωνικός αποκλεισμός: Σεβασμός – Ευθύνη - Αλληλεγγύη Γεωργία Κούμα ΕΜΕ Φιλολογικών Μαθημάτων.
Σχολική Σύμβουλος Π.Ε. Φλώρινας
Παρουσίαση Υπηρεσιών Υποστήριξης Φοιτητών Συμβουλευτικός Σταθμός Πανεπιστημίου Αιγαίου Παράρτημα Ρόδου.
2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας (23-26 Νοεμβρίου 2006) Ανακοίνωση του Στέφανου Χρ. Κουμαρόπουλου Δρ. Παν. Αθηνών Υπευθύνου Συμβουλ. Σταθμού.
ΞΕΝΩΝΑΣ ΕΦΗΒΩΝ Δ.Υ. ΣΤΡΟΦΗ. ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ ΠΟΥ ΦΙΛΟΞΕΝΗΘΗΚΑΝ ΣΤΟΝ ΞΕΝΩΝΑ ΤΗΣ ΣΤΡΟΦΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΕΩΣ ΤΟ 2006.
ΦΥΣΙΚΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΕΡΕΥΝΩ ΚΑΙ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ Ε΄ & ΣΤ΄ΤΑΞΕΩΝ.
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Η κοινωνία προσπαθεί να καλλιεργήσει τη φιλαναγνωσία παιδιών και ενηλίκων με διάφορους τρόπους.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΕΠ / Υ - Ι V ( για γονείς και εκπαιδευτικούς ) Μάθημα : ΔΕΠ / Υ – Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις Διδάσκουσα : Ε. Διδασκάλου.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Σχολική επίδοση και μειονότητες
εκπαιδευτικη μεταβαση
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
Κοινωνικός Αποκλεισμός στην Εκπαίδευση!
Αναστασία Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04
Δρ. Νικόλαος Τσιγγίλης Σχολικός Σύμβουλος Δ/θμιας Εκπ/σης Πέλλας
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
Ανίχνευση Μαθησιακών Δυσκολιών από Εκπαιδευτικούς στο Σχολείο
Σχέδιο Εργασίας ( Project) ‘’οι Τσιγγάνοι των Σοφάδων’’
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Φορείς Εκπαιδευτικής Έρευνας - Ε.Ε. & Ελλάδα
ΤΟ ΝΕΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Εκπαίδευση και μειονότητες
Κοινωνική ανισότητα, φτώχεια και κοινωνική ένταξη στην ΕΕ
Οριζόντιες και Εστιασμένες Δράσεις για Ευπαθείς Ομάδες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΝΗΤΗ ΜΟΝΑΔΑ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΤΣΙΓΓΑΝΩΝ ΙΩΑΝΝΑ ΧΙΩΤΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ Κ.Μ.Ψ.Υ. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ - Α.Μ.Κ.Ε. ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΡΙΚΑΛΩΝ 183 ΤΗΛ & FAX: 24410-22310 Ε-MAIL: karditsa@mkoapostoli.gr

Σκοπός έρευνας άντληση στοιχείων σχετικά με το κοινωνικό και οικονομικό προφίλ των κατοίκων των οικισμών άντληση στοιχείων σχετικά με τις αιτίες που οδηγούν στην σχολική διαρροή διερεύνηση της έκτασης του φαινομένου της παιδικής εργασίας στα τσιγγανόπαιδα καταγραφή παιδιών που έχουν υποστεί κακοποίηση στο οικογενειακό περιβάλλον ΠΗΓΗ: Κ.Μ.Ψ.Υ. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Μεθοδολογία έρευνας Πρώτο στάδιο- ορισμός συμμετεχόντων Μεθοδολογία έρευνας Πρώτο στάδιο- ορισμός συμμετεχόντων Πρώτο στάδιο: Οι συμμετέχοντες στην καταγραφή ορίστηκαν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές των Δημοτικών Σχολείων Καρδίτσας και Σοφάδων. ΠΗΓΗ: Κ.Μ.Ψ.Υ. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Μεθοδολογία έρευνας Δεύτερο στάδιο-ορισμός καταγραφόμενων στοιχείων Μεθοδολογία έρευνας Δεύτερο στάδιο-ορισμός καταγραφόμενων στοιχείων δημογραφικά στοιχεία στοιχεία για την απασχόληση και το εκπαιδευτικό επίπεδο των γονιών των μαθητών στοιχεία για την σχολική παρακολούθηση και τις επιδόσεις των μαθητών στοιχεία για την παιδική εργασία στους μαθητές στοιχεία για την παιδική κακοποίηση ΠΗΓΗ: Κ.Μ.Ψ.Υ. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Μεθοδολογία έρευνας Τρίτο στάδιο-επιλογή εργαλείου Μεθοδολογία έρευνας Τρίτο στάδιο-επιλογή εργαλείου οι ερωτήσεις να είναι απλές για να είναι και κατανοητές να τηρηθεί το απόρρητο για κάθε ερωτώμενο μαθητή να δοθεί μια γενική εικόνα για το προφίλ του να περιέχει ποσοτικά κ ποιοτικά στοιχεία ΠΗΓΗ: Κ.Μ.Ψ.Υ. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Σύνολα μαθητών 599 μαθητές στο σύνολο εγγράφηκαν για το σχολικό έτος 2010-2011 και στα 2 σχολεία 239 μαθητές γράφτηκαν στο Δημοτικό σχολείο Καρδίτσας 395 στο Δημοτικό Σχολείο Σοφάδων Το σύνολο των μαθητών που απάντησαν ήταν μόνο 91 και από τα 2 σχολεία. ΠΗΓΕΣ: ΚΙΝΗΤΗ ΜΟΝΑΔΑ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ, 2011 4Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΟΦΑΔΩΝ 19Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Μεθοδολογία έρευνας Τέταρτο στάδιο Μεθοδολογία έρευνας Τέταρτο στάδιο Ηλεκτρονική καταχώρηση και επεξεργασία δεδομένων ΠΗΓΗ: Κ.Μ.Ψ.Υ. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Αποτελέσματα έρευνας το φύλο των μαθητών που παρακολουθούν -αριθμός παιδιών στην οικογένεια -χαρακτηρισμό παρακολούθησης (τακτική, ελλιπής, σπάνια) -χαρακτηρισμό σχολικής επίδοσης (καλή, μέτρια, κακή) -εργασία του πατέρα -εργασία μητέρας -εκπαιδευτικό επίπεδο πατέρα ΠΗΓΗ: Κ.Μ.Ψ.Υ. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Αποτελέσματα έρευνας εκπαιδευτικό επίπεδο μητέρας -αν ο μαθητής /τρια εργάζεται -αν ζει σε συνθήκες παραμέλησης -αν ο μαθητής /τρια είναι μάρτυρας σκηνών κακοποίησης -αν ο μαθητής /τρια είναι θύμα κακοποίησης -ποιο είναι το είδος κακοποίησης (σωματική, συναισθηματική, σεξουαλική, όλα τα παραπάνω) ΠΗΓΗ: Κ.Μ.Ψ.Υ. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Φύλο μαθητή/τριας ΠΗΓΗ: Κ.Μ.Ψ.Υ. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Αδέρφια ΠΗΓΗ: Κ.Μ.Ψ.Υ. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Παρακολούθηση στο Σχολείο ΠΗΓΗ: Κ.Μ.Ψ.Υ. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Καταγραφή λοιμωδών νοσημάτων ΠΗΓΗ: ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ, ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ- ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

Σχολική επίδοση ΠΗΓΗ: Κ.Μ.Ψ.Υ. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Η ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΣΧΟΛΕΙΟ Εκπαίδευση ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ Η ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΙΟΣ ΟΙΚΙΣΜΟΣ ΝΕΟΣ ΟΙΚΙΣΜΟΣ ΣΥΝΟΛΟ ΝΑΙ 52 37 89 ΟΧΙ 238 206 444 ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ 8 5 13 ΑΓΝΩΣΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 66 ΠΗΓΗ: ΙΑΤΡΟΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ‘’ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΟΙΚΙΣΜΟΥ - ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ - ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ: 12/9/2008-10/11/2008’’

ΓΝΩΣΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΓΡΑΦΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗ/ΓΡΑ ΦΗ ΠΑΛΙΟΣ ΟΙΚΙΣΜΟΣ ΝΕΟΣ ΟΙΚΙΣΜΟΣ ΣΥΝΟΛΟ ΝΑΙ 9 8 17 ΠΗΓΗ: ΙΑΤΡΟΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ‘’ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΟΙΚΙΣΜΟΥ - ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ - ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ: 12/9/2008-10/11/2008’’

Εργασία πατέρα ΠΗΓΗ: Κ.Μ.Ψ.Υ. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Επιδοματική πολιτική Αναπηρία Απορία Πολύτεκνοι Άτομα με προβλήματα υγείας Χηρεία Σύνταξη γήρατος ΠΗΓΗ: ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Εργασία μητέρας ΠΗΓΗ: Κ.Μ.Ψ.Υ. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Εκπαίδευση πατέρα ΠΗΓΗ: Κ.Μ.Ψ.Υ. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Εκπαίδευση μητέρας ΠΗΓΗ: Κ.Μ.Ψ.Υ. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ- ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ Προβλήματα υγείας ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ- ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΑΛΙΟΣ ΟΙΚΙΣΜΟΣ ΝΕΟΣ ΟΙΚΙΣΜΟΣ ΣΥΝΟΛΟ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΑ 40 35 75 ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ 13 16 29 ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ/ ΧΡΟΝΙΕΣ ΠΑΘΗΣΕΙΣ 4 14 18 ΟΥΣΙΕΣ- ΧΡΗΣΕΙΣ ΜΕΤΑΔΙΔΟΜΕΝΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ 3 2 5 ΠΗΓΗ: ΙΑΤΡΟΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ‘’ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΟΙΚΙΣΜΟΥ - ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ - ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ: 12/9/2008-10/11/2008’’

Εξυπηρετούμενοι ρομά από την Κ.Μ.Ψ.Υ. ΠΗΓΗ: ΑΡΧΕΙΟ Κ.Μ.Ψ.Υ. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Εξυπηρετούμενοι ρομά από την Κ.Μ.Ψ.Υ. ΠΗΓΗ: ΑΡΧΕΙΟ Κ.Μ.Ψ.Υ. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Μαθητής/τρια εργάζεται ΠΗΓΗ: Κ.Μ.Ψ.Υ. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Μαθητής/τρια ζει σε συνθήκες παραμέλησης ΠΗΓΗ: Κ.Μ.Ψ.Υ. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Μαθητής/τρια μάρτυρας σκηνών κακοποίησης ΠΗΓΗ: Κ.Μ.Ψ.Υ. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

μαθητής/τρια θύμα κακοποίησης ΠΗΓΗ: Κ.Μ.Ψ.Υ. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Είδος κακοποίησης ΠΗΓΗ: Κ.Μ.Ψ.Υ. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Συμπεράσματα Η κακή διαβίωση στους καταυλισμούς συνδέεται με κακή υγεία, ανύπαρκτες συνθήκες υγιεινής =>σωρεία μολυσματικών νόσων η κακή διαβίωση σχετίζεται κ με προβλήματα παρακολούθησης των παιδιών στο σχολείο Οι τσιγγάνικες οικογένειες πλέον αποτελούνται από λιγότερα μέλη Σύμφωνα με μαρτυρίες των ίδιων η ενδογαμία δεν έχει εκλείψει ακόμη στους κόλπους τους αποτελώντας το χαρακτηριστικό πολιτιστικό στοιχείο τους.

Συμπεράσματα Η συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία για λόγους κοινωνικούς, οικονομικούς και λόγους υγείας είναι πολύ μικρή. Το μεγαλύτερο μέρος αυτών είναι αναλφάβητοι =>αδυναμία στην διεκδίκηση δικαιωμάτων και ανάληψη υποχρεώσεων Η φοίτηση των τσιγγανοπαίδων στο εκπαιδευτικό σύστημα χαρακτηρίζεται άτακτη, με αυξημένες διαρροές στην παρακολούθηση, που συχνά καταλήγουν στη διακοπή της. Πολλά τσιγγανόπαιδα εργάζονται έστω και περιστασιακά στο πλευρό των γονιών τους με σκοπό να ενισχύσουν το οικογενειακό εισόδημα. Σημαντικά επίσης είναι και τα ποσοστά που παρουσιάζουν παιδική κακοποίηση με την μορφή της σωματικής και συναισθηματικής αλλά και της παραμέλησης.

Προτάσεις Συνεργασία με αρμόδιους φορείς της πόλης για την ανάπτυξη προγραμμάτων που θα στοχεύουν στην ενδυνάμωση δεξιοτήτων των ρομά για την εξεύρεση εργασίας Συνεργασία με τα τσιγγάνικα σχολεία έτσι ώστε μέσω βιωματικών εργαστηρίων να ενισχυθεί η εικόνα των παιδιών για την εκπαιδευτική διαδικασία Ίδρυση Κέντρου Δημιουργικής Απασχόλησης εντός του οικισμού το οποίο να καλλιεργεί το κλίμα για την ομαλή μετάβαση στο νηπιαγωγείο και το Δημοτικό. Απογευματινά ενισχυτικά μαθήματα σε χώρο κοντά στον οικισμό Λειτουργία Σχολείου Ενηλίκων Διορισμός Δασκάλων με επιμόρφωση στην διαπολιτισμική εκπαίδευση

Προτάσεις Εκπαίδευση γονέων για την σωστή διαπαιδαγώγηση των παιδιών με την δημιουργία Σχολών Γονέων Δημιουργία ομάδων στήριξης για την ενίσχυση της ψυχολογίας των ρομά με στόχο την αποφυγή της πολυφαρμακολογίας με την παράλληλη διερεύνηση του κόστους στο Δημόσιο, την Δημόσια Περίθαλψη και τα ασφαλιστικά ταμεία.

Βιβλιογραφία Ιατροκοινωνικό Κέντρο Καρδίτσας: Καταγραφή παιδιών Μαύρικας Καρδίτσας ηλικίας 0-16 ετών. Καρδίτσα,2011 ΙΑΚ :Καταγραφή οικισμού – Στατιστικά Στοιχεία – Συμπεράσματα για το διάστημα 12.9.2008 – 10.11.2008 ΙΑΚ : Ποιοτική ανάλυση των δεδομένων της καταγραφής παιδιών 0-16 ετών. Περιφέρεια Θεσσαλίας – Δ/νση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας : Καταγραφή λοιμωδών νοσημάτων στην πληθυσμιακή ομάδα των αθιγγάνων για τα έτη 2007- 2011 Αναπτυξιακή Σύμπραξη EQUAL : Μελέτη για την ανίχνευση των εκπαιδευτικών αναγκών των ευάλωτων πληθυσμιακών ομάδων των ρομά. Σεπτέμβριος 2006

Βιβλιογραφία Χαντζοπλάκης Γεώργιος, Καθηγητής Δ.Ε. : Η εκπαίδευση των τσιγγάνων της Καρδίτσας 2002 4ο Δημοτικό Σχολείο Σοφάδων: στοιχεία σχετικά με τις εγγραφές των τσιγγανόπαιδων στο σχολείο για τα έτη 2010 - 2011 19ο Δημοτικό Σχολείο Καρδίτσας : στοιχεία για τις εγγραφές των τσιγγανόπαιδων στο σχολείο για τα έτη 2010 - 2011 Διεύθυνση Κοινωνικής Πρόνοιας Καρδίτσας – Κοινωνική Υπηρεσία : Ένταξη των ΡΟΜΑ στα προγράμματα επιδομάτων

Βιβλιογραφία www.wikipedia.org/roma http: politikokafeneio.com/tsiganoi http: lyk-varth.ilie.sch.gr/tsiganoi www.klimaka.ogr Roma και Κλίμακα :’’ Έκθεση για την κοινωνική ενσωμάτωση: η περίπτωση των Ελλήνων ROM’’. 2010 Roma και Κλίμακα : ‘’ Εκθέσεις – Αξιολογήσεις – Καταγραφές Roma και Κλίμακα : ‘’ Μελέτες – Έρευνα Roma και Κλίμακα : Ιούλιος 2011

Ευχαριστώ για την προσοχή σας Κ.Μ.Ψ.Υ. Καρδίτσας Ευχαριστώ για την προσοχή σας