ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο
Advertisements

Τμήμα Αρχειονομίας-Βιβλιοθηκονομίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου και τον Προγραμματισμό 1.1 Τι είναι ‘πρόβλημα’ 1.2 Τι είναι ‘Αλγόριθμος’
Εικονική πραγματικότητα ένας τρισδιάστατος κόσμος!!!
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
EDUE 240: Βάσεις και Βασικές Έννοιες των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Maria Evagorou Fall UNIC, Συνάντηση 2η.
Μεθοδολογίες και Εργαλεία Ανάλυσης και Σχεδιασμού Π.Σ. Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Κεφάλαιο 1ο Ανάλυση Προβλήματος.
Ανάδειξη της σχέσης Κοινωνίας, Τεχνολογίας και Φυσικών Επιστημών.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΠΕΡΙ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Μεθοδολογίες και Εργαλεία Ανάλυσης και Σχεδιασμού Π.Σ. Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ.
ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
Εισαγωγή στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Θεωρία Συστημάτων Μαρία Καρύδα ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Εισαγωγή στο Μάθημα.
Μεθοδολογίες και Εργαλεία Ανάλυσης και Σχεδιασμού Π.Σ. Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ν. Καστάνη.
Μεθοδολογίες και Εργαλεία Ανάλυσης και Σχεδιασμού Π.Σ. Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ.
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων 1.1 Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων Μαρία Καρύδα Γραφείο Β13, Κτήριο Λυμπέρη Ώρες Γραφείου: Τρίτη 11-1,
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Γλώσσα και σκέψη Με τον όρο σκέψη εννοούμε ένα μεγάλο φάσμα νοητικών διεργασιών: Επεξεργασία εννοιών, επίλυση προβλημάτων, ονειροπόληση, προγραμματισμό.
Εισαγωγή στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Επικοινωνιών Γενικά για το μάθημα Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Η ευκλειδeια και οι μη ευκλειδειεσ γεωμετριεσ
Ανάλυση και Σχεδιασμός Π.Σ.
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Επικοινωνιών Οι απαιτούμενες γνώσεις και δεξιότητες του μηχανικού Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Επικοινωνιών Γενικά για το μάθημα Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΗΣ.  Η σημερινό διάλεξη είναι μια μορφή εισαγωγής στο υποχρεωτικό μάθημα ‘ Βασικές αρχές Ανθρωπογεωγραφίας ’  Αλλά τι είναι η ανθρωπογεωγραφία.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών Β’ τάξη Γενικού Λυκείου Γενικής παιδείας Καθηγητής: Τζουμάκα Χριστίνα.
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ  ΝΟΜΟΣ:4327/2015 (ΦΕΚ 50/Α ́, 14/05/2015), τροποποίηση του Ν. 4186/2013«Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και.
ΥΝ Ι: ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΓΝΩΣΗΣ 1 ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ (Τεχνητά Νευρωνικά Δίκτυα και Γενετικοί Αλγόριθμοι) ΣΠΥΡΟΣ ΛΥΚΟΘΑΝΑΣΗΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1. ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1.1 ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ 1.
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Ερμηνευτική προσέγγιση
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Μελέτες «κοινής γνώμης»
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
Εκπαιδευτικη τεχνολογια-πολυμεσα
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Εισαγωγή στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
ΠEΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:
Μαθηματικά: Θεωρία Αριθμών
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
Πληροφοριακά Συστήματα Και Επιχείρηση
Εργασία 2ης Ενότητας-Σαμαρτζής Πέτρος Δ201611
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Α’ ΕΞΑΜΗΝΟ
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
Θεωρία Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Χειμερινό εξάμηνο
Νατάσσα Κυριακοπούλου & Στέλλα Βοσνιάδου
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Κεφάλαιο 2ο: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Θεωρία Συστημάτων Μαρία Καρύδα mka@aegean.gr ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Εισαγωγή στο Μάθημα

Θεωρία Συστημάτων: το μάθημα 3 ώρες /εβδομάδα: θεωρία & ασκήσεις Θα δοθεί 1 εργασία (30% του τελικού βαθμού) τον τελευταίο μήνα του εξαμήνου Υλικό: Κεφάλαια 4, 5, 6 από το βιβλίο «Μεθοδολογίες Ανάλυσης & Σχεδιασμού Πληροφοριακών Συστημάτων» Ε. Κιουντούζη Διαφάνειες & Σημειώσεις

Θεωρία Συστημάτων: το μάθημα Τι είναι η Θεωρία Συστημάτων; Πού χρησιμοποιείται; Τι σχέση έχει με τα Πληροφοριακά Συστήματα; Γιατί να μάθω Θεωρία Συστημάτων;

Τι είναι η Θεωρία Συστημάτων; Η Θεωρία Συστημάτων είναι ένα διεπιστημονικό επιστημονικό πεδίο που ασχολείται με τη μελέτη σύμπλοκων φαινομένων της φύσης, της κοινωνίας και της επιστήμης. Μελετάει την αφηρημένη (γενική) δομή των φαινομένων, ανεξαρτήτως του είδους τους.

Πού χρησιμοποιείται; Στη μελέτη ζώντων οργανισμών (βιολογία, ιατρική, κ.λπ.) Στη μελέτη των οργανώσεων (π.χ. διοικητική επιστήμη, οικονομικά) Στις επιστήμες που ασχολούνται με τον άνθρωπο και τις κοινωνικές ομάδες (π.χ. ψυχολογία, κοινωνιολογία κ.λπ.) Στην επιστήμη των υπολογιστών (π.χ. σχεδιασμός συστημάτων, ανάπτυξη εφαρμογών) Στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη τεχνολογικών συστημάτων, όπως τα πυραυλικά συστήματα Στη μελέτη του φυσικού περιβάλλοντος .....

Τι σχέση έχει με τα Πληροφοριακά Συστήματα; Ανάλυση & Σχεδιασμός Π.Σ. Μοντελοποίηση Π.Σ. και οργανισμών Απεικόνιση λειτουργιών των Π.Σ. Ρόλος του αναλυτή, των χρηστών κ.λπ. Επίλυση προβλημάτων στη λειτουργία των Π.Σ.

Θεωρία Συστημάτων: περιεχόμενο μαθήματος Εξέλιξη της επιστήμης, επιστημονικά παραδείγματα και επιστημονικές Επαναστάσεις Επιστημονική σκέψη (τι είναι επιστήμη;) Κυβερνητική & συστήματα ελέγχου Αρχές Γενικής Θεωρίας Συστημάτων Δομημένα & Αδόμητα προβλήματα Συστήματα Ανθρώπινης Δραστηριότητας και Θεωρία Ευμετάβλητων Συστημάτων Βιώσιμα Συστήματα Συστήματα που αυτο-οργανώνονται Systems Dynamics

Τι κοινό έχουν: Απάντηση: Το Χρηματιστήριο Ο ανθρώπινος εγκέφαλος Ο καιρός Η εθνική ομάδα ποδοσφαίρου Απάντηση: Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις οι επιστήμονες αποτυγχάνουν συστηματικά στο να κάνουν αξιόπιστες προβλέψεις μελλοντικής συμπεριφοράς.

Ας επαναδιατυπώσουμε το ερώτημα: Ποια είναι τα κοινά χαρακτηριστικά που έχουν όλες αυτές οι οντότητες που κάνουν τη συμπεριφορά τους απρόβλεπτη;

Απαντήσεις Χρηματιστήριο: Ανθρώπινος εγκέφαλος: Καιρός: Η συμπεριφορά του εξαρτάται από τις συναλλαγές εκατομμυρίων ανθρώπων και εταιρειών. Ανθρώπινος εγκέφαλος: Αποτελείται από αρκετές εκατοντάδες δισεκατομμύρια νευρώνες συνδεδεμένους μεταξύ τους. Καιρός: Ο καιρός εξαρτάται από τόσους παράγοντες που μόνο βραχυπρόθεσμες προβλέψεις μπορούν να γίνουν. Μικροκλίμα Ομάδα Ποδοσφαίρου Γιατί δεν κερδίζει πάντα; Τι σχέση έχει η συνολική απόδοση της ομάδας με την απόδοση κάθε παίχτη χωριστά; Εάν επιλέξουμε τους καλύτερους παίχτες, μπορούμε να δημιουργήσουμε την καλύτερη ομάδα;

Πολυπλοκότητα ή Συμπλοκότητα Η πολυπλοκότητα ενέχεται στη συνθετότητα των σχέσεων και την επίδραση του περιβάλλοντος.

Πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την πολυπλοκότητα; Αναλύουμε τα πολύπλοκα φαινόμενα σε απλούστερα και ανάγουμε τα συμπεράσματα στο σύνολο. Αναγωγισμός (reductionism) Εφαρμόζεται σε αντικείμενα, φαινόμενα, θεωρίες, έννοιες. Αποτελεί τη βάση της σύγχρονης επιστήμης Ή αντιλαμβανόμαστε τα φαινόμενα ως συστήματα

Αναγωγισμός ή αναλυτική σκέψη Μπορούμε να αναλύσουμε οτιδήποτε αντιλαμβανόμαστε σε απλούστερα, ανεξάρτητα στοιχεία. Εάν διαμοιράσουμε το αντικείμενο που εξετάζουμε σε μικρότερα, και άρα απλούστερα κομμάτια, και αναλύσουμε – κατανοήσουμε τα κομμάτια αυτά, τότε αθροίζοντας τις ερμηνείες μπορούμε να κατανοήσουμε το αρχικό αντικείμενο.

Συστημική σκέψη Εναλλακτικά, μπορεί κανείς να δει τα πολύπλοκα αντικείμενα ως Συστήματα. Η μελέτη ενός συστήματος συνεπάγεται: την ανάλυση των στοιχείων που το συνθέτουν τη μελέτη των μεταξύ τους σχέσεων τη μελέτη του ως ολότητα και τη μελέτη του περιβάλλοντος.

Η επιστήμη, όμως, δεν αναγνώρισε άμεσα τη συστημική σκέψη ως επιστημονική σκέψη. "I find as impossible to know the parts without knowing the whole, as to know the whole without specifically knowing the parts". Blaise Pascal

H εξέλιξη της επιστήμης Η επιστήμη δεν εξελίσσεται με μικρά βήματα, αλλά με απότομα άλματα. Παράδειγμα: Η Φυσική Επιστήμη. Υπάρχουν σωστές και λάθος επιστημονικές θεωρίες;

Το επιστημονικό παράδειγμα Η παρατήρηση ότι η επιστήμη δεν εξελίσσεται βήμα-βήμα, αλλά με απότομα άλματα έδωσε την αφορμή για την εισαγωγή της έννοιας του Επιστημονικού Παραδείγματος. “A Scientific Paradigm is the set of beliefs, values and methods that are accepted by the members of a group of scientists (i.e. a Scientific Community).” T.H. Kuhn, “The Structure of Scientific Revolutions”

Αλλαγή παραδείγματος (paradigm shift) Πολλοί επιστήμονες παρήγαγαν αξιόλογο έργο, αλλά υπήρξαν λίγες θεωρίες που άλλαξαν τον τρόπο που βλέπουμε τον κόσμο. Κάθε τέτοια αλλαγή αποτελεί ‘αλλαγή παραδείγματος’ (Paradigm Shift) σύμφωνα με την ορολογία του Thomas Kuhn. Κι όμως, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν μπορούν να καταλάβουν πώς μία θεωρία που έχει ‘αποδειχθεί’ μπορεί να ανατραπεί από μία άλλη (επίσης ‘αποδεδειγμένη’) θεωρία.

Η Δομή των Επιστημονικών Επαναστάσεων Φυσιολογική επιστήμη Κρίση Αλλαγή παραδείγματος

Αρκετοί πιστεύουν ότι στην τρέχουσα εποχή έχουμε μία αλλαγή παραδείγματος από τον αναγωγισμό στη συστημική σκέψη.

Η πραγματικότητα των θεωριών Έχουμε μία ευθεία Ε και ένα σημείο Σ, το οποίο δεν ανήκει σε αυτήν. Πόσες παράλληλες ευθείες προς την Ε μπορούμε να έχουμε που να περιέχουν το σημείο Σ; (α) Μία και μόνο μία. (β) Καμία. (γ) Τουλάχιστον δύο.

Δεν υπάρχει σωστή απάντηση: Αν δεχθούμε την Ευκλείδεια Γεωμετρία τότε υπάρχει μία μόνο παράλληλη. Αν δεχθούμε την Ελλειπτική Γεωμετρία (γεωμετρία του Riemann) τότε δεν υπάρχει καμία παράλληλη. Αν δεχθούμε την Υπερβολική Γεωμετρία (γεωμετρία του Lobachevsky) τότε υπάρχουν άπειρες παράλληλες.

Ποια γεωμετρία ακολουθεί ο πραγματικός κόσμος; Με τη φυσική του Νεύτωνα εφαρμόζουμε την Ευκλείδεια Γεωμετρία. Στη Γενική Θεωρία της Σχετικότητας, όμως χρησιμοποιούμε την Υπερβολική Γεωμετρία.

Ποια είναι η «αληθινή» γεωμετρία; Δεν μπορούμε να πούμε ποια είναι αληθινή. Κάθε γεωμετρία καθορίζεται από ορισμένα αξιώματα. Οι τρεις γεωμετρίες έχουν κοινά τα τέσσερα αξιώματα, αλλά διαφέρουν ως προς το πέμπτο. Τα αξιώματα δεν αποδεικνύονται.

Σύνοψη Συμπλοκότητα Αναγωγισμός – Αναλυτική σκέψη Συστημική σκέψη Η έννοια του επιστημονικού παραδείγματος Επιστημονική επανάσταση