Γ ΕΠΑΛ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΙΚΟΝΕΣ.
Advertisements

Χαρακτηριστικά εικόνας
Δημιουργία μαθησιακού υλικού πολυμέσων και υπερμέσων
‘’MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ’’ ΤΩΝ MULTIMEDIA
Κεφάλαιο 11ο Δομικά στοιχεία εφαρμογής πολυμέσων
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Πληροφορική Α΄ Έτους.
Εικόνα, Ήχος Δημήτρης Κόκκας Ε.Ε.ΔΙ.Π. Εργαστήριο Πληροφορικής Γ.Π.Α.
Ο Ηλεκτρονικός Υπολογιστής
ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ Κεφάλαιο 3 ο - Συνέχεια Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
Μπορείτε να σκεφτείτε μερικές πολυμεσικές εφαρμογές;
Από Βίνα Τριγκάκη. «Π ΟΛΥΜΕΣΑ » Τα Πολυμέσα (Multimedia) είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας που ασχολείται με τον συνδυασμό ψηφιακών δεδομένων.
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Α. Εισαγωγή στα πολυμέσα B. Δομικά στοιχεία πολυμέσων
ΟΙ “MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΥΠΕΡΜΕΣΩΝ Γνωριμία με τα πολυμέσα στα πλαίσια της διδασκαλίας και της μάθησης.
1 Προτεινόμενες πρακτικές για την ψηφιοποίηση και τεκμηρίωση πολιτιστικού υλικού και τουριστικού προϊόντος (αφορά το φυσικό αντικείμενο των τελικών δικαιούχων.
ΟΙ “ MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA
Διδάσκων: Χρήστος Κατσάνος
«MULTI –ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ» ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ
Οι “multi-Διαστασεις” Των Multimedia
Χαρακτηριστικά συνθετικής κίνησης 1 Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
Σημειώσεις για την Α’ Λυκείου
Εικονική πραγματικότητα ένας τρισδιάστατος κόσμος!!!
Βασικά χαρακτηριστικά. Η ανάγνωση ενός βιβλίου γίνεται γραμμικά για να αποκομίσουμε αυτά που ο συγγραφέας θέλει να μεταδώσει Η δυνατότητα περιήγησης από.
ΟΙ “ΜULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ
Πολυμέσα – Δίκτυα (μαθ. επιλογής Γ’ Λυκείου)
Χαρακτηριστικά Εικόνας
Χαρακτηριστικά Βίντεο - Ανάπτυξη εφαρμογών πολυμέσων.
Τα πολυμέσα είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας που ασχολείται με τον συνδυασμό ψηφιακών δεδομένων πολλαπλών μορφών, δηλ. κειμένου, γραφικών εικόνας,
Βασικές έννοιες στην ψηφιακή εικόνα
ΟΔΗΓΟΣ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΔΙΣΔΙΑΣΤΑΤΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ ΚΑΙ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΩΝ ΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΡΟΚΙΔΗ ΧΡΥΣΟΥΛΑ-ΔΙΟΝΥΣΙΑ.
ΠΟΛΥΜΕΣΑ. OI “MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ Τι είναι τα πολυμέσα? Τα Πολυμέσα (Multimedia) είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας.
“MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ Τα Πολυμέσα είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας που ασχολείται με τον συνδυασμό ψηφιακών.
Δημιουργία μαθησιακού υλικού πολυμέσων και υπερμέσων Ορισμός πολυμέσων Ο συνδυασμός διαφόρων τύπων ψηφιακών μέσων όπως κείμενα, εικόνες, ήχος και βίντεο,
1 Πολυμέσα 1 ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ: Θ. ΜΑΝΑΒΗΣ Εισαγωγή.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
Εφαρμογές Πληροφορικής
Δομικά στοιχεία πολυμέσων
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ
Εικονικοί τρισδιάστατοι κόσμοι ΠΜΣ:Δυνητικές κοινότητες Παρουσίαση : Θεοδωρίδη Άννα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Χαρακτηριστικά του ψηφιακού ήχου.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ Εισηγητής: Δρ. Αθανάσιος Νικολαΐδης.
Δομικά στοιχεία πολυμέσων
Ο ήχος στη ψηφιακή εποχή.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
Ανεξάρτητα από το θέμα που διαπραγματεύεται μια εφαρμογή πολυμέσων, συνήθως χρειάζεται λεκτική ανάπτυξη, ηχητική επένδυση και οπτική υποστήριξη. Τα κείμενα.
ΨηφιοποίησηΨηφιοποίηση Οι περισσότερες μεταβολές επηρεάζονται από τον Η/Υ. Τα συστήματα μετατρέπονται ώστε να μπορούν να συνδέονται με Υπολογιστές.
Β’ Γυμναςιου ΕΙΣΑΓΩΓΗ.
Πολυμέσα – Εφαρμογές Πολυμέσων
ΔΟΜΙΚΑ ΣΟΙΧΕΙΑ ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
12/01/2007 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «Ψηφιακές Μορφές Τέχνης»1 Εισαγωγή στους Η/Υ Μάθημα 2: Αναπαράσταση και Αποθήκευση Ψηφιακής Πληροφορίας Διδάσκουσα:
Ήχος Ως Δομικό στοιχείο των Πολυμέσων. Ήχος  Διευκολύνει την παρακολούθηση μιας εφαρμογής Ακουστικής απόλαυσης Εντυπωσιασμός μέσω των ηχητικών εφέ 
ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα.
Ο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
Multimedia.
Τεχνική ανάλυση του οπτικοακουστικού μέσου
49ο Γυμνάσιο Αθήνας Πολυμέσα - Multimedia
Διανυσματικές Εικόνες
Ονοματεπώνυμο : ………………………. Τμήμα : Β…. α ή β
Δομικα στοιχεια πολυμΕσων
Ονοματεπώνυμο : Χρυσούλα Αγγελοπούλου Καθηγήτρια Πληροφορικής
Σημειώσεις για την Α’ Λυκείου
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Μαρία Φερεντίνου. Mία εφαρμογή στον υπολογιστή χαρακτηρίζεται ως εφαρμογή πολυμέσων, όταν:  Συνδυάζει διάφορες μορφές αναπαράστασης της πληροφορίας.
Γραφικά Γραφικά είναι: Οι γραφικές παραστάσεις Τα διαγράμματα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γ ΕΠΑΛ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ Γ ΕΠΑΛ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Τι είναι «εφαρμογη πολυμεσων»; Είναι η εφαρμογή που συνδυάζει: Κείμενο Ήχο Εικόνα Βίντεο Συνθετική κίνηση (animation) Στοιχεία πολυμέσων

Πεδια εφαρμογησ Εκπαίδευση Εφαρμογές πληροφόρησης (information kiosks) Ψυχαγωγία (παιχνίδια) Μουσική Κινηματογράφος Διαδίκτυο (Τηλεδιάσκεψη)

Τροποι παρουσιασησ πληροφοριασ Γραμμικός (linear) Μη γραμμικός (non linear) Κόμβοι Σύνδεσμοι Πλοήγηση

συμπιεση Μέθοδοι συμπίεσης Μη απωλεστικός (lossless) Απωλεστικός (lossy) Λόγος συμπίεσης = Όγκος αρχικών δεδομένων / Όγκος συμπιεσμένων δεδομένων

κειμενο Δημιουργία κειμένου με : Πληκτρολόγηση OCR Αναγνώριση ομιλίας Χαρακτηρίζεται από: Περιεχόμενο Μορφοποίηση Χρόνο και ρυθμό παρουσίασης

ηχοσ Ψηφιοποίηση ήχου Δειγματοληψία Ρυθμός δειγματοληψίας (sampling rate) Κωδικοποίηση Εύρος δείγματος (sample width) Μέγεθος = (Κανάλια1ή2*Ρυθμός δειγματοληψίαςHz*Εύρος δείγματοςbit*Χρονική διάρκειαsec)/8 Τρόποι κωδικοποίησης: PCM,DPCM,Υποζώνης, MPEG-1 Audio, MIDI

εικονεσ Χρωματικά μοντέλα RGB (Κόκκινο – Πράσινο – Μπλε) HSB (Χρώμα – Κορεσμός – Φωτεινότητα) HSL (Χρώμα – Κορεσμός – Ελαφρότητα) YIQ – YUV CMYK (Κυανό – Πορφυρό – Κίτρινο – Μαύρο)

Χαρτογραφικεσ εικονεσ Εικόνα = Δισδιάστατος πίνακας (bitmap) κουκίδων – εικονοστοιχείων (pixels) Ανάλυση εικόνας = pixel per inch (ppi) Βάθος χρώματος = bit που διατίθενται για την αποθήκευση του χρωματισμού Μέγεθος αρχείουbyte = (Πλήθος εικονοστοιχείωνpixel*Βάθος χρώματοςbit )/8 Πρότυπα συμπίεσης = JPEG, GIF, BMP, PCT, PSD, TIFF

ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ Παράγονται από το συνδυασμό απλών γεωμετρικών σχημάτων και έχουν μεγαλύτερη πολυπλοκότητα σε σχέση με τις χαρτογραφικές. Μεγέθυνση – σμίκρυνση – περιστροφή χωρίς παραμορφώσεις Ανεξάρτητες ανάλυσης Τύποι αρχείων (AI, DXF, CDR, EPS, PCT, WMF)

ΒΙΝΤΕΟ Μια ακολουθία εικόνων που προβάλλονται διαδοχικά με κατάλληλο ρυθμό Κάθε εικόνα ονομάζεται καρέ ή πλαίσιο (frame) Μέγεθος αρχείουbyte = (Συχνότητα προβολήςfps*Μέγεθος εικόναςpixel *Χρωματικό βάθος bit/pixel*Διάρκεια sec)/8 Μέθοδοι συμπίεσης : M-Jpeg, MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, AVI, Mov

Συνθετικη κινηση (animation) Περιγράφει τη μεταβολή των χαρακτηριστικών μιας εικόνας στο χρόνο Συνθετική κίνηση σε 2 διαστάσεις Path animation Cel animation Συνθετική κίνηση σε 3 διαστάσεις Μοντελοποίηση Προσομοίωση κίνησης Φωτορεαλιστική απεικόνιση

Εικονικη πραγματικοτητα Είδη συστημάτων εικονικής πραγματικότητας Περιορισμένη αίσθηση στο χρήστη Αίσθηση ότι βρίσκεται μέσα στον εικονικό κόσμο Μικρή ή επαυξημένη πραγματικότητα

ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ Υπολογιστής (Ισχυρό επεξεργαστή – Μνήμη RAM με μεγάλη χωρητικότητα – Ισχυρές κάρτες γραφικών – Διαύλους με υψηλό ρυθμό μετάδοσης δεδομένων) Συσκευές απεικόνισης (Οθόνη – Βιντεοπροβολέας – Συσκευές εικονικής πραγματικότητας) Συσκευές κατάδειξης (Παντίκι, Ιχνόσφαιρα, Πινακίδα σχεδίασης, Χειριστήριο παιχνιδιών, Οθόνη αφής, ειδικά γάντια δεδομένων) Συσκευές εισόδου εικόνας-βιντεο (Σαρωτής, ψηφιακή μηχανή, DVD player, Βιντεοκάμερα, κινητό τηλέφωνο) Εκτυπωτική μονάδα (εκτυπωτής, σχεδιαστής) Μονάδες αποθήκευσης (σκληροί δίσκοι, dvd, cd, usb sticks, flash memories) Συσκευές δικτύωσης (modem, κάρτα δικτύου)

ΜΟΝΤΕΛΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ Μοντέλο Καταρράκτη Μοντέλο έλικα

Μοντελο καταρρακτη Ανάλυση απαιτήσεων Σχεδίαση Υλοποίηση Ολοκλήρωση και Διανομή Λειτουργία και Συντήρηση

Ανάλυση Απαιτήσεων Η φάση της ανάλυσης είναι εκείνη στην οποία: καθορίζονται οι στόχοι διαμορφώνεται το πλάνο εργασίας καταγράφονται και αναλύονται οι απαιτήσεις που υπάρχουν υπολογίζεται το κόστος ανάπτυξης της εφαρμογής Κύρια προϊόντα της φάσης αυτής είναι: ο καθορισμός των προδιαγραφών της εφαρμογής η δημιουργία ενός πλάνου εργασίας για τον τρόπο εκτέλεσης του έργου.

Σχεδίαση Η φάση της σχεδίασης είναι εκείνη στην οποία βασιζόμενοι στα αποτελέσματα της προηγούμενης φάσης προβαίνουμε σε μια δομημένη λεπτομερή περιγραφή της εφαρμογής, τέτοια ώστε να επιτρέπει στην ομάδα ανάπτυξης να προχωρήσει στην υλοποίησή της. Κύρια στάδια της φάσης αυτής είναι: Το στάδιο της λειτουργικής σχεδίασης όπου περιγράφεται η διεπαφή, οι λειτουργίες και το περιεχόμενο της εφαρμογής (εικονίδια, τρόπος πλοήγησης, χαρακτηριστικά περιεχομένου, κ.ά.) Το στάδιο της τεχνικής σχεδίασης όπου δημιουργείται ένα λεπτομερές σχέδιο της αρχιτεκτονικής της. Στο στάδιο αυτό λαμβάνονται αποφάσεις για την πλατφόρμα, το λογισμικό ανάπτυξης, τη μορφή των αρχείων για τα δομικά στοιχεία πολυμέσων, κ.ά.

Υλοποίηση Στη φάση υλοποίησης υλοποιούνται: Η συγγραφή και η διόρθωση του κώδικα της εφαρμογής Η δημιουργία ή συγκέντρωση, η επεξεργασία κειμένων, εικόνων, ήχων, βίντεο, κ.ά. Ο ποιοτικός έλεγχος της εφαρμογής, δηλαδή η διενέργεια κατάλληλων δοκιμών από την ομάδα ανάπτυξης και από επιλεγμένες ομάδες χρηστών. Οι εργασίες γίνονται σε τέσσερα βασικά στάδια: Πρώτο Στάδιο (Έκδοση Άλφα): δημιουργία μιας πιλοτικής εφαρμογής με μικρό αριθμό αντιπροσωπευτικών δεδομένων. Δεύτερο Στάδιο (Έκδοση Βήτα): περιλαμβάνει την ολοκλήρωση της εφαρμογής και τη συλλογή όλων των εικόνων, βίντεο, κ.ά. Τρίτο Στάδιο (Έκδοση Γάμμα): γίνονται δοκιμές και διορθώσεις προγραμματιστικών λαθών της εφαρμογής και η τελική επιμέλεια όλων των δεδομένων της. Τέταρτο Στάδιο (Χρυσή Έκδοση)

Ολοκλήρωση/Διανομή Το στάδιο ολοκλήρωσης ασχολείται με : Με τρόπους προστασίας της εφαρμογής (νομική προστασία, προστασία από παράνομη αντιγραφή και χρήση - locked CDs) Με τη δημιουργία προγράμματος εγκατάστασης – απεγκατάστασης (install – uninstall) Με την προετοιμασία της συσκευασίας του προϊόντος Με τη μαζική αναπαραγωγή του προϊόντος και του συνοδευτικού υλικού (οπτικοί δίσκοι, εγχειρίδιο εγκατάστασης, συνοδευτικά φυλλάδια, εγγυήσεις κ.ά.) Στο στάδιο διανομής οριστικοποιούνται οι στρατηγικές: Τιμολόγησης Προβολής και προώθησης προϊόντος στην αγορά

Λειτουργία/Συντήρηση Η Λειτουργία/Συντήρηση ασχολείται με : Πραγματοποίηση αλλαγών στο σύστημα για να διορθωθούν λάθη που διαπιστώνονται κατά την πραγματική λειτουργία του και διέφυγαν κατά τη διαδικασία ανάπτυξης Πραγματοποίηση αλλαγών στο σύστημα με σκοπό την ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων Αντιμετώπιση καθημερινών προβλημάτων

Πλεονεκτήματα/Μειονεκτήματα Το κύριο πλεονέκτημα του μοντέλου είναι η οργάνωση της διαδικασίας ανάπτυξης σε διακριτές φάσεις, που συμφωνούν με την ακολουθούμενη πρακτική ανάπτυξης εφαρμογών στην αγορά. Το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό εξηγεί και τη μεγάλη δημοτικότητά του σε σχέση με κάθε άλλο μοντέλο ανάπτυξης λογισμικού που χρησιμοποιείται σήμερα. Το κύριο μειονέκτημα της χρήσης του συγκεκριμένου μοντέλου προκύπτει από την ανάγκη του ακριβούς καθορισμού προδιαγραφών του τελικού προϊόντος αρκετά νωρίς κατά τη διαδικασία ανάπτυξης και πιο συγκεκριμένα με την ολοκλήρωση του σταδίου της ανάλυσης.

ΜΟΝΤΕΛΟ ΕΛΙΚΑ Ή ΣΠΕΙΡΟΕΙΔΕΣ ΜΟΝΤΕΛΟ Επαναληπτική εκτέλεση ενός κύκλου φάσεων Ανάλυση Σχεδίαση Υλοποίηση Αξιολόγηση και σχεδιασμός επόμενου βήματος Πλεονέκτημα: Έλεγχος και αξιολόγηση κάθε βήματος Μειονέκτημα: Αυξημένες απαιτήσεις σε χρόνο και πόρους - Πολυπλοκότητα