Πρακτική εργασία σε ομάδες Ενδεικτική επεξεργασία διδακτικού υλικού.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Β΄ Δημοτικό Σχολείο Αγλαντζιάς
Advertisements

Τι είναι wiki; Μια ιστοσελίδα που επιτρέπει στους επισκέπτες της να προσθέσουν, να αφαιρέσουν και να διαμορφώσουν το περιεχόμενό της.
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
Η διαφήμιση ως πεδίο αναγνωστικής και συγγραφικής πρακτικής
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
ΣΤΟΧΟΙ: (Σε τι θα σας χρησιμεύσει)
Eργαστήριο.
ΟΙ ΝΕΟΙ ΚΑΙ H EΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ. ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ Όταν θέλουμε να καταγράψουμε κάποια στοιχεία από το σύνολο ή τα επιμέρους στάδια μιας πράξης (επιστημονικό.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Διαφοροποίηση στα δοκίμια αξιολόγησης Πρακτικές εφαρμογές Ευαγγελία Μοναστήρα Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δ΄ ΦΑΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Προσέγγιση του πεζού κειμένου - Διδακτικές επιλογές Τα ίδια κείμενα, εξεταζόμενα σε σχέση με τις αξίες που παρουσιάζονται σ’ αυτά, κατατάσσονται σε κείμενα.
Σωφρ. Χατζησαββίδης ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟ Α. Π
Ενότητα 6 Γράφω το δικό μου άρθρο Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΙΚΟΥ ΕΙΔΟΥΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Εισαγωγή στην Γλωσσολογία
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας Υπηρεσίες Πληροφόρησης σε Ψηφιακό.
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:RECENT DEVELOPMENTS IN FORMAL SETTINGS.(ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ. ) ΌΝΟΜΑ ΦΟΙΤΗΤΡ.:ΔΟΜΑΛΗ ΕΙΡΗΝΗ.
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
ΑΣΠΑΙΤΕ ΕΠΠΑΙΚ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
Η ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ Ε’ ΚΑΙ Στ’ ΤΑΞΗΣ.
Β΄Γυμνασίου Κουτζαγιώτη Αγγέλα.  Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, γνωστό και ως (electronic mail), είναι μια από τις σημαντικότερες υπηρεσίες του διαδικτύου.
Η δυναμική τους ως μέσων πρακτικής γραμματισμού Blogs & wikis.
Το κειμενικό είδος της επιστολής Σκεύη Στυλιανού – Χατζηαναστάση
Μάρκετινγκ και Προώθηση Θεματικό εργαστήριο Πρεσβευτές Μάθησης της Κοινότητας Grant agreement no /
Δεκέμβριος 2014 Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη Αρσάκεια –Τοσίτσεια Δημοτικά Σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Η περιληψη.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Teaching, Managing and Enhancing Diversity
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Πληροφόρηση – Γενικές έννοιες Διονύσης Κόκκινος, Βιβλιοθηκονόμος, MSc Εργαστηριακός συνεργάτης ΤΕΙ Αθήνας
Αξιοποίηση – αξιολόγηση δικτυακών χώρων Ιστοσελίδες – ιστοχώροι - πύλες.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Σχολικό site Το site του σχολείου μας είναι ανοικτό σε όλους, μαθητές και εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θέλουν να δημοσιεύσουν κάτι είτε ατομικά είτε σαν συλλογική.
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 4. Κριτικός Γραμματισμός Υπεύθυνος Καθηγητής: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο
Για τα Τμήματα Υποδοχής Από το υλικό Διδασκαλίας Ελληνικής σε Αλλόγλωσσους Δρ. Σεραφείμ Ευαγγελία.
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
Δείκτες Επιτυχίας και Δείκτες Επάρκειας στο Γλωσσικό Μάθημα (Ελληνικά): Εισηγήσεις για Χρήση και Αξιοποίηση Σταυρούλα Κοντοβούρκη Λέκτορας, Διδακτική Γλωσσικού.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για κωφούς και βαρήκοους μαθητές.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Δούκα Ανθίππη Υπ. Δρ. Γλωσσολογίας Πανεπιστημίου Πατρών
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
ΠερIληψη Α. Προετοιμασία
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 2η Θεματική ενότητα Μεθοδολογία της κοινωνιογλωσσολογίας Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Πως διδάσκουμε τους μαθητές με νοητική υστέρηση
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
3.1. Το διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών
Πλαίσιο για την ανάλυση των γραπτών πηγών
Το κείμενο Ορισμός Το κείμενο αποτελεί μια γλωσσική ενότητα που έχει καθορισμένα όρια, εσωτερική συνοχή και φέρνει τόσο στοιχεία από τις προθέσεις του/της.
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Πλεονεκτήματα χρήσης του facebook
ΑΦΗΓΗΣΗ Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός και Νέες Τεχνολογίες Ι Ομάδα Story 3 Υπ. Καθ.
Ψηφιακοί, γλωσσικοί περίπατοι στην πόλη μου
ΚΑΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
Γλωσσική ανάπτυξη – Κατάκτηση γλώσσας
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρακτική εργασία σε ομάδες Ενδεικτική επεξεργασία διδακτικού υλικού

Α. Αναγνώριση του κειμενικού είδους, του πομπού, των πιθανών αποδεκτών, του ΠΕΔΙΟΥ / ΤΟΝΟΥ (επίπεδο 1) Τα παιδιά μπορεί:  Να κάνουν αδρομερείς υποθέσεις σχετικά με το τι διαφοροποιεί το κείμενο του Μαμαλάκη από το κείμενο της Ρένας.  Nα επισημάνουν το γεγονός ότι το πρώτο είναι από ιστοσελίδα, ενώ το άλλο από συμβατικό βιβλίο μαγειρικής.  Να σχολιάσουν την «επιστολή» Μαμαλάκη που προηγείται στο πρώτο κείμενο.

Επίσης, τα παιδιά είναι δυνατό να κάνουν προκαταρκτικές υποθέσεις σχετικά με:  Το γεγονός ότι η «επιστολή» προηγείται, ακριβώς επειδή ο δίαυλος επικοινωνίας είναι η ιστοσελίδα, ενώ σε ένα τυπικό βιβλίο μαγειρικής θα είχαμε, ίσως, έναν πρόλογο του συγγραφέα.  Τις διαφορές «επιστολής»-προλόγου σε βιβλίο. (Η «επιστολή» εστιάζει παραπάνω στη σχέση πομπού-αποδέκτη, ενώ ο τυπικός πρόλογος στο περιεχόμενο του βιβλίου μαγειρικής. Ενδέχεται, έτσι, η «επιστολή» να έχει πιο προσωπικά στοιχεία.)  Τη μη τυπική φύση της «επιστολής» (δεν είναι επίσημη, δεν είναι ακριβώς προσωπική, αφού απευθύνεται σε πολλούς αποδέκτες).

Μπορεί ακόμα να σχολιάσουν τα κοινωνικά χαρακτηριστικά των δύο πομπών και να επισημάνουν τη διαφορά μεταξύ της χρήσης του πλήρους ονοματεπωνύμου, στην περίπτωση του Μαμαλάκη, και του, κατά κάποιον τρόπο, ψευδωνύμου, στην περίπτωση της Ρένας της Φτελιάς (είναι το πραγματικό μικρό της όνομα, και το όνομα του εστιατορίου της, έξω από το οποίο πραγματικά υπάρχει μια φτελιά). Αυτό θα συμβάλει στην κατανόηση της σημειολογικής διαφοράς μεταξύ της επωνυμίας (Μαμαλάκης: επώνυμος διάσημος σεφ, τηλεοπτικός σταρ κτλ) και του «ψευδωνύμου» (Ρένα της Φτελιάς: τοπική, παραδοσιακή μαγείρισσα). Υποστηρικτικός είναι και ο σχολιασμός της φωτογραφίας του Μαμαλάκη, κάτι που απουσιάζει στην περίπτωση της Ρένας.

Τα παιδιά ενδέχεται:  Να εντοπίσουν το ρόλο της εικόνας στην κατασκευή του νοήματος  Να σχολιάσουν τη σημειολογία της φωτογραφίας του Μαμαλάκη [μαύρα ρούχα, καπέλο, μπλούζα που γράφει «culinary genius» (=μαγειρική ιδιοφυία)].  Να αναλύσουν το περιεχόμενο της «επιστολής», όπου δίνεται έμφαση: α) στην προσωπική επικοινωνία και β) στην αυθεντία και το κύρος του Μαμαλάκη, στα ταξίδια του, στο έργο του. B. Γλωσσική και νοηματική επεξεργασία/ΤΡΟΠΟΣ (επίπεδο 2)

Προτείνεται ενδεικτικά η ακόλουθη ανάλυση της γλώσσας της «επιστολής»:  χρήση α’ ενικού προσώπου για δήλωση προσωπικών πληροφοριών  χρήση β’ πληθυντικού, έτσι ώστε να απευθύνεται άμεσα στον αναγνώστη  χρήση ανεπίσημων/οικείων στοιχείων: π.χ. «τούτη» στη νέα ελληνική και ηθελημένη «προχειρότητα» στη φράση «κάπου θα βρείτε και ένα αν θέλετε επικοινωνήστε μαζί μου» (στην περίπτωση της Ρένας δεν υπάρχει τίποτε αντίστοιχο, γιατί;)

Προτείνεται ενδεικτικά και η ακόλουθη ανάλυση της γλώσσας, του περιεχομένου, της δομής και της εικόνας/φωτογραφίας της συνταγής Μαμαλάκη:  Ανάλυση της γλώσσας: - χρήση α΄ πληθυντικού προσώπου (στην οριστική), για να δηλωθεί οικειότητα, συμμετοχικότητα, αμεσότητα - χρήση ειδικού λεξιλογίου (σοταρισμένες, ροδέλες, σοτάρουμε, γαρνίρουμε, πασπαλίζουμε, πένες) - χρήση του ξενόφερτου, προσαρμοσμένου στα ελληνικά λεξιλογίου, ως μηχανισμού δήλωσης αυθεντίας και μοντερνισμού - χρήση υποκοριστικών (κολοκυθάκια κ.λπ.) και σύνθετων λέξεων (φρεσκοτριμμένο, αλατοπιπερώνουμε), όπως και καθημερινών εκφράσεων (στο μεταξύ), ως μηχανισμών αμεσότητας/οικειότητας.

Προτείνεται ενδεικτικά και η ακόλουθη ανάλυση της γλώσσας, του περιεχομένου, της δομής και της εικόνας/φωτογραφίας της συνταγής Μαμαλάκη:  Ανάλυση του περιεχομένου: Δεν πρόκειται για μία παραδοσιακή συνταγή, αλλά για συνταγή που φέρει την προσωπική σφραγίδα του σεφ.  Ανάλυση της δομής: Υλικά-εκτέλεση  Ανάλυση της εικόνας/φωτογραφίας: Π αραπέμπει στο σύγχρονο, στο μοντέρνο.

Ενδεικτικά προτείνεται και η ακόλουθη ανάλυση της γλώσσας, του περιεχομένου, της δομής και της εικόνας/φωτογραφίας της συνταγής της Ρένας:  Ανάλυση της γλώσσας: - χρήση α΄ ενικού προσώπου οριστικής, ενδεχομένως για να δηλωθεί αυθεντία. - χρήση ειδικού λεξιλογίου (ανακατεύω, σβολιάσει, σουρώνω, βουτυρώνω) [σε αντίθεση με την προηγούμενη συνταγή, δεν υπάρχει ξενόφερτο, προσαρμοσμένο στα ελληνικά λεξιλόγιο (μόνη εξαίρεση το «ρεγκάτο»).]  Ανάλυση του περιεχομένου: Πρόκειται για μια παραδοσιακή συνταγή.  Ανάλυση δομής: Υλικά-εκτέλεση  Ανάλυση της εικόνας/φωτογραφίας: Π αραπέμπει στην παράδοση.

Υποστηρίζεται η αντιπαραβολή των δύο κειμένων ως διαφορετικών κοινωνικοπολιτισμικών πράξεων: α) Το κείμενο του Μαμαλάκη δηλώνει ταυτόχρονα αυθεντία και νεωτερικότητα με:  την ανάμειξη δύο κειμενικών ειδών (μη τυπική «επιστολή» και συνταγή)  τη χρήση της ηλεκτρονικής/ψηφιακής πλατφόρμας  την ανάμειξη αυθεντίας και «πρόχειρου»/οικειότητας στο ύφος.  τα υπόρρητα μηνύματα που περνά το ντύσιμο του (μαύρο χρώμα, καπέλο, σκάκι, πιόνι σε σχήμα καπέλου μάγειρα, culinary genius στα αγγλικά)  τη σύνδεση με τηλεοπτικές εκπομπές που λαμβάνει μέρος ο ίδιος ως κριτής. Γ. Το κείμενο ως κοινωνική πράξη (επίπεδο 3)

β) Το κείμενο της Ρένας δηλώνει παράδοση, πολιτισμική σταθερότητα κ.λπ. (Μπορεί να διερευνηθεί και το έμφυλο στοιχείο, γιατί, δηλαδή, μία γυναίκα παρουσιάζεται ανώνυμη και ταυτίζεται με την παράδοση, ενώ ένας άντρας παρουσιάζεται επώνυμα και ταυτίζεται με τη νεωτερικότητα.)

Δ. Αξιολόγηση (επίπεδο 4) Αποτιμάται, στο τέλος, η αποτελεσματικότητα των δύο κειμένων. (Προσοχή: Αξιολόγηση δε σημαίνει ότι «το κείμενο του Μαμαλάκη» είναι πιο αποτελεσματικό. Κάθε κείμενο ξεχωριστά, σε σχέση με τους υποτιθέμενους σκοπούς του και τους/τις αναγνώστες/αναγνώστριες που προϋποθέτει. Η Ρένα ΔΕΝ απευθύνεται σε ψηφιακά εγγράμματους, «μοντέρνους» αναγνώστες, αλλά προωθεί μια πιο παραδοσιακή εικόνα. Και τα δύο κείμενα είναι αποτελεσματικά, με διαφορετικούς τρόπους.)