2. ΕΘΝΙΚΑ ΚΑΙ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΑ ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Η ΚυριακΗ τηΣ ΟρθοδοξιαΣ»
Advertisements

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ
ΑΛΕΞΙΑ ΚΑΡΑΤΣΙΩΛΗ ΣΤ2 1Ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣ/ΚΗΣ
ΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΒΙΕΝΝΗΣ.
Επιπτώσεις του ηλεκτρονικού εκφοβισμού
ΜΟΥΣΕΙΟΒΑΛΙΤΣΕΣ.
Οι μαθητές της Ε1 τάξης Δημήτρης-Ελένη παρουσιάζουν την εξής άσκηση.
ΛΙΜΝΗ ΠΑΜΒΩΤΙΔΑ.
Ευρωπαϊκή Ένωση 27 κράτη-μέλη 23 επίσημες γλώσσες
1. ΣΥΝΘΗΚΗ ΤΗΣ ΒΙΕΝΝΗΣ, ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΒΙΕΝΝΗΣ
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
Ιστορία της διάλυσης της Γιουγκοσλαβίας
ΟΥΚΡΑΝΙΑ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΑΝΤΩΝΙΑ ΒΟΥΛΟΥΜΑΝΟΥ.
ΙΣΛΑΝΔΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΑΡΑ ΚΚΟΛΗ.
ΜΑΡΙΟΣ ΜΙΧΑΗΛ ΣΤ΄1.
Η Ευρώπη και ο κόσμος τον 19ο αιώνα ( )
ΑΛΕΞΙΑ ΚΑΡΑΤΣΙΩΛΗ ΣΤ2 1 Ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΣ/ΚΗΣ.
Η Ευρώπη και ο κόσμος τον 19ο αιώνα ( )
Η κρίση της αυτοκρατορίας των Αψβούργων.
Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ
5 ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΟΛΛΑΝΔΙΑΣ
Ξιφασκία σε αμαξίδιο.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ 18/10/14
ΔΕΔΕ ΔΗΜΗΤΡΑ Γ1 ΚΟΜΦΟΥΚΙΑΝΙΣΜΟΣ
ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: ΤΑΞΗ: Γ2 ΟΝΟΜΑ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΝΟΤΗΣ.
Η ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΚΑΙ Η ΓΑΛΛΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
Παρθενώνας O Παρθενώνας είναι ναός χτισμένος προς τιμήν της Αθηνάς, προστάτιδας της πόλης της Αθήνας. Χτίσηκε το 448/ π.Χ. Η εποχή της κατασκευής.
Ραφαήλ Θάνος, Παύλος Απλακίδης, Παρασκευή Ευγενίου, Μαριάννα Βίσνια
Γαλαξίες.
Ελληνικός τουρισμός Θετικές και Αρνητικές Συνέπειες.
Η Δημοκρατία της Λετονίας ( λετονικά : Latvijas Republika ) είναι χώρα στη περιοχή της Βαλτικής στη Βόρεια Ευρώπη. Συνορεύει με την Εσθονία, τη Ρωσία,
ΒΟΥΔΙΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: ΤΑΞΗ: Γ2
Ένα υπέροχο παραολυμπιακό
Κορκοβέλου Ρεγγίνα Κυπριανού Νεφέλη Εργασία για το μάθημα Νέα Ελληνικά και Λογοτεχνία Υπεύθυνη καθηγήτρια: Σπυροπούλου Ελένη Β’3 3 ου Γυμνασίου Βύρωνα.
Θρησκευτικά Α’ Γυμνασίου
Φεβρουάριος Βύσκα Λίντια Γεωργιάδη Δήμητρα Κουμελά Αγγελική.
Οι θάλασσες της Ελλάδας
ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
Δια βίου εκπαίδευση Κ Β Κ Σ Μ Χ Μ Χ Κ Ά Ορισμός δια βίου εκπαίδευσης Η μαθησιακή δραστηριότητα με την οποία η εκπαίδευση θεωρείται ως μια μακροχρόνια.
25η Μαρτίου.
ΛΑΛΙΩΤΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Β2 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ.
Κωνσταντίνος Οικονομίδης
Παραολυμπιακή Τοξοβολία
Ερευνητική Εργασία (Project) Ά Τετραμήνου Εξάπλωση της Αγγλικής Γλώσσας.
6. Η ίδρυση, η εξέλιξη και ο εκχριστιανισμός
Γιάννης Ρίτσος.
Η ΓΛΩΣΣΑ ΩΣ ΜΕΣΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
Π.Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Θρησκευτικά Θ.Ε2: Το ζήτημα της θρησκείας στη σύγχρονη Ευρώπη Κουργιτάκου Μιχαέλα Γ’2 ΑΝΤΙΣΗΜΗΤΙΣΜΟΣ.
ΑΝΤΙΣΗΜΙΤΙΣΜΟΣ Καθηγητής : Γ. Καπετανάκης Μαθήτρια : Κωνσταντίνα Πολίτη Τμήμα : Γ ’3 Ημερομηνία : 22/11/2014.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΥΡΩΠΗ
Ρατσισμός.
Μάθημα 7ο H Μεσόγειος τον 20ο αιώνα
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 37. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΥΜΝΟΠΟΥΛΟΥ 3122 ΣΤ’ ΕΞΑΜΗΝΟ 2014 ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗ Δ. (2004). ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
Την εποχή που η Ελλάδα ήταν σκλαβωμένη στους Τούρκους, στην Ευρώπη σημειώθηκαν πολύ σημαντικά γεγονότα. Κεφ. 2 Η Ευρώπη στα νεότερα χρόνια (κοσμογονικές.
Τα επαναστατικά κινήματα των ετών στην Ευρώπη Δημιουργία παρουσίασης: Βάσω Ραμπαούνη
Η κριτική του Ορθού Λόγου
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
Οι χώρες της Ε.Ε..
ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΙΣ Εργασία ιστορίας 2ου τετραμήνου
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
H τελευταία φάση της γαλλικής επανάστασης ( ) και η εποχή του Ναπολέοντα ( ) ΕΝΟΤΗΤΑ 4.
Το συνέδριο της Βιέννης
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΑΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ
ΚΠΑ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Ἱστορία τοῦ νεώτερου καὶ τοῦ σύγχρονου κόσμου (ἀπὸ τὸ 1815 ἕως σήμερα)
-MENU- Χώρες Μεσογείου Μάλτα Ισπανία Γαλλία Ελλάδα Ιταλία.
Ευρώπη.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

2. ΕΘΝΙΚΑ ΚΑΙ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΑ ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΟΡΙΣΜΟΙ ΕΘΝΙΚΑ ΚΙΝΗΜΑΤΑ Κοινότητες με διαχωρισμένες και διαφορετικές πολιτισμικές καταβολές (κουλτούρα : ήθη, έθιμα, γλώσσα, θρησκεία, ιστορία) διαμορφώνουν την ταυτότητά τους με βάση την κουλτούρα και διεκδικούν ανεξαρτησία (ελληνικό έθνος, γερμανικό έθνος) ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΑ ΚΙΝΗΜΑΤΑ  κινήσεις που επιδιώκουν αλλαγές πολιτικές  πολίτευμα δημοκρατικό, νόμοι, θεσμοί ...  στη βάση της πολιτικής έννοιας του λαού (κυριαρχία του λαού που κατοχυρώνεται από το Σύνταγμα)

Δόγμα Μονρόε (1823) Στα πλαίσια του δόγματος Μονρόε (πρόεδρος ΗΠΑ)  απαγόρευση επακτατικής και αποικιακής πολιτικής των Ευρωπαίων Παράθεμα : «Οι ΗΠΑ δεν θα επιτρέψουν στις ευρωπαϊκές δυνάμεις να αναμιχθούν στις υποθέσεις του δυτικού ημισφαιρίου και συγκεκριμένα στη βόρεια και νότια (λατινική) Αμερική. Προειδοποίησε, επίσης, τους ευρωπαίους να μην προσπαθήσουν να εγκαταστήσουν μοναρχικά καθεστώτα στα νέα κράτη της αμερικανικής ηπείρου, τα οποία είχαν αποκτήσει την ανεξαρτησία τους κυρίως από την Ισπανία.». http://www.sansimera.gr/articles/39 Γιατί ακολουθεί αυτή την πολιτική ο πρόεδρος των ΗΠΑ; 1776 : Αμερικάνικη Επανάσταση (εθνικά και φιλελευθερα χαρακτηριστικά) και εθνικά κινήματα στη Λατινική Αμερική κατά των Ισπανών αποικιοκρατών (εθνικά κινήματα που ζητούν ανεξαρτησία)

ΒΕΒΑΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ 19ΟΥ ΑΙΩΝΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Η ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΗ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΚΡΑΤΩΝ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΗΝ ΣΥΜΠΟΡΕΥΣΗ ΕΘΝΟΥΣ ΚΑΙ ΛΑΟΥ  ΕΝΑ ΕΘΝΟΣ ΕΝΑ ΚΡΑΤΟΣ (ΛΑΟΣ)  ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΣ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ

1848: Η χρονιά των ευρωπαϊκών επαναστάσεων

Με ποιες μορφές εμφανίζεται ο εθνικισμός; Α) Ο ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΤΑΙ 1)ΕΙΤΕ ΓΙΑ ΑΠΟΤΙΝΑΞΗ ΤΟΥ ΖΥΓΟΥ (απελευθέρωση) 2)ΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΤΟΥ ΜΟΝΑΡΧΗ 3)ΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΚΑΘΙΔΡΥΣΗ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΘΕΣΜΩΝ ΓΑΛΛΙΑ , ΙΣΠΑΝΙΑ  κατά Ναπολέοντα και γαλλικής κατοχής (αντίστοιχα) ΒΡΕΤΑΝΙΑ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΙΣΜΟΥ  κοινοβουλευτισμός (ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΛΟΓΟΙ ΤΟΝ ΕΠΕΒΑΛΑΝ) Παράθεμα «Ο 19ος αι. υπήρξε σαφώς ο αιώνας της Αγγλίας Η Βιομηχανική επανάσταση ήταν βρετανικό γεγονός. Η οικονομία της αγοράς, το ελεύθερο εμπόριο και ο διεθνής κανόνας του χρυσού ήταν βρετανικές εφευρέσεις.». http://inreparabile.blogspot.com/2011/04/blog-post_27.html

Β) ΓΕΡΜΑΝΙΑ  ΝΕΑ ΟΠΤΙΚΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΥ!!! ΚΑΤΆ του Διαφωτισμού (ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΥ)  ρομαντισμός Χέρντερ «Ιδέες για τη φιλοσοφία της ιστορίας και της ανθρωπότητας (1784) κάθε αυθεντικός πολιτισμός πηγάζει από τον απλό λαό (Volk), όχι από τις ανώτερες και κοσμοπολίτικες τάξεις κάθε λαός, δηλαδή μια κοινότητα ανθρώπων που έχει τ η δική της κουλτούρα, έχει τον δικό τ ο υ πολιτισμό  αυτός ο πολιτισμός έχει εθνικό χαρακτήρα.

Παράθεμα : «Ο γερμανικός δυϊσμός μεταξύ Πρωσίας και Αυστρίας, και η ανάγκη εθνικής ενοποίησης των Γερμανών εμφανίζεται στις Γερμανικές επαναστάσεις του 1848-49, όπου αναδείχτηκαν δύο λύσεις στο πρόβλημα της ενοποίησης: η λύση της Μικρής Γερμανίας (Kleindeutsche Lösung), σύμφωνα με την οποία το γερμανικό έθνος θα αποτελούνταν από τα Γερμανικά κρατίδια της Γερμανικής Συνομοσπονδίας και την Πρωσία, και τη λύση της Μεγάλης Γερμανίας (Großdeutsche Lösung), η οποία θα αποτελούνταν και από την Αυστρία. Οι επαναστάσεις του 1848 αποτυγχάνουν, η Αυστριακή Αυτοκρατορία απορρίπτει το σχέδιο της Μεγάλης Γερμανίας λόγω του πολυεθνικού χαρακτήρα της (και την αποφυγή ρήξης με τις άλλες εθνικές ομάδες). Παρόλα αυτά το όραμα της Μικρής Γερμανίας παραμένει η επίτευξη του οποίου γίνεται τα επόμενα χρόνια στόχος της Πρωσικής πολιτικής.» http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%93%CE%B5%CF%81%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CE%B5%CE%BD%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CF%83%CE%B7

Σύγκριση Πολυεθνικής Γερμανίας πριν το 1848 και μετα- επαναστατικής Γερμανίας... Τι παρατηρείτε;

http://www.amitm.com/thecon/germany_1815_map.jpeg

Προσπάθεια για εκδίωξη των Πρώσσων  αποτυχία http://mckeevers.co.uk/___1848.htm

http://astro.temple.edu/~barbday/Europe66/resources/unificationgermany.htm

1915

Άλλα κινήματα ΙΤΑΛΙΑ  ΔΙΧΑΣΜΕΝΗ : ενοποίηση των ιταλικών χωρών σε ενιαίο εθνικό κράτος ή η εισαγωγή φιλελεύθερων μεταρρυθμίσεων και η οικονομική ανάπτυξη; Η επανάσταση άρχισε τον Ιούλιο τ ο υ 1820 στον ιταλικό νότο, στο Βασίλειο των Δύο Σικελιών, με την υποστήριξη των Καρμπονάρων (Carbonari) ριζοσπαστών που προωθούσαν ριζικές πολιτικές μεταρρυθμίσεις και αβασίλ ε υ τ ο πολίτευμα.  αποτυχια (η Αυστρία την καταπνίγει) στο Πεδεμόντιο (Βορράς) ΕΛΛΑΔΑ Ο Γαλλικός Διαφωτισμός εμπνέει τους Έλληνες και το 1821 ξεσπάει εθνική επανάσταση! ΡΩΣΙΑΠολιτική εξέγερση των Δεκεμβριστών (αξιωματικών του στρατού) λόγω της σκληρής μοναρχίας  ο τσάρος Νικόλαος ο Α΄την κατέστειλε.