Ανάλυση Ανταγωνισμού.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αποφάσεις Τιμολόγησης
Advertisements

ΠΡΟΪΟΝ IV Φαίδων Θεοφανίδης
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Το Πλάνο / Περιβάλλον του Μάρκετινγκ
Αναγνώριση της Ευκαιρίας Η μετάλλαξη του ερευνητικού αποτελέσματος σε οικονομικό Δρ. Ηρακλής Ι. Γωνιάδης Οικονομολόγος/ Επιχειρηματίας 1.
Εισαγωγή στη Διαφήμιση
Μικροδιδασκαλία: Παρουσίαση Επιχειρηματικού Σχεδίου με τίτλο:……
Η καινοτομία στις επιχειρήσεις: Όλα όσα θα θέλατε να ξέρετε ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Η καινοτομία στις λειτουργίες Γεωργιάδης Πάτροκλος, Επίκουρος.
 Το σχέδιο ΜΚΤ απαντά σε μια σειρά από ερωτήσεις της στρατηγικής ΜΚΤ: 1) πως φτάσαμε ως εδώ; 2) που βρισκόμαστε τώρα; 3) που θέλουμε να πάμε στο μέλλον;
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
Το Σχέδιο Μάρκετινγκ – Marketing Plan
Ε.Σ.Β.Ε.Π. H συνεισφορά των επιχειρήσεων επωνύμων προϊόντων στην ανάπτυξη της οικονομίας.
Σημεία-κλειδιά για την επιτυχία Νίκος Σταθόπουλος
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Κεφάλαιο 11 Επενδύσεις και Αναζήτηση Αξίας Χρηματοοικονομική Επιχειρήσεων.
Διάγραμμα 2.2: Η επίδραση των Logistics και της εξυπηρέτησης πελατών στο μάρκετινγκ Πηγή: Martin Christopher «Δικαιόχρηση» καταναλωτή «Δικαιόχρηση» πελάτη.
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
Ο.Σ.Σ. 1: «ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ»
ΜΟΝΤΕΛΟ PEST Πολιτικό/ρυθμιστικό περιβάλλον (πχ νομοθεσία για φόρους/ίδρυση επιχείρησης/περιβάλλον) Οικονομικό περιβάλλον (η αγορά στην οποία δρα η επιχείρηση:
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Ανάλυση Δυνάμεων-Αδυναμιών Ευκαιριών-Απειλών (SWOT)
ΜΚΤ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
 Σμίκρυνση της αγοράς σε αξίες και όγκο  Προβλήματα Ρευστότητας  Μείωση Περιθωρίων  Μακροχρόνιες Συνθήκες.
Διάγραμμα 1.1: Δίκτυο εφοδιαστικής αλυσίδας
Μάρκετινγκ και Ανταγωνιστικότητα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (BALANCED SCORECARD)
Στόχευση - Τοποθέτηση.
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 26/03/2004.
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
ΑΡΧΕΣ MARKETING ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ & ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΚΤ
‘Η εμπορική ζωή των προϊόντων/υπηρεσιών’
ΕΝΟΤΗΤΑ 3η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Αρχές Μάρκετινγκ Ενότητα 11: Κύκλος Ζωής Προϊόντος: Στάδια και Στρατηγικές Δρ. Καταραχιά Ανδρονίκη Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής.
[Επωνυμία Εταιρίας] Επιχειρηματικό Σχέδιο. Δήλωση Αποστολής  Μια ξεκάθαρη δήλωση της μακροπρόθεσμης αποστολής της εταιρίας μας. Χρησιμοποιούμε λέξεις.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ 2 ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2016.
Κεφαλαιο 5 Τιμολόγηση Υπηρεσιών.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
à Δρ. Δέσποινα Καραγιάννη, ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
Μοντέλο του Porter. Διαμόρφωση στρατηγικής (συνέχεια) Αξιολόγηση των πληροφοριών Συνήθως, με βάση τις πληροφορίες που συλλέχθηκαν, γίνεται μια συνολική.
Επωνυμία εταιρείας Επιχειρησιακό σχέδιο. Δήλωση αποστολής Δηλώστε ξεκάθαρα την μακροπρόθεσμη αποστολή της εταιρείας σας. –Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε.
ΣΧΈΔΙΟ ΜΆΡΚΕΤΙΝΓΚ Το όνομά σας. Σύνοψη αγοράς  Αγορά : Παρελθόν, παρόν και μέλλον  Εξετάστε τις αλλαγές στο μερίδιο της αγοράς, την ηγεσία, τους πρωταγωνιστές,
Ανάλυση Ανταγωνισμού. Ανάλυση Ανταγωνισμού: τύποι ΠΟΛΛΟΙ ΠΩΛΗΤΕΣΛΙΓΟΙ ΠΩΛΗΤΕΣΕΝΑΣ ΠΩΛΗΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΠΡΟΪΟΝ Μονοπωλιακός Ανταγωνισμός Διαφοροποιημένο.
Γεωργία Κωνσταντίνου, Διευθύντρια Προγραμμάτων Επιχειρηματικότητας
Τραπεζικό Μάρκετινγκ Kαραγιάννη Δέσποινα, Αν. Καθηγήτρια Παν. Πατρών
Διάλεξη 3η Προσανατολισμός Μάρκετινγκ και Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα «Γιατί Αποτυγχάνουν οι Εταιρίες/επιχειρήσεις;» Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Οδηγός Παρουσίασης Επιχειρηματικής Ιδέας
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΑΓΟΡΑ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Αξιολόγηση Εναλλακτικών Επιλογών.
Επιχειρησιακή Στρατηγική
κεφαλαιο 2 το περιβαλλον
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ (ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ, ΑΝΑΛΥΣΗ SWOT, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΡΙΣΚΟΥ)
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Προϊόν - Υπηρεσίες και Διανομή
Διάλεξη 8η: Ανταγωνιστικές Στρατηγικές Ανάπτυξης Αγοράς
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 3
Επωνυμία εταιρείας Επιχειρησιακό σχέδιο.
PROJECT Β! ΛΥΚΕΙΟΥ
Αρχές Μάρκετινγκ Ενότητα 11: Κύκλος Ζωής Προϊόντος:
Οι Στρατηγικές Ανταγωνισμού
Γενικοί Παράγοντες Αγοράς Μέγεθος Αγοράς: € στο τέλος του 2013 Ανάπτυξη Αγοράς: Μειούμενο ετήσιο ρυθμό (2013/2012: -0,5%, 2012/2011:
Μήτρα Ανάλυσης SWOT Δυνάμεις Αδυναμίες Ευκαιρίες Απειλές.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Τμηματοποίηση – Τοποθέτηση - Στόχευση Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Θεωρία Διεθνούς Εμπορίου: μονοπωλιακός ανταγωνισμός
Επιχειρηματικό σχέδιο
Ανάλυση των πελατών Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ανάλυση Ανταγωνισμού

Ανάλυση Ανταγωνισμού: τύποι   ΠΟΛΛΟΙ ΠΩΛΗΤΕΣ ΛΙΓΟΙ ΠΩΛΗΤΕΣ ΕΝΑΣ ΠΩΛΗΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΠΡΟΪΟΝ Μονοπωλιακός Ανταγωνισμός Διαφοροποιημένο Ολιγοπώλιο Μονοπώλιο ΜΗ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΟ Καθαρός Ανταγωνισμός Καθαρό Ολιγοπώλιο

Βασικά Οικονομικά Μοντέλα Ανταγωνισμού ΤΕΛΕΙΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΑΤΕΛΗΣ ΚΑΘΑΡΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΜΕΡΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΛΗΡΗΣ ΕΛΕΓΧΟΣ Υψηλότερα Κέρδη Μέσω: Συνεργασίας Διαφοροποίησης Χαμηλότερου κόστους

Τύποι Ανταγωνισμού Βάση Ανταγωνισμού Κριτήρια Καταναλωτής - Πελάτης Προϋπολογισμός του καταναλωτή Πότε χρησιμοποιείται το προϊόν Λειτουργίες ΜΚΤ Διανομή Προβολή – Διαφήμιση - media Πόροι Υπάλληλοι Πρώτες ύλες Γεωγραφική Περιοχή Τοπικοί ενδιάμεσοι Παγκόσμιες Αγορές

Επίπεδα Ανταγωνισμού Τύπου προϊόντος (product form) Κατηγορίας προϊόντος (product category) Γενικό (generic) Προϋπολογισμού (budget)

Θεωρητικό πλαίσιο ανάλυσης ανταγωνισμού Μελλοντικοί στόχοι Τωρινή στρατηγική Προφίλ αντίδρασης του ανταγωνιστή Υποθέσεις Ικανότητες

Διαδικασία Ανάλυσης ανταγωνιστών Εντοπισμός στόχων κύριων ανταγωνιστών Εκτίμηση στρατηγικών που εφαρμόζουν οι ανταγωνιστές Επιλογή αγοράς-στόχου Στρατηγική Πυρήνα Εφαρμογή στρατηγικής-μίγμα μάρκετινγκ

Πηγές πληροφοριών Αξιολόγηση ικανοτήτων του ανταγωνιστή Ανταγωνιστικό Benchmarking Πρόβλεψη μελλοντικών στρατηγικών ανταγωνιστών

Αξιολόγηση ικανοτήτων Σύλληψη και σχεδιασμός προϊόντων Ικανότητα ανάπτυξης και εισαγωγής στην αγορά νέων προϊόντων παραγωγή Ικανότητα αύξησης όγκου προϊόντων και παραγωγής νέων προϊόντων μάρκετινγκ Εφαρμογή τεχνικών μκτ σε όλα τα επίπεδα του μίγματος μκτ χρηματοδότησης Δυνατότητα λήψης δανείων για νέες επενδύσεις, χρηματική ροή διοίκησης Χαρακτηριστικά-ικανότητες των managers

Παράγοντες αξιολόγησης ανταγωνιστών Χρηματοοικονομικοί παράγοντες Δείκτης ρευστότητας Κέρδη Turnover, ROI Παράγοντες προσωπικού Προσφορά εργασίας Προσόντα προσωπικού Εμπειρία, στύλ Παράγοντες παραγωγής Ικανότητα παραγωγής Μέγεθος εργοστασίου, παραγωγικότητα Παράγοντες αγοράς Μερίδιο αγοράς Εξυπηρέτηση πελατών Ανταγωνιστικότητα τιμής Κανάλια διανομής

Πρόβλεψη μελλοντικών στρατηγικών Καμία ενέργεια Ακολουθεί Πιο δυναμικά Αναμενόμενη αξία στρατηγικής Στρατηγική Μ.Α. p Μείωση τιμής 12% 3 9% 5 7% 2 9,5% Βελτίωση προϊόντος 10% 4% 9,8% Στόχευση Niche 11% 8 1 8% 10,5%

Ανταγωνισμός και Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα Στρατηγικό πλεονέκτημα Ιδιαιτερότητα προϊόντος/υπηρεσίας Θέση χαμηλού κόστους Όλη η βιομηχανία Διαφοροποίηση ΜΚΤ Συνολική Ηγεσία κόστους Συγκεκριμένο τμήμα Αγορά Niche Στρατηγικός Στόχος

Βάσεις ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων Διαφοροποίηση ΜΚΤ Ιδιαιτερότητα προϊόντος Όνομα μάρκας διανομή Ηγεσία Κόστους Αποτελέσματα κλίμακας Αποτελέσματα εμπειρίας Niche αγοράς Τμήμα πελατών Γραμμή προϊόντος

Κόλλημα στη Μέση Απόδοση Επενδυμένων Κεφαλαίων (ROI) Στρατηγική Niche Διαφοροποίηση ΜΚΤ ή Ηγεσία Κόστους Κόλλημα Μερίδιο Αγοράς

Βάσεις Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Ευκαιρία ΜΚΤ στηριζόμενη σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα Ελκυστικότητα Βιομηχανίας Τωρινοί Ανταγωνιστές Στρατηγικό Παράθυρο ευκαιρίας Μεγάλη Αδύνατοι Ισχυροί Μεγάλη Μικρή Μικρή Ικανότητα Επιχείρησης να εκμεταλλευθεί το πλεονέκτημα

Στρατηγικές για ανταγωνιστικό πλεονέκτημα Βάση ανταγωνιστ. πλεονεκτήματος Στρατηγική πρόληψης (proactive) Στρατηγική αντίδρασης (reactive) Ηγέτες Επέκταση αγοράς Ανάπτυξη μεριδίου Ενέργειες πρόληψης Διεκδικητές / Ακόλουθοι ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΗΣ Κατά μέτωπο ανταγωνισμός Πλευρικές στρατηγικές ΑΚΟΛΟΥΘΟΣ Ακολουθώ τον ηγέτη Αποφεύγουν ανταγωνισμό Niche αγοράς Ανταγωνισμός παράκαμψης κατεστημένο

Στρατηγικές ΜΚΤ –ανάλυση ανταγωνισμού Επένδυση σε παράγοντες-κλειδιά επιτυχίας Ανάπτυξη σχετικής υπεροχής Αλλαγή παραγόντων κλειδιών επιτυχίας Ανάπτυξη νέων προϊόντων / αγορών Καινοτομία σε κορεσμένες αγορές

Στρατηγικές για ηγέτες Διατήρηση και προστασία μεριδίου αγοράς Συνεχής καινοτομία Οχύρωση Αντιμετώπιση Αύξηση μεριδίου αγοράς Νέα προϊόντα

Στρατηγικές για διεκδικητές Επικεντρωμένες σε κάποια αγορά-στόχο (strong targeted strategies) Υψηλού κινδύνου (έκπτωσης τιμών, καινοτομίας προϊόντων) Χαμηλού κινδύνου (βελτίωση εξυπηρέτησης, καινοτομία στην διανομή, μείωση του κόστους) Αδύναμες (weak strategies) Ποικιλία / Καινοτομία προϊόντος Εντατικής προβολής προϊόντος

Στρατηγικές Ομάδες Χρησιμότητα; Εντοπισμός; Επιπτώσεις στην στρατηγική;

Στρατηγικές Ομάδες – αυτοκινητοβιομηχανία ΗΠΑ Υψηλή Mercedes Jaguar BMW GM Ford Chrysler Nissan Toyota Honda VW Τιμή / ποιότητα Hyundai Yugo Χαμηλή Πολλά Λίγα Τμήματα αγοράς που εξυπηρετούνται

Στρατηγικές Ομάδες Αλυσίδα αξίας Ένταση Ανταγωνισμού Απειλή εισόδου Δύναμη Προμηθευτών Αγοραστών Υποκατάστατα Εμπόδια κινητικότητας Ηγεσία κόστους Διαφοροποίηση Εστίαση Δυνάμεις ανταγωνισμού Δομή βιομηχανίας Generic strategies