«ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΡΟΜΑ»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δ) Αυτοαξιολόγηση - Αξιολόγηση
Advertisements

39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
«ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΡΟΜΑ» Σχεδιασμός καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων (projects) ως «κοινωνικών τόπων», όπου οικοδομείται ο κριτικός στοχασμός.
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΜΑΣ «Η ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΜΙΚΡΩΝ ΕΡΕΣΙΩΤΩΝ»
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΟΡΙΝΘΟΣ, 2007 «ΤΑ ΧΑΡΤΟΝΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΕΝΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΣΤΗΝ.
Τα παράδοξα των καιρών μας
Όλα τα παιδιά του κόσμου χρειάζονται δασκάλους
ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΤΡΙΜΗΝΟΥ Κ ΕΊΜΕΝΑ Ν ΕΟΕΛΛΗΝΙΚΉΣ Λ ΟΓΟΤΕΧΝΊΑΣ Μ ΑΡΊΑ Μ ΟΥΡΚΟΚΏΣΤΑ Τ ΜΉΜΑ Α'2 Το σοφό σπουργίτι.
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Βλέπω την ιστορία Δραστηριότητες Διαδίκτυο Χριστίνα Οικονόμου.
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Η γειτονιά που γέμισε ήχους
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΣΑΚΗ ΣΕΡΕΦΑ «ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ : ΡΩΣΣΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ (Δ1), ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ (δ2)
Δράσεις του Κ.Μ.Σ. του Δημ.Σχολείου Δευτεράς κατά τη σχολική χρονιά Μαθητικές Εκλογές Ανακοίνωση-Ενημέρωση όλων των τάξεων Εκλογές Α΄τετραμήνου.
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Κάνε τη ζωή σου comic «Μια μέρα στο σχολείο»
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
οργάνωση & διαδικασία ΠΑΤΜΑΝΟΓΛΟΥ Σ. – ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ Μ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρέφομαι σωστά.Χτίζω γερό κορμί»
Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Προαγωγής Υγείας Σχολική Χρονιά Δημοτικό Σχολείο Αγίου Στυλιανού Λακατάμειας.
8ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
ΑΡΧΙΣΤΕ ΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ
Οι μαθητές της Ε’ δημοτικού εργάστηκαν ….. για το καλό του πλανήτη μας! Ο πλανήτης κινδυνεύει… πρέπει να δράσουμε!!!
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
« ένα άλλο πιθανό … τέλος ». Την κρίσιμη μέρα τύλιξε τα παπούτσια, τα πήρε στο σπίτι και τα έκρυψε. Προς το απόγευμα έβαλε τα καλά του, ετοιμάστηκε και.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
Οι φάροι μας ενώνουν! 14 ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Πανεπιστήμια Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία Μάθημα: Δραστηριότητες από τον κόσμο.
Μελέτη και βελτίωση του πάρκου απέναντι από το σχολείο μας από τα παιδιά της Γ τάξης ( ) Οι εργασίες, οι σχετικές με το project, ξεκίνησαν με αφορμή.
Συνέντευξη με νήπια.
Ένα παραμύθι για το διαδικτυακό εκφοβισμό
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Ομαλή μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο
Τα παράδοξα των καιρών μας
-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΒΑΝΗΣ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Η δύναμη της εικόνας Σήμερα γιορτάζουμε την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου με θέμα «Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο»
Κυνήγι θησαυρού με θέμα τις υγιεινές συνήθειες
Σ.Ε.Π. Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός 5ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης
ΚΙΝΗΤΑ ΚΕΣΠΕΜ ΜΕΛΙΒΟΙΑ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ Εκπαιδευτική ομάδα:
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΥΡΙΟ... Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΓΚΩΜΗΣ (Κ.Α΄)
Αναπαραστάσεις του Μακρόκοσμου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η τροφή σου, το φάρμακό σου»
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Στόχος: να αναπτύξουν την δημιουργική φαντασία ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: φτιάχνοντας ένα δικό μας τραγούδι για την ειρήνη παίξαμε θεατρικό παιχνίδι όπου εμψυχώσαμε.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
ΜΕΤΑΒΑΙΝΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: 1/ θ Νηπιαγωγείο Φράγκα
Νηπιαγωγείο Κ. Μαζαρακίου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΡΟΜΑ»  Σχεδιασμός καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων (project s) ως «κοινωνικών τόπων», όπου οικοδομείται ο κριτικός στοχασμός και η σχέση με τον «άλλο» Εισηγητές: Σχίζα Κωνσταντίνα, Παύλος Κοσμίδης Ζεφύρι, 30 Απριλίου 2014 Καλαμάτα, 2 Μαΐου 2014 Αγία Βαρβάρα, 8 Μαΐου 2014

να έχουν χρονικό ορίζοντα ενός σχολικού έτους Ο εκπαιδευτικός που θα αναλάβει να εκπονήσει ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τους μαθητές του, χρειάζεται να επινοήσει μια σειρά δραστηριοτήτων στην τάξη και στο πεδίο, οι οποίες: να έχουν χρονικό ορίζοντα ενός σχολικού έτους να κινούνται στο πλαίσιο μιας σαφούς μεθοδολογικής προσέγγισης να διέπονται από μια δέσμη θεμελιακών παιδαγωγικών αρχών να υιοθετούν κατάλληλα παιδαγωγικά εργαλεία και (μέσω όλων αυτών) να συγκροτούν ένα εγχείρημα με εσωτερική συνοχή, με αρχή, μέση και τέλος και με ξεκάθαρη «ταυτότητα» ΣΤΟΧΟΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ: Η ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΠΡΟΤΥΠΟΥ-ΣΧΕΔΙΟΥ ΣΚΕΨΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ¨ΧΤΙΣΙΜΟ» ΑΞΙΩΝ ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ ΜΑΡΤΙΟΣ ΜΑΙΟΣ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ ΑΠΡΙΛΙΟΣ 20 ΔΙΩΡΑ

«ΠΟΙΑ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ; ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ; Καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα θεωρούμε εκείνα τα οποία (α) δημιουργούν ρήγματα-τομές στις αντιλήψεις μας για το «τι είναι γνώση», «πώς οικοδομείται» και «πώς μεταβιβάζεται από τον έναν άνθρωπο στον αλλο» (β) εγκαταλείπουν τον ακραία ακαδημαϊκό, ατομικιστικό και τεχνοκρατικό χαρακτήρα της διδασκαλίας-μάθησης για να υιοθετήσουν παιδαγωγικές θεωρίες κοινωνικές και κοινωνιογνωστικές, (δ) λειτουργούν ως νησίδες αμφισβήτησης, αλληλοκατανόησης, αλληλεγγύης, διεκδίκησης και ελπίδας (ως κοινωνικής κατηγορίας)

(;) ΟΙ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ I. ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 1981, Άτυπα σε λίγα σχολεία της χώρας 1992, Τμήμα των Προγραμμάτων Σπουδών, εκτός Ωρολογίου Προγράμματος Ξεκίνησαν από τη Δευτεροβάθμια με την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση . Πέρασαν στην Πρωτοβάθμια και τις υπόλοιπες αγωγές (Αγωγή Υγείας, Πολιτιστικά, Αγωγή Σταδιοδρομίας κ.α.) Διαθεματική, Βιωματική, Συνεργατική (Διαλογική), Ανακαλυπτική (Διερευνητική) II. ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ 2001-02, 2005 Στηρίχθηκε στα Projects ή Σχέδια Εργασίας. Η πορεία της έχει δεχθεί έντονη κριτική (;) III. ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ 2011, Υποχρεωτικά για όλα τα Λύκεια της χώρας Ξεκίνησαν από την Α΄ Τάξη, εντός ζωνών, για ένα εβδομαδιαίο 3ωρο. Πέρασαν στη Β΄ εντός ή εκτός ζωνών, για ένα εβδομαδιαίο 2ωρο. Προβλέπονται δύο Ε.Ε. / σχολικό έτος. Βαθμολογούνται και ανακοινώνονται στο σχολείο και στο διαδίκτυο. Διαθεματική, Βιωματική, IV. ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ 2011-12, Πιλοτικά 2013, Υποχρεωτικά Α΄ Γυμνασίου: «Σχολική και Κοινωνική Ζωή» Β΄ Γυμνασίου: «Φύση και Άθληση», «Πολιτισμός, Δραστηριότητες Τέχνης» Γ΄ Γυμνασίου: «Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός», «Τοπική Ιστορία», «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Προβλέπονται τρεις Β.Δ. / σχολικό έτος. Βαθμολογούνται και ανακοινώνονται στο σχολείο και στο διαδίκτυο. Για την Πρωτοβάθμια οι Βιωματικές Δράσεις εισήχθησαν στη θέση της Ευέλικτης Ζώνης (Φ. 12 / 520 /61575 /Γ1, 30-5-2011) Συνεργατική (Διαλογική), Ανακαλυπτική (Διερευνητική)

ΣΥΜΜΑΘΗΤΗΣ - ΣΥΝΟΜΙΛΗΤΗ Σ ΚΑΤΟΧΟΣ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΣΚΕΨΗΣ 1 2 4 3 ΜΑΘΗΤΗΣ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ ΣΥΜΜΑΘΗΤΗΣ - ΣΥΝΟΜΙΛΗΤΗ Σ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ- ΔΙΑΛΟΓΟΣ, ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ TEXNHMATA ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ, ΚΑΤΟΧΟΣ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΣΚΕΨΗΣ Κεντρικό Μοτίβο: (α) σκέφτομαι μια όψη της ζωής, (β) εκφράζω τις σκέψεις και τα συναισθήματά μου στην ομάδα, (γ) συζητάμε και από κοινού καταλήγουμε σε μια ενιαία περιγραφή, (δ) αποτυπώνουμε τις περιγραφές σε τεχνήματα και τις παρουσιάζουμε στην ολομέλεια (ε) επαναλαμβάνουμε δημιουργικά το εγχείρημα, μέχρι να καταλήξουμε στον «κατ΄εμάς» κριτικό και αυτοκριτικό λόγο. Σημείωση: «Το Συστημικό Διδακτικό Μοντέλο», για περισσότερα στην ιστοσελίδα http://dinaschiza.wordpress.com/

ΤΟ ΜΟΤΙΒΟ ΞΕΤΥΛΙΓΕΤΑΙ ΣΕ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΦΑΣΕΙΣ ΜΕ ΧΡΟΝΙΚΟ ΟΡΙΖΟΝΤΑ ΕΝΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΈΤΟΥΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ ΜΑΡΤΙΟΣ ΑΠΡΙΛΙΟΣ ΜΑΙΟΣ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ Α. ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΣΦΑΙΡΑ ΖΩΗΣ Β. ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΦΑΙΡΑ ΖΩΗΣ Γ. ΣΦΑΙΡΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ Δ. ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Α. ΕΜΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ Β. ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ Γ. Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΜΑ Δ. ΚΡΙΤΙΚΗ, ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ, ΟΙ ΑΛΛΟΙ Σημείωση: «Η Συστημική του Παρατηρητή σε τέσσερις φάσεις», για περισσότερα στην ιστοσελίδα http://dinaschiza.wordpress.com/

ΤΑ ΤΕΧΝΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΜΑΣ 4η ΑΠΕΙΚΟΝΙΖΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΕΑΥΤΟΥΣ ΜΑΣ, ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΙΣ ΑΝΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΟΥΜΕ , ΜΕ ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ ΜΑΣ ΣΕ ΕΚΕΙΝΟΥΣ, ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΠΑΡΑΠΕΜΠΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ. ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ ΜΑΡΤΙΟΣ ΑΠΡΙΛΙΟΣ ΜΑΪΟΣ 1η ΤΑ ΤΕΧΝΗΜΑΤΑ ΑΠΕΙΚΟΝΙΖΟΥΝ ΤΗ ΣΧΕΣΗ ΜΑΣ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ. ΟΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΖΩΗΣ, ΣΤΟ «ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ», ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΑ ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ 3η ΤΑ ΤΕΧΝΗΜΑΤΑ ΑΠΕΙΚΟΝΙΖΟΥΝ ΤΑ ΘΕΣΜΙΚΑ ΌΡΓΑΝΑ (ΔΟΜΕΣ) ΠΟΥ ΑΠΟΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ. ΟΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΕ «ΠΑΡΑΤΗΡΟΥΜΕΝΑ» ΜΕ ΝΟΜΙΚΗ ΥΠΟΣΤΑΣΗ, ΠΟΥ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ 2η ΤΑ ΤΕΧΝΗΜΑΤΑ ΑΠΕΙΚΟΝΙΖΟΥΝ ΤΗ ΣΧΕΣΗ ΠΟΛΗΣ-ΠΟΛΙΤΩΝ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ. ΟΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΕΊΝΑΙ «ΜΑΚΡΟΣΚΟΠΙΚΕΣ», ΑΦΟΥ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΗ (ΔΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ) ΩΣ ΈΝΑ ΑΔΙΑΧΩΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΟΣΥΜΠΛΗΡΟΥΜΕΝΟ «ΌΛΟ».

Σήμερα είναι μια πολύ όμορφη μέρα, φωτεινή, γλυκιά και γεμάτη χρώματα Σήμερα είναι μια πολύ όμορφη μέρα, φωτεινή, γλυκιά και γεμάτη χρώματα. Η κυρία ….., μας έβγαλε στην αυλή για να κολατσίσουμε. Σε λίγο είδαμε πάνω μας να πετούν δυο σπουργίτια με γρήγορα φτερουγίσματα. Τα παρακολουθήσαμε με περιέργεια και παρατηρήσαμε ότι μετά από κάθε γύρο κάθονταν στο διπλανό δέντρο του πεζοδρομίου και έμοιαζαν να συζητούν με επίμονα τιτιβίσματα. Τι να λένε άραγε τα δυο σπουργίτια; Αποφασίσαμε να κάνουμε ησυχία για να μην τα τρομάξουμε. Δεν πέρασε πολύ ώρα και ένα από τα δυο, με μικρά πηδηματάκια πλησίασε και άρχισε να τσιμπολογά τα ψιχουλάκια που έπεφταν καθώς τρώγαμε. Τότε καταλάβαμε ότι τα σπουργίτια μιλούσαν για εμάς, για το κολατσιό που είχαμε μαζί μας και για το τι και πόσο τους άρεσε…. Συνεχίστε την ιστορία με τίτλο το «κολατσιό στην αυλή» και απεικονίστε την σε ένα χαρτόνι με τις ζωγραφιές που σας δίνουμε και με άλλες που θα φτιάξετε μόνοι σας. Βάλτε μέσα στην ιστορία το τι λένε τα σπουργίτια για εσάς και το κολατσιό σας... ΠΡΩΤΗ ΦΑΣΗ

ΥΛΙΚΑ

Άλλη μια πολύ όμορφη μέρα, φωτεινή, γλυκιά και γεμάτη χρώματα Άλλη μια πολύ όμορφη μέρα, φωτεινή, γλυκιά και γεμάτη χρώματα. Ευκαιρία για κολατσιό στην αυλή. Ευκαιρία να ξαναδούμε τα δυο σπουργίτια και να τα ταΐσουμε με ψιχουλάκια. Να τα παρατηρήσουμε καθώς τιτιβίζουν ζωηρά και χαρούμενα. Να κάνουμε ησυχία και να απολαύσουμε τους γνώριμους και περίεργους ήχους με τους οποίους επικοινωνούν. Σε λίγο έφτασε στο δέντρο του δρόμου μια δεκοχτούρα, ένα πουλί πιο μεγάλο και δυνατό που γυρίζει σε όλη την πόλη και γνωρίζει πολλά περισσότερα. Τα τιτιβίσματα έγιναν πιο ζωηρά, το ίδιο και η δική μας περιέργεια για το «τι άραγε να λένε» αυτή τη φορά οι φτερωτοί μας φίλοι; Μήπως, το περιστέρι που πετά πιο μακριά και πιο ψηλά, τους λέει πώς τρέφονται τα άλλα της πόλης; «Αχ, να είχαμε και εμείς φτερά να πετούσαμε», είπε η Ισμήνη. «Δεν έχουμε φτερά, έχουμε, όμως, φαντασία», είπε ο Μιχάλης. Να, λοιπόν, που πετούμε νοερά πάνω από την Πόλη μας. Μπορούμε, κατεβαίνοντας λίγο πιο χαμηλά, να διακρίνουμε τα καταστήματα που πουλούν τρόφιμα, τις λαϊκές αγορές που πουλούν φρούτα και λαχανικά. Μπορούμε να διακρίνουμε και καταστήματα που πουλούν γλυκά, ψωμί και αναψυκτικά. Ξεχωρίζουμε και τα αυτοκίνητα που τα μεταφέρουν. Τους ανθρώπους που έχουν ψωνίσει και γυρίζουν φορτωμένοι σπίτι τους. Ανεβαίνοντας πιο ψηλά, βλέπουμε -λίγο έξω από την Πόλη μας- εκτάσεις με καλλιέργειες λαχανικών και με οπωροφόρα δέντρα. Βλέπουμε αμπέλια, ελαιώνες και λίγα χωράφια με καλαμπόκι και σιτάρι. Να και ένα εργοστάσιο που φτιάχνει ντοματοχυμό, ένα άλλο που ψύχει και συσκευάζει μπάμιες, φασολάκια και μανιτάρια. Η Μαρία παρατηρεί ένα ……., ο Γιώργος ένα ………, ο Σαμπέρ ένα ………, η Μαρίνα ένα ……. Είμαστε ενθουσιασμένοι από τη νοερή μας πτήση και έτοιμοι, με μαρκαδόρους και δικές μας ζωγραφιές να σχεδιάσουμε όλα τα στοιχεία της Πόλης μας και κάποια άλλα έξω από αυτήν που συνδέονται με τη διατροφή μας και να διηγηθούμε ό,τι είδαμε….. ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΑΣΗ ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΔΟΜΗΣ t v SUPER MARKET ΠΛΑΤΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΑΣΤ- ΦΟΥΝΤΑΔΙΚΟ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΝΤΙΝΑ

ΥΛΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΛΑΤΕΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΝΤΙΝΑ

ΤΡΙΤΗ ΦΑΣΗ ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΔΟΜΗΣ t v SUPER MARKET ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ ΠΛΑΤΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΑΣΤ- ΦΟΥΝΤΑΔΙΚΟ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΝΤΙΝΑ Σήμερα θα πετάξουμε άλλη μια φορά. Αυτή τη φορά, είμαστε πιο προετοιμασμένοι. Έχουμε πάρει μαζί μας και κιάλια. Μας ενδιαφέρει να δούμε λεπτομέρειες που δεν φαίνονται με γυμνό μάτι. Πλησιάζουμε στα κτίρια και στους δρόμους. Διακρίνουμε καθαρά τους ανθρώπους και ανάμεσα σ’ αυτούς ξεχωρίζουμε κάποιους που φαίνεται να μην ψωνίζουν αλλά μπαίνουν στα μαγαζιά ή κουβεντιάζουν με τους πωλητές-παραγωγούς της λαϊκής για να μάθουν τις τιμές των αγαθών, για να ελέγξουν την ποιότητα των τροφίμων, για να πάρουν δείγματα από αυτά και να τα εξετάσουν σε εργαστήρια. Μήπως κάποιοι από αυτούς τους ανθρώπους είναι γνωστοί μας; Μα βέβαια, ο κύριος με το καπέλο και το μπλοκάκι στο χέρι. Είναι ο κ. Πελοπίδας, τον έχουμε δει να έρχεται στο σχολείο και να μιλάει με τη δασκάλα μας. Εργάζεται στο Δήμο. Και η κυρία που βλέπουμε μέσα σε ένα εργαστήριο να παρατηρεί κάτι στο μικροσκόπιο. Είναι γειτόνισσα και εργάζεται σε μια δημόσια υπηρεσία που τη λένε Ε.Φ.Ε.Τ. Και ο ….. Ενθουσιασμένοι και από αυτήν τη νοερή μας πτήση, επιστρέφουμε στο σχολείο και ετοιμαζόμαστε, με μαρκαδόρους και ζωγραφιές, να σχεδιάσουμε αυτούς που ελέγχουν τα τρόφιμα που καταναλώνουμε και το χώρο όπου εργάζονται. Ετοιμαζόμαστε, όμως, και να διηγηθούμε το ταξίδι μας σε άλλους.

ΥΛΙΚΑ Ο.Τ.Α ΠΛΑΤΕΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΝΤΙΝΑ

ΤΑ ΘΕΣΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΕ ΤΟΠΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΕΧΝΗΜΑ: ΤΑ ΘΕΣΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΕ ΤΟΠΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΧΟΛΙΑ Ο.Τ.Α ΣΧΟΛΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

ΤΕΤΑΡΤΗ ΦΑΣΗ Έφτασε η άνοιξη και νάμαστε πάλι στην αυλή του σχολείου. Έχουμε διάλειμμα. Ευκαιρία να παρατηρήσουμε τα πουλιά που τιτιβίζουν στο δέντρο του δρόμου. Πόσα πολλά πουλιά έχουν μαζευτεί. Σπουργίτια, Δεκοχτούρες, Κοτσύφια, Μυγοχάφτες, Χελιδόνια, …. Κοιτάξτε, κάτι κρατούν στα ράμφη τους. Μοιάζουν με μικρά χρωματιστά χαρτάκια. Όταν μας βλέπουν, πετούν πάνω μας και τα αφήνουν να πέσουν στην αυλή. Είναι φωτογραφίες παιδιών από άλλους τόπους, από άλλες γειτονιές και φωτογραφίες που μας θυμίζουν κάτι από τη δική μας ζωή. Να και μια φωτογραφία του πλανήτη μας. Γιατί, άραγε, μας τις έδωσαν; Μήπως για να φτιάξουμε μια ιστορία για το «πώς» τρέφονται οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο; Ας μην απογοητεύσουμε τους φτερωτούς μας φίλους. Ας φτιάξουμε μια τελευταία ιστορία και μια τελευταία ζωγραφιά για τον κόσμο μας και τη διατροφή του και ας δείξουμε ότι νοιαζόμαστε για τους άλλους. ΕΜΕΙΣ; ΟΙ ΑΛΛΟΙ

ΥΛΙΚΑ

ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ, ΤΙ ΜΑΘΑΜΕ, ΤΙ ΝΙΩΣΑΜΕ ……………………………………… ………………………………………. ……………………………………… ………………………………………. ……………………………………… ……………………………………….

ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ Θα σβήνουμε τα φώτα Θα σβήνουμε την τηλεόραση Θα αλλάξουμε τις λάμπες Θα σβήνουμε το θερμοσίφωνο Θα ρυθμίζουμε χαμηλά το καλοριφέρ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ Θα στείλουμε γράμματα Θα πάμε στο δημοτικό συμβούλιο Θα φτιάξουμε αφίσα ……………………………………… ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΆΛΛΟΥΣ θα μιλάμε γι’ αυτούς Θα γράφουμε στο περιοδικό μας Θα γράψουμε τραγούδια Θα φτιάξουμε αφίσα ………………………………………