ΜΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ…ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΓΕΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ και ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ στην ΕΛΛΑΔΑ Μάιος 2012 Α. Κουτσουδάκης 1.
Advertisements

ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ!
Το ακριβό λουλούδι της ειλικρίνειας
Η ΠΕΙΝΑ ΣΤΟΝ ΤΡΙΤΟ ΚΟΣΜΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
Παραμονές των Χριστουγέννων, ενώ όλοι προετοιμαζόμασταν να γιορτάσουμε τη Γέννηση του Θεανθρώπου Χριστού, του σαρκωμένου Θεού της Αγάπης…
Το 1977 η γενική συνέλευση του ΟΗΕ με απόφασή της όρισε την 29η Νοεμβρίου ως διεθνή ημέρα αλληλεγγύης για τον Παλαιστινιακό λαό με σκοπό να αφυπνίσει για.
ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΚΕΡΙΑ.
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ
ΤΟ ΤΕΙΧΟΣ ΤΟΥ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ
Οικογενειακή Φωτογραφία
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Ομπάμα…άσε το άμα.. Στην Ελλάδα, όταν δεν θέλουμε να κάνουμε κάτι, λέμε: άμα… γίνει αυτό… θα κάνουμε και το άλλο. Περιμένουμε δηλαδή να έρθουν όλα μόνα.
Παγκόσμια ημέρα του παιδιού
Χριστούγεννα όπως πραγματικά έγιναν
Η άλωση της Πόλης από τους Οθωμανούς Τρίτη 29 Μαΐου 1453
Μικροί μας φίλοι, Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας είναι μια υπηρεσία που φροντίζει για την ασφάλειά σας σε περίπτωση που συμβαίνει μια καταστροφή.
Εργασια στα κειμενα νεολληνικησ λογοτεχνιασ *βιβλιοπαρουσιαση*
Το κοριτσάκι με σπίρτα.
Μαθήτρια: Ισμήνη Τσιγκανέ Καθηγήτρια: Μπορέτου Σταυρούλα Μάθημα: Κείμενα Έτος:
28/1/2012 Συνεντεύξεις για τις Επικοινωνίες σε Διάφορες Εποχές…
η χιροσιμα και το ναγκασακι
24 November 2014Γεωργία Μουάγκι1. Δομή της παρουσίασης Έμβληματα του Ερυθρού Σταυρού Χρήση του εμβλήματος Τι είναι ο Ερυθρός Σταυρός Τι είναι οι στοχοί.
Λέμε ΌΧΙ Στο Σχολικό Εκφοβισμό
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΙΓΜΕΣ MASTER TEMPO FEAT KIM.
Πόλεμος και Ειρήνη: Πόλεμος:.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΉ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Μέρος της παρουσίασης από το αφιέρωμα για το Πάσχα Από κείμενο του
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
ΤΟ ΤΕΙΧΟΣ ΤΟΥ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ
Ερευνητική εργασία Α΄ Λυκείου. Παρουσίαση 3/2/2012.
Το εἶναι και το φαίνεσθαι στην Ελένη του Ευριπίδη
Δήμητρα Αντρέου Δήμητρα Αντρέου Γεωργία Ιωαννίδη Γεωργία Ιωαννίδη Ευαγγελία Ζαχαριουδάκη Ευαγγελία Ζαχαριουδάκη Άγια Σκέινεχ Άγια Σκέινεχ Ιούλιος του 1969.Οι.
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
U.N.I.C.E.F. Οι συμμαθητές.
Ο καλύτερος φίλος είναι αυτός
Η ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΤΟΥ ΛΕΝΙΝΓΚΡΑΝΤ
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Θρησκευτικά
Η ιστορία και η εξέλιξη της
ΕΞΩΓΗΙΝΟΙ ΑΛΗΘΕΙΑ Η ΨΕΜΑ;.
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Γεωργάκη Άννα-Μαρία Φίλιου Δήμητρα Χαλός Αλέξανδρος Χαντρόι Βησσαρίων.
Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ. ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ …
« ένα άλλο πιθανό … τέλος ». Την κρίσιμη μέρα τύλιξε τα παπούτσια, τα πήρε στο σπίτι και τα έκρυψε. Προς το απόγευμα έβαλε τα καλά του, ετοιμάστηκε και.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Α’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Θέτουμε ερωτήματα:  Πότε ανακαλύφθηκε η φωτογραφία και από ποιόν;  Ποιος την κατασκεύασε και πως εξελίχθηκε η φωτογραφική.
1 ο Γυμν. Φιλιππιάδας 1 Φωτογραφία και τέχνη. Πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο «ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ.
Για τη Μακεδονία θα μιλήσουμε σήμερα. Όχι όμως για τη σημερινή Μακεδονία που είναι ελεύθερη και ζούμε σ’ αυτήν και είμαστε περήφανοι για το όνομά της,
Ποιος Πακετάρει το Δικό σου Αλεξίπτωτο;
Γίνε μέρος της λύσης Τι; Πώς; Πότε;.
Β ΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ & ΤΟ ΕΠΟΣ ΤΟΥ 1940.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΣΜΥΡΝΗΣ
Bansky:Ένας σπουδαίος καλλιτέχνης
Ερμηνεία γελοιογραφίας
Πρώτη προσελήνωση στο Φεγγάρι της NASA το 1969 ΑΛΗΘΕΙΑ Η΄ ΨΕΜΑ;
Π Ι Κ Α Σ Ο Γ Κ Ε Ρ Ν Ι Κ Α.
Η Δύναμη Του Εθελοντισμού
Χιροσιμα.
Α’ Γενικού Λυκείου και ΕΠΑ.Λ.
Μάθημα: Οικιακή Οικονομία
ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ.
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Η φωτογραφία ως ιστορική πηγή
«Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή» Κατερίνα Σεριάτου
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε διότι τα παιδιά.
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε διότι τα παιδιά.
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε διότι τα παιδιά.
Ατομική Βόμβα.
Β´ Παγκόσμιος Πόλεμος Ρίψη Ατομικής Βόμβας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ…ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ Ερευνητική εργασία των μαθητών της Α΄ Λυκείου Υπεύθυνες Καθηγήτριες: Παναγιώτα Φασιά Αναστασία Παλιάτσου

Μια φωτογραφία … μια ιστορία

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η φωτογραφία αποτελεί προσπάθεια του ανθρώπου να απαθανατίσει τη στιγμή. Ο φόβος απώλειας της εικόνας που έχουμε στην μνήμη προσώπων και γεγονότων, μετέτρεψε την φωτογραφία σε ενθύμιο και ιστορικό ντοκουμέντο, πηγή άμεση προς επίρρωση ιστορικών αφηγήσεων και σχολιασμού ιστορικών γεγονότων. Όλα αυτά βέβαια με την προϋπόθεση να μην αλλοιωθεί το φωτογραφικό υλικό με διάφορες παρεμβάσεις. Εκτός αυτού η φωτογραφία θεωρείται ένα από τα πιο ισχυρά όπλα ευαισθητοποίησης του κοινού σε θέματα παραβιάσεις δικαιωμάτων.

«Μια φωτογραφία σου, από αυτές που κρατούν οι φοιτητές στην καρδιά τους…» Το θέμα της συγκεκριμένης ερευνητικής εργασίας επιλέχθηκε κατόπιν συζήτησης για μια φωτογραφία που προβλήθηκε στα μέσα ενημέρωσης με τίτλο «ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ Ο ΓΥΠΑΣ». Οι μαθητές προβληματίστηκαν σχετικά με θέματα δεοντολογίας των φωτορεπόρτερ ενώ θίχτηκε και το θέμα των προσωπικών φιλοδοξιών που πολλές φορές την αναιρούν. Η συγκεκριμένη ερευνητική εργασία συνδέεται με τα εξής μαθήματα: Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, Ιστορία Νεότερων Χρόνων, Κοινωνιολογία, Πολιτική Αγωγή και Δίκαιο, Τεχνολογία.

ΣΚΟΠΟΣ: Προβληματισμός σε θέματα που αφορούν την κοινωνία. Επαφή με την ιστορία, ανάκληση στην μνήμη γεγονότων που έχουμε ακούσει, διαβάσει. Μία ευκαιρία για διεύρυνση των γνωστικών μας οριζόντων.

ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

350π.Χ: Αριστοτέλης 1816: πρώτες πειραματικές φωτογραφίες αντικειμένων χωρίς φωτογραφική μηχανή 1826: Niepce είναι ο πρώτος που κατόρθωσε να καταγράψει εικόνες με τη βοήθεια του ηλιακού φωτός ( ηλιογραφία ) 1847 :πρώτη φωτογραφική πλάκα , πρώτο αρνητικό φιλμ σε τζάμι 1856: πρώτη σειρά αεροφωτογραφιών από αερόστατο 1868: μέθοδος έγχρωμης εκτύπωσης 1888: πρώτο φιλμ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ 1. Αναπαράσταση ενός τύπου camera obscura. 2.Ψηφιακή μηχανή

1η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 1842 Απεικονίζει το ναό του Ολυμπίου Διός στην Αθήνα Τραβήχτηκε από το Γάλλο αριστοκράτη Ζοζέφ –Ζιλπέρ Ζιρό ντε Πρανί Πουλήθηκε έναντι 789.000 ευρώ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΟΥ ΑΛΛΑΞΑΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

H ΠΡΩΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

Thomas Annan - Glasgow, Close No. 80, High Street 1868

Eadweard Muybridge - The Horse in Motion 1878

Man Ray - Le Violon d’Ingres ,1924

Pentagon Flower, 1967, Mark Riboud

Phan Thi Kim Phuc, Nick Ut, 1972

Afghan Girl, Steve McCurry, 1984 «Το κορίτσι από το Αφγανιστάν» Το υπέροχο βλέμμα της, εκφράζει μέσα από την ομορφιά του όλο τον βουβό πόνο ενός λαού σε «εξορία» Αποτελεί ένα από τα πιο επιτυχημένα εξώφυλλα του περιοδικού National Geographic στην ιστορία της κυκλοφορίας του.

Tank Man, Jeff Widener 1989

“Bliss”, Charles o’ Rear 1996

Lone Jewish Woman, Oded Balilty, 2007

(Κική Δημουλά, Τα Ποιήματα, Ίκαρος 1998) Φωτογραφία και τέχνη. Ἂς σταθοῦμε στὸ πλευρὸ ἐτούτης τῆς μικρῆς  Φωτογραφίας ποὺ εἶναι ἀκόμα στὸν ἀνθὸ τοῦ μέλλοντός της: νέοι ἀνώφελα λιγάκι ἀγκαλιασμένοι ἐνώπιον ἀνωνύμως εὐθυμούσης παραλίας. Ναύπλιο Εὔβοια Σκόπελος; Θὰ πεῖς καὶ ποὺ δὲν ἦταν τότε θάλασσα. (Κική Δημουλά, Τα Ποιήματα, Ίκαρος 1998)

«Η φωτογραφία λειτουργεί ως τέχνη όταν αφηγείται μία ιστορία «Η φωτογραφία λειτουργεί ως τέχνη όταν αφηγείται μία ιστορία.» (Greenberg) «Η φωτογραφία ελευθερώνει τη φαντασία» (Dali) «Στη φωτογραφία η πίστη σε ένα απόλυτο χρόνο και χώρο μοιάζει να εξαφανίζεται, με τη φαντασία να γίνεται πηγή κατανόησης της εμπειρίας » (Breton) «Η φωτογραφία αποτελεί κάτι που δημιουργήθηκε για να μας δείξει πράγματα που αισθανόμαστε και όχι αναγκαστικά όσα βλέπουμε» (Robins)

Γιάννης Ρίτσος

Επιτάφιος Γιέ μου, σπλάχνο τῶν σπλάχνων μου, καρδούλα τῆς καρδιᾶς μου, πουλάκι τῆς φτωχιᾶς αὐλῆς, ἀνθὲ τῆς ἐρημιᾶς μου, πῶς κλείσαν τὰ ματάκια σου καὶ δὲ θωρεῖς ποὺ κλαίω καὶ δὲ σαλεύεις, δὲ γρικᾷς τὰ ποὺ πικρὰ σοῦ λέω; Φιλῶ τὸ παγωμένο σου χειλάκι ποὺ σωπαίνει κι εἶναι σὰ νὰ μοῦ θύμωσε καὶ σφαλιγμένο μένει. Δὲ μοῦ μιλεῖς κι ἡ δόλια ἐγὼ τὸν κόρφο δές, ἀνοίγω καὶ στὰ βυζιὰ ποὺ βύζαξες τὰ νύχια, γιέ μου μπήγω.

Μάης 1936, αιματηρά γεγονότα στη Θεσσαλονίκη. Η μάνα του 25χρονου Τάσου Τούση σπαράζει πάνω από το νεκρό παιδί της. Η δημοσίευση της φωτογραφίας, δεν αφήνει ασυγκίνητο τον Ρίτσο. Εστιάζει στο προσωπικό δράμα αλλά και στην ανάγκη για συλλογικό αγώνα. Κανένας θάνατος αγωνιστή για δημοκρατικές ελευθερίες δεν πρέπει να πάει χαμένος.

Ο «Επιτάφιος» του Ρίτσου, δημοσιεύεται την ίδια χρονιά. Λογοκρίνεται από την Μεταξική Δικτατορία. Αντίτυπα καίγονται στους στύλους του Ολυμπίου Διός. Η φλόγα της ποιητικής συλλογής δεν σβήνει. Ο Μ. Θεοδωράκης μελοποιεί τον Επιτάφιο θρήνο. Τα αιματηρά γεγονότα του 1936 περνούν στα χείλια όλων.

Φωτογραφία δρόμου… μια πραγματική τέχνη η μια εύκολη «παρενόχληση»; Φωτογραφία δρόμου… μια πραγματική τέχνη η μια εύκολη «παρενόχληση»;

Ιστορικά η φωτογραφία δρόμου, με τυχαίες σκηνές, είναι ανεκτίμητη στην κατανόηση μεταξύ των ανθρώπων και στο να μάθουν από πού και πως φτάσαμε μέχρι εδώ. Η φωτογραφία δρόμου: προϋποθέτει να είστε κοντά στους ανθρώπους - συχνά πολύ κοντά. Η φωτογραφία δρόμου, που έχει μια μακράν παράδοση στη φωτοδημοσιογραφία την ιστορία της φωτογραφίας και στους μεγάλους καλλιτέχνες, έχει γίνει πρόσφατα, η μάλλον εδώ και πολύ καιρό, ύποπτη.

«Στην τέχνη το φαινομενικά ευκολότερο είναι και το ουσιαστικά δυσκολότερο». (Π. Ριβέλλης) Μια φωτογραφία είναι η ίδια η ζωή που αποστάζεται και που συντηρείται στην αιωνιότητα.

« Μην πυροβολείτε τον... φωτογράφο» «  Μην πυροβολείτε τον... φωτογράφο» Ο Γουόκερ Εβανς φωτογράφιζε τους συνεπιβάτες του με μία κάμερα κρυμμένη στο παλτό του Ο  δρόμος, ο χώρος όπου ο πολιτισμός αναπτύσσεται και απεικονίζεται .

Η φωτογραφία ως ιστορική πηγή

Οι φωτογραφίες είναι μία από τις πολλές πηγές που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να αναλύσουμε και να ερμηνεύσουμε ένα γεγονός, μία εξέλιξη ή ένα ιστορικό φαινόμενο. Μόνο περιστασιακά μπορεί να είναι το μόνο διαθέσιμο στοιχείο μαρτυρίας (για παράδειγμα, φωτογραφίες της καθημερινής ζωής, που τραβήχτηκαν στο γκέτο της Βαρσοβίας το 1943) αλλά συνήθως άλλες μορφές στοιχείων είναι επίσης διαθέσιμες και συχνά χρειάζεται να τις συμβουλευτούμε έτσι ώστε να καταλάβουμε πλήρως μια φωτογραφία.

Α΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΡΕΛΟΚΑΜΠΕΡΟΣ Α΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΡΕΛΟΚΑΜΠΕΡΟΣ

Στις 14 Μαΐου 1912: ο Υπολοχαγός Καμπέρος, απογειώθηκε από το Παλαιό Φάληρο, με κατεύθυνση το χώρο των στρατιωτικών ασκήσεων. Δεν πρόφθασε να φθάσει στον προορισμό του. Καθώς πλησίαζε στο χώρο των ασκήσεων, μεταξύ Καπανδριτίου και Αγίου Μερκουρίου (Κιούρκα) λόγω βλάβης του κινητήρα, προέβη σε αναγκαστική προσγείωση. Λίγα όμως μέτρα πάνω από το έδαφος, ο κινητήρας σταμάτησε και το αεροπλάνο κατέπεσε, με αποτέλεσμα να πάθει σοβαρές ζημιές. O χειριστής σώθηκε, πηδώντας από ύψος 10 μέτρων, επάνω σε ξηρά χόρτα. O Καμπέρος ανέλαβε διάφορες αποστολές κατοπτεύσεως για λογαριασμό των εχθρικών στρατευμάτων από ύψος 1.000 έως 1.500 μέτρων και κατόπιν προσγειώθηκε ομαλά στην περιοχή Κουσούμπι. Εκεί έτρεξαν Αξιωματικοί και στρατιώτες να θαυμάσουν τον πρώτο Έλληνα στρατιωτικό αεροπόρο. Σε λίγο έφθασε και ο Πρωθυπουργός Ελευθέριος Βενιζέλος με το Γάλλο στρατηγό Εντού και τον συνεχάρησαν για την επιτυχημένη πτήση.

ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ

ΣΜΥΡΝΗ Την μαρτυρία ενός πρόσφυγα μεταφέρει ο Γάλλος δημοσιογράφος Rene Paul στο κείμενο που ακολουθεί: «Το Σάββατο 9 Σεπτεμβρίου, στις 11 το πρωί, το πρώτο τμήμα του τουρκικού ιππικού έκανε την είσοδο του στη Σμύρνη.

Τετάρτη, 13 Αυγούστου 1922. Το μεσημέρι, άκουσα να φωνάζουν «Φωτιά. » Τετάρτη, 13 Αυγούστου 1922. Το μεσημέρι, άκουσα να φωνάζουν «Φωτιά!». Ανέβηκα στην ταράτσα του σπιτιού μου.Οι πρώτες λάμψεις της πυρκαγιάς ήταν ορατές. Έδιναν την εντύπωση ενός τεράστιου Μισοφέγγαρου.

Πέμπτη βράδυ. Στο δρόμο, στην αποβάθρα της Πούντας, μια γυναίκα που τρελάθηκε, ρίχνεται στη θάλασσα! Οι άνδρες της πυροσβεστικής υπηρεσίας τη βγάζουν και αναγκάζονται να τη δέσουν στα κιγκλιδώματα, γιατί προσπαθεί να κάνει τα ίδια. Δίπλα μας ακριβώς μια γυναίκα την πιάνουν οι ωδίνες του τοκετού.

Τη νύχτα ξυπνήσαμε από τις σπαρακτικές κραυγές του πλήθους Τη νύχτα ξυπνήσαμε από τις σπαρακτικές κραυγές του πλήθους. Οι Τούρκοι όρμησαν στο πλήθος, βιαιοπράγησαν κατά των ανδρών, πρόσβαλαν τις γυναίκες. Έκλεψαν τα ρούχα τους και τα παπούτσια τους, σε σημείο που ορισμένοι ξέσκιζαν μόνοι τους τα ρούχα τους, για να μην βάζουν τους Τούρκους σε πειρασμό. Για να βγουν απ’ αυτή την κόλαση (έτσι είχε καταλήξει η γελαστή πολιτεία της Σμύρνης), οι άνθρωποι ρίχνονταν στη θάλασσα, με σκοπό να φτάσουν στα μεταγωγικά ή τα πολεμικά πλοία ……..

Β’ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΧΙΡΟΣΙΜΑ - ΝΑΓΚΑΣΑΚΙ

Η ρίψη ατομικής βόμβας στη Χιροσίμα – ένα από τα μεγαλύτερα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας. Ο τρόμος που προκάλεσε την ανέδειξε σε σύμβολο υπέρ της παγκόσμιας ειρήνης και του πυρηνικού αφοπλισμού. Ο βομβαρδισμός της Χιροσίμα από τις ΗΠΑ έλαβε χώρα λίγο πριν τη λήξη του Β' Παγκοσμίου πολέμου, στις 6 Αυγούστου 1945 και ήταν η πρώτη πολεμική πυρηνική επίθεση της Ιστορίας. Η βόμβα ήταν τύπου ουρανίου 235, η οποία είχε λάβει το προσωνύμιο «Little Boy» (αγοράκι). Ο αρχικός αριθμός των θυμάτων που πέθαναν ακαριαία από τη ρίψη των βομβών υπολογίζεται σε περίπου 70.000 στη Χιροσίμα και 40.000 στο Ναγκασάκι. Μέχρι το 1950 ο απολογισμός των θυμάτων είχε φτάσει τα 200.000 θύματα.

Τείχος Βερολίνου

Το τείχος που χώριζε την πόλη σε Ανατολική και Δυτική κτίστηκε από την κυβέρνηση της Ανατολικής Γερμανίας για να αποτρέψει τους πολίτες της να αυτομολούν από την Ανατολή στη Δύση. Στα 28 χρόνια της ύπαρξής του τουλάχιστον 86 άνθρωποι βρήκαν το θάνατο στο τείχος στην προσπάθειά τους να διαφύγουν .

Η ΠΤΩΣΗ Στην πτώση του συνέβαλλαν πολλοί παράγοντες. Ο σημαντικότερος ήταν η πολιτική του Γενικού Γραμματέα του Κομμουνιστικού Κόμματος της Σοβιετικής Ένωσης Μιχαήλ Γκορμπατσόφ. Το Τείχος έπεσε τη νύχτα της Πέμπτης 9 προς Παρασκευή 10 Νοεμβρίου 1989 μετά από 28 χρόνια.

Τελικά.. πάτησε ο άνθρωπος στο φεγγάρι; 20 Ιουλίου 1969: “Ένα μικρό βήμα για τον άνθρωπο, ένα γιγάντιο άλμα για την ανθρωπότητα” Τελικά.. πάτησε ο άνθρωπος στο φεγγάρι;

1. Όταν οι αστροναύτες έστησαν την αμερικανική σημαία, αυτή φαίνεται να κυματίζει, πράγμα αδύνατο, αφού στο φεγγάρι δεν υπάρχει άνεμος. Στην πραγματικότητα, η σημαία συγκρατείται ανοικτή από μια οριζόντια ράβδο και απλούστατα κινείται, όταν οι αστροναύτες την ξετυλίγου..

2. Δεν διακρινόταν καμία πληθώρα λαμπών άστρων στον σκοτεινό ουρανό της Σελήνης, παρόλο που δεν υποφέρει από τη φωτορύπανση, αντίθετα με τη Γη. Στην πραγματικότητα τα άστρα, αν και ήταν ορατά από τα μάτια των αστροναυτών πάνω στο φεγγάρι, δεν ήταν αρκετά λαμπερά για να αποτυπωθούν στις φωτογραφίες.

3.Η σεληνάκατος που ζυγίζει 17 τόνους, δεν φαίνεται να αφήνει κανένα αποτύπωμα στην σεληνιακή άμμο, όμως ακριβώς δίπλα είναι ορατά τα ίχνη των παπουτσιών των κατά πολύ ελαφρύτερων αστροναυτών. Στην πραγματικότητα, την ώρα που οι κινητήρες της ακάτου ενεργοποιούνται, η λεπτή σκόνη τινάζεται μακριά και το σκάφος ακουμπά πάνω στο σκληρό βράχο. Λίγο μετά η σκόνη κατακάθεται και οι αστροναύτες αφήνουν τα αποτυπώματά τους σε αυτήν.

4. Τα ίχνη των παπουτσιών στη λεπτή σκόνη, παρά την ανυπαρξία υγρασίας ή ατμόσφαιρας ή ισχυρής βαρύτητας, είναι απρόσμενα έντονα και καλοδιατηρημένα, σαν να έχουν γίνει από το περπάτημα ποδιών σε βρεγμένη άμμο. Στην πραγματικότητα, η έλλειψη ανέμου στο φεγγάρι σημαίνει ότι τα αποτυπώματα διατηρούνται πολύ καλύτερα από ό,τι στη Γη.

ΔΙΔΥΜΟΙ ΠΥΡΓΟΙ Οι δίδυμοι πύργοι ήταν μία αρχιτεκτονική ιδέα του Μινόρου Γιαμασάκι. Η κατασκευή τους ξεκίνησε το 1966 με τον Βόρειο Πύργο και ακολούθησε η κατασκευή του Νότιου Πύργου. Για να ολοκληρωθεί χρειάστηκαν 7 χρόνια και 4.000 εργάτες.

Ο Βόρειος Πύργος καταρρέει στις 10:28 π.μ.

Η πτώση των δίδυμων πύργων, έπειτα από την πρόσκρουση αεροπλάνων που είχαν καταληφθεί από ισλαμιστές τρομοκράτες, πάγωσαν την ανθρωπότητα. Πρόκειται για την μεγαλύτερη τρομοκρατική επίθεση που έχει συμβεί έως σήμερα και αποτελεί κομβικό σημείο της παγκόσμιας ιστορίας, έχοντας προκαλέσει πολλές αλλαγές στις διεθνείς σχέσεις, στην κοινωνική και πολιτική ζωή σε όλο τον κόσμο.

Η φωτογραφία ως μέσο ευαισθητοποίησης του πολίτη. ΜΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ, ΧΙΛΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ.

Μια εικόνα χίλιες λέξεις Μια εικόνα χίλιες λέξεις. Με μια εικόνα μπορούμε να συλλάβουμε πιο εύκολα κοινωνικά και πνευματικά φαινόμενα στην καθημερινότητά μας που δύσκολα ένα ανθρώπινο μυαλό μπορεί να τα κατανοήσει. Με μια εικόνα μπορούν να ευαισθητοποιηθούν πολλοί άνθρωποι και να βοηθήσουν εκείνους που πραγματικά έχουν ανάγκη και υφίστανται βία και ζουν σε συνθήκες υποσιτισμού κυρίως σε χώρες του τρίτου κόσμου όπως θα δούμε παρακάτω

Αγαπητέ Θεέ, υπόσχομαι ότι δε θα πετάξω πια άλλο φαγητό στα σκουπίδια, όσο άνοστο και αν είναι. Προσεύχομαι, να προστατεύεις την ψυχή αυτού του παιδιού...

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΥΠΟΣΙΤΙΣΜΟΥ ΣΤΟΝ ΤΡΙΤΟ ΚΟΣΜΟ Πείνα: Κατάσταση αδυναμίας, συνέπεια της έλλειψης τροφίμων η οποία με την πάροδο του χρόνου μπορεί να προκαλέσει υποσιτισμό. Διακρίνεται σε: Εποχιακή πείνα Παροδική πείνα Μακροχρόνια πείνα

ΑΙΤΙΑ ΥΠΟΣΙΤΙΣΜΟΥ Η Πείνα μπορεί να προκληθεί από δύο απλούς λόγους: Η Πείνα μπορεί να προκληθεί από δύο απλούς λόγους: α) Φτώχεια. Όταν δηλαδή κάποιος δεν έχει τα αναγκαία μέσα (χρήματα ή θέση) ώστε να καταφέρει να αποκτήσει πρόσβαση στην απαραίτητη γι' αυτόν τροφή, με αποτέλεσμα να πεινάει. β)Έλλειψη Τροφίμων. Όταν δηλαδή τα τρόφιμα σε μία οικογένεια, περιοχή, χώρα, ή ολόκληρο τον πλανήτη, δεν αρκούν για να θρέψουν ένα ή περισσότερα άτομα, με αποτέλεσμα αυτά να πεινούν.

Ποιες είναι οι Επιπτώσεις της Πείνας; καθυστερημένη ανάπτυξη παιδιών, αναιμία ενηλίκων. Πρήξιμο ποδιών, μείωση αναστάσεων στις ασθένειες. Αδυναμία οργανισμού, δυσκολία κατάποσης Συμπτώματα όπως χρόνια διάρροια, συρρίκνωση οργάνων, υποθερμία, δυσπεψία.

ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ

ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ: προσφορά υπηρεσιών για τη βοήθεια των συνανθρώπων μας με τη θέλησή μας. Φέρνει τους ανθρώπους πιο κοντά. Βοηθάει να εξομαλυνθούν τα κοινωνικά προβλήματα στη βάση. Βασίζεται στην ιδέα της ανθρώπινης αλληλοβοήθειας.

Η Γιούνισεφ (UNICEF) είναι μία οργάνωση του ΟΗΕ για τα παιδιά, τιμημένη το 1965 με βραβείο Νόμπελ για την προσφορά της. Ιδρύθηκε στις 11 Δεκεμβρίου 1946 από τη γενική συνέλευση του νεοσύστατου τότε διεθνούς οργανισμού για να βοηθήσει τα παιδιά της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Κίνας μετά το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Η ονομασία της προέρχεται από τα αρχικά των αγγλικών λέξεων United Nations International Children's Emergency Fund (Διεθνές Έκτακτο Ταμείο των Ηνωμένων Εθνών για τα Παιδιά).

Τις καίνε, τις βιάζουν και τις στέλνουν φυλακή για … τιμωρία

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΙΣΟΤΙΜΙΑ Οι γυναίκες συνεχίζουν να υφίστανται σωματική και ψυχολογική βία. Δεν κατορθώθηκε η αναγνώριση της ισοτιμίας και ισονομίας για τον γυναικείο πληθυσμό στον πλανήτη. Η ανεργία πλήττει κατά κύριο λόγο τις νέες γενιές και την γυναίκα. Ένας άνδρας επιτρέπεται να έχει «ως και επτακόσιες γυναίκες». Η διαφήμιση τη μεταχειρίζεται ως σκεύος ηδονής.

Θύματα βαρβαρότητας οι γυναίκες στο Αφγανιστάν

ΔΥΟ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ Η 18χρονη Αϊσά, ακρωτηριασμένη, «οι Ταλιμπάν έκοψαν την μύτη και τα αυτιά της 18χρονης κοπέλας, όταν εκείνη το έσκασε πέρυσι από το σπίτι του συζύγου της στην περιοχή του Ορουγκζάν. Η νεαρή γυναίκα περιμένει να υποβληθεί σύντομα σε χειρουργική επέμβαση αποκατάστασης του προσώπου της στην Καλιφόρνια.» (TIMES)

Μία άλλη γυναίκα, έγκυος και χήρα, εκτελέστηκε εν ψυχρώ σε δημόσια θέα με τρεις σφαίρες στο κεφάλι. Οι δράστες της εκτέλεσης, που είχαν μαστιγώσει νωρίτερα την άτυχη γυναίκα, πέταξαν στη συνέχεια το πτώμα της σε περιοχή που ελέγχουν οι αμερικανικές δυνάμεις ασφαλείας.

Οι άμαχοι πληρώνουν τα «λάθη»

Αύξηση των θυμάτων

ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ Ο εθελοντισμός είναι μια στάση ζωής που πηγάζει από τη θέληση ενός ανθρώπου να προσφέρει ανιδιοτελώς στην κοινωνία. Στο «Καταφύγιο Γυναίκας» ανάλογα με τον ελεύθερο χρόνο που διαθέτει ο καθένας, την επιστημονική κατάρτιση  ή/και τη τεχνογνωσία του, μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στη προσπάθεια για τη καταπολέμηση της κακοποίησης.

Οι 5 πιο ακριβοπληρωμένες φωτογραφίες στον κόσμο. 5. Άγνωστος φωτογράφος: “Billy the Kid”, $2.3 εκ. Οι 5 πιο ακριβοπληρωμένες φωτογραφίες στον κόσμο.

5. Άγνωστος φωτογράφος: «Billy the Kid», $2.3 εκ.

4. Edward Steichen: «The Pond-Moonlight» $2.6 εκ.

3. Andreas Gursky: «99 Cent II Diptychon», $3.39 εκ

2. Cindy Sherman: «Untitled #96», $3.89 εκ.

1. Andreas Gursky: «Rhein II», $4,34 εκ

Αχ Τέχνη. . . ! Ποτέ δεν σταματάς να με αφήνεις άφωνο με τα τερτίπια σου. Για κάτι που ουσιαστικά δεν υπάρχει, για κάτι που δεν έχει καμία απολύτως πρακτική χρήση είσαι πολύ περίπλοκη το ξέρεις; Και συχνά πανάκριβη.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ Γεωργάνου Χρήστος Παλιάτσου Βασιλική Γιώτης Ιωάννης Σιαφάκας Χρήστος Ιατρού Σταύρος Στούπα Βασιλική Μπάκα Μαρία Στούπα Ειρήνη Μπακάρας Χρήστος Τσκινιά Αναστασία Μπεζεβέγκη Μαρία Τσούμαλη Σωτηρία Νάκου Ελένη Χαραλαμπίδης Βησσαρίωνας Νάστου Ελπίδα Οικονόμου Αγγελική Ψάλτη Σπυριδούλα