ΑΡΧΑΙΑ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ Ερατώ Αϊδίνη Χρύσα Βουλιστιώτη Κωνσταντίνος Κονδύλης Εύη Ξουρή Θεοδώρα Τελάκη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΡΧΑΪΚΗ ΤΕΧΝΗ.
Advertisements

Ενδυμασία Εργασία στο μάθημα της Οικιακής Οικονομίας.
Η ενδυμασία από τα τέλη του 15ου έως τις αρχές του 19ου αιώνα
Ενδυμασία - Μόδα ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Παραδοσιακό φόρεμα της Κρήτης Το παραδοσιακό φόρεμα για τα άτομα
ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟ ΚΟΣΜΗΜΑ.
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ - ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΜΙΝΩΙΤΩΝ Οι πληροφορίες που διαθέτουμε για το μινωικό ένδυμα προέρχονται από ένα πλήθος τοιχογραφικών παραστάσεων, από τα ενδύματα των ανθρωπόμορφων.
Η ΜΟΔΑ ΤΟΝ 20Ο ΑΙΩΝΑ.
Η ενδυμασία και η μόδα στα Βυζαντινά χρόνια
Από της δεκαετία του 1920 έως τη δεκαετία του 1930.
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΜΟΔΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Δ΄
Κατερίνα Σαντοριναίου
«Αξεσουάρ – το συμπλήρωμα της ενδυμασίας»
Αντίληψη της ομορφιάς Μόδα και περιποίηση
Ρώμη Βυζάντιο Μεσαίωνας
Η ενδυμασία στο Βυζάντιο
Η θεση τησ γυναικασ στην αρχαια ελλαδα
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ ΧΡΟΝΩΝ
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΧΛΩΡΙΔΑ ΣΤΑ ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ
Η ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ Μινωικός πολιτισμός.
Η ενδυμασία στην Αρχαία Ρώμη
Ενδυμασιεσ αρχαιων Ελληνων
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΩΙΜΗ ΕΠΟΧΗ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Κυκλαδικός πολιτισμός
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΕΣ
Ανδρική Ενδυμασία στην Εποχή του Χαλκού
Η γυναίκα στην Αρχαία Αθήνα
Κοινωνική-Κοσμική ζωή Αρχαίας Αθήνας
H γυναικεία ενδυμασία κατά την εποχή του χαλκού
ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗ ΜΙΝΩΙΚΗ ΚΡΗΤΗ
Μινωικός πολιτισμός Η τέχνη των Μινωιτών
ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ
Ένδυση στα χρόνια του Βυζαντίου
Η εξέλιξη της ενδυμασίας στην αρχαία Ελλάδα
ΣΩΜΑΤΟΜΕΤΡΙΑ Χατζηιερεμία Μαρία Κλωστοϋφαντουργός Τμήμα Α’
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΑΝΑΓΚΗ Ή ΣΥΡΜΟΣ
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Η γεωμετρική εποχή είναι μία περίοδος της αρχαίας ελληνικής ιστορίας που διαρκεί περίπου από το 1100 π.Χ. έως το 800 π.Χ.
«Η σημασία και η συμβολική γλώσσα της ενδυμασίας»
Ο ΚΑΛΛΩΠΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ
Χάρης Λεμονιάς 2009 Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ.
Μυκηναϊκός πολιτισμός
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΞΙΟΥ Project 2013
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΦΟΡΕΣΙΕΣ
“Η μόδα στη ζωή μας” Η μόδα είναι ένα πολυσύνθετο φαινόμενο που καθρεπτίζει τις εξελίξεις μιας κοινωνίας σε μια ιστορική περίοδο. Ο ρόλος της είναι να.
Μελέγγογλου Έλενα Σταθούλια Πηνελόπη Ψηλού Αγγελική.
Μινωικός πολιτισμός (καθημερινή ζωή, θρησκεία, γραφή)
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
Διερευνητική εργασία Α’ Λυκείου Ενδυμασία-Ταξίδι στο χρόνο κομμάτι: -μοντέρνο κοστούμι -ρούχα της δουλειάς.
Η ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΣΤΑ ΑΡΧΑΪΚΑ ΧΡΟΝΙΑ (800π.Χ.- 479π.Χ.).
Η ενδυμασία και η μόδα στο βυζάντιο Ιστορία Β΄ Γυμνασίου Κεφ.Ε΄.1.
Η ενδυμασία στα χρόνια της Ωραίας Ελένης
Λαϊκή τέχνη Η γυναικεία φορεσιά Οι γυναίκες της Καλύμνου χεροδύναμες κι εργατικές ξέρουν να υφαίνουν στους εργαλειούς μόνες τους τα μάλλινα πολύχρωμα χράμια,
 Πρόλογος  Κλασσικό ψηλό χτένισμα  Μοντέρνο ψηλό χτένισμα  Χτενίσματα με κότσους  Εικόνες: 1.Χτενίσματα με κότσους 2.Νυφικά χτενίσματα με κότσους.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΜΟΔΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
Αρχαίο Ελληνικό θέατρο
ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΙΛΚΙΣ
Μόδα στον Ινδουισμό Μια εργασία για το μάθημα του Project από τους μαθητές: Νικολόπουλο Αχιλλέα, Παπία Θανάση, Πλάτανο Φώτη και Πούλιο Ηλία Π.Π.ΓΕΛ ΠΑ.ΜΑΚ.
ΑΓΓΕΙΟΓΡΑΦΟΙ.
Το αναγλυφο του Τριπτολεμου των ελευσινιων μυστηριων
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Η τέχνη στον Κυκλαδικό, Μινωικό, Μυκηναϊκό πολιτισμό
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΊΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ.)
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΕΡΕΧΘΕΙΟ-ΚΑΡΙΑΤΙΔΕΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ
Μυκηναϊκός Πολιτισμός
Μινωικός πολιτισμός Η ακμή του κρητομινωικού πολιτισμού παρουσιάζεται μεταξύ του 1900 και του 1450 π. Χ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΡΧΑΙΑ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ Ερατώ Αϊδίνη Χρύσα Βουλιστιώτη Κωνσταντίνος Κονδύλης Εύη Ξουρή Θεοδώρα Τελάκη

ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ: Μινωικός Πολιτισμός(3.000-1420) Αρχαϊκή Εποχή(800-500) Μυκηναϊκός Πολιτισμός(1.600-1.100) Κλασική Εποχή(500-323)

ΥΛΙΚΑ-ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΕΝΔΥΜΑΤΩΝ: Χαρακτηριστικά Ένδυσης ΥΛΙΚΑ-ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΕΝΔΥΜΑΤΩΝ: Λινάρι Μαλλί Κατεργασμένο δέρμα

ΑΝΤΡΕΣ Ζώνες- στήριζαν το εγχειρίδιο, μικρό σπαθί ή μαχαίρι. -πλούσια διακοσμημένες με κρόσσια ή χάντρες. Ζώμα- έμοιαζε με κοντή φούστα ή ποδιά σφιγμένη στη μέση.

ΓΥΝΑΙΚΕΣ Κοντομάνικο(στενό) -με στενά ή φουσκωτά μανίκια πουκάμισο. Κοντομάνικο(στενό) -με στενά ή φουσκωτά μανίκια πουκάμισο. Άφηνε ακάλυπτο το στήθος ή ήταν διαφανές. Φούστες μακριές -φαρδιές με πιέτες -φραμπαλάδες Διακοσμητική ποδιά-με βολάν Γιακάς- ψηλός, γωνιώδης

YΠΟΔΗΣΗ σανδάλια προσαρμόζονταν στο πόδι με σχετικά ψηλές ταινίες και σπανιότερα με μπότες ξυπόλητοι

μακριές και λεπτές μπούκλες ΚΟΜΜΩΣΗ ΑΝΔΡΑΣ ΓΥΝΑΙΚΑ Μακριά μαλλιά Σγουρά, Χωρισμένα σε μπούκλες ξυρισμένο το κεφάλι με λίγες τούφες μαλλιών σε μερικά σημεία του κρανίου μαζεμένα σε κότσο έπεφταν μικρές μπούκλες στο μέτωπο και στα αυτιά μακριές και λεπτές μπούκλες περόνες για να στερεώνονται διαδήματα στο κεφάλι, κυρίως όμως για την ταχτοποίηση ή τη συγκράτηση των μαλλιών

ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ Σκουλαρίκια, βραχιόλια, δαχτυλίδια, περιδέραια κοσμήματα που κρέμονταν στο λαιμό με αλυσίδα, συχνά ως φυλακτό και περόνες, «σφηκωτήρες», κοσμήματα κεφαλής και ενδυμάτων. κατασκευάζονταν από χρυσάφι, πολύτιμους λίθους, αχάτη, αμέθυστο, ορεία κρύσταλλο, ήλεκτρο, από οστό ιπποποτάμου η ελέφαντα.

αγαπημένα διακοσμητικά θέματα ήταν κεφάλι ταύρου, λέοντες, αίγαγροι, έντομα, φυτά, άνθη ή καρποί

Στο ανάκτορο της Κνωσού λειτουργούσαν εργαστήρια παρασκευής αρωμάτων. Δημιουργούσαν αιθέρια έλαια , από τριαντάφυλλο, μοσχοκάρφι, μάραθο, γλυκάνισο

ΜΥΚΗΝΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Η ΑΝΔΡΙΚΗ ΜΥΚΗΝΑΪΚΗ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ Χειριδωτός χιτώνας μέχρι τα γόνατα -φτιαγμένος από δυο κομμάτια υφάσματος Παρυφές ήταν ραμμένες με υφαντές ταινίες, δημιουργώντας έντονη χρωματική αντίθεση

Η ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΜΥΚΗΝΑΪΚΗ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ -Αποτελείται από: ένα στενό περικόρμιο που άφηνε ελεύθερο το στήθος μια μακριά φούστα με βολάν μια ποδιά διακοσμημένο στις παρυφές και στις ραφές του με χρωματιστές υφαντές ταινίες που στερέωναν το ύφασμα.

Κατασκευή: χαλκός, ορείχαλκος, χρυσό, ελεφαντόδοντο, ήλεκτρο ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ Συνδυασμός πολλών διαφορετικών υλικών που δημιουργούσαν έντονες χρωματικές αντιθέσεις. Κατασκευή: χαλκός, ορείχαλκος, χρυσό, ελεφαντόδοντο, ήλεκτρο

ΑΡΧΑΪΚΟΙΚΛΑΣΙΚΟΙ ΧΡΟΝΟΙ

ΒΑΣΙΚΟΙ ΤΥΠΟΙ ΕΝΔΥΜΑΤΩΝ : Πέπλος Χιτώνας Iμάτιο Χλαμύδα

ΣΤ΄αιωνας φορούσαν τον αριστερό ώμο λοξά από μπροστά προς τα πίσω. περνούσαν το ιμάτιο κάτω από τη δεξιά μασχάλη, το έριχναν ακάλυπτο το μπροστινό μέρος του σώματος. Και στις δύο περιπτώσεις αυτός ο τρόπος ενδύσεως λέγονταν «επιδέξια αναβάλλεσθαι». Ε’αιωνας ιμάτιο γίνεται στενότερο ενώνεται με πόρπες και σχηματίζει κομψότατες πτυχές.

Πέπλος: το ωραιότερο και πολυτελέστερο ένδυμα Πέπλος: το ωραιότερο και πολυτελέστερο ένδυμα. Στην αρχή άφηνε τους βραχίονες γυμνούς, το συγκρατούσαν από τους ώμους με πόρπες και έφθανε μπροστά μέχρι τη βάση των ποδιών και το πίσω μέρος σέρνονταν στο έδαφος. Αργότερα έβαλαν μανίκια και καλύπτρα στην κεφαλή. ΠΕΠΛΟΣ

Το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού φορούσε κοσμήματα σε δημόσιες εμφανίσεις, σε κοινωνικά και θρησκευτικά δρώμενα. Η μεγαλύτερη παραγωγή κοσμημάτων παρατηρήθηκε στη Μακεδονία.

Συνήθως πιστεύουν ότι οι Έλληνες ντύνονταν στα λευκά, αλλά αυτή η γνώμη είναι εσφαλμένη. Η ενδυμασία ήταν κατασκευασμένη από υφάσματα με ζωηρά χρώματα πορφυρό, κίτρινο, κόκκινο, πράσινο και γαλάζιο ΧΡΩΜΑΤΑ

ΧΤΕΝΙΣΜΑΤΑ Οι γυναίκες έδιναν μεγάλη σημασία στην κόμμωσή τους. Έπλεκαν τα μαλλιά τους, βόστρυχους και πλεξίδες, τα συγκρατούσαν με πολύχρωμες ταινίες και "καρφίδες" (τσιμπιδάκια) σε διάφορα χτενίσματα. Στις ελεύθερες γυναίκες τα κοντά μαλλιά ήταν σημάδι πένθους. Οι δούλες είχαν τα μαλλιά πάντα κοντά.

ΤΟ ΧΤΕΝΙΣΜΑ ΤΩΝ ΚΑΡΥΑΤΙΔΩΝ

ΥΠΟΔΗΜΑΤΑ Βασικοί τύποι ήταν τα εξής: οι κνημίδες, υφασμάτινες, δερμάτινες ή μεταλλικές τα «κλειστά» υποδήματα μπότες, εμβάδες τα περιμήρια που κάλυπταν τους μηρούς των πολεμιστών οι κόθορνοι οι κρηπίδες

ΤΕΛΟΣ