«Ταξιδεύοντας στη χώρα των Παραμυθιών…»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ευέλικτη Ζώνη Α΄ Τάξης Ευέλικτη Ζώνη Α΄ Τάξης   Παραδοσιακά Υγιεινά Εδέσματα και Γλυκά.
Advertisements

ΟικοΚοινωνία Η Συμβολή στην Ανάδειξη & Διατήρηση της Πολιτισμικής Κληρονομιάς των Τσιγγάνων: δράσεις νέων για νέους Ηλεκτρονική Εφημερίδα Φύλλο 3 ο.
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
Έρευνα για το Βιβλίο Δημοτικό Σχολείο Αλάμπρας Σχολική χρονιά
Πρόγραμμα αγωγής υγείας: «Γερά δόντια…. Καλύτερη υγεία»
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
Β΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΞΥΛΟΦΑΓΟΥ
Εργασια στα κειμενα νεολληνικησ λογοτεχνιασ *βιβλιοπαρουσιαση*
μαθαίνω για την κατασκηνωτική Ζωή
«O κήπος με τις 11 γάτες» Πρόγραμμα Συναισθηματικής Αγωγής Δημοτικό σχολείο Πτελεού Σχολικό έτος Υπεύθυνη εκπαιδευτικός :Δέσποινα Φούντα.
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΣΑΚΗ ΣΕΡΕΦΑ «ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ : ΡΩΣΣΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ (Δ1), ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ (δ2)
14ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών Τάξη ΣΤ’
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
Γράμματα…Λέξεις…Ιστορίες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Γιατί μελετούμε την Αγία γραφή;
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΣΠΑΡΤΗ!!!
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Η ενδυμασία στο πέρασμα του χρόνου» Σχ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τα δώρα του παραμυθιού» Σχ. έτος
ΤΟ ΔΩΔΕΚΑΘΕΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΘΑΣΟ 1o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑΣΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Σχέδιο Εργασίας: 14ο Νηπιαγωγείο
Οι μικροί κύριοι και οι μικρές κυρίες αγγίζουν τις παιδικές ψυχές Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου» Σχ. έτος Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λυμπέρη Παναγιώτα Τάξη: Β Κλασικό 13ο.
Teaching, Managing and Enhancing Diversity
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τι ‘ναι αυτό που το λέμε… Διατροφή»
Γυμνάσιο-Λύκειο Γραβιάς «Ο λόγος στους μαθητές»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΛΩΣΤΗ ΔΕΜΕΝΗ,
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΙΟΛΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας»
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΛΥΤΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ…… 1 Ο Ολοήμερο τμήμα.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Φιλοτελισμός, ένα πρόγραμμα πολιτιστικών θεμάτων που δουλέψαμε στο 14ο Νηπιαγωγείο Δράμας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους ΟΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ Γεωργιαδου.
ΓΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑ 1ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΜΟΥΡΙΚΙΟΥ
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Τούλιου Ευτυχια Τάξη: Β΄, ΣΤ΄
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Το πρόγραμμα «Ο Ιλυρρικός λαός από το χθες στο σήμερα» Μας έδωσε την ευκαιρία να…
Σχέδιο Μαθήματος στα Ελληνικά Ενότητα 4: Το σύννεφο έφερε βροχή. Μάθημα: Χωρίς φως,σελ Επεξεργασία του Φφ.
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
Ζωρζ Σαρή Δημήτρης.Σ Σχολ. 1 ο Δημοτικό σχολείο Σκύδρας Τάξη Ε
Οι φάροι μας ενώνουν! 14 ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου.
Αγγελική Θεοδωροπούλου (Οκτώβριος 2014-Ιανουάριος 2015) Ελένη Καμάρη
«Φτιάχνοντας» την Άνοιξη!!!
Μ. Δέρειο Νομού Έβρου Νετσμεττήν Πίσκα ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ:
ΚΙΝΗΤΑ ΚΕΣΠΕΜ ΜΕΛΙΒΟΙΑ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ Εκπαιδευτική ομάδα:
ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΑΛΛΟΤΕ
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: ΦΕΡΜΕΛΗ ΙΩΑΝΝΑ Τάξη:Α2
Λ. Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου
Ενότητα 2:Η παρέα Μάθημα:Τάσος το σαλιγκάρι Ι ΄Δημοτικό Λεμεσού (ΚΑ) Θεοδούλου Αφροδίτη Θεοδούλου Αφροδίτη Χατζηκυπρή Εύα Χατζηκυπρή Εύα.
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Πάμε για ψώνια; (5) Βιβλίο σελ.47
Σχέδιο Εργασίας: 14 ο Νηπιαγωγείο Αγγελική Γεωργιάδου- Αναστασία Πεκτέσογλου.
Γραφή της πρόσθεσης με τη χρήση συμβόλων
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
«ΠΑΛΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ» Ομαδική Εργασία στο μάθημα της Λογοτεχνίας με θέμα :
Once upon a…Europe Ειρήνη Γεωργαντωνάκη ΠΕ 70 Τμήμα: Β1
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ταξίδι στη βιβλιοχώρα» Σχ. έτος
Η ανακύκλωση στη ζωή μας
Ο ΓΥΡΟΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
Νηπιαγωγείο Κ. Μαζαρακίου
«Γνωρίζοντας το μελλοντικό μου σχολείο» 71o Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Ταξιδεύοντας στη χώρα των Παραμυθιών…» «Ταξιδεύοντας στη χώρα των Παραμυθιών…» Ευέλικτη Ζώνη Ε΄ τάξη Σχολικό Έτος 2012-2013

ΑΦΟΡΜΗΣΗ- ΣΤΟΧΟΙ Στο πλαίσιο της Ευέλικτης Ζώνης οι μαθητές της Ε’ τάξης επέλεξαν να ανακαλύψουν τον μαγικό κόσμο των παραμυθιών. ΑΦΟΡΜΗΣΗ: Το έναυσμα δόθηκε από το βιβλίο της Γλώσσας της Ε΄ τάξης που αναφέρεται σε σπουδαίους συγγραφείς και παραμυθάδες της Ελλάδας και του εξωτερικού. Παράλληλα ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε στα παιδιά το γεγονός ότι στα χρόνια του Βυζαντίου-Ιστορία Ε΄τάξης- τα παιδιά των λαϊκών, αγροτικών στρωμάτων «διδάσκονταν» μέσα από τα παραμύθια των γιαγιάδων και των παππούδων τους ,οι οποίοι τα μεγάλωναν στο σπίτι.

ΣΤΟΧΟΙ: 1.Να γνωρίσουν τα παιδιά τις ρίζες του παραμυθιού. 2.Να εντοπίσουν τις διαφορές και τις ομοιότητες των μύθων με τα παραμύθια. 3.Να μελετήσουν γνωστούς παραμυθάδες της Ελλάδας και του εξωτερικού. 4.Να εντοπίσουν μέσα στα παραμύθια το διδακτικό στοιχείο, τα στοιχεία της δομής τους, καθώς και τη λύτρωση των ηρώων μέσα από τη λάμψη της αλήθειας. 5.Να γνωρίσουν μουσικά κομμάτια τα οποία πλαισίωσαν γνωστά παραμύθια.

Ξεκινώντας το ταξίδι…..

«Το Παραμύθι» Το παραμύθι είναι λέξη μεσαιωνική και προέρχεται από το αρχαίο ουσιαστικό «παραμύθιον», το οποίο είχε αρχικώς τη σημασία της παρηγοριάς, ανακούφισης. Αργότερα όμως δήλωνε τη φανταστική ιστορία που είχε σκοπό την ευχαρίστηση από ανησυχίες και έγνοιες.

Το θεωρητικό μέρος…. Πρώτο βήμα ήταν να ενημερωθούν για τις ρίζες και τη γέννηση του παραμυθιού. Μελέτησαν τις διάφορες θεωρίες για τις ρίζες του όπως: Ινδοευρωπαϊκή (από τις χώρες των Ινδιών) Ινδική ( τα μετέφεραν οι Μογγόλοι και οι μωαμεθανοί) Ιστορικο-γεωγραφική ( κατάλοιπα θρησκευτικών μύθων) Μυθολογική ( κοσμογονικοί αστρολογικοί μύθοι) Συμβολιστική ( σύμβολα: δράκος = θάνατος) Ψυχαναλυτική ( φανταστικά στοιχεία που προέρχονται από τα όνειρα).

Δεύτερο βήμα : συζήτησαν για τη μορφολογία και τα εννοιολογικά στοιχεία του παραμυθιού, το έθος, την αξιωματική αρχή, την αλληγορία αλλά και την πτώση του εκάστοτε «κατεργάρη» και τη λάμψη της αλήθειας και του δίκαιου. Τρίτο βήμα: συγκεντρώνοντας ,σε ομάδες, πληροφορίες για γνωστούς παραμυθάδες, συζήτησαν στην τάξη για τον τρόπο γραφής τους. Τέταρτο βήμα: σύγκριναν παλαιότερα με σύγχρονα παραμύθια και επισήμαναν τις ομοιότητες και τις διαφορές τους.

ΤΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΜΕΡΟΣ Ομαδικές εργασίες: Κατασκευή κολάζ «Ο αγαπημένος μου ήρωας». Τα παιδιά κάθε τμήματος έφεραν τη φωτογραφία του ήρωα που θαυμάζουν. Στη συνέχεια έγραψε ο κάθε ένας γιατί επέλεξε τον συγκεκριμένο ήρωα και τις τοποθέτησαν σε χαρτί του μέτρου το οποίο ζωγράφισαν και έβαψαν. Κατασκευή της κολοκύθας της Σταχτοπούτας: Τα παιδιά ξεφλούδισαν πορτοκάλια και μανταρίνια και αποξήραναν τις φλούδες. Στη συνέχεια τις κόλλησαν πάνω σε μια μεγεθυμένη κολοκύθα και η τάξη γέμισε με μια γλυκιά μυρωδιά εσπεριδοειδών.

Φτιάχνοντας την κολοκύθα της Σταχτοπούτας…. Φτιάχνοντας την κολοκύθα της Σταχτοπούτας….

Η δική μας Παραμυθούπολη… Φτιάχνοντας τη δική μας παραμυθένια πολιτεία…

Μαζέψαμε χαρτόκουτα από διάφορες συσκευές και τα βάψαμε δίνοντάς τους τη μορφή μιας παραμυθένιας πολιτείας. Τοποθετήσαμε και διάφορα υλικά ,όπως φύλλα, λουλούδια, παλιά πανιά από στολές των παιδιών, για να γίνουν ακόμη πιο «ζωντανά»…

Δώσαμε ζωή στους ήρωες που αγαπάμε και τους «γεμίσαμε» με υλικά πρωτότυπα όπως: δημητριακά, όσπρια, κλωστές, δημητριακά, βαμβάκι, υφάσματα και ξυσίματα μολυβιών. Τους τοποθετήσαμε ανάμεσα στην παραμυθένια πολιτεία μας και πραγματοποιήσαμε μια υπέροχη γιορτή για εμάς και τους γονείς μας με δραματοποίηση, εργαστήρια και ομαδικές δραστηριότητες.

Ζωντανεύοντας την Τίνκερμπελ και τον Καρυοθραύστη.

Κάποτε.. Μια μητέρα ρώτησε τον Αϊνστάιν τι να δώσει στο παιδί της να διαβάσει για να γίνει καλός επιστήμονας. Εκείνος της απάντησε σταθερά: «Να διαβάζει παραμύθια». Κι όταν τον ξαναρώτησε : «Πολύ ωραία. Κι έπειτα;» Κι ο μεγάλος σοφός της απάντησε: «Να διαβάζει κι άλλα παραμύθια…»

Τελειώνοντας… Ολοκληρώνοντας σιγά-σιγά την εργασία κανένα από τα παιδιά αλλά και από τους εκπαιδευτικούς δεν ήθελε να τελειώσει. Κάθε μέρα ανακαλύπταμε κι ένα καινούριο λόγο να συνεχίσουμε…

Η υπόσχεση….

Πάντα να ονειρεύεσαι και να λες παραμύθια γιατί μέσα από το ψέμα πάντα λάμπει η αλήθεια…