Έγινε επίδειξη και πρακτική εφαρμογή δύο δημοφιλών προγραμμάτων επεξεργασίας κειμένου (Microsoft Office, OpenOffice Writer). Μάθαμε πώς αλλάζουμε τη γλώσσα από αγγλικά σε ελληνικά και το αντίστροφο (κουμπί EL-EN, ή Alt-Shift στο πληκτρολόγιο). Μάθαμε να μορφοποιούμε τα γράμματα (έντονα, πλάγια, υπογράμμιση), να τους αλλάζουμε είδος, μέγεθος και χρώμα. Προσθέτουμε χρωματιστούς, κυματιστούς τίτλους: Για να «πει» δυνατά ο υπολογιστής το κείμενό μας, πάμε στο internet και στη σελίδα επιλέγουμε ελληνικά (greek) και πληκτρολογούμε ό,τι θέλουμε! Δουλέψαμε σε διάφορα προγράμματα ζωγραφικής και επεξεργασίας εικόνας: • Το πρόγραμμα Ζωγραφική, διαθέσιμο σε όλες τις εκδόσεις των Windows. • To TuxPaint που μπορείτε να το κατεβάσετε δωρεάν: • Το απλό πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνας Microsoft Photo Editor (συνόδευε παλιότερες εκδόσεις των Windows και μπορείτε να το βρείτε στο Με το πρόγραμμα αυτό «μετατρέψαμε» φωτογραφίες των παιδιών σε πίνακες, «νερομπογιά» και άλλα, ενώ παρουσιάστηκε ενδεικτικά η δυνατότητα πρόσθεσης στη φωτογραφια μας ενός ατόμου που δεν υπήρχε! (π.χ. προσθέσαμε ένα παιδί που έλειπε από την αρχική φωτογραφία) Έγινε επιφανειακή αναφορά μόνο, λόγω της μικρής ηλικίας των περισσότερων μαθητών. Για περισσότερες πληροφορίες, εφαρμογές και προγράμματα για παιδιά (και όχι μόνο!) δείτε το site ή Εργασίες των παιδιών θα είναι σύντομα διαθέσιμες στο παραπάνω site (επιλέξτε από το αριστερό μενού «Εργασίες παιδιών» και στη συνέχεια «9 ο Δημοτικό Σχολείο Γλυφάδας – Δραστηριότητες Η/Υ»). Για περισσότερες πληροφορίες, εφαρμογές και προγράμματα για παιδιά (και όχι μόνο!) δείτε το site ή Εργασίες των παιδιών θα είναι σύντομα διαθέσιμες στο παραπάνω site (επιλέξτε από το αριστερό μενού «Εργασίες παιδιών» και στη συνέχεια «9 ο Δημοτικό Σχολείο Γλυφάδας – Δραστηριότητες Η/Υ»). Τι μάθαμε στα οκτώ μαθήματα που κάναμε μετά το Πάσχα;
Τονίσαμε ιδιαίτερα ότι στο internet καθένας μπορεί να γράφει ό,τι θέλει, άρα αν βρούμε μια πληροφορία δε σημαίνει ότι είναι σωστή! Για παράδειγμα, μια είδηση για κάποιον ιό την πιστεύουμε αν τη βρούμε στο site αλλά μάλλον όχι αν τη βρούμε σε κάποιο site με «περίεργο» όνομα (είπαμε παραδείγματα όπως Άρα προσέχουμε σε πιο site βρισκόμαστε! Γενικά: • Δεν ανοίγουμε διαφημίσεις ή παράθυρα που δεν έχουν σχέση με το πρόγραμμά μας. • Χρησιμοποιούμε πάντα πρόγραμμα προστασίας από ιούς. • Αν εμφανιστεί κάποιο «μήνυμα» που δεν καταλαβαίνουμε, το λέμε σε κάποιον μεγάλο. Έγινε σύντομη επίδειξη του στα μεγαλύτερα παιδιά. ( 1.Ανοίγουμε κάποιο πρόγραμμα παρουσιάσεων (Microsoft Powerpoint, Openoffice Impress) 2.Μπορούμε να φέρουμε εικόνες από το internet ανοίγοντας το πρόγραμμα του Internet και επιλέγοντας Google -> Εικόνες. Γράφουμε στο κουτάκι τη λέξη που επιθυμούμε (π.χ. ανακύκλωση), πατάμε Αναζήτηση και εμφανίζονται πολλές μικρές εικόνες. 3.Για όποια εικόνα μας αρέσει μπορούμε να ακουμπήσουμε πάνω το βελάκι του ποντικιού και να πατήσουμε δεξί κλικ (το δεξί κουμπί). Επιλέγουμε Αντιγραφή (ή Copy στα αγγλικά). 4.Επιστρέφουμε στην παρουσίασή μας και πατάμε δεξί κλικ -> Επικόλληση 5.Στη συνέχεια βάζουμε δικό μας κείμενο (πατώντας το κουμπί του απλού κειμένου ανάλογα με το πρόγραμμα, Α (PowerPoint) ή Τ (Impress), γυρνάμε το πληκτρολόγιο στα ελληνικά και γράφουμε). 6.Μπορούμε να προσθέσουμε και έγχρωμο κείμενο με διάφορα σχήματα και σχέδια. Λέγεται WordArt ή Fontwork αντίστοιχα. 7.ΠΡΟΣΟΧΗ: Αν αντί για πρόγραμμα παρουσίασης ανοίξουμε το πρόγραμμα ζωγραφικής των Windows και κάνουμε εκεί επικόλληση (paste) της φωτογραφίας, μπορούμε να ζωγραφίσουμε πάνω της! (ή Paste). Δείξαμε επίσης πώς προσθέτουμε ήχο σε μια παρουσίαση (π.χ. όταν εμφανίζεται η φωτογραφία των παιδιών ακούγεται χειροκρότημα...) Ραντεβού τη νέα σχολική χρονιά! Ως τότε...