ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επαναληπτικό Μάθημα ΑΕΠΠ
Advertisements

Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Πληροφορικη Γ’ Γυμνασιου
7.3.8 Μεταφραστές Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΠΙΝΑΚΩΝ
Σημασία δεδομένων, πληροφορίας και γνώσης
Ανάλυση προβλημάτων και Αλγόριθμοι
Διακριτά Μαθηματικά ΙI Δέντρα
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου και τον Προγραμματισμό 1.1 Τι είναι ‘πρόβλημα’ 1.2 Τι είναι ‘Αλγόριθμος’
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ.
Εισαγωγικές Έννοιες Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης Επιμέλεια διαφανειών: Δ. Φωτάκης Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εθνικό Μετσόβιο.
A΄ ΤΑΞΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΑΝΑ ΕΝΟΤΗΤΑ.
1 Θεματική Ενότητα Γραφήματα & Επίπεδα Γραφήματα.
Δεδομένα, Πληροφορίες και Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές
ΑΕΠΠ 1ο Κεφάλαιο Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Κεφάλαιο 1ο Ανάλυση Προβλήματος.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο ΚΕΦ. 1-ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΑΕΠΠ.
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
Κεφ.1 Εισαγωγη στην εννοια του Αλγοριθμου και στον Προγραμματισμο
Ποια είναι η σχέση προβλήματος και υπολογιστή;
ΑΕΠΠ 1ο Κεφάλαιο Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
ΑΕΠΠ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΛΙΑΠΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ (ΠΕ19).
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ Μάθημα: Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
ΜΑΘΗΜΑ: ΜΕΤΑΓΛΩΤΤΙΣΤΕΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Τρίτη, 31 Μαρτίου 2015Τρίτη, 31 Μαρτίου 2015Τρίτη, 31 Μαρτίου 2015Τρίτη, 31 Μαρτίου 2015Τμ. Πληροφορικής,
31/03/2015 Καθηγητής : Δρίμτζιας Βασίλης 1 ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο: ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ.
ΜΑΘΗΜΑ: ΜΕΤΑΓΛΩΤΤΙΣΤΕΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Τετάρτη, 1 Απριλίου 2015Τετάρτη, 1 Απριλίου 2015Τετάρτη, 1 Απριλίου 2015Τετάρτη, 1 Απριλίου 2015Τμ. Πληροφορικής,
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
ΜΑΘΗΜΑ: ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Τμ.
Τι είναι πρόβλημα; Τι πρέπει να κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε ένα πρόβλημα Πρόβλημα είναι μια κατάσταση η οποία πρέπει να αντιμετωπιστεί και απαιτεί λύση.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Προγραμματισμός Εισαγωγή στην έννοια του αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό.
Ερωτήσεις & Φύλλο εργασίας
Δομές Δεδομένων 1 Θέματα Απόδοσης. Δομές Δεδομένων 2 Οργανώνοντας τα Δεδομένα  Η επιλογή της δομής δεδομένων και του αλγορίθμου επηρεάζουν το χρόνο εκτέλεσης.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Τι είναι αλγόριθμος
ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΦΟΡΙΚΩΝ ΕΞΙΣΩΣΕΩΝ ΜΕ ΜΕΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΥΣ Ακαδημαϊκό Έτος Πέμπτη, 25 Ιουνίου η Εβδομάδα ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΤΜΗΜΑ.
Κεφάλαιο 1ο Ανάλυση προβλήματος.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2.1 ΠΡΟΒΛΗΜΑ. Ο Όμηρος στην Οδύσσεια περιγράφει τα προβλήματα που αντι- μετώπιζε ο Οδυσσέας για να φτάσει στην Ιθάκη. Το πρόβλημα που κλήθηκε.
Ένα Παιχνίδι Ρόλων στο Δημοτικό για τη Διδασκαλία των Διαδικασιών σε Logo Θωμάς Σκυλογιάννης Καθηγητής Πληροφορικής.
1.4 Καθορισμός απαιτήσεων Είναι η διαδικασία κατά την οποία πρέπει να κάνουμε: ✗ τον επακριβή προσδιορισμό των δεδομένων που παρέχει το πρόβλημα ✗ την.
Επίλυση Προβλημάτων με Αναζήτηση
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1
Από το πρόβλημα στην ανάπτυξη αλγορίθμου Σπάχος Κυριάκος ΠΕ 19 - Πληροφορικής.
Θέματα Θεωρητικής επιστήμης των Υπολογιστών
Θέματα Θεωρητικής επιστήμης των Υπολογιστών
Εφαρμογές Πληροφορικής
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Επιστήμη των Υπολογιστών
Η έννοια του προβλήματος
Βασικές Έννοιες και Ορισμοί
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ανάλυση προβλήματος.
ΦΑΣΕΙΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ – ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Στοιχεία Δομημένου Προγραμματισμού
ENOTHTA 2. ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2
ENOTHTA 2. ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΘΑΡΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ ΑΠΌ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
Κεφάλαιο 2ο: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ Γιακουμόγλου Βαγγέλης

1.1  Τι εννοούμε με τον όρο πρόβλημα; Με τον όρο πρόβλημα αναφερόμαστε σε μία κατάσταση ή ένα θέμα το οποίο πρέπει να λύσουμε.Η αντιμετώπιση του θέματος αυτού δεν είναι γνωστή, ούτε προφανής, αλλά μπορεί να απαιτεί σκέψη και συγκέντρωση.   1.2  Τι ονομάζουμε επίλυση ενός προβλήματος; Επίλυση ενός προβλήματος ονομάζουμε την διαδικασία εκείνη μέσω της οποίας «φθάνουμε» στο ζητούμενο, βρίσκουμε δηλαδή το σημείο εκείνο από το οποίο μπορούμε να βγούμε από την προβληματική κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε.

1.3 Ποιών παραγόντων αποτελεί συνάρτηση η κατανόηση ενός προβλήματος; Η κατανόηση ενός προβλήματος αποτελεί συνάρτηση δύο παραγόντων: Α) Της σωστής διατύπωσης εκ μέρους του δημιουργού του και Β) Της σωστής κατανόησης εκ μέρους εκείνου που καλείτε να το λύσει.

1.4 Τι εννοούμε με τον όρο δεδομένα, πληροφορία και επεξεργασία δεδομένων; ·        Με τον όρο δεδομένα εννοούμε: Οποιαδήποτε στοιχεία μπορούν να γίνουν αντιληπτά από έναν παρατηρητή με μια από τις πέντε αισθήσεις του. Τα δεδομένα είναι στοιχεία πάνω στα οποία μπορούμε να στηριχθούμε προκειμένου να λύσουμε ένα πρόβλημα. ·        Επεξεργασία δεδομένων: ονομάζεται η διαδικασία εκείνη κατά την οποία ένας «μηχανισμός» δέχεται δεδομένα, τα επεξεργάζεται (σύμφωνα πάντα με έναν προκαθορισμένο τρόπο) και αποδίδει πληροφορίες. Πληροφορία: αποτελεί οποιοδήποτε γνωσιακό στοιχείο το οποίο προέρχεται από την επεξεργασία δεδομένων.

ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

1.6 Τι εννοούμε με τον όρο δομή ενός προβλήματος; Με τον όρο δομή ενός προβλήματος αναφερόμαστε: Α) Στα συστατικά μέρη ενός προβλήματος, Β) στα επιμέρους τμήματα που το αποτελούν και Γ) στον τρόπο που αυτά τα μέρη συνδέονται μεταξύ τους.

1.7 Με ποιους τρόπους μπορούμε να αναπαραστήσουμε την ανάλυση ενός προβλήματος; Η ανάλυση ενός προβλήματος είναι δυνατό να γίνει με δύο τρόπους: Α) Φραστικά: Περιγραφή με λόγια σε ποια επιμέρους προβλήματα αναλύεται το κυρίως πρόγραμμα καθώς και τα υποπροβλήματα που προκύπτουν. Β) Διαγραμματική αναπαράσταση: Σε αυτή την περίπτωση η περιγραφή γίνεται με ένα διάγραμμα σε σχήμα γενεαλογικού δέντρου.

Αρχικό πρόβλημα Επιμέρους πρόβλημα 1 Επιμέρους πρόβλημα 2 1.1 1.2 2.1 2.2

1. 8 Ποια είναι τα στάδια αντιμετώπισης ενός προβλήματος; 1.8 Ποια είναι τα στάδια αντιμετώπισης ενός προβλήματος; Η αντιμετώπιση ενός προβλήματος μπορεί να διακριθεί σε τρία στάδια: Α) Την κατανόηση, δηλ την σωστή και πλήρη αποσαφήνιση των δεδομένων και των ζητούμενων του προβλήματος. Β) Την ανάλυση, με άλλα λόγια την διαδοχική τμηματοποίηση ενός προβλήματος σε άλλα απλούστερα, έτσι ώστε τα επιμέρους προβλήματα που θα προκύψουν να είναι εύκολο να επιλυθούν. Και… Γ) Την επίλυση, Η λύση του προβλήματος υλοποιείτε μέσω της επίλυσης και της σύνθεσης των επιμέρους προβλημάτων

1.9 Σύμφωνα με ποιους παράγοντες μπορεί να γίνει η κατηγοριοποίηση των προβλημάτων; Τα προβλήματα μπορούμε να τα κατηγοριοποιήσουμε ανάλογο με: ·      Α.   Την δυνατότητα επίλυσής τους, ·      Β. Τον βαθμό δόμησης των λύσεών τους , και Γ. Το είδος της επίλυσής τους.

1.10 Ποία είδη προβλημάτων μπορούμε να διακρίνουμε με κριτήριο τη δυνατότητα επίλυσής τους; Ανάλογα με την δυνατότητα επίλυσής τους τα προβλήματα διακρίνονται στις εξής τρεις κατηγορίες: Α.       Τα επιλύσιμα, είναι εκείνα τα προβλήματα για τα οποία υπάρχει τουλάχιστον ένας τρόπος επίλυσής τους. Πχ: ο υπολογισμός μιας πρωτοβάθμιας εξίσωσης. Β.      Τα άλυτα, είναι εκείνα τα προβλήματα για τα οποία έχει αποδειχθεί ότι δεν υπάρχει κάποια λύση. Πχ: Η επίτευξη ταχύτητας μεγαλύτερη από εκείνη του φωτός. Γ. Τα ανοικτά, δηλ εκείνα τα προβλήματα για τα οποία δεν έχει βρεθεί λύση αλλά δεν έχει αποδειχθεί ότι είναι άλυτα. Πχ: η ύπαρξη ή όχι εξωγήινων.

1.11    Σε ποιες κατηγορίες διακρίνονται τα προβλήματα ως προς το βαθμό της δόμησης τους; Αναλόγως του βαθμού δόμησής τους τα προβλήματα μπορούν να διακριθούν σε ·        Δομημένα: στα οποία η διαδικασία επίλυσής τους είναι αυτοματοποιημένη και δεν υπάρχει δυνατότητα επιλογής άλλων εναλλακτικών λύσεων.Πχ:Υπολογισμός εμβαδού ενός γεωμετρικού σχήματος. ·        Ημιδομημένα: Δηλαδή προβλήματα των οποίων η λύση μπορεί να επιλεγεί μέσα από ένα πλήθος δυνατών λύσεων.Πχ: Ποια μέρα του μήνα θα πάρω ρεπό. Αδόμητα: Δηλαδή τα προβλήματα εκείνα των οποίων οι λύσεις είτε δεν μπορούν να δομηθούν είτε δεν έχει διερευνηθεί σε βάθος η δυνατότητα δόμησής τους. Πχ: Πως θα πάω από τον Πειραιά στην Αθήνα.

1.12    Ποιες κατηγορίες προβλημάτων διακρίνουμε, ως προς το είδος της λύσης τους; Αναλόγως του είδους της λύσης τους τα προβλήματα μπορούμε να τα διακρίνουμε στις εξής τρεις κατηγορίες: Α.       Απόφασης: Προβλήματα των οποίων η απόφαση να ληφθεί σαν λύση απαντά σε κάποια ερώτημα.Σε αυτή την περίπτωση η λύση είναι της μορφής «ναι-όχι», «υπάρχει –δεν υπάρχει» κτλ… Β.      Υπολογιστικά: Προβλήματα δηλαδή των οποίων η λύση απαιτεί την χρήση υπολογισμών. Πχ: Δίνετε η τιμή τριών αντιστάσεων σε σειρά και ζητείται η συνολική αντίσταση . Γ.       Βελτιστοποίησης: Αυτά είναι προβλήματα που στην ουσία δεν αναζητούμε μια οποιαδήποτε λύση αλλά εκείνη την λύση η οποία θα ικανοποιεί με τον καλύτερο τρόπο τα δεδομένα.

1.13    Για ποιους λόγους αναθέτουμε την λύση ενός προβλήματος σε υπολογιστή; Οι λόγοι οι οποίοι μας οδηγούν στο να αναθέσουμε την λύση ενός προβλήματος σε έναν υπολογιστή είναι οι εξής: 1.       Η πολυπλοκότητα των υπολογισμών, 2.       Η επαναληπτικότητα των διαδικασιών, 3.       Η ταχύτητα εκτέλεσης των πράξεων, και 4. Το μεγάλο πλήθος δεδομένων.

1.14    Ποιες είναι οι βασικές λειτουργίες που επιτελεί ένας υπολογιστής; Οι βασικές λειτουργίες οι οποίες επιτελούνται από έναν υπολογιστή είναι:  Α.       Η πρόσθεση, η οποία αποτελεί την βασική αριθμητική πράξη, Β.       Η σύγκριση , που είναι η βασική λειτουργία για την εκτέλεση λογικών πράξεων, και Γ. Η μεταφορά δεδομένων, η οποία είναι μία λειτουργία που προηγείται και ακολουθεί την επεξεργασία δεδομένων.