Τεχνολογίες Εκπαίδευσης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά «Ο Άγιος Παύλος» Τμήμα Γ1 Γυμνασίου Με τι θα ασχοληθούμε σήμερα…
ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (ΕΠΣΕ+Τ) - Γ' ΦΑΣΗ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΑΝΟΙΚΤΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ Το έργο «Εθνικό.
υπηρεσία τηλεκπαίδευσης επανάσταση στη διδασκαλία
Η πλατφόρμα moodle και η χρήση ψηφ. εκπαιδευτικού υλικού
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Η προστιθέμενη αξία των Ιδρυμάτων μέσω της παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Κυριακή Μπαλτά.
ΙΔΡΥΜΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ & ΕΡΕΥΝΑΣ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Παρουσίαση λογισμικών για εξ αποστάσεως εκπαίδευση και πιστοποίηση προσαρμοσμένα στις ιδιαιτερότητες.
ΕΝΑ ΑΓΝΩΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Το μέλλον έρχεται προς το παρόν με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Κάθε πρόβλεψη είναι αδύνατη. Μιχάλης Δερτούζος Διακεκριμένος καθηγητής στο.
Τι είναι wiki; Μια ιστοσελίδα που επιτρέπει στους επισκέπτες της να προσθέσουν, να αφαιρέσουν και να διαμορφώσουν το περιεχόμενό της.
Υπηρεσίες Διαδικτύου Βαμβακάς Δημήτριος Καθηγητής Πληροφορικής ΓΕΛ Σάμου.
Internet ‘Εκεί που η πληροφορία είναι το νόμισμα’ Παρουσιάζεται από τον Παναγιώτη Μιντόπουλο.
Web 2.0 Διαδίκτυο: Ο Προσωπικός μας Υπολογιστής
Το web 2.0, εισήγαγε (ακριβέστερα: δημιούργησε τις προϋποθέσεις για) νέες κοινωνικές και διδακτικές πρακτικές. Η επίδραση του web 2.0 στην Εκπαίδευση μπορεί.
BLOGS ΚΑΙ WIKIS Εργαλεία WEB 2.0. Blogs  Το Βlog λέξη είναι η συντομευμένη εκδοχή του weblog.  Blog είναι το είδος της ιστοσελίδας, που συνήθως συντηρείται.
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Τεχνολογίες Ηλεκτρονικής Μάθησης
Αξιοποίηση Kοινωνικών δικτύων στην Εκπαίδευση Η περίπτωση του Ning.
W.A.M.O. ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΑ ΕΣΟΔΑ Web Advertisement Methodize Operation ΠΡΟΗΓΜΕΝΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΟΝ για ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΚΤΥΑΚΕΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Σύμφωνα με τον ΣΕΒ, αναμένεται να παρουσιάσουν ζήτηση μέχρι το 2020 Πηγή:
Πλατφόρμα ΤΣΙΜΠΑΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΕΞΗΝΤΑΡΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Google docs Google docs forms
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Θέμα: Διοίκηση ανάπτυξης μη-κερδοσκοπικού ιστόπεδου (ιστόπεδου Δήμου Αγ.Παρασκευής)
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών “ ΥΠΟΔΟΜΕΣ & ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΝΕΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ” Θεόδωρος Καρούνος,
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ
Η επιστήμη του Web.
Η συνδυασμένη μορφή εκπαίδευσης (blended learning)
Καθ. Γκρίτζαλης Στέφανος Ειδικός Γραμματέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης
Blogs ( ιστολόγια) To Blog or not to Blog? That is the question!! Ποιος μπορεί να έχει ιστολόγιο? Όλοι μας!! Είναι πολύ εύκολο! Γιατί να έχω ιστολόγιο?
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ(ΣΕΡΡΕΣ) ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΙΡΗΣΕΩΝ Παρουσίαση Πτυχιακής Εργασίας Η.
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και Μάρκετινγκ Όνομα : Χατζηπαυλίδης Ανέστης
0.1 Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων Εισαγωγή Μαρία Καρύδα Γραφείο Β13, Κτήριο Λυμπέρη Ώρες Γραφείου: Δευτέρα 10-12, Πέμπτη
Google Drive (διαμοιρασμός αρχείων
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
6ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η επεξεργασία του υλικού στην υβριδική υπηρεσία πληροφόρησης: παράλληλη χρήση των εργαλείων Κόκκινος Διονύσης, Ε.Μ.Π. - Κεντρική Βιβλιοθήκη Τσώλη Θεοδώρα,
Λογισμικό Εκπαίδευσης M- Pedia Ελευθέριος Μιχαηλίδης Διευθύνων Σύμβουλος, M-Data
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΣΟΥΙΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
Και η εκπαιδευτική τους χρήση.  Web 2.0 τεχνολογίες, εφαρμογές και υπηρεσίες  Δημιουργία μαθημάτων με τη χρήση εργαλείων Web 2.0, διαδικτύου – σύγκριση.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΑΛΛΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ / ΦΕΒΡ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ.
Εκμετάλλευση υπηρεσιών Web 2.0 σε σχολικούς ιστοτόπους Παλάζης Βασίλης 3o Γυμνάσιο Μυτιλήνης.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ (ΔΑΣΤΑ)
Cloud Computing Το cloud computing παρέχει υπηρεσίες υπολογισμού, λογισμικού, πρόσβασης σε δεδομένα και αποθήκευσης που δεν απαιτούν ο τελικός χρήστης.
Ηλεκτρονικό Επιχειρείν
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΝΕΦΟΥΣ Cloud Computing.
Εφαρμογές Της Διαδικτυακής Πλατφόρμας Google Drive
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
‘’Online Εργαλεία Επικοινωνίας εκπ/σης και μάθησης’’
Wikis Ο Cunningham εμπνεύστηκε τον όρο wiki από τα "wiki wiki", δηλαδή τα "γρήγορα" λεωφορεία πυκνών δρομολογίων στον αερολιμένα της Χονολουλού.
ΕΝΟΤΗΤΑ 4 – Ασφάλεια και συνεργασία στο Διαδίκτυο
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
Ο ανοιχτός κόσμος της Εκπαίδευσης
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΝΕΦΟΥΣ 13.1 Εισαγωγή στις Εφαρμογές Νέφους
Google docs Google docs forms
Εφαρμογές Νέφους ΚΕΦΑΛΑΙΟ 13.
Templates ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Κοινωνικά Δίκτυα στο Internet
Εφαρμογές Νέφους ΚΕΦΑΛΑΙΟ 13.
«Βιβλιοθήκη ανοικτού εκπαιδευτικού λογισμικού ΠΣΔ:
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΣΟΥΙΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τεχνολογίες Εκπαίδευσης 1η Εργασία

Ομάδα Γ Βότσης Ευστάθιος Γιαζιτσής Παντελής Δημακόπουλος Θεόδωρος Γκουτσίδης Νικόλαος Σπαής Αλέξανδρος Τάτσης Γεώργιος Στεργιούλας Γεώργιος Παζιάνας Παναγιώτης

Η Νεφο-πληροφορική στην Εκπαίδευση

Περίγραμμα Παρουσίασης Τι είναι το Cloud Computing; Οφέλη της Νεφο-Πληροφορικής στην Εκπαίδευση Εφαρμογή στην Εκπαίδευση Μια Περίπτωση Χρήσης στη Β΄βάθμια Εκπαίδευση Συμπεράσματα Ένα Παράδειγμα

Τι είναι το Cloud Computing;

Τι είναι το Cloud Computing? Η Νεφοπληροφορική είναι μια νέα προσέγγιση της πληροφορικής,στην οποία οι πόροι παρέχονται ως μία υπηρεσία μέσω του διαδικτύου και είναι δυναμικά επεκτάσιμοι και συχνά εικονικοί.

Τι είναι το Cloud Computing? Πρόσβαση στην τεχνολογία : Με χαμηλό κόστος ( συχνά και δωρεάν ) Δυνατότητα φιλοξενίας διαρκώς αυξανόμενου περιεχομένου Εργαλεία επικοινωνίας & συνεργασίας

Ορισμοί του Cloud Computing (Weiss 2007) “εφαρμογές που παρέχονται μέσω του παγκόσμιου ιστού (web-based applications)” “πρόσβαση σε υπολογιστικούς πόρους αντίστοιχα με την παραδοσιακή χρήση πόρων (utility computing) ” “περιγραφή της χρήσης κατανεμημένων ή μαζικά παράλληλων υπολογιστών”

Αφαιρετικός oρισμός του Cloud Computing ( έκθεση της Gartner 2008 )

Cloud Computing as a Service

Cloud Computing as a Service Κατηγορίες “υπηρεσίας”: SaaS (Software as a Service) “Το λογισμικό ως υπηρεσία” PaaS (Platform as a Service) “Πλατφόρμα αναπτυξης λογισμικού” IaaS (Infrastructure as a Service) “Υποδομές ως υπηρεσία”

Cloud Computing as a Service SaaS : Χαρακτηρίζει τις εφαρμογές που εξυπηρετούν ως μια ενιαία λειτουργία και είναι προσπελάσιμες μέσω ενός πλοηγού σελίδων. PaaS: Προσφέρει υπολογιστικούς πόρους και επιπλέον μία πλατφόρμα ανάπτυξης λογισμικού. IaaS: Αναφέρεται στην εκμετάλλευση σημαντικών υπολογιστικών πόρων (αποθήκευση & επεξεργασία δεδομένων).

Cloud Computing as a Service

Οφέλη & Χρησιμότητα Cloud computing σημαίνει μεγάλα κέντρα δεδομένων, τα οποία προσφέρουν οικονομίες κλίμακας, φθηνότερη υπολογιστική ισχύ και κυρίως, την ευελιξία να πληρώνει κανείς μόνο για ό,τι χρησιμοποιεί.

Οφέλη & Χρησιμότητα Μια διαδεδομένη άποψη είναι ότι τόσο χρήστες όσο και προγραμματιστές έχουν τη δυνατότητα να κάνουν περισσότερα με λιγότερα: έχουν πρόσβαση σε μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ χωρίς να χρειάζεται να επενδύσουν μεγάλα ποσά σε εξοπλισμό.

Οφέλη & Χρησιμότητα Υπηρεσίες πληροφορικής για ιδιώτες και οργανισμούς φιλοξενούνται στο Διαδίκτυο και έτσι δεν υπάρχει ανάγκη για τοπικούς server στο χώρο τους. Επιπλέον, επιχειρήσεις και οργανισμοί αποφεύγουν την επένδυση και τη χρήση επιπλέον εξοπλισμού για να καλύψουν εποχιακές ανάγκες.

Οφέλη & Χρησιμότητα “Για τους περισσότερους οργανισμούς, η επένδυση στο cloud computing θα έπρεπε να είναι αυτονόητη, δεδομένης της δυνατότητάς του να ενισχύει την καινοτομία και την ευελιξία σε επίπεδο IT, να μειώνει τις κεφαλαιακές δαπάνες και να βοηθάει στην παραγωγή εσόδων πολλαπλάσιων των αντίστοιχων δαπανών” John F. Gantz, chief research officer IDC

Οφέλη & Χρησιμότητα Πρόσφατη έρευνα της IDC έδειξε ότι το cloud μπορεί να δημιουργήσει 14 εκατ. νέες θέσεις εργασίας μέχρι το 2015.

Οφέλη & Χρησιμότητα Σύμφωνα με τα πορίσματα έρευνας της ΙΟΒΕ, εάν η Ελλάδα καταφέρει να πετύχει την μετάβαση στο Cloud Computing σε ορίζοντα πενταετίας, ενώ οι ανταγωνιστές της ακολουθήσουν 10ετή μετάβαση, τότε το συνολικό όφελος για την ελληνική οικονομία μπορεί να φτάσει τα 21 δις. ευρώ, συμβάλλοντας επιπρόσθετα στη δημιουργία 38.000 θέσεων εργασίας.

Cloud Computing στην Εκπαίδευση

Οφέλη της Νεφο-Πληροφορικής στην Εκπαίδευση Οφέλη της Νεφο-Πληροφορικής στην Εκπαίδευση

Οφέλη της Νεφο-Πληροφορικής στην Εκπαίδευση Ο ρόλος της Νεφο-Πληροφορικής είναι να μετατρέπει τους ακριβούς πόρους όπως αποθηκευτικός χώρος και επεξεργαστική ισχύς σε άμεσα διαθέσιμο και φθηνό αγαθό. Γι αυτόν τον λόγο έχει γίνει ευρέως γνωστή σε ιδιώτες και επιχειρήσεις. Οπότε τα εκπαιδευτικά ιδρύματα δεν θα μπορούσαν να αφήσουν αυτήν την τεχνολογία ανεκμετάλλευτη.

Οφέλη της Νεφο-Πληροφορικής στην Εκπαίδευση O Bittman το 2008 είχε επισημάνει 3 επιπτώσεις στην νεφοπληροφορική: Δωρεάν εναλλακτικές λύσεις για εκπαιδευτικούς και μαθητές. Ευκολότερη πρόσβαση στην πληροφόρηση μέσω π.χ παγκόσμιου ιστού. Τα περιεχόμενα μπορούν να εξελίσσονται και να είναι ευρέως διαθέσιμα. Η εξέλιξη αυτή δίνει την δυνατότητα στον καθηγητή να έχει περισσότερο χρόνο για να υποστηρίξει τον μαθητή.

Οφέλη της Νεφο-Πληροφορικής στην Εκπαίδευση Καλύτερη συνεργατική μάθηση. Οι μαθητές μπορούν να έχουν διαλογική συνεργασία μεταξύ τους μέσω του παγκόσμιου ιστού καθώς είναι εξοικειωμένοι με τα social media.

Οφέλη της Νεφο-Πληροφορικής στην Εκπαίδευση Ο Wenmoth το 2009 πρότεινε και άλλους τρόπους που η νεφο-πληροφορική μπορεί να έχει θετικές επιπτώσεις στα σχολεία. Η επίτρεψη σε όλα τα αρχεία, εφαρμογές και κοινωνικούς δεσμούς δίνοντας την δυνατότητα για περισσότερες επιλογές στην χρήση λογισμικού

Οφέλη της Νεφο-Πληροφορικής στην Εκπαίδευση Παρέχει μεγαλύτερη ευκινησία με την έννοια ότι δεν χρειάζεται το προσωπικό να ασχολείται τόσο με την συντήρηση και ενημέρωση του λογισμικού

Εφαρμογή της Νεφο-Πληροφορικής στην Εκπαίδευση Εφαρμογή της Νεφο-Πληροφορικής στην Εκπαίδευση

Εφαρμογή της Νεφο-Πληροφορικής στην Εκπαίδευση Ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα μπορεί να θεωρηθεί σαν μία σύνθετη δομή: Υποδομές Πλατφόρμες Εφαρμογές

Εφαρμογή της Νεφο-Πληροφορικής στην Εκπαίδευση Υποδομές ως υπηρεσία (Infrastructure as a Service - IaaS) Πιο γνωστός πάροχος το Amazon Web Services (AWS) Amazon Elastic Compute Cloud (Amazon EC2) Amazon Simple Storage Service (Amazon S3)

Εφαρμογή της Νεφο-Πληροφορικής στην Εκπαίδευση Amazon Elastic Compute Cloud (Amazon EC2): Web service που παρέχει στους Developers υπολογιστική ισχύ Ιδανικό για κατανεμημένους υπολογισμούς Κόστος ανάλογο με τον χρόνο χρήσης των servers (elastic)

Εφαρμογή της Νεφο-Πληροφορικής στην Εκπαίδευση Amazon Simple Storage Service (ES3) Υπηρεσία διαδικτυακής αποθήκευσης Απεριόριστος χώρος Δεν παρέχει εγγύηση ότι τα δεδομένα του πελάτη δεν θα χαθούν

Εφαρμογή της Νεφο-Πληροφορικής στην Εκπαίδευση

Εφαρμογή της Νεφο-Πληροφορικής στην Εκπαίδευση Open Source: Nimbus & Eucalyptus Εγκαθίστανται και δημιουργούν «ιδιωτικό» σύννεφο

Εφαρμογή της Νεφο-Πληροφορικής στην Εκπαίδευση Εφαρμογή AWS UC Berkeley Reliable Adaptive Distributed Systems Lab (RAD Lab) το 2008 ένα μάθημα για την ανάπτυξη «λογισμικού ως υπηρεσία» από την υποδομή του Berkeley στο Amazon AWS

Εφαρμογή της Νεφο-Πληροφορικής στην Εκπαίδευση Εφαρμογή AWS (πλεονεκτήματα) οι φοιτητές ήρθαν σε επαφή με εργαλεία και τεχνολογίες των οποίων η ζήτηση από την αγορά εργασίας αυξάνεται εύκολο να δημιουργηθούν ρεαλιστικές φοιτητικές εργασίες η μικρής χρονικής διάρκειας κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης για εξυπηρετητές ήταν ιδανική για να επιδείξει την αξία της νεφο-πληροφορικής

Εφαρμογή της Νεφο-Πληροφορικής στην Εκπαίδευση Πλατφόρμα (Google app engine) Δυνατότητα δημιουργίας εφαρμογών ιστού Python, Java Μικρό κόστος

Εφαρμογή της Νεφο-Πληροφορικής στην Εκπαίδευση Γενικά τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μπορούν να εκμεταλλευτούν τις πλατφόρμες προώθηση και προβολή τους να παρέχουν στους φοιτητές τους δυνατότητες ανάπτυξης λογισμικού και εφαρμογών ιστού

Cloud εφαρμογές στην εκπαίδευση (software as a Service – Saas) Πρώτη εφαρμογή cloud θεωρείται το webmail Εξελίχθηκε χάρη σε AJAX κλπ τεχνολογίες φτάνοντας σε λειτουργικότητα παραδοσιακές εφαρμογές Gmail, Yahoo, Hotmail κλπ Χρησιμοποιείται από πολλά εκπαιδευτικά ιδρύματα Google message security Το Google message security παρέχει τη δυνατότητα να περιοριστούν τα μηνύματα με βάση το ποιος είναι ο αποστολέας, πού απευθύνονται, ή ποιο το περιεχόμενο που περιέχουν.

Cloud εφαρμογές γραφείου Google Docs (Google Drive) Prezi για πρωτοποριακές παρουσιάσεις Vuvox για δημιουργία και διαμοιρασμό πολυμέσων Splashup για επεξεργασία εικόνων Παροτρύνουν το διαμοιρασμό και τη συνεργασία

Sharing στο Cloud Youtube Vimeo Flickr Οι μαθητές παράγουν υλικό ως αποτέλεσμα των εργασιών τους και θέλουν να το μοιραστούν με τον έξω κόσμο

Sharing στο Cloud Εύκολη δημιουργία ιστοσελίδων με το Google Sites (χρησιμοποιεί templates) SlideShare και SlideRocket για διαφάνειες online

Μοιράζοντας τη γνώση Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να επιτευχθεί συνεργασία στη διαδικασία της μάθησης Η Wikipedia βοηθάει σε αυτό Εκτός από τα wikis, τα blogs βοηθούν εξίσου Blogger.com και wordpress.com Twitter για micro-blogging Σε όλα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μία από τις κύριες προκλήσεις είναι να επιτευχθεί συνεργασία στη μαθησιακή διαδικασία· διάφορες εφαρμογές νεφο-πληροφορικής μπορούν να βοηθήσουν ώστε να επιτευχθεί αυτό. Η Wikipedia έθεσε πρώτη την ιδέα της συνεργατικής δημιουργίας υλικού σε μεγάλη κλίμακα και έτσι έγινε δημοφιλής η χρήση των wikis στη μαθησιακή διαδικασία.

Online κοινωνία Εφαρμογές social networking για επικοινωνία, sharing και διασκέδαση Facebook, Google+, MySpace, Hi5 κλπ. Οι μαθητές επικοινωνούν, μοιράζονται υλικό, δημοσιεύουν έργα τους και, βέβαια, διασκεδάζουν

Εξειδίκευση Google Earth και Earthbrowser για τη γεωγραφία GapMinder για κοινωνικές επιστήμες Socratica και Science Clouds για θετικές επιστήμες Εννοιολογικοί χάρτες (mindmaps) στο mindomo.com Socratica στο Google play market

Έξω από την αίθουσα Backpack SIS για διαχείριση, διανομή υλικού και αξιολόγηση μαθητών από διοικητικό προσωπικό και καθηγητές Είναι και δικτυακή πύλη για αλληλεπίδραση γονέων, εκπαιδευτικών και μαθητών με ασφάλεια

Ένα βήμα πιο μακριά eyeOS, open source cloud OS Λειτουργικό που τρέχει μέσα από ένα web browser οπουδήποτε υπάρχει σύνδεση internet Απλό και ελεγχόμενο περιβάλλον, κατάλληλο για νεότερους μαθητές πχ

Μια Περίπτωση Χρήσης στη Β΄βάθμια Εκπαίδευση Μια Περίπτωση Χρήσης στη Β΄βάθμια Εκπαίδευση

ΧΡΗΣΗ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Μάθημα επιλογής «Εφαρμογές Υπολογιστών» της Β’ και Γ’ τάξης Λυκείου οι μαθητές θα υλοποιήσουνε ένα σχέδιο δράσης με θέμα της επιλογής τους στα πλαίσια του οποίου θα έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν εργαλεία της νεφο-πληροφορικής

Google Docs Η επιλογή αυτή βασίστηκε στο γεγονός ότι αυτή η υπηρεσία παρέχει λογισμικό γενικής χρήσης, είναι δωρεάν και επιτρέπει στους μαθητές να γνωρίσουν εργαλεία αντίστοιχα με αυτά που ήδη γνωρίζουν.

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Απαιτεί την χρήση σχεδόν όλων των εργαλείων που παρέχει το Google Docs· Συλλογή πληροφοριών από διάφορες ηλεκτρονικές και έντυπες πηγές, Δημιουργία ερωτηματολογίου με τη χρήση ηλεκτρονικών φορμών Ανακοίνωση αποτελεσμάτων από την έρευνά τους

Αξιοποίηση της υπηρεσίας Google Docs Η δημιουργία λογαριασμών σε αυτή από όλους τους μαθητές Κοινοποίηση των λογαριασμών τους Κοινοποίηση σε όλους τους μαθητές το χρονοδιάγραμμα του σχεδίου δράσης με τη μορφή διαμοιραζόμενου εγγράφου

Κάθε ομάδα θα επιλέξει το θέμα το οποίο θα μελετήσει και ένα μέλος της θα δημιουργήσει ένα έγγραφο στα Google Docs το έγγραφο θα το διαμοιραστεί με τα άλλα μέλη της ομάδας του, προσκαλώντας τους και δίνοντας τους πλήρη δικαιώματα επεξεργασίας του το έγγραφο θα δοθεί και στην καθηγήτρια με δικαιώματα όμως μόνο ανάγνωσης

Τα μέλη μίας ομάδας μπορούν να συνεργάζονται γράφοντας ταυτόχρονα στο ίδιο έγγραφο από διαφορετικούς υπολογιστές. Παράλληλα μπορούν να επικοινωνούν χρησιμοποιώντας είτε το email είτε το chat του Google. Η καθηγήτρια έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί την πρόοδο όλων των ομάδων και των μελών της ξεχωριστά, καθώς έχει πρόσβαση σε όλα τα έγγραφα, επίσης μπορεί να επικοινωνήσει με τους μαθητές με τα ίδια εργαλεία επικοινωνίας και συνεργασίας

Η όψη ενός εγγράφου από χρήση με δικαιώματα επεξεργασίας

Πρόσκληση Ατόμων… Από το παράθυρο που ανοίγει ο μαθητής μπορεί να διαλέξει σε ποιους θέλει να διαμοιράσει το έγγραφο και τι δικαιώματα θα τους δώσει . Επίσης ο μαθητής μπορεί να δει ποιοι έχουν πρόσβαση σε αυτό το έγγραφο, τι δικαιώματα έχει ο κάθε χρήστης και εφόσον το επιθυμεί μπορεί να τα τροποποιήσει .

Το ιστορικό τροποποιήσεων ενός εγγράφου Κάθε μαθητής μπορεί να δει το ιστορικό τροποποιήσεων του εγγράφου στο οποίο εργάζεται . Από το ιστορικό μπορεί να δει τη δική του συμμετοχή σε αυτό, καθώς και των άλλων μελών της ομάδας του. Η καθηγήτρια μπορεί να παρακολουθεί την εξέλιξη όλων των ομάδων μέσα από το δικό της λογαριασμό

Συμπεράσματα

Πλεονεκτήματα Εύκολη κ δωρεάν πρόσβαση σε εφαρμογές Αξιώνει λιγότερες απαιτήσεις σε πόρους κ υποδομές Μείωση κόστους συντήρησης Μάθηση, πιο κοντά στο σήμερα Εικονικά ταξίδια, εκπαιδευτικά παιχνίδια…

Παρ’ όλα αυτά: Είναι η νεφο- Πληροφορική τόσο ¨αθώα¨, όσο φαίνεται…;;;; Μυστικότητα κ εμπιστευτικότητα πρ. δεδομένων. Έλλειψη ελέγχου. Απόδοση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας. Περιορισμένη διαλειτουργικότητα μεταξύ υπηρεσιών.

Άλλοι κίνδυνοι Μη αμοιβαία δέσμευση μεταξύ χρήστη κ παρόχου. Δύσκολη η αλλαγή παρόχου υπηρεσίας. Αξιοπιστία της υπηρεσίας Δεδομένα (Αντίγραφα ασφαλείας) Υπηρεσιών Καταλληλότητα του περιεχομένου.

Η νεφο-Πληροφορική στην Εκπαίδευση Συμπερασματικά: Η νεφο-Πληροφορική δεν είναι κ τόσο ¨αθώα¨, όσο θέλει να μας συστήνεται, παρ’ όλα αυτά προτείνεται η χρήση της από την εκπαιδευτική κοινότητα, με τη δημιουργία ιδιωτικών νεφών.

Ένα Παράδειγμα

Πηγές http://en.wikipedia.org/wiki/Cloud_computing http://www.bnbsoftware.gr http://www.etpe.gr (5ο Συνέδριο Διδακτική της Πληροφορικής, Αθήνα, Απρίλιος 2010) http://www.iobe.gr (Ιδρυμα Οικονομικών & Βιομηχανικών Ερευνών)