ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ Παρουσίαση: ΜΑΡΙΝΑ ΤΖΑΛΑΒΡΑ ΚΕΡΚΥΡΑ 2004.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
5η Επιστημονική ημερίδα ΚΕΒΕΠ: «Ανάπτυξη βιβλιοθηκών/κέντρων πληροφόρησης εν μέσω οικονομικής κρίσης» Ανδρέας Κ. Ανδρέου.
Advertisements

9.7. Υπηρεσία Πολυμορφικής Ψηφιακής Βιβλιοθήκης με Προσβάσιμη Βιβλιογραφία για τους Φοιτητές με Αναπηρίες Πάντειο Πανεπιστήμιο Ειρήνη Δαφέρμου 20ο Πανελλήνιο.
Υποδομές Ανοικτής Πρόσβασης: Το μέλλον της επιστημονικής επικοινωνίας, ΕΚΤ, Αθήνα, Δεκεμβρίου 2008 Πρωτοβουλίες Ανοικτής Πρόσβασης στη Βιβλιοθήκη.
ΚΟΣΤΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ Γεωργία Αποστολοπούλου Κέρκυρα 2004.
Βιώσιμη Επιχειρηματικότητα στην Αθήνα
Ηλεκτρονική Δημοσίευση
Ο ρόλος των βιβλιοθηκών στην προώθηση των βιοϊατρικών περιοδικών ανοικτής πρόσβασης στην Ελλάδα Ασημίνα Βλαχάκη 1 and Christine Urquhart 2 1 Department.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ : ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ.
Εργασία στο μάθημα Ηλεκτρονική Δημοσίευση « Figaro και DOAJ projects » Λεωνόρα Τριανταφυλλοπούλου Επόπτης: Σαράντος Καπιδάκης Αθήνα 2006 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης Ιωάννινα, Ιούνιος 2004 Μ. Κουτροκόη Πρόσβαση στη γνώση.
ΗΥ-566 Διαχείρηση Γνώσης στο Διαδίκτυο1 SWRC Ontology Κτιστάκης Γιώργος Μπούτσικα Κατερίνα Παπαδάκης Μύρων.
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.1 Η Ευρωπαϊκή Διάσταση.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Ηλεκτρονικές συναλλαγές
Κυριακή Μπαλτά Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Βιβλιοθήκη Σχεδιασμός και δημιουργία επικοινωνιακού σχεδίου δράσης της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
Δ.Π.Μ.Σ. «Πληροφορική και Διοίκηση»
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις νέες Τεχνολογίες της Πληροφορίας Ηλεκτρονική.
ΑΝΔΑΛΟΥΣΙΑ. Ανδαλουσία, 1980 Έκταση: Km 2 Πληθυσμός: κάτοικοι Δήμοι: 774 Πάνω από 30% κατ. Νομαρχίες: 8 Δημοτικές βιβλιοθήκες:
INFORMATION MANAGEMENT JOURNAL ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΤΡΟΠΩΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΣΤΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ ΣΤΑΥΡΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ ΖΑΜΠΑΚΟΛΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ.
Αλλαγή του τρόπου επιστημονικής πληροφόρησης με τη χρήση δημοσιευμάτων ανοιχτής πρόσβασης και ιδρυματικών αποθετηριών Γεωργία Κατσαρού Διεθνές Κέντρο Ελληνικών.
Πλαίσιο ανάπτυξης ΕΠΣΕ+Τ Διεθνείς τάσεις για την ανοικτή πρόσβαση Διεθνείς πρωτοβουλίες και δράσεις για ανοικτή πρόσβαση Νέες πρακτικές για επιστημονικές.
Electronic Publishing Of Scientific Journals ΜΑΘΗΜΑ: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ:ΖΑΜΠΟΥ ΕΥΘΑΛΙΑ ΑΜ:B00059 ΚΑΨΑΛΗ ΕΛΕΝΗ.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας "Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ MARKETING
Ακαδημαϊκή Ηλεκτρονική Δημοσίευση: η σημερινή κατάσταση και μια αναφορά των project που ασχολούνται με αυτή Κάτση Εγλεντίνα (Β )
TA E-BOOKS ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΡΟΚΙΔΗ ΧΡΥΣΟΥΛΑ-ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΤΣΙΛΙΓΙΑΝΝΗ ΣΟΦΙΑ ΚΕΡΚΥΡΑ 2006.
ACLS History e-book project Ζήσου Γεωργία Λάζαρη Μαύρα Ρίζου Κατερίνα.
CALIS (China Academic Library and Information System) Κοινοπραξία ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών της Κίνας Σύστημα παροχής πληροφοριών 1998.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤHΜΙΟ ΜΠ ΤΜ. ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ «ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ» «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ» «ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ.
Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Παρουσίαση:Πιτσιλλίδου Σόφη Α.Μ:Β
ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ELECTRONIC PUBLISHING GUIDE TO BEST PRACTICES FOR CANADIAN PUBLISHERS.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας "Διοίκηση & Οργάνωση.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ- ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑ: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ Σ. ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ: ΣΑΒΒΑΝΗ ΛΟΥΙΖΑ, Β ΙΩΝΑ.
Επιμέλεια: Εγλεντίνα Κάτση. Εισαγωγή Μέχρι πριν λίγα χρόνια η μετάδοση κάθε είδους πληροφορίας εξαρτιόταν αποκλειστικά από περιορισμένους αριθμούς αντιγράφων.
«Υπηρεσία Υποστήριξης Βιβλιοθηκονόμου και Διαχείρισης, Διάχυσης και Ανάπτυξης Λογισμικών Βιβλιοθηκών» Φωτεινή Ευθυμίου, Δημήτρης Κουής.
Η συνδυασμένη μορφή εκπαίδευσης (blended learning)
ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ International Consortium for the Advancement of Academic Publication (ICAAP) Μάθημα: Ηλεκτρονική.
Copyright in the new world of Electronic Publishing Εργασία στο μάθημα της Hλεκτρονικής δημοσίευσης 7ο Εξάμηνο Συγγραφέας : Κωνσταντίνος Πατηνιώτης Καθηγητής.
Παρουσίαση της Ηλεκτρονικής Έκδοσης των Περιοδικών «Ιστορία» και «Αρχαιολογία»
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ «Π.Μ.Σ. ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ - ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας Ομαδική Εργασία στο υποχρεωτικό μάθημα του ΣΤ΄ Εξαμήνου: «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ»
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΗΡΩ Α.Μ.: Β ΠΙΤΣΟΥΝΗ ΔΗΜΗΤΡΑ Α.Μ.: Β ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ Α.Μ.: Β
Ακαδημαική Δημοσίευση1 ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ επιμέλεια-παρουσίαση Αντωνάκης Δημήτρης Λεγάκη Ειρήνη Μπάρτζος Ανδρέας ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Εργασία στο μάθημα Ηλεκτρονική Δημοσίευση Διδάσκων Καθηγητής:Σαράντος Καπιδάκης.
Powerpoint Templates Heal-Legal: Ανάπτυξη Υπηρεσιών Νομικής Συμβουλευτικής για Θέματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας που αφορούν στα Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ιδρύματα.
DSpace:ένα ψηφιακό αποθετήριο ανοικτής πρόσβασης Φοιτήτρια : Νικολέττα Μπίζου Μάθημα: Ηλεκτρονική δημοσίευση Διδάσκοντες: Σαράντος Καπιδάκης Μανώλης Γεργατσούλης.
E-metrics στις Ελληνικές Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες Δήμητρα Τσάμη Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Μονάδα Ολικής Ποιότητας Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Βιβλιοθήκη & Κέντρο.
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Κριτήρια επιλογής και αξιολόγησης ψηφιακού υλικού Ενότητα «Δημιουργία και διαχείριση ψηφιακών συλλογών»
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ ΒΛΙΣΙΔΟΥ ΕΥΔΟΚΙΑ ΚΕΡΚΥΡΑ, ΙΟΥΝΗΣ 2006.
Η επεξεργασία του υλικού στην υβριδική υπηρεσία πληροφόρησης: παράλληλη χρήση των εργαλείων Κόκκινος Διονύσης, Ε.Μ.Π. - Κεντρική Βιβλιοθήκη Τσώλη Θεοδώρα,
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΕΚΔΟΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ ΑΠΟ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΛΙΟΝΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Β
ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Τμήμα Τυποποίησης & Διακίνησης Προϊόντων ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΜΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ: «ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Μαθησιακοί στόχοι κεφαλαίου
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πολιτική Ανοικτής Πρόσβασης στην Κύπρο και την ΕΕ
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 6η: Δευτερογενή Δεδομένα: Τύποι δευτερογενών δεδομένων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Ηλεκτρονικά Περιοδικά
Αποτελεσματα ερευνασ για την εργοδοτηση των αποφοιτων
Δένδρα αποφάσεων (Decision trees)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ Παρουσίαση: ΜΑΡΙΝΑ ΤΖΑΛΑΒΡΑ ΚΕΡΚΥΡΑ 2004

Διάγραμμα Παρουσίασης  Τα ακαδημαϊκά περιοδικά και ο ρόλος τους  Η προβληματική κατάσταση στο χώρο της ακαδημαϊκής δημοσίευσης  Η ακαδημαϊκή ηλεκτρονική δημοσίευση ως απάντηση  Ζητήματα που εμποδίζουν την άμεση καθιέρωσή τους  Αρχές επιστημονικής δημοσίευσης  Το παράδειγμα του SPARC  4 πιθανά σενάρια για το μέλλον της ηλεκτρονικής δημοσίευσης.

Ακαδημαϊκά Περιοδικά: ρόλος  Χτίζουν συγκεντρωτική γνώση  Διαχέουν επιστημονική πληροφορία  Αξιολογούν την ποιότητα  Διανέμουν βραβεία  Διαμορφώνουν επιστημονικές κοινότητες

Ακαδημαϊκή Δημοσίευση: έκθεση προβλήματος Οι 7 μέρες της δημιουργίας… …και η εκδίωξη των επιστημονικών περιοδικών από την Εδέμ της ακαδημαϊκής εκδοτικής κοινότητας  Οι επιστήμονες συγκεντρώθηκαν και δημιούργησαν κοινότητες ενδιαφέροντος.  Κάποιοι εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τα ευρήματά τους.  Οι κοινότητες δημοσίευσαν τα ευρήματά τους σε περιοδικά που έφταναν σε μεμονωμένα άτομα και βιβλιοθήκες, ενώ τα χρήματα από τις συνδρομές επενδύονταν για την προώθηση της έρευνας.  Εμπορικοί εκδότες αγόρασαν επιστημονικά περιοδικά.

Ακαδημαϊκή Δημοσίευση: έκθεση προβλήματος  Οι εκδότες συγχωνεύτηκαν και πέτυχαν αστρονομικά κέρδη αυξάνοντας το κόστος των συνδρομών. Οι βιβλιοθήκες αναγκάστηκαν να κόψουν συνδρομές σε διάφορα περιοδικά προκειμένου να ανταποκριθούν στη ζήτηση των ακριβών περιοδικών που απαιτούσαν τα τμήματα τα οποία εξυπηρετούσαν.  Επιστήμονες, επαγγελματικές κοινότητες, βιβλιοθηκονόμοι και ακαδημαϊκοί συγκεντρώθηκαν για να βρουν κάποια λύση.  Πλησίασαν τους συναδέλφους τους στα πανεπιστήμια ζητώντας την υποστήριξή τους.

Ακαδημαϊκή Δημοσίευση: έκταση του προβλήματος  Η έρευνα ως επικερδές εμπόριο  Το 2000 τα μέλη της ARL (Association of Research Libraries) είχαν κατά 7% λιγότερες συνδρομές σε περιοδικά από ότι το 1986, ωστόσο πλήρωναν 152% περισσότερο.  Μια ετήσια συνδρομή στο περιοδικό Brain Research κοστίζει $15.203, ενώ ο μέσος όρος του κόστους συνδρομών υπολογίζεται γύρω στα $7.000!  Ο τερματισμός στις συνδρομές των περιοδικών τερματίζει ταυτόχρονα και τα κονδύλια των ερευνών.

Ηλεκτρονική Δημοσίευση στον Ακαδημαϊκό χώρο  Υποστηρίζεται ότι η ηλεκτρονική δημοσίευση θα προστατέψει το μέλλον της επιστημονικής επικοινωνίας.  Ελαχιστοποιούν το χρόνο που μεσολαβεί ανάμεσα στην κατάθεση του άρθρου και τη δημοσίευσή του.  Οι χρήστες εκτιμούν το γεγονός ότι μπορούν να έχουν πρόσβαση στο υλικό από τους προσωπικούς τους υπολογιστές.  Οι εκδότες προσπαθούν να κάνουν τα ηλεκτρονικά περιοδικά ελκυστικότερα συγχωνεύοντας σ’ αυτά τις δυνατότητες των νέων τεχνολογιών όπως την προσομοίωση κίνησης (animation).

Ηλεκτρονική Δημοσίευση στον Ακαδημαϊκό χώρο  Τα ηλεκτρονικά περιοδικά ανοίγουν ένα νέο κεφάλαιο σε ότι αφορά την τιμολόγηση των συνδρομών.  Κοστίζουν ελάχιστα σε σχέση με τα έντυπα περιοδικά, ενώ επιτρέπουν στους χρήστες μεγαλύτερη ελαστικότητα και ευκολία στον εντοπισμό άρθρων. –Το περιοδικό PhysChemComm (SPARC) στοιχίζει $353 το χρόνο σε σχέση με ένα παρόμοιο έντυπο που φτωχαίνει τον ετήσιο προϋπολογισμό των βιβλιοθηκών κατά $ –Αντίστοιχα το ηλεκτρονικό Organic Letters (SPARC) κοστίζει $2.300 σε αντίθεση με το έντυπο Tetrahedron Letters που υπολογίζεται στα $8.602.

Τίθεται λοιπόν το ερώτημα Αν η ηλεκτρονική δημοσίευση έχει τόσα εμφανή πλεονεκτήματα, γιατί η πλειοψηφία των ακαδημαϊκών δεν έχει ακόμα σπεύσει να υιοθετήσει αυτή την καινοτομία και να εγκαταλείψει τα έντυπα περιοδικά για χάρη μιας εναλλακτικής και μάλιστα οικονομικότερης και γρηγορότερης λύσης;

Γιατί δεν έχει υιοθετηθεί πλήρως η Ακαδημαϊκή Ηλεκτρονική Δημοσίευση;  Η ηλεκτρονική δημοσίευση δεν είναι αναγκαία για όλες τις επιστήμες.  Υπάρχουν ακόμα πολλά προβλήματα που σχετίζονται με την αξιοπιστία και τη γνησιότητα και αφορούν –την Αξιολόγηση (peer review) –τα Πνευματικά δικαιώματα (copyright) –την Αρχειοθέτηση –την Ρευστότητα των κειμένων και τον έλεγχο των εκδόσεων (text fluidity/ version control)

Γιατί δεν έχει υιοθετηθεί πλήρως η Ακαδημαϊκή Ηλεκτρονική Δημοσίευση;  Οι ακαδημαϊκοί διστάζουν να δημοσιεύσουν σε ηλεκτρονικά περιοδικά εξαιτίας μιας αντίληψης που θέλει τα δημοσιευμένα σε ηλεκτρονικά περιοδικά άρθρα να είναι κατώτερης ποιότητας από τα δημοσιευμένα στα παραδοσιακά έντυπα. –Οι καθιερωμένοι στον κλάδο τους επιστήμονες δεν έχουν εμφανή λόγο να δημοσιεύσουν σε ηλεκτρονικά περιοδικά, ενώ οι νέοι που ακόμα προσπαθούν να καθιερωθούν στο χώρο δεν είναι πρόθυμοι να το διακινδυνέψουν. –Το παράδοξο της υπόθεσης είναι ότι σε μεγάλο αυτό οι ίδιοι αυτοί «πολέμιοι» της ηλεκτρονικής δημοσίευσης είναι τις περισσότερες φορές ενεργοί χρήστες ηλεκτρονικών πηγών.

Αρχές επιστημονικής δημοσίευσης  Αναχαίτιση του κόστους πρόσβασης στη δημοσιευμένη έρευνα – ανάπτυξη στρατηγικών.  Αξιοποίηση των νέων δυνατοτήτων που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες.  Εξασφάλιση μόνιμης και ασφαλούς αρχειοθέτησης.  Πνευματικά δικαιώματα  Οι ακαδημαϊκοί θα πρέπει να διαλέγουν περιοδικά που διαθέτουν υλικό σε λογικές τιμές.

Αρχές επιστημονικής δημοσίευσης  Μείωση του χρόνου μεσολάβησης μεταξύ καταβολής και δημοσίευσης υλικού.  Αξιολόγηση ακαδημαϊκών με βάση την ποιότητα και όχι την ποσότητα δημοσιευμάτων τους.  Εξασφαλισμένη μυστικότητα στη χρήση του υλικού.

Προβλήματα που θα πρέπει να επιλυθούν…  Ισχυρισμοί προτεραιότητας (date stamps?)  Διεθνής πρόσβαση  Εργαλεία του Internet  Στήριξη των ηλεκτρονικών περιοδικών από επιστήμονες με κύρος  Tenure Committees  Ενίσχυση των περιοδικών που εκδίδουν οι ακαδημαϊκές κοινότητες με συνδρομές μελών.

Το παράδειγμα του SPARC  Όλα αυτά τα προβλήματα εξακολουθούν και πιθανότητα θα εξακολουθήσουν για πολύ καιρό ακόμα να υπάρχουν. Δεν λείπουν όμως και οι επιτυχημένες προσπάθειες που θέτουν τη βάση για ένα καλύτερο μέλλον στο χώρο της ακαδημαϊκής ηλεκτρονικής δημοσίευσης.  SPARC (Scholarly Publishing and Academic Resources Coalition) –Ιδρύθηκε το 1998 με σκοπό να δημιουργήσει περισσότερο ανταγωνισμό στην αγορά της επιστημονικής επικοινωνίας, ενθαρρύνοντας ένα μίγμα εμπορικών και μη κερδοσκοπικών οργανισμών να επενδύσουν στην ηλεκτρονική δημοσίευση των αποτελεσμάτων της επιστημονικής έρευνας. –Εκδίδει αξιολογημένα (peer reviewed) δημοσιεύματα υψηλής ποιότητας και χαμηλού κόστους.

Το παράδειγμα του SPARC Τα μέλη του SPARC:  Ο οργανισμός αυτός σήμερα αριθμεί περί τα 300 ιδρύματα σε Νότια Αμερική, Ευρώπη, Ασία και Αυστραλία.  Ανάμεσα σε αυτά και κάποιες ηγετικές μορφές στον ακαδημαϊκό χώρο, όπως: –AAU: Association of American UniversitiesAAU: Association of American Universities –AAUP: Association of American University PressesAAUP: Association of American University Presses –Association of College & Research LibrariesAssociation of College & Research Libraries –Association of Universities and Colleges of Canada (AUCC)Association of Universities and Colleges of Canada (AUCC) –Australian Vice-Chancellors' CommitteeAustralian Vice-Chancellors' Committee –Big 12 ProvostsBig 12 Provosts –Canadian Association of Research Libraries/ Association des bibliothèques de recherche du CanadaCanadian Association of Research Libraries/ Association des bibliothèques de recherche du Canada –JISC: Joint Information Systems Committee, U.K.JISC: Joint Information Systems Committee, U.K. –National Association of State Universities & Land Grant CollegesNational Association of State Universities & Land Grant Colleges

Το παράδειγμα του SPARC Στόχοι του SPARC:  Δημιουργεί και αναπτύσσει ανταγωνιστικές εναλλακτικές λύσεις στα υπάρχοντα, υψηλού κόστους, εμπορικά περιοδικά, στηριζόμενος σε διαφορετικά επιχειρησιακά μοντέλα.  Στοχεύει σε ομάδες – κλειδιά όπως βιβλιοθηκονόμους, πανεπιστημιακές σχολές και εκδοτικούς οίκους, αναπτύσσοντας δημόσιες σχέσεις και προωθώντας την έρευνα σε ζητήματα που αφορούν την επιστημονική επικοινωνία γενικότερα.  και προσπαθεί –να αποδείξει ότι τα νέα αυτά περιοδικά μπορούν να αναδείξουν συγγραφείς και να καθιερώσουν ποιοτική δουλειά με απόλυτη επιτυχία.

Το παράδειγμα του SPARC –να μειώσει αποτελεσματικά το κόστος των περιοδικών. –να δημιουργήσει ένα περιβάλλον στο οποίο εκδότες και μέλη των εκδοτικών ομάδων θα κατέχουν σημαντικότερους ρόλους στα επιχειρησιακά ζητήματα των περιοδικών τους. –να εμπνεύσει την δημιουργία μιας αναπτυγμένης εκδοτικής στον αφιλοκερδή τομέα και να ενθαρρύνει νέα μέλη να προσέλθουν στο χώρο αυτό. –να παρέχει βοήθεια και καθοδήγηση σε επιστήμονες και βιβλιοθηκονόμους που ενδιαφέρονται να εισάγουν την νέα πνοή στο χώρο τους. –να μεταφέρουν τις μεθόδους αλλά και το μήνυμα της αλλαγής στους αρμόδιους διεθνείς ιθύνοντες.

Το παράδειγμα του SPARC  Ο Wolfgang Sadee (Τμήμα Βιοφαρμακευτικής του πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας) παραιτήθηκε από το περιοδικό Pharmaceutical Research του εκδοτικού οίκου Wolters Kluwer το οποίο ο ίδιος είχε ιδρύσει για να επιμεληθεί την έκδοση ενός νέου ηλεκτρονικού περιοδικού, του PharmSci, μέλους του SPARC.  Κατά τον ίδιο τρόπο ο βιολόγος του πανεπιστημίου της Αριζόνα Mike Rosenzweig εγκατέλειψε το Evolutionary Ecology (του ίδιου οίκου) του οποίου υπήρξε επικεφαλής από το 1990 για να ιδρύσει το Evolutionary Ecology Research. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι τον ακολούθησε ολόκληρη η εκδοτική του ομάδα. Το νέο αυτό περιοδικό εκδίδεται και σε ηλεκτρονική και σε έντυπη μορφή έναντι $272 και $305 ετησίως αντίστοιχα σε σύγκριση με το παλαιό που τα τελευταία χρόνια είχε αγγίξει τα $800 το χρόνο.

Το παράδειγμα του SPARC Αυτοί που τελικά ευνοούνται είναι:  Ερευνητές: γιατί διευρύνεται η πρόσβαση στην πληροφορία.  Εκδοτικοί συνεργάτες: γιατί αναπτύσσονται νέα οικονομικά βιώσιμα μοντέλα επιστημονικής επικοινωνίας.  Βιβλιοθήκες: γιατί μπορούν να αγοράζουν περισσότερο υλικό για λιγότερα χρήματα  Κοινωνία: γιατί προωθείται η έρευνα και ταυτόχρονα αναπτύσσεται η οικονομία.

Η…όγδοη μέρα 4 πιθανά σενάρια για το μέλλον Το βέβαιο είναι ότι αυτοί που θα διαμορφώσουν το μέλλον της ηλεκτρονικής δημοσίευσης θα είναι κοινωνικοί παράγοντες με επικεφαλείς -την εκδοτική κοινότητα και -τα tenure committees 1ο σενάριο:  Ακαδημαϊκή ηλεκτρονική δημοσίευση πανταχού παρούσα  Τα ηλεκτρονικά άρθρα μένουν στον τόπο παραγωγής τους και συνδέονται μέσω υπερσυνδέσμων  Έξυπνοι agents υποστηρίζουν την αναζήτηση και την πρόσβαση  Μια κεντρική βάση δεδομένων (repository) παρέχει αντίγραφα (αρχειακή διατήρηση και επίλυση προβλημάτων αμφισβήτησης και απάτης)

4 πιθανά σενάρια για το μέλλον 2ο σενάριο:  Τα tenure committees καθυστερούν την πλήρη ανάπτυξη της ακαδημαϊκής ηλεκτρονικής Δημοσίευσης.  Τα δημοσιευμένα περιοδικά διατίθενται σε κάποιο μέσο τύπου CD-ROM.  Η δομή, το σχήμα και η όλη αίσθηση του ηλεκτρονικού περιοδικού δεν διαφέρει από τα έντυπα περιοδικά. 3ο σενάριο:  Οι ακαδημαϊκές κοινότητες προωθούν κάθε μια το δικό τους περιοδικό  Τα ηλεκτρονικά περιοδικά υποστηρίζονται από τα έντυπα  Δεν είναι αναγκαία καμία κεντρική βάση για τα ηλεκτρονικά δημοσιευμένα άρθρα

4 πιθανά σενάρια για το μέλλον 4ο σενάριο:  Η ακαδημαϊκή δημοσίευση παραμένει απαράλλαχτη από το 1997  Γίνονται ελάχιστες προσπάθειες για δημιουργία ηλεκτρονικών περιοδικών οι οποίες είναι καταδικασμένες στην αποτυχία  Η ηλεκτρονική δημοσίευση δεν πετυχαίνει να αντικαταστήσει τα υπάρχοντα έντυπα περιοδικά αλλά χρησιμοποιείται μόνο επικουρικά

Ευχαριστώ Ερωτήσεις - Απορίες