Εξάρτηση  Η κατάσταση εκείνη κατά την οποία το άτομο δε μπορεί να ανταπεξέλθει στις ανάγκες της καθημερινότητας χωρίς τη βοήθεια κάποιου μέσου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Advertisements

Επικοινωνία & συναισθηματική αγωγή στην οικογένεια
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Παπαπέτρου Στέλιος Βασιλείου Έλενα Γκλιάου Μαρία Κυριάκου Κυριακή
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Τα όρια στη συμπεριφορά των παιδιών
Δείγμα: μαθητές του σχολείου μας
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΤΩΝ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΝΟΜΟΥ ΑΡΚΑΔΙΑΣ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Ας μιλήσουμε για τη φιλία!!!
Καμιά φορά κάθομαι και σκέπτομαι..
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
ΕΦΗΒΙΚΟΣ ΑΛΚΟΟΛΙΣΜΟΣ.
Συναισθηματικη αγωγη.
Ερευνητικη εργασια: «ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ εξαρτησεισ»
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
1o ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ
ΕΙΜΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΕΙΜΑΙ;
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ : ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΗΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑΣ
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 : ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΟΥ;
Μερικές φορές νιώθω πολύ θυμωμένη!!
2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας (23-26 Νοεμβρίου 2006) Ανακοίνωση του Στέφανου Χρ. Κουμαρόπουλου Δρ. Παν. Αθηνών Υπευθύνου Συμβουλ. Σταθμού.
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
Ψυχολογία έφηβων Είμαι όμορφος; Είμαι άσχημος;
ΓΡΑΦΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΚΑΡΔΙΕΣ
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΘΕΜΑ : Υπάρχουν εξαρτημένοι χρήστες του διαδικτύου ; Ποιοι μπορούν να θεωρηθούν εξαρτημένοι από το διαδίκτυο, ποια είναι τα συμπτώματα, ποιες οι αιτίες.
4.4 Τρόπος ζωής και ασθένειες
ΦΙΛΙΑ ΕΙΝΑΙ… ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΚΖ.
Αγαπημένο μου παιδί....
ΤΑΞΗ:Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΥΚΗΣ
Οικογενειακές σχέσεις Ψυχολογική προσέγγιση
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
ΦΙΛΊΑ Τα χαρακτηριστικά του καλού φίλου ◦ Τα χαρακτηριστικά ενός καλού φίλου μπορεί να είναι χρήσιμα πάντα, ακόμα και στις πιο δύσκολες στιγμές που θα.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Θετική Σκέψη “Σκέψου θετικά, και θετικά πράγματα θα συμβούν”
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
H ευτυχία των παιδιών, οδηγός για την επιτυχία Ελιζάνα Πολλάτου, αναπ
Ο ρόλος της συμβουλευτικής στη γονεϊκότητα
ΑΛΚΟΟΛ: Ο «αθώος» φίλος του ανθρώπου
Δυο πράγματα χρειάζεσαι να ξέρεις, για να πετύχεις οποιοδήποτε Επίτευγμα…
4Ο ΨΗΦΙΑΚΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ «ΣΧΕΣΕΙΣ ΓΟΝΕΩΝ – ΜΑΘΗΤΩΝ»
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Θέμα 3ο Γονείς Εξάμηνο Ε΄.
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Αγαπημένο μου παιδί....
κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών
ΕΘΙΣΜΟΙ.
Επίλυση Συγκρούσεων στον Εργασιακό Χώρο των Εκπαιδευτικών με την Αξιοποίηση της Εκπαιδευτικής Τεχνικής Παιχνίδι Ρόλων.
Άντζελα Μαρτιροσιάν Βάσω Κρομλίδου Ερμιόνη Κωνσταντά Σταυρούλα Κωτσαρή
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
Επίδραση του καπνίσματος στη διαμόρφωση της προσωπικότητάς μας.
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
H τηλεόραση και το παιδί
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΠΑΙΖΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ.
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εξάρτηση  Η κατάσταση εκείνη κατά την οποία το άτομο δε μπορεί να ανταπεξέλθει στις ανάγκες της καθημερινότητας χωρίς τη βοήθεια κάποιου μέσου

ΕΞΑΡΤΗΣΗ η συνεχής ανάγκη για χρήση ψυχοδραστικών ουσιών που γίνεται με στόχο την αλλαγή της διάθεσης

Ψυχοδραστική ουσία Φυσική, ημισυνθετική ή συνθετική που επιδρά στο Κ.Ν.Σ. • •Συναισθήματα • •Αντίληψη • •Συμπεριφορά

ΕΞΑΡΤΗΣΗΕΞΑΡΤΗΣΗ Σωματική & ψυχική ή μόνο ψυχική Νόμιμες & παράνομες ουσίες

Εξαρτητική σχέση  Για την απάλυνση κάθε αρνητικού συναισθήματος, το άτομο στρέφεται στην ουσία  Ακόμη και η ιδέα λήψης της ουσίας του προκαλεί ευχαρίστηση

 έντονη επιθυμία χρήσης  ανοχή στη χρήση  στερητικό σύνδρομο  ανάλωση σημαντικού χρόνου  εγκατάλειψη δραστηριοτήτων(κοινωνικών, επαγγελματικών & ψυχαγωγικών  εμμονή στη χρήση παρόλα τα προβλήματα ΕΞΑΡΤΗΣΗ

H χρήση ουσιών είναι κάτι που χρειάζεται να μας απασχολεί όχι να μας τρομοκρατεί

Πώς να συζητήσω με τα παιδιά μου για τα ναρκωτικά; Μιλήστε με τα παιδιά σας κι όχι απλά μιλήστε στα παιδιά σας:  Ακούστε τι έχουν να σας πουν  Διερευνήστε τι σκέφτονται εκείνα για το θέμα  Μιλήστε απλά, όπως μιλάτε για όλα τα άλλα ευαίσθητα θέματα, για όλα τα άλλα ευαίσθητα θέματα, αν μιλάτε αν μιλάτε

Δε βοηθούν:  Γενικότητες και υπερβολές  Κηρύγματα και ηθικολογίες  Συναισθηματικοί εκβιασμοί  Πανικός Μάλλον θυμώνουν Και διώχνουν τα παιδιά

Βοηθούν:  Προυπάρχουσα σχέση εμπιστοσύνης  Αμεσότητα κι αυθεντικότητα  Ψυχραιμία  Ενημέρωση των γονιών για τις ουσίες

 Η δοκιμή μιας ουσίας δεν οδηγεί απαραίτητα στην εξάρτηση  Η σχέση με την ουσία είναι μια εξελικτική πορεία  Σε κάθε στάδιο το άτομο επιλέγει αν θα συνεχίσει. Μπορεί το παιδί μου να εξαναγκαστεί στη χρήση χωρίς να το θέλει;

Χρήση Εξάρτηση Κατάχρηση

ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ  Θεωρεί τη χρήση της ουσίας φυσιολογική  Είναι διαθέσιμη στο περιβάλλον του  Είναι συνδεδεμένη με την καθημερινότητά του

Νόμιμες ουσίες  Τσιγάρο, αλκοόλ  Τα παιδιά βλέπουν συχνά τους γονείς να καπνίζουν ή να πίνουν  Αρκετά παιδιά δοκιμάζουν αλκοόλ με τη συναίνεση ή ακόμη και με την ενθάρρυνση των γονιών τους

Ο Άγγελος 10 χρονών και η αδελφή του Δήμητρα 8 χρονών, βλέπουν καθημερινά τους γονείς τους, να κάθονται στο σαλόνι τα απογεύματα και να καπνίζουν, πίνοντας ταυτόχρονα κι ένα ποτό. Ένα μεσημέρι γυρίζοντας από το σχολείο αποφασίζουν να παίξουν ένα παιχνίδι. Παίρνουν από το ντουλάπι το μπουκάλι με το κρασί, γεμίζουν 2 ποτήρια και κάθονται στο σαλόνι. Στο ένα χέρι κρατούν το ποτήρι και στο άλλο κρατούν από ένα τσιγάρο που πήραν μέσα από το πακέτο της μαμάς που βρήκαν πάνω στο τραπέζι. Βάζουν στο στόμα τους, μια το ποτήρι πίνοντας και μια μικρή γουλιά και μια το τσιγάρο, χωρίς να το έχουν ανάψει και συζητούν μιμούμενοι τους γονείς τους. Τη στιγμή εκείνη μπαίνει μέσα η μητέρα και τους βλέπει. Πόσο αθώο μπορεί να είναι το παιχνίδι των παιδιών; Πώς αισθάνεται η μητέρα; Τι σκέψεις περνάν από το μυαλό της; Τι θα μπορούσε να κάνει από δω και πέρα;

Προσωπικό παράδειγμα  Πρότυπο μίμησης  Διαχωρισμός της πράξης μας από τη σωστή συμπεριφορά  Ειλικρίνεια, σεβασμός  Ανεκτικότητα, επιτρεπτικότητα  Ξεκάθαρες απόψεις για τη χρήση και τη διάδοση της χρήσης στον ευρύτερο πληθυσμό

Πρόσβαση σε ουσίες  Να εξετάζουμε κατά πόσο είναι εμφανείς οι ουσίες μέσα στο σπίτι

  Ασαφείς ρόλοι Απουσία δεσμών   Αδυναμία έκφρασης συναισθημάτων   Συγκρούσεις γονέων   Απουσία κοινής στάσης διαπαιδαγώγησης   Υπερβολική συναισθηματική εμπλοκή   Έλλειψη καθοδήγησης & εποπτείας   Ασυνέπεια μεθόδων πειθαρχίας   Έλλειψη κινήτρων   Χαμηλές ή υπερβολικές προσδοκίες   Κατάχρηση ουσιών στην οικογένεια   Ψυχοπαθολογία στην οικογένεια

  Η ύπαρξη συναισθηματικής σχέσης μέσα στην οικογένεια   Η έκφραση συναισθημάτων και η ανταλλαγή απόψεων   Ποιότητα στο χρόνο που διαθέτουν τα μέλη της οικογένειας μεταξύ τους   Οι γονείς πρέπει να έχουν σαφείς και ρεαλιστικές προσδοκίες για τη συμπεριφορά και τα επιτεύγματα των παιδιών τους   Συνέπεια στις μεθόδους πειθαρχίας- σύμπνοια στον τρόπο διαπαιδαγώγησης   Μοίρασμα των οικογενειακών ευθυνών σε όλα τα μέλη της οικογένειας.   Καλή διαχείριση του άγχους.   Εκπαίδευση σε αξίες   Ξεκάθαρες απόψεις για το ζήτημα της χρήσης των ουσιών

Εμείς στην οικογένεια, μοιραζόμαστε τις χαρές και τις λύπες μας. Περνάμε μαζί τα ευχάριστα και τα δύσκολα. Είμαστε κοντά!!!! Η ύπαρξη συναισθηματικής σχέσης μέσα στην οικογένεια

Και βέβαια θυμώνουμε, χαιρόμαστε, συγκινούμαστε, αναστατωνόμαστε, νευριάζουμε αλλά το μοιραζόμαστε μεταξύ μας και αντιμετωπίζουμε από κοινού τις καταστάσεις! Η έκφραση συναισθημάτων και η ανταλλαγή απόψεων

Μπορεί να μην περνάμε πολλές ώρες μαζί, ο χρόνος όμως που αφιερώνουμε ο ένας για τον άλλον είναι πολύτιμος γιατί μοιραζόμαστε συναισθήματα και εμπειρίες! Ποιότητα στο χρόνο που διαθέτουν τα μέλη της οικογένειας μεταξύ τους

Οι γονείς μου νομίζουν ότι είμαι ο Αϊνστάιν! Λες να είμαι!!! Οι γονείς πρέπει να έχουν σαφείς και ρεαλιστικές προσδοκίες για τη συμπεριφορά και τα επιτεύγματα των παιδιών τους

Δεν μας νοιάζει τι κάνει η φίλη σου η Γεωργία. Εσύ το ξέρεις πολύ καλά ότι το να γυρίζεις στις 11:00 είναι κοινή μας απόφαση, στην οποία καταλήξαμε μετά από συζήτηση, και ζητάμε από σένα να το τηρήσεις. Συνέπεια στις μεθόδους πειθαρχίας- σύμπνοια στον τρόπο διαπαιδαγώγησης.

Ευτυχώς που δεν είμαι άνθρωπος και έτσι έχω οχτώ πόδια για να τα προλαβαίνω όλα!!! Μοίρασμα των οικογενειακών ευθυνών σε όλα τα μέλη της οικογένειας.

Έχω να κάνω ένα κάρο πράγματα. Στάσου να δούμε ποιο έχει προτεραιότητα. Γιατί αν αγχωθώ να τα τελειώσω όλα μαζί δεν θα καταφέρω να τελειώσω ούτε τα μισά! Καλή διαχείριση του άγχους.

Παιδί μου, το κάπνισμα βλάπτει σοβαρά την υγεία! Ξεκάθαρες απόψεις για το ζήτημα της χρήσης των ουσιών