ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΜΠΟΥΡΝΙΑ ΜΑΡΘΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ επιμελήτρια Τζάνειου νοσοκομείου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ
Advertisements

Εθισμός στο Internet Του Χρήστου Τσαπάρα.
Το ΔιαδΙκτυο στη ζωΗ μαΣ
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Διαταραχη εθισμου στο διαδικτυο και εφηβεια
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α’ ΕΠΑ.Λ.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΚΑΙ ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Παρακίνηση σε αυτοκτονία 2.Ψυχολογική πίεση λόγω φημών-διαδόσεων
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
«Λέμε ΟΧΙ στο σχολικό εκφοβισμό»
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Επιμελήθηκαν οι: Αλέξανδρος Π. Βλαδίμηρος Ε. Νίκος Π.
ΑΣΦΑΛΗΣ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ
Εξάρτηση από τον ηλεκτρονικό υπολογιστή
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Ερευνητικη εργασια: «ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ εξαρτησεισ»
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ (CYBERBULLYING)
Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Η Γραμμή Βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ
ΑΥΤΙΣΜΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ.
Εθισμός στο Διαδίκτυο –Facebook & Έφηβοι
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
ΘΕΜΑ : Υπάρχουν εξαρτημένοι χρήστες του διαδικτύου ; Ποιοι μπορούν να θεωρηθούν εξαρτημένοι από το διαδίκτυο, ποια είναι τα συμπτώματα, ποιες οι αιτίες.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
Εθισμός στο διαδίκτυο.
Project Β' Λυκείου. Πολλοί έφηβοι στρέφονται στο διαδίκτυο, προκειμένου να αντιμετωπίσουν συναισθήματα άγχους, μοναξιάς, κατάθλιψης. Είναι ένας τρόπος.
O εθισμός στα ηλεκτρονικά παιχνίδια
ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Μια εργασία των : Μπερτσιάς Θανάσης
Θετικές & αρνητικές επιδράσεις Το ηλεκτρονικό παιχνίδι είναι η πρώτη ποιοτικά διαφορετική μορφή παιχνιδιού μετά από εκατοντάδες χρόνια, ενώ αρχίζουν.
….για πολλές ώρες…..
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΓΕΝΙΚΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ, Γ.Ν.Π. «Π. & Α. ΚΥΡΙΑΚΟΥ»
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΖΕΡΒΟΧΩΡΙΩΝ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ. ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ.
Εθισμοσ στο διαδικτυο. ΚΩΝ/ΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΩΝ/ΝΑ ΚΑΡΑΜΠΑΤΣΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΣ ΚΑΤΣΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΕΛΜΠΑΝ.
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Φυσικό Περιβάλλον  Τοξικοί κίνδυνοι στα Σχολεία  Διατροφή και Κυλικείο  Συνέπειες Σχολικής.
Έρευνα με ερωτηματολόγιο σε μαθητές της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου του 3 ου Γυμνασίου Βύρωνα Σχολική χρονιά Η φιλία στην αρχή της εφηβείας.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΒΕΛΙΝΑ ΓΕΩΡΓΟΥΣΗ ΦΕΝΙΑ ΚΑΛΙΑΚΑΤΣΟΥ =] ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
ΑΛΚΟΟΛ: Ο «αθώος» φίλος του ανθρώπου
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Εκφοβισμός στα σχολεία
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Δραστηριότητες και εξάρτηση στην εφηβεία
Ερευνητική Εργασία Α Γεωπονίας 1
Η ομάδα Αγωγής Υγείας του 39ου Γυμνασίου Αθηνών υλοποίησε ένα πρόγραμμα με θέμα “Διαδικτυακή Βία”. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από 30 μαθητές σε δύο βασικά.
Κίνδυνοι του διαδικτύου
Συνέπειες από τον εθισμό στο διαδίκτυο Εργασία: πελεκασησ κ
Η φιλία στην αρχή της εφηβείας
του διαδικτύου Η ασφάλεια ΛΕΟΝΤΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ ΑΘΗΝΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ:
ΤΖΟΓΟΣ ΚΑΙ ΤΥΧΕΡΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤON ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΜΠΟΥΡΝΙΑ ΜΑΡΘΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ επιμελήτρια Τζάνειου νοσοκομείου

ΟΡΙΣΜΟΣ  Ανήκει στο φάσμα των ψυχαναγκαστικών- παρορμητικών διαταραχών και αφορά την χρήση του υπολογιστή με ή χωρίς σύνδεση, σε τέτοιο βαθμό ώστε να παρεμποδίζεται η καθημερινή ζωή  Τρεις υποτύποι :  υπερβολικό παιχνίδι (παιχνίδια βίας κύρια αιτία εξάρτησης στα αγόρια )‏  σεξουαλική ενασχόληση  >(κύρια αιτία εξάρτησης στα κορίτσια)‏

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ κοινά με τις καταχρήσεις  υπερβολική χρήση, συχνά μέχρι του σημείου το άτομο να χάνει την αίσθηση του χρόνου, ή να αγνοεί βασικές του ανάγκες  στερητικά συμπτώματα, με εκδήλωση έντονων συναισθημάτων: θυμό, ένταση, κατάθλιψη, όταν δεν έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο  Ανάπτυξη ανοχής με εμφάνιση επιτακτικής ανάγκης για όλο και περισσότερο χρόνο παραμονής στο διαδίκτυο και προμήθειας με όλο και πιο εξελιγμένο εξοπλισμό και λογισμικό  Αρνητικά παρελκόμενα όπως ψέμματα σχετικά με το χρόνο παραμονής, χαμηλή απόδοση, κοινωνική απομόνωση, κούραση, ξηρότητα οφθαλμών πονοκέφαλος,διαταραχές διατροφής/ύπνου

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΩΝ  Το διαδίκτυο από μόνο του δεν είναι εθιστικό  Ορισμένες διαδικτυακές εφαρμογές όμως παίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη παθολογικής χρήσης  Όσο πιο διαδραστική η εφαρμογή τόσο μεγαλύτερος ο κίνδυνος εθισμού  Η ικανοποίηση ανεκπλήρωτων κοινωνικών αναγκών της πραγματικής ζωής μέσω εικονικών επαφών με on line σχέσεις, αποτελεί σημαντικό ενισχυτή για όλο και μεγαλύτερη χρήση και με κατάληξη την ανάπτυξη εξάρτησης

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΩΝ  Πιο ευάλωτα τα άτομα που ανήκουν σε οικογένειες δυσλειτουργικές, μονογονεϊκές ή είναι μοναχοπαίδια  Καλή πρόγνωση : πρώιμη εμφάνιση, παραδοχή του προβλήματος, λειτουργική και υποστηρικτική οικογένεια  Μετά την πλήρη εγκατάσταση του εθισμού έχει διαπιστωθεί ότι συμβαίνει χημική εξάρτηση με αύξηση ντοπαμίνης και νοραδρεναλίνης στους υποδοχείς όπως στις εξαρτήσεις από ουσίες  Οι συνυπάρχουσες διαταραχές γίνoνται πιο ανθεκτικές στη θεραπεία και ο εθισμός δεν > με την αντιμετώπιση της συνυπάρχουσας διαταραχής

ΟΙ ΕΦΗΒΟΙ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΕΥΑΛΩΤΟΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΞΑΡΤΗΣΗΣ  Δεν εκτίθενται στο βλέμμα του άλλου  Έχουν το αίσθημα του ελέγχου  Η γραπτή επικοινωνία τους προστατεύει από συναισθηματικές εντάσεις που προκαλεί η φωνή  Ξεφεύγουν από τα προβλήματα που τους προκαλεί η δυσλειτουργία της οικογένειας και οι δυσκολίες με συνομηλίκους

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ Στη Νότιο Κορέα έχουν γίνει πολλές σχετικές έρευνες και η εξάρτηση από το διαδίκτυο θεωρείται από τα πιο σοβαρά προβλήματα δημόσιας υγείας της χώρας:  παιδιά (2,1% από 6-19 ετών) είναι εξαρτημένα και χρειάζονται θεραπεία (το 24% νοσηλεία), ενώ 30% δηλαδή βρίσκονται σε κίνδυνο  Έχουν διαπιστωθεί 10 θάνατοι (από καρδιοαναπνευστικό) σε internet cafes και ένας φόνος σχετιζόμενος με δικτυακό παιχνίδι  Στην Κίνα 13,7% των εφήβων πληρούν τα κριτήρια εξάρτησης, δηλαδή νέοι και έχουν θεσπιστεί αυστηροί νόμοι που περιορίζουν τα παιχνίδια στις 3ώρες ημερησίως και σωματικές τιμωρίες όπως ηλεκτροσοκ (Νοέμβριος 2009)

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ  Στις U.S τα στοιχεία είναι ελλειπή, διότι η πρόσβαση στο διαδίκτυο γίνεται κυρίως από τα σπίτια και σε απόπειρες μετρήσεων φάνηκε ότι υπάρχει ντροπή, άρνηση και υποτίμηση της κατάστασης  Έρευνα στην Ελλάδα έδειξε ότι το πρόβλημα είναι εντονότερο στην επαρχεία με ποσοστά εθισμού 5,9% των εφήβων χρηστών του διαδικτύου στη Λάρισα, 11,7% στο Βόλο, και 8,2% μέσο όρο (Σιώμος) και μόλις 1% στην Αθήνα(Τσίτσικα )‏

ΣΥΓΚΡΙΣΗ  Στην Ελλάδα μια χώρα με πολύ χαμηλή διείσδυση του διαδικτύου, το ποσοστό εθισμού των εφήβων κρίνεται πολύ υψηλό  Το ίδιο και σε χώρες της Ασίας όπου η διείσδυση του διαδικτύου ήταν κατακλυσμιαία  Αντίθετα η Νορβηγία, χώρα με το υψηλότερο ποσοστό χρηστών στο κόσμο (88%), έχει χαμηλό ποσοστό (1,98%) εφήβων εθισμένων στο διαδίκτυο  Πιθανή εξήγηση: Πρόγραμμα εκπαίδευσης ψηφιακού αλφαβητισμού

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΞΑΡΤΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ (JOUNG)‏ Θεωρείται θετικό αν απαντήσει > σε 5 από τις παρακάτω ερωτήσεις:  Η σκέψη του ατόμου κατακλύζεται από το διαδίκτυο  Αισθάνεται την ανάγκη να χρησιμοποιεί το διαδίκτυο όλο και περισσότερο χρόνο για να νιώσει ικανοποίηση  Έχει κάνει επαναλαμβανόμενες ανεπιτυχείς προσπάθειες να ελέγξει ή να διακόψει τη χρήση  Αισθάνεται ανήσυχος, δύσθυμος, μελαγχολικός ή ευερέθιστος όταν προσπαθεί να το περιορίσει ή να το διακόψει

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΞΑΡΤΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ (JOUNG )‏  Παραμένει στο δίκτυο περισσότερο από την αρχική του πρόθεση  Λόγω της υπερβολικής χρήσης χάνει σημαντικές σχέσεις ή έχει σημαντικές αποτυχίες στο σχολείο ή τη δουλειά  Λέει ψέμματα σε μέλη της οικογένειας ή άλλους για να καλύψει την εξάρτησή του  Χρησιμοποιεί το διαδίκτυο σαν μέσο για να ξεφύγει από προβλήματα ή για να απαλλαγεί από δυσάρεστα συναισθήματα.

ΑΝΤΙΛΟΓΟΣ  Πολλοί πιστεύουν ότι πρόκειται για ψυχοκοινωνικό πρόβλημα προσαρμογής στις νέες τεχνολογίες  Δεν είναι μια ξεχωριστή διαταραχή αλλά αποτελεί σύμπτωμα άλλης υπάρχουσας διαταραχής, σαν προσπάθεια αυτοθεραπείας του ατόμου ή σαν προσπάθεια αποφυγής των αγχογόνων διαπροσωπικών σχέσεων  Συνυγορούν τα ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά συννοσηρότητας έως 88%  Πολύ συχνά: κατάθλιψη,άγχος,διαταραχές ελέγχου παρορμήσεων, ΔΕΠ-Υ, Ι.Δ.Ψ, διαταραχές αυτιστικού φάσματος  Δεν υπάρχουν αντικειμενικές μετρήσεις που να πιστοποιούν τα υποτιθέμενα συμπτώματα απόσυρσης πέραν της υποκειμενικής δυσφορίας  Ανάγκη περισσότερων ερευνών

ΠΡΟΦΥΛΑΞΕΙΣ  Η Αμερικανική Παιδιατρική Εταιρεία προτείνει ως ασφαλή τη δεκάωρη εβδομαδιαία παραμονή των παιδιών μπροστά σε οθόνη  Ενημέρωση των γονέων για τους κινδύνους (βοηθάει ερώτηση ρουτίνας από παιδίατρο)‏  Έχει αποδειχτεί ότι η χρήση του διαδικτύου στα σχολεία δρα προστατευτικά απέναντι στον κίνδυνο εθισμού  Πρώιμη ανίχνευση ατόμων με κίνδυνο εξάρτησ ης

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΟΝΕΩΝ  Απόκτηση γνώσεων γύρω από την ασφάλεια περιήγησης στο διαδίκτυο  Συμμετοχή τους στα ενδιαφέροντα του παιδιού  Όρια στον χρόνο απασχόλησης και τοποθέτηση του υπολογιστή σε κοινόχρηστο χώρο  Οι ίδιοι θετικό πρότυπο για το παιδί  Ενθάρρυνση ενδιαφερόντων

Τεχνάσματα που βοηθάν τον χρήστη στην προσπάθεια ελέγχου  Αναδιοργάνωση της ημέρας του  Εξωτερικοί διακόπτες- ρυθμιστές χρήσης όπως ξυπνητήρι  Μικρά βήματα με εφικτούς στόχους  Αποχή από διαδικτυακές εφαρμογές που είναι πιο επικίνδυνες για ανάπτυξη εθισμού  Εμπλοκή του σε άλλες ευχάριστες δραστηριότητες

ΕΙΔΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΒΟΗΘΕΙΑΣ  Μονάδα Εφηβικής Υγείας στο νοσοκομείο παίδων ΑγλαΪα Κυριακού (Τσίτσικα)‏  Μονάδα 18 Άνω του Ψ.Ν.Α (και για ενήλικους)‏  Ελληνική εταιρεία μελέτης της διαταραχής εθισμού στο διαδίκτυο (  Ελληνικό κέντρο ασφαλούς διαδικτύου (saferinternet.gr)‏  Γραμμή καταγγελίας παράνομου περιεχομένου (safeline.gr)‏

ΑΛΛΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ  ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΕΣ, ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ από site όπως: Pro- anna, miss bimbo, ρατσιστικών οργανώσεων  Υπάρχουν site που παροτρύνουν και προτείνουν τρόπους αυτοκτονίας  Που παροτρύνουν σε επικίνδυνους πειραματισμούς όπως τα παιχνίδια πνιγμού  Το διαδίκτυο μπορεί να γίνει το μέσο εκβιασμού και αποστολής απειλητικών μυνημάτων  Παιχνίδια τύχης που προδιαθέτουν σε παθολογική χαρτοπαιξία κατά την ενήλικη ζωή  Πορνογραφικά sites

ΒΙΑΙΑ ΒΙΝΤΕΟΠΑΙΧΝΙΔΙΑ(Β.Β)‏  Έρευνα τεκμηρίωσε τις βραχυπρόθεσμες επιδράσεις τους στον εγκέφαλο των εφήβων  Μια ομάδα έπαιξε για 30 λεπτά ένα Β.Β. ενώ η άλλη ομάδα ένα παιχνίδι ενδιαφέρον αλλά μη βίαιο  Μελέτη λειτουργικότητας εγκεφάλου με χρήση λειτουργικής μαγνητικής τομογραφίας  Στους εφήβους που έπαιξαν το Β.Β παρατηρήθηκε μείωση της ενεργοποίησης περιοχών του εγκεφάλου που ευθύνονται για τον αυτοέλεγχο, τη συγκέντρωση και τις αναστολές  Ανησυχίες για μακροπρόθεσμες επιπτώσεις από επαναλαμβανόμενη συμμετοχή