ΣΤΟΝ ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΚΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι Κλιματικές αλλαγές σε συσχέτιση με Μυθολογικά και θρηκευτικά γεγονότα.
Advertisements

ΟΜΑΔΑ 1 ΕΡΗΜΟΣ ΣΑΧΑΡΑ.
ΑΤΛΑΝΤΙΔΑ, Η ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΜΥΘΟΥ
Ο πλανήτης ΓΗ Ήπειροι, Ωκεανοί και Θάλασσες
Για εξάσκηση κλικ εδώ! ( Πού βρίσκεται κάθε κράτος; Games by Tsampika )
Μαρία Μπελούμπαση Άρτεμις Παγάνη
ΕΛΛΑΔΑ Η Ελλάδα ή Ελλάς (πολυτονικά: Ἑλλάς, επίσημα: Ελληνική Δημοκρατία), είναι χώρα της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, στο νοτιότερο άκρο της Βαλκανικής χερσονήσου,
Μάθημα 4: Μελετώντας με χάρτες το φυσικό περιβάλλον της Ευρώπης
ΑΝΝΑ ΤΖΙΓΑΝΗ/ΓΚΡΕΤΑ ΜΠΕΝΙΑ /ΒΙΚΥ ΠΑΝΑΓΟΥ Μαθήτριες του ΣΤ2
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
ΜΑΡΙΑ ΜΑΥΡΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΑΡΙΑ ΜΠΑΡΑΜΠΑΣ ΦΕΝΙΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ
“ΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΠΟΤΑΜΩΝ” ΤΜΗΜΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Η ΘΕΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΟΣΜΙΝ.
ΜΕΝΟΥ ΕΛΛΑΔΑ ΙΣΠΑΝΙΑ ΡΩΣΙΑ ΙΤΑΛΙΑ ΑΙΓΥΠΤΟΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ ΓΑΛΛΙΑ ΚΡΟΑΤΙΑ
Αφρική.
MENU ΕΠΙΛΩΓΩΝ ΑΙΓΥΠΤΟΣ ΑΛΒΑΝΙΑ ΑΛΓΕΡΙΑ ΒΟΣΝΙΑ ΓΑΛΛΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΙΤΑΛΙΑ
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
3ο ΜΑΘΗΜΑ Μελετώντας τη θέση της Ευρώπης στον κόσμο
ΜΕΝΟΥ ΕΠΙΛΩΓΩΝ ΚΥΠΡΟΣ ΟΙ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ ΚΡΟΑΤΙΑ ΤΟΥΡΚΙΑ ΙΣΡΑΙΛ
Οι μεγάλες οροσειρές, οι μεγάλες πεδιάδες
Παγκόσμιος Χάρτης.
Χάρης Αλεξίου Νικόλας Βουβάκης
Αρχαία Ατλαντίδα μύθος ή πραγματικότητα;
ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ.
Ο όρος ήπειρος αναφέρεται στις μεγάλες περιοχές ξηράς που περιστοιχίζονται από ωκεανούς, στις οποίες διαιρείται γεωγραφικά ένας πλανήτης όπως η Γη.
Κεφάλαιο 17ο : Το κλίμα της Ελλάδας Στο κεφάλαιο αυτό θα μάθετε:
ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΓΗ Βαγγέλης - Ορέστης.
ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΤΗ ΓΗ ΚΑΤΑΝΕΜΕΤΑΙ : ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΤΗ ΓΗ ΚΑΤΑΝΕΜΕΤΑΙ :  Σε ωκεανούς  Στις πολικές περιοχές  Σε υπόγειους υδροφόρους ορίζοντες  Σε επιφανειακούς.
MENU ΕΠΙΛΩΓΩΝ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΕΣ ΧΩΡΕΣ ΙΣΠΑΝΙΑ ΓΑΛΛΙΑ ΙΤΑΛΙΑ ΑΛΓΕΡΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Γεωγραφία Το φυσικό περιβάλλον.
-MENU- ΧΩΡΕΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ ΙΤΑΛΙΑ ΚΥΠΡΟΣ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΝΑΚΟ ΜΑΥΡΟΒΟΥΝΙΟ ΓΑΛΛΙΑ
MENY Χωρες Της κειμενο Ευρωπη μεσωγιου Ισπανιας τουρκια ιταλια Κειμενο
ΜΑΘΗΜΑ 2: H σημασία της σχετικής θέσης για τους ανθρώπους
Τα χαρακτηριστικά του πληθυσμού της Ευρώπης Παναγιώτης Αυγουστίδης 5 ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης Γεωγραφία Β΄ Γυμνασίου
Το κλίμα της Ευρώπης Παναγιώτης Αυγουστίδης 5 ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης Γεωγραφία Β΄ Γυμνασίου
Β΄Ενότητα Το φυσικό περιβάλλον. Κεφάλαιο 7: Η κατανομή των ηπείρων και των ωκεανών Γη – Ο «γαλάζιος» πλανήτης Οι θάλασσες καλύπτουν τα 7/10 της γήινης.
Κεφάλαιο 37 Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Αφρικής.
5 ΠΟΤΑΜΙΑ Βασίλης Α. Ιο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Τάξη Στ
Κεφάλαιο 39 Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Β. Αμερικής.
ΜΑΘΗΜΑ 4: Μελετώντας με χάρτες το φυσικό περιβάλλον της Ευρώπης
Τα χαρακτηριστικά του πληθυσμού της Ευρώπης
Κλικ εδώ! ( Πηγή εκπαιδευτικού παιχνιδιού: Games by Tsampika )
Η ΓΕΩΛΟΓΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
5ο δημοτικό Σχολείο Καβάλας Τμήμα Δ2
Η ήπειρος που θα εξερευνήσουμε
Γεια σασ παιδια σημερα θα δειτε για τουσ ωκεανουσ και τισ θαλασσεσ
Το κλίμα.
Τα μεγαλύτερα ποτάμια και οι μεγαλύτερες λίμνες
Κεφάλαιο 8 Ωκεανοί και θάλασσες.
5 ΠΟΤΑΜΙΑ 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Γιάννης Βαρής
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ
Τα κράτη της Βόρειας Αμερικής
5 από τα μεγαλύτερα ποτάμια του κόσμου
1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ
ΠΡΟΚΟΠΗΣ ΤΟΥΜΑΝΗΣ ΤΜΗΜΑ Α4 ΣΧ. ΕΤΟΣ
Θρησκευτικά Α’ Γυμνασίου
ΕΛΛΑΔΑ Μια εργασία του μαθητή: Αλέξανδρου Παπαγεωργίου
Εργασία για την Ιταλία Χαρίτου Γιαννούλα Β4
Βασίλης Αθανασιάδης Τάξη Ε ΠΤΔΕ-ΑΠΘ
Παναγιώτης Αυγουστίδης Γεωγραφία Β΄ Γυμνασίου
Εργασία Γ΄ τριμήνου Γεωγραφίας
7. Η κατανομη των ηπειρων και των ωκεανων
ΜΑΘΗΜΑ 14 Η Μεσόγειος θάλασσα
Μεσόγειος θάλασσα μια κλειστή θάλασσα.
ΚΑΣΣΕΡΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
3ον Δρόμοι επικοινωνίας και ανταλλαγής αγαθών και πολιτισμού
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
ΑΥΣΤΡΙΑ.
Οι θάλασσες της Ελλάδας Τα μεγάλα νησιωτικά συμπλέγματα της Ελλάδας Διαμόρφωση παρουσίασης Ούρδας Ιωάννης 2014.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΤΟΝ ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΚΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΙΓΗΙΣ ΕIΝΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΑΝΑΠΤΥΓΜΕΝΟΣ ΣΤΟΝ ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΚΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΓΝΩΣΤΗ ΩΣ ΑΙΓΗΙΔΑ 800-900 ΧΡΟΝΙΑ Π.Χ

ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΤΑΝ; Οταν άρχισε το τέλος της παγετώδους περιόδου οι πορθμοί που χωρίζουν την Ευρώπη από την Αφρική και την Ασία δεν υπήρχαν αλλά ήσαν στεριές .Όπως η Ιταλία η Σικελία και η Τυνησία ήταν επίσης ενωμένες. Εκεί λοιπόν που σήμερα βρίσκεται η Μεσόγειος ήταν τότε δύο χωριστές θάλασσες που χώριζαν την Μεσόγειο σε ανατολική και δυτική. Το μεγαλύτερο μέρος που δεν καλυπτόταν από πάγους στην περιοχή της Ευρώπης ήταν η χώρα της Αιγηίδος. Άρχιζε από τα δυτικά των Ιονίων νησιών, που φυσικά δεν ήταν τότε νησιά, περιελάμβανε την ηπειρωτική Ελλάδα, το Αιγαίο που και αυτό δεν ήταν φυσικά θάλασσα, ακόμη, την Μικρά Ασία, την Κρήτη, την Κύπρο και έφθανε έως την Συρία. Την περιοχή αυτή που ονομαζόταν Αιγηίδα ή Αγαιίδα την διέσχιζε ο Αιγαίος ποταμός που ερχόταν από τον Εύξεινο και διέρρεε την μεγάλη πεδιάδα ( Ελλάδας - Μικράς Ασίας) σχημάτιζε μία λίμνη ανατολικά της Εύβοιας και χυνόταν στην ανατολική κλειστή θάλασσα νοτιοδυτικά και νοτιοανατολικά της Κρήτης. Στην ίδια θάλασσα χυνόταν και ο Νείλος αλλά και ο Αδριατικός ποταμός που εξέβαλε βορειοδυτικά της Κέρκυρας.

ΤΙ ΚΛΙΜΑ ΕΙΧΕ; ΑΦΘΟΝΑ ΝΕΡΑ ΜΕΓΑΛΕΣ ΚΑΙ ΕΦΟΡΕΣ ΠΑΙΔΙΝΕΣ ΕΚΤΑΣΕΙΣ ΗΠΙΟ ΚΛΙΜΑ ΑΦΘΟΝΑ ΝΕΡΑ ΜΕΓΑΛΕΣ ΚΑΙ ΕΦΟΡΕΣ ΠΑΙΔΙΝΕΣ ΕΚΤΑΣΕΙΣ

ΠΩΣ ΗΤΑΝ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΙ Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥΣ; Οι άνθρωποι που βρίσκονταν εκεί είναι λογικό πως κάτω από τόσο ευνοϊκές συνθήκες να είχαν την καλύτερη εξέλιξη που μπορεί να πιθανολογήσει ο οποιοσδήποτε ερευνητής. Το ίδιο και η περιοχή παρουσίασε την μεγαλύτερη και αξιολογότερη ανάπτυξη και έτσι έγινε η ουσιαστική κοιτίδα του ανθρώπινου πολιτισμού.

ΠΩΣ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΗΚΕ; Το λιώσιμο των πάγων με όλα τα δυσμενή έως και απόλυτα καταστροφικά αποτελέσματα για ολόκληρη δυστυχώς την χώρα της Αιγηίδος. Μετά το λιώσιμο των πάγων και το πλημμύρισμα της περιοχής με τα νερά που εισέβαλαν από την ευρύτερη περιοχή των Ηρακλείων στηλών, σημερινό Γιβραλτάρ, η καταστροφή ήταν γενικευμένη.

ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΗΓΕΣ ΜΑΣ; Τα οστά του αρχανθρώπου στο σπήλαιο των Πετραλώνων της Χαλκιδικής, έφεραν στο φως μέσα από τις έρευνες που έγιναν σ’ αυτά, συμπεράσματα που ανέδειξαν ότι οι τότε άνθρωποι όχι μόνο ήσαν στο επίπεδο του εχέφρονος άρα εξελιγμένου ανθρώπου αλλά βρίσκονταν σε αρκετά ικανοποιητικό , εξελικτικό στάδιο

ΣΩΘΗΚΑΝ ΚΑΠΟΙΟΙ σίγουρα κάποιοι σώθηκαν… Οι άνθρωποι που κατοικούσαν σε πολύ ψηλές περιοχές, εκείνοι που στην ουσία δεν είχαν την αμεσότητα του πολιτισμού στον βαθμό που λογικά είχαν οι κατοικούντες τις πεδινές περιοχές. Οι βοσκοί και αγράμματοι στα βουνά που σαν παραμύθι, κατά κάποιο τρόπο κράτησαν στο μυαλό έναν πολιτισμό που κάποτε υπήρξε.

ΠΩΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΗΚΕ Ο ΤΟΠΟΣ; Η Αιγηίδα με τις τρεις λίμνες της ξαφνικά μετατρέπεται σε μία λεκάνη που γεμίζει από άκρη σε άκρη με τα νερά του Ατλαντικού Ωκεανού, δημιουργώντας την Μεσόγειο θάλασσα και το Αιγαίο Πέλαγος.

ΙΣΤΟΡΙΑ!!!!!!! Η σύγκρουση με τους Έλληνες, τους Αθηναίους όπως λέει ο ιερέας της Σαίδος στον Σόλωνα ήταν εκείνη που ναι μεν ανέκρουσε την κατακτητική πορεία των Ατλάντιων αλλά είχε και τα ανάλογα αποτελέσματα… Γιατί όταν δύο υψηλοί πολιτισμοί συγκρούονται ένα είναι το σίγουρο αποτέλεσμα. Η καταστροφή!!!

ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ!!!!! Το λιώσιμο των πάγων και η διείσδυσή των υδάτων τους στην Αιγηίδα είχε ως αποτέλεσμα και άλλες μεταβολές πάνω στον πλανήτη. Κυρίως την δημιουργία του Ρεύματος του Κόλπου, ( Γκολφ Στρήμ), το οποίο μετέφερε θερμά ρεύματα και είχε μετέπειτα ως αποτέλεσμα την δημιουργία περιοχών σε κατοικημένες κάτι που πριν δεν υφίστατο αφού αποτελούσαν παγωμένες εκτάσεις.

ΜΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ!!!!!

3ο Γυμνάσιο Αγίου Νικολάου Μπαρμπούνη Αντωνία Β΄ Γυμνασίου 3ο Γυμνάσιο Αγίου Νικολάου