Εθνικό Δίκτυο Π.Ε. «Παραδοσιακοί Οικισμοί και Φύση»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οικοτουρισμός & Aειφόρος Ανάπτυξη στην Ελλάδα
Advertisements

 Το ελατόδασος Περτουλίου επιλέχθηκε ως θέμα Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης επειδή:  Υπόκειται σε αειφορική διαχείριση από το Τμήμα Δασολογίας.
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Πολιτισμού Η Ελληνική Υπηρεσία Υποστήριξης λειτουργεί από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Παρουσίαση του Γραφείου Υποστήριξης του Συμφώνου των Δημάρχων του Τ.Ε.Ε. Γεώργιος Ζαμπατής Προϊστάμενος Διεύθυνσης Επιστημονικής & Αναπτυξιακής Δραστηριότητας.
 Το ελατόδασος Περτουλίου επιλέχθηκε ως θέμα Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης επειδή:  Υπόκειται σε αειφορική διαχείριση από το Τμήμα Δασολογίας.
ΚΑΛΩΣ ΟΡΙΣΑΤΕ ΜΟΛΑΟΙ 13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2013 ΜΟΛΑΟΙ 13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2013.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Εθνικό Θεματικό Δίκτυο Π.Ε. "Λίμνες: Πηγές Έμπνευσης
Δρ Χαρ. Φασουλάς Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης Συντονιστής Γεωπάρκου Ψηλορείτη και Ελληνικού Φόρουμ Γεωπάρκων, Μέλος της Ομάδας αξιολογητών της UNESCO.
Κάμπος Χίου- Περιδιαβαίνοντας το μυροβόλο δάσος των εσπεριδοειδών
CULT-RURAL.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ «ΤΑ ΠΕΤΡΟΓΕΦΥΡΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ»
Εγκεκριμένο Θεματικό Δίκτυο Π.Ε. του ΥΠ.Ε.Π.Θ. με αρχή λειτουργίας το 2003 Επανέγκριση λειτουργίας Δικτύου το Σκοπός του Δικτύου Το Δίκτυο.
Εθνικό Δίκτυο Σχολείων «Γεωργία και Περιβάλλον» «Εναλλακτικές Καλλιέργειες – Αειφορική Γεωργία» Νάουσα 2011.
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ανωγείων
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Ελληνικές Βιβλιοθήκες Συνολική Παρουσίαση Θέσεων Ομάδα Εργασίας Δημοσίων Βιβλιοθηκών Ιανουάριος 2011.
Εισήγηση: Νάντια Χατζημητράγκα
Ι ΝΣΤΙΤΟΥΤΟ Π ΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ Τ ΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ / Ε. Κ. «Αθηνά» Τσιμισκή 58, Ξάνθη, τηλ: , fax: ,
Ε υ ρ ω π α ϊ κ ό Δ ί κ τ υ ο Ε μ π ε ι ρ ο γ ν ω μ ό ν ω ν & Τ ε χ ν ο μ ε σ ι τ ε ί α ς Μ Κ Ο www. euronet.org.gr.
Εθνικό Δίκτυο Σχολείων «Γεωργία και Περιβάλλον» «Εναλλακτικές Καλλιέργειες – Αειφορική Γεωργία» Νάουσα 2012.
Οικιακή οικονομία Γιατί? Καθηγήτρια: Αποστολοπούλου Μαρία- Βενετία.
ΣΟΡΟΠΤΙΜΙΣΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ «ΑΡΕΤΟΥΣΑ»
ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «Ι.Μ.ΔΕΛΑΣΑΛ» - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ -
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
CULT-RURAL Promotion of a Cultural Area Common to European Rural Communities.
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Πολιτισμού Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμός και Παραδόσεις της Πατρίδας μου.
Άρωμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Χριστίνα Παπαζήση Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δ/νση Δ.Ε. Β΄Αθήνας.
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες στο ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος”
Περιφερειακό Θεματικό Δίκτυο Π.Ε. με θέμα: «Μαθαίνοντας τα μυστικά του σχολικού κήπου, εμπνεόμαστε και δημιουργούμε.»
Άτυπη ομάδα νέων Καισαριανής
LIFE- ENVIRONMENT PROGRAMME ‘Starting with the promotion of IPP approach in Mediterranean countries’’ Αθήνα, 19 Σεπτεμβρίου 2005 Παρουσίαση Start-IPP.
« Πανεπιστημιακό Δίκτυο Εκπαίδευσης, Έρευνας και Τεχνολογίας στην Υδρολογία και Περιβαλλοντική Διαχείριση Υδατικών Πόρων » Υ ΔΡΟΜΕΔΩΝ.
Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Μολάων (Κ.Π.Ε. Μολάων)
ΚΙΛΚΙΣ - ΝΟΜΕΒΡΙΟΣ 2004 «Διατοπική- Διακρατική συνεργασία στο πλαίσιο της LEADER+» 4η Σύνοδος Ελληνικού Δικτύου LEADER+ ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΑΣΙΛΙΕΙΟΣ Γενικός.
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Ε.Ψ.Ε.Π.Α. (ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ) ΤΙ ΕΙΝΑΙ; ΜΕ ΤΙ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ; ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Μεταφορά ενός Ερευνητικού Εργαστηρίου στη Σχολική Αίθουσα για τη Διδασκαλία των Φ.Ε. Η περίπτωση του Εκπαιδευτικού Αστρονομικού Εργαστηρίου ΕΥΔΟΞΟΣ Ανδρικόπουλος.
Η Εθνική Χαρτοθήκη συναντά τους μαθητές. Η Εθνική Χαρτοθήκη ιδρύθηκε το 1997 ως Εθνικό Κέντρο Χαρτών και Χαρτογραφικής Κληρονομιάς (ΕΚΕΧΧΑΚ) - Εθνική.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τα ειδώματα του πανηγυριού» Σχ. έτος
1η εργασία: Χρησιμοποιώντας τον χάρτη πυκνότητας πληθυσμού στη Γη καταλήξτε σε συμπεράσματα για την πυκνότητα του πληθυσμού της Ευρώπης Απάντηση: Εκτός.
Σωματείο « Επιχειρηματικότητα» Νέων. ΣΕΝ/ JA Greece ΚΕΣΥΠ Ηλιούπολης.
Αρχικός τίτλος: «Το κλίμα αλλάζει. Κάνε κάτι και εσύ» H ομάδα ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ξεκινά ένα πρόγραμμα που εποπτεύεται από τη ΓΓΝΓ, και υλοποιείται από το Ινστιτούτο.
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΜΕΝΩΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΩΝ ΣΥΜΠΟΣΙΟ ΠΕΕΚΠΕ ΥΠΔΒΜΘ, ΑΘΗΝΑ 15& ΑΝΑΦΟΡΑ: Μάγδα Σπανού Υπεύθυνη Π.Ε. Α/θμιας Πειραιά.
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ.
Εργασία στο Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Διερευνώντας το οικολογικό μας αποτύπωμα
«Προστασία περιβάλλοντος & βιώσιμη ανάπτυξη μέσω της κατασκευής
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής»
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Τοπικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
Εθνικό Θεματικό Δίκτυο
ΚΠΕ ΝΑΟΥΣΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΡΟΠΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ.
Περιδιαβαίνοντας στα σοκάκια του χωριού μου…
Σχολείο : Διεύθυνση Εκπαίδευσης : Σχολικό έτος :
Ομάδα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Σχολείο : Διεύθυνση Εκπαίδευσης : Σχολικό έτος :
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εθνικό Δίκτυο Π.Ε. «Παραδοσιακοί Οικισμοί και Φύση» Εθνικό Δίκτυο Π.Ε. «Παραδοσιακοί Οικισμοί και Φύση» Άποψη της Πυρσόγιαννης το 1926 Ο πέρα μαχαλάς, Στυλά ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΟΝΙΤΣΑΣ - ΠΡΑΜΑΝΤΩΝ

ΠΟΙΟΣ ΟΙΚΙΣΜΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΣ Είναι εκείνος που αντιστοιχεί στις κοινωνικές, οικονομικές, πολιτισμικές δομές της παραδοσιακής κοινωνίας, δηλ. της κοινωνίας πριν από τη βιομηχανική εποχή, η οποία χαρακτηριζόταν κυρίως από τον αγροτικό προσανατολισμό της, την περιορισμένη χρήση της τεχνολογίας, τη σταθερότητα των εθίμων κ.ά.

Παραδοσιακοί οικισμοί είναι εκείνοι, οι οποίοι διασώζουν χαρακτηριστικά της προβιομηχανικής κοινωνίας, η οποία ήταν κατά βάση αγροτοκτηνοτροφική. Η εποχή από το 15ο μ.Χ αι. έως το πρώτο μισό του 20ου αι. αντιπροσωπεύει την προβιομηχανική κοινωνία, η οποία στην Ελλάδα εκτείνεται ως το 1950. Η εποχή αυτή συμπίπτει με την ακμή του λαϊκού πολιτισμού. Τα χαρακτηριστικά της τα βρίσκουμε στην αρχιτεκτονική, στην κοινωνική οργάνωση, στα επαγγέλματα που εξασκούσαν, στα ήθη, τα έθιμά τους, στο τοπίο δηλ. στην οργάνωση του φυσικού χώρου

Να έρθουμε σε επαφή με τα στοιχεία που απόμειναν Προσεγγίζοντας το λαϊκό πολιτισμό και την προβιομηχανική κοινωνία επιδιώκουμε: Να έρθουμε σε επαφή με τα στοιχεία που απόμειναν στο χώρο και καταδεικνύουν μια σχέση σεβασμού του ανθρώπου προς τη φύση. Να αποκτήσουμε επαφή με την πολιτιστική κληρονομιά. Να ανιχνεύσουμε το λιτό τρόπο ζωής. Να γνωρίσουμε τα έργα των παλιών μαστόρων και να πάρουμε μαθήματα αρμονίας και μέτρου. Να αποκτήσουμε επίγνωση των σύγχρονων προβλημάτων των χώρων μελέτης. Να προτείνουμε πρακτικές που προστατεύουν το περιβάλλον και δημιουργούν προοπτικές βιώσιμης ανάπτυξης. Να ανακαλύψουμε τη σοφία εκείνων που γνώριζαν να ζουν αρμονικά με το φυσικό περιβάλλον Να αντιληφθούμε ότι οι προγενέστεροι από μας δεν κατασπαταλούσαν τους φυσικούς πόρους, γιατί η ζωή τους βασιζόταν στις πραγματικές τους ανάγκες

της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας Διερευνώντας την παραδοσιακή διαχείριση του φυσικού χώρου συναντάμε οικολογικές έννοιες και αξίες, όπως: της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας της επαναχρησιμοποίησης των υλικών της ελάχιστης παραγωγής απορριμμάτων της υποστήριξης των εδαφών και της προστασίας τους από τη διάβρωση της διαφύλαξης της γονιμότητας της γης του σεβασμού στην κλίμακα του τόπου της αίσθησης του μέτρου και της ισορροπίας ανάμεσα στην ανθρώπινη κατασκευή και τη φύση κ.ά. Οι πο βασίζονταν στην αυτοσυντήρηση, στη μικρή κατανάλωση και στην επαναχρησιμοποίηση. Υπολείμματα τροφών, παλιά ρούχα. Ελάχιστη παραγωγή απορριμμάτων και υγρών αποβλήτων, εκμετάλλευση ήπιων μορφών ενέργειας, ήπια εκμετάλλευση δασικών και υδάτινων πόρων. Πού μπορούν να στηριχτούν οι δυνατότητες ανάπτυξης:στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, στην προώθηση των τοπικών προϊόντων , εισαγωγή βιολογικής γ-κ, ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς

Τρόπος προσέγγισης των οικισμών: Να κατανοήσουν την αδιάσπαστη σχέση ανθρώπου-φύσης και την αλληλεξάρτηση φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος. Μελετάμε τον οικισμό ως σύνολο μαζί με το χώρο που τον περιβάλλει, δηλ. το φυσικό με το πολιτισμικό περιβάλλον σε σχέση αλληλεπίδρασης

Θεματικές ενότητες Αρχιτεκτονική Φυσικό περιβάλλον Κοινωνία-οικονομία-πολιτισμός Ενεργειακές ανάγκες του οικισμού Κατοικία και κλίμα Kτίσματα έξω από τον οικισμό Πρακτικές διαχείρισης των φυσικών πόρων Προβλήματα των παραδοσιακών οικισμών Προτάσεις για αειφορική διαχείριση των παραδοσιακών οικισμών που δημιουργούν προοπτικές βιώσιμης ανάπτυξης. Οι πο βασίζονταν στην αυτοσυντήρηση, στη μικρή κατανάλωση και στην επαναχρησιμοποίηση. Υπολείμματα τροφών, παλιά ρούχα. Ελάχιστη παραγωγή απορριμμάτων και υγρών αποβλήτων, εκμετάλλευση ήπιων μορφών ενέργειας, ήπια εκμετάλλευση δασικών και υδάτινων πόρων. Πού μπορούν να στηριχτούν οι δυνατότητες ανάπτυξης:στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, στην προώθηση των τοπικών προϊόντων , εισαγωγή βιολογικής γ-κ, ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς

Μελέτη του οικισμού σχέση αλληλεξάρτησης (μεταξύ τους.) Η πολυδιάστατη προσέγγιση του Οικισμού και η σχέση αλληλεξάρτησης (μεταξύ τους.)

Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κόνιτσας 1η φάση λειτουργίας ΙΔΡΥΣΗ: ΚΕΝΤΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΟΝΙΤΣΑΣ, ΑΡΝΑΙΑΣ, ΜΑΚΡΙΝΙΤΣΑΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΔΙΚΤΥΟΥ: Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κόνιτσας ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ: Καστοριάς, Μουζακίου, Σουφλίου, Νάουσας, Θέρμου, Σπετσών, Κλειτορίας Έγκριση Δικτύου: Ιανουάριος 2000 Διάρκεια Δικτύου: έως τον Ιούνιο του 2003

2η φάση λειτουργίας Από το 2004 έως το 2007 2η φάση λειτουργίας Από το 2004 έως το 2007 Συνεργαζόμενα ΚΠΕ : 18 (τα οποία συντονίζουν τα σχολεία σε τοπικό επίπεδο) ΚΠΕ Αρναίας, Μακρινίτσας, Καστοριάς, Μουζακίου, Σουφλίου, Έδεσσας, Νάουσας, Θέρμου, Πεταλούδων, Ευεργέτουλα Λέσβου, Ομηρούπολης Χίου, Νεάπολης Κρήτης, Ανωγείων Κρήτης, Ανατολικού Ολύμπου, Κισσάβου-Μαυροβουνίου, Βελβεντού Κοζάνης και Ζιάκα Γρεβενών. Συνεργάζονται και οι Υπεύθυνοι Π.Ε των σχολείων που συμμετέχουν.

3η φάση λειτουργίας Από το 2009 έως το 2012 3η φάση λειτουργίας Από το 2009 έως το 2012 Συνεργαζόμενα ΚΠΕ : 14 (τα οποία συντονίζουν τα σχολεία σε τοπικό επίπεδο) ΚΠΕ Αρναίας, Μακρινίτσας, Καστοριάς, Μουζακίου, Σουφλίου, Έδεσσας-Γιαννιτσών, Καλαμάτας, Νάουσας, Θέρμου-Μεσολογγίου, Ομηρούπολης, Ανατολικού Ολύμπου, Γρεβενών, Στυλίδας-Υπάτης και Περτουλίου. Συνεργάζονται και οι Υπεύθυνοι Π.Ε των σχολείων που συμμετέχουν.

Δράσεις του ΚΠΕ Υπογραφή πρωτοκόλλων συνεργασίας Αποστολή εκπαιδευτικού υλικού Διευκόλυνση της επικοινωνίας μεταξύ των σχολείων Ανάπτυξη συνεργασιών με ειδικούς επιστήμονες, επιστημονικά και εκπαιδευτικά ιδρύματα Συναντήσεις εκπαιδευτικών και μαθητικών ομάδων Οργάνωση σεμιναρίων-εργαστηρίων Οργάνωση Σεμιναρίων-Εργαστηρίων και εκπαίδευση μελών του Δικτύου, με σκοπό την απόκτηση γνώσης, εμπειρίας και μεθόδου, η οποία θα εμπλουτίσει τα προγράμματα των σχολείων.

Προοπτικές εξέλιξης του Δικτύου και Διεθνείς συνεργασίες Οι διεθνείς συνεργασίες είναι μία από τις επτά δράσεις των Κ.Π.Ε και κρίνονται απαραίτητες αφού τα περιβαλλοντικά προβλήματα έχουν διεθνή χαρακτήρα. Γι’ αυτό το λόγο, το ΚΠΕ Κόνιτσας ως συντονιστικό του Δικτύου, έχει υπογράψει Πρωτόκολλο Συνεργασίας με το Εθνικό Πάρκο Abruzzo της Ιταλίας.

Διεθνείς συνεργασίες Το ΚΠΕ Κόνιτσας ως συντονιστικό του Δικτύου έχει υπογράψει Πρωτόκολλο Συνεργασίας με το Εθνικό Πάρκο Abruzzo της Ιταλίας. Εκπρόσωποι από τα 17 ΚΠΕ που ανήκουν στο Δίκτυο επισκέφθηκαν το Εθνικό Πάρκο του Αbruzzo και ήρθαν σε επαφή με τον τρόπο διαχείρισης των Παραδοσιακών Οικισμών που υπάρχουν στα όρια του Πάρκου και συνεργάστηκαν με σχολεία της περιοχής.

Εκπαιδευτικό υλικό Μεγάλο μέρος της έκδοσης αυτής στηρίχτηκε στο υλικό του 1ου σεμιναρίου και κυρίως στην επιστημονική μελέτη του κ. Πετρονώτη για τα πέτρινα φεφύρια της Ελλάδας. Παρέχει υλικό για την περιοχή της Κόνιτσας και του Ζαγορίου και βοηθά στην προσέγγιση των π.ο.

Εκπαιδευτικό υλικό που έχει παραχθεί από τα συνεργαζόμενα ΚΠΕ «Μες τα στενά σοκάκια της Αρναίας»: Εκπαιδευτικό πακέτο του Κ.Π.Ε Αρναίας. «Νοφαλιάς: Ταξίδι στη φύση και την παράδοση»: εκπαιδευτικό βαλιτσάκι του ΚΠΕ Νεάπολης. «Επίσκεψη στο σπίτι του βοσκού. Ακολουθώντας το μονοπάτι του Αγ. Υακίνθου»: εκπαιδευτικό υλικό του ΚΠΕ Ανωγείων. Φύλλα εργασίας που έχουν εκπονήσει συμμετέχοντα Κ.Π.Ε

Επικοινωνιακό πλαίσιο Δημιουργία ιστοσελίδας από την οποία τα σχολεία μπορούν να αντλήσουν υλικό για το Δίκτυο. www.oikismoi-phisi.net.gr Επίσης, τα σχολεία μπορούν να αποστέλλουν το υλικό τους για τη σελίδα του μαθητή. e-mail:kpekon@otenet.gr

Εργαλεία του «Περιβαλλοντικού Μονοπατιού στην Πυρσόγιαννη» Εργαλεία του «Περιβαλλοντικού Μονοπατιού στην Πυρσόγιαννη» 1. ο χάρτης 2. η «πυξίδα» με τις ερωτήσεις ερωτήσεις

Σας ευχαριστούμε!