Γιώργος Γιαλλουρίδης, Παναγιώτης Χριστοδούλου Λεμεσός 2006 4/3/2017 Αθλητισμός για όλους με όλους: Πρακτικές εφαρμογές στον Αγ. Ιωάννη Αγρού. Περίπτωση 2η: Παρεμβατικό πρόγραμμα «Ένα σχολείο για όλα τα παιδιά» Συνεργάτες Αγ. Ιωάννης Αγρού Β΄ Αγ. Αθανασίου και Ειδική Μονάδα Γιώργος Γιαλλουρίδης, Παναγιώτης Χριστοδούλου Λεμεσός 2006
Θεωρία της ενσωμάτωσης Γενικός σκοπός προγράμματος Ειδικοί στόχοι ΑΞΟΝΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Θεωρία της ενσωμάτωσης Γενικός σκοπός προγράμματος Ειδικοί στόχοι Δεδομένα σχολείων Περιγραφή προγράμματος Περιγραφή 4ης Φάσης (Αθλητισμός για όλους) Αξιολόγηση συναισθημάτων
Θεωρία της ενσωμάτωσης (1) Αναπηρία: ο περιορισμός των ευκαιριών ορισμένων ατόμων στο να λαμβάνουν μέρος σε μια φυσιολογική ζωή της κοινότητας στο ίδιο επίπεδο που λαμβάνουν οι υπόλοιποι. Ο περιορισμός οφείλεται σε σωματικά, κοινωνικά εμπόδια, σε φυσικούς και κοινωνικούς φραγμούς Βαrnes (1994). Η αναπηρία είναι αποτέλεσμα κοινωνικής κατασκευής (Bogdan, 1986).
Θεωρία της ενσωμάτωσης (2) Σκοπός σχολικής ενσωμάτωσης: η αποφυγή της περιθωριοποίησης και της κοινωνικής απομόνωσης των ατόμων με «ειδικές ανάγκες». Η μείωση της ανισότητας είναι κάτι παραπάνω από την οικονομική προσφορά και την εξασφάλιση καλύτερων προσβάσιμων πηγών. Η ισότιμη συμμετοχή στη σχολική ζωή και κουλτούρα, είναι το να προσφέρεις την ευκαιρία να μοιράζεσαι τα οφέλη σε μια υγιή κοινή συνύπαρξη του σχολείου και της κοινωνίας.
Γενικός σκοπός του προγράμματος Εφαρμογή παρεμβατικού προγράμματος για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση της σχολικής ενσωμάτωσης των παιδιών με «ειδικές ικανότητες»
Στόχοι του προγράμματος Προώθηση ιδέας της ισότητας μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας με τα ίδια δικαιώματα και ευθύνες, Έκφραση θετικών συναισθημάτων που προκύπτουν από την επαφή των παιδιών μεταξύ τους, Βίωση της εμπειρίας της αλληλοβοήθειας και συνεργασίας μεταξύ όλων των παιδιών μέσα από δραστηριότητες Φυσικής Αγωγής, Ελληνικών, Μαθηματικών, Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, Γεωγραφίας, Τέχνη, Σχεδιασμού και Τεχνολογίας
Υλοποίηση προγράμματος «Ένα σχολείο για όλους» Δεδομένα Σχολείων ΦΑΣΕΙΣ Μαθητές Β΄ Αγ. Αθανασίου Αγ. Ιωάννης Ειδική Μονάδα ΦΑΣΗ 1η Στ 1, Στ 2 (n=37) Ε΄ + Στ’ (n=14) 5 ΦΑΣΗ 2η Στ 2 (n=18) Σχολείο (n=31) ΦΑΣΗ 3η ΦΑΣΗ 4η
Περιγραφή του προγράμματος (1) ΦΑΣΗ 1η: Διδασκαλία του θέματος «Ένα σχολείο για όλους» («Βλέπω το σημερινό κόσμο’», σ.16) στην Στ΄ τάξη στα σχολεία Αγ. Ιωάννη Αγρού και Β΄ Αγ. Αθανασίου ΦΑΣΗ 2η: Επίσκεψη των μαθητών του Περιφερειακού Δημοτικού Σχολείου Αγ. Ιωάννη Αγρού στην ειδική μονάδα του Β΄ Αγ. Αθανασίου – Παρουσίαση προγράμματος με δραστηριότητες μουσικοκινητικής αγωγής.
Περιγραφή του προγράμματος (2) ΦΑΣΗ 3η: Προετοιμασία δραστηριοτήτων από τους μαθητές και των δύο σχολείων διαθεματικά (Ελληνικά, Μαθηματικά, Η.Υ., Γεωγραφία, Τέχνη, Σχεδιασμός και Τεχνολογία) για την 4η Φάση. ΦΑΣΗ 4η: Επίσκεψη μαθητών του Β΄ Αγ.Αθανασίου και ειδικής μονάδας στο Σχολείο Αγ. Ιωάννη Αγρού και διεξαγωγή των διαθεματικών δραστηριοτήτων Εμπλοκή στο πρόγραμμα «Αθλητισμός για όλους» Αξιολόγηση προγράμματος.
Παρουσίαση 4ης ΦΑΣΗΣ ΜΕΡΟΣ Α΄ Δημοτικό Σχολείο Αγ. Ιωάννη 4/3/2017 Παρουσίαση 4ης ΦΑΣΗΣ ΜΕΡΟΣ Α΄ Δημοτικό Σχολείο Αγ. Ιωάννη Προετοιμασία και εκτέλεση διαθεματικών δραστηριοτήτων: Τέχνη (Ζωγραφική) Παρακολούθηση DVD και παρουσίαση από ειδική δασκάλα Έκθεση εργασιών των μαθητών Εργασία στην τάξη σε ομάδες με τα παιδιά της μονάδας (5 παιδιά κάθε ομάδα, προσαρμοσμένη στην ιδιαιτερότητα του κάθε παιδιού) Η.Υ. (Ειδικό πρόγραμμα για εκμάθηση γραμμάτων) Ελληνικά (Puzzles λέξεων) Μαθηματικά (Αισθητοποίηση των αριθμών 1-10) Γεωγραφία (Οι πόλεις της Κύπρου σε χάρτη) Σχεδιασμός και Τεχνολογία (Αισθητοποίηση γραμμάτων με τη χρήση παντογνώστη)
ΦΑΣΗ 4η ΜΕΡΟΣ Β΄ Κλειστό Αθλητικό Κέντρο - Αγρός ΦΑΣΗ 4η ΜΕΡΟΣ Β΄ Κλειστό Αθλητικό Κέντρο - Αγρός Εμπλοκή στο πρόγραμμα «Αθλητισμός για όλους» Οργάνωση 6 σταθμών (4 + 2 ξεκούρασης). Σε κάθε σταθμό συμμετείχαν 10 μαθητές περίπου κάθε φορά Ο χρόνος διάρκειας στον κάθε σταθμό ήταν 20 λεπτά και ο συνολικός χρόνος γύρω στις 2 ώρες (6 Χ 20΄=120).
Πλάνο χώρου δραστηριοτήτων στο αθλητικό κέντρο Αγρού Κερκίδες Κερκίδες ΣΤΑΘΜΟΣ 3 Κολύμβηση ΣΤΑΘΜΟΣ 5 Γυμναστική ΣΤΑΘΜΟΣ 6 Ρίψεις ΣΤΑΘΜΟΣ 2 ΣΤΑΘΜΟΣ 2 ΣΤΑΘΜΟΣ 4 Χορός ΣΤΑΘΜΟΣ 1 Αποδυτήρια κοριτσιών ΣΤΑΘΜΟΣ 1 Αποδυτήρια αγοριών
Αξιολόγηση προγράμματος «Ένα σχολείο για όλους» ΠΡΙΝ ΜΕΤΑ Νιώθω λύπη, γιατί αυτά τα παιδιά έχουν πρόβλημα Νιώθω χαρά γιατί παίξαμε, κολυμπήσαμε όλοι μαζί Τα παιδιά με ειδικές ανάγκες είναι διαφορετικά από εμάς Μου έκανε εντύπωση ότι τα παιδιά με ειδικές ανάγκες έχουν ικανότητες Τώρα που θα τα γνωρίσω αισθάνομαι θλίψη και φόβο μήπως μου κάνουν κακό Τώρα που τα γνώρισα νιώθω χαρά και όχι φόβο ότι θα μου κάνουν κάτι κακό Θα ήθελα να τα βοηθήσω Θα ήθελα να κάνω πολλές εργασίες μαζί τους
Αξιολόγηση αθλητικού μέρους + - ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ Δεν γκρίνιαζαν για τις ομάδες που ήταν διαφορετικές Τα παιδιά δεν μας ήξεραν καλά…Μπέρδεμα Πιο συχνές συναντήσεις σε διαφορετικούς χώρους Συνεργαστήκαμε, γνωριστήκαμε, γίναμε φίλες, χωρίς καυγάδες Δεν έπαιξαν πολύ τα παιδιά μαζί μας Να παίξουμε παραπάνω με τα παιδιά της μονάδας Διασκεδαστικά παιγνίδια, γιατί δεν υπήρχαν αντιζηλίες…μικτές ομάδες Λίγος ο χρόνος στους σταθμούς…Δεν είχε ποδόσφαιρο Να ξαναγίνει αυτό που κάναμε Δεν παίζαμε ανταγωνιστικά, αλλά φιλικά χωρίς συγκρούσεις Υπήρχαν περιπτώσεις που μερικοί δεν συνεργάζονται όσο έπρεπε Πιο πολλή συνεργασία μεταξύ μας την επόμενη φορά
Σχολική ενσωμάτωση Η οποιαδήποτε μορφή ανικανότητας στο σχολικό, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, αλλάζει με το να αλλάξει και ο τρόπος σκέψης των ανθρώπων προς αυτή. Η ανικανότητα τελικά δεν βρίσκεται σ’ ένα χαλασμένο κορμί, αλλά σ’ ένα αποκλεισμένο και καταπιεσμένο περιβάλλον. (Bogdan, 1986)
Ευχαριστούμε για την προσοχή σας!!! ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ