Γ ΛΩΣΣΙΚΟΙ Π ΟΡΟΙ & Τ ΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ : Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Πένυ Λαμπροπούλου Ινστιτούτο Επεξεργασίας Λόγου / Ε.Κ. "Αθηνά" Ημερίδα παρουσίασης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ε ΘΝΙΚΟ & Κ ΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΘΗΝΩΝ «Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας ΕΚΠΑ» Κωνσταντίνος Μπουρλετίδης Γενικός Συντονιστής ΜΟΔΙΠ ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ.
Advertisements

1 Έργο: “Ηλεκτρονική πλατφόρμα (κέλυφος) ανάπτυξης δικτυακής πύλης για την παρουσίαση πολιτιστικού – τουριστικού περιεχομένου” (υποσύνολο 1 της πρόσκλησης.
Πέτσας Δημήτριος Παρουσίαση στο μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες
Τεχνολογίες ανάκτησης και εξαγωγής δεδομένων με γλωσσική υποστήριξη - Εφαρμογές στο e-government και e-business - Εφαρμογές στο e-government και e-business.
Υποδομές Ανοικτής Πρόσβασης: Το μέλλον της επιστημονικής επικοινωνίας, ΕΚΤ, Αθήνα, Δεκεμβρίου 2008 Πρωτοβουλίες Ανοικτής Πρόσβασης στη Βιβλιοθήκη.
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Προηγμένες Υπηρεσίες Τηλεματικής στην Εκπαιδευτική Διαδικασία του Πανεπιστημίου Πατρών Θάνος Στουραΐτης Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών Μέλος Επιστημονικής.
Οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες της Περιφέρειας: Φορείς γνώσης και πολιτιστικής ανάπτυξης Βιβλιοθήκη Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας 18 Δεκεμβρίου 2008 ΑΒΕΚΤ 5.6 Νέα έκδοση.
ΔΙ.ΟΡΓΑΝΩ.ΣΗ Σύστημα ΔΙαχείρισης ΟΡΓΑΝΩσιακής ΓνώΣΗς για τις ελληνικές επιχειρήσεις. Μπίμπη Σταματία1 Σαμολαδάς Ιωάννης1 Σταμέλος Ιωάννης1 Κατσιαδάκης.
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
1 Προτεινόμενες πρακτικές για την ψηφιοποίηση και τεκμηρίωση πολιτιστικού υλικού και τουριστικού προϊόντος (αφορά το φυσικό αντικείμενο των τελικών δικαιούχων.
Στέλιος Πιπερίδης, Συντονιστής CLARIN-EL Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου Ε.Κ. "Αθηνά” Η ερευνητική υποδομή CLARIN-EL.
Ο χώρος της Δευτεροβάθμιας Οικονομικής Εκπαίδευσης στο διαδίκτυο
Γιάννα Αντωνίου Δρ Γλωσσολόγος - Ερευνήτρια ΙΕΛ Τεχνολογίες λογισμικών πολυμέσων για εκπαίδευση και πολιτισμό Δράσεις και Προοπτικές ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ.
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Για μια στρατηγική εφαρμογών πληροφορικής στην διαχείριση και αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς: εμπειρία και κατευθύνσεις Στρογγυλό τραπέζι Διημερίδα.
Ανάκτηση και Εξαγωγή Πληροφορίας από Πολυμεσικές και Πολυγλωσσικές
ΟΡΟΛΟΓΙΑ Στην ΚτΠ: Χρησιμότητα στον Δημόσιο Τομέα ή Η σημασία της γνώσης των όρων για αποτελεσματική πρόσβαση στην πληροφορία Γ. Καραγιάννης Καθηγητής.
ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΙΤΕ 21,23/2/2005Πληροφοριακή σχεδίαση για πολιτισμική τεκμηρίωση και διαλειτουργικότητα1 Τεκμηρίωση.
Η Θεματική Ταξινόμηση και η Συμβολή της στην Αναζήτηση Ευρωπαϊκών Κοινωνικών Δεδομένων.
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης Ιωάννινα, Ιούνιος 2004 Μ. Κουτροκόη Πρόσβαση στη γνώση.
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
ΗΥ-566 Διαχείρηση Γνώσης στο Διαδίκτυο1 SWRC Ontology Κτιστάκης Γιώργος Μπούτσικα Κατερίνα Παπαδάκης Μύρων.
1 Συλλογικοί Κατάλογοι & Διαδίκτυο Μιχάλης Σφακάκης.
Εποπτεύων καθηγητής: Κος Σαράντος Καπιδάκης
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
#dyas_collections password: academyofathens1926. Πώς προβάλλω τις συλλογές μου μέσα από το ΔΥΑΣ Παρουσίαση των στοιχείων καταγραφής των συλλογών στην.
Σεπτέμβριος  Το ΕΚΤ είναι ο εθνικός οργανισμός για την τεκμηρίωση, την πληροφόρηση και την υποστήριξη σε θέματα επιστήμης, έρευνας και τεχνολογίας.
Title of the presentation | Date |1 Καταγραφή απαιτήσεων ερευνητών ανθρωπιστικών επιστημών για γλωσσικούς πόρους και εργαλεία Δρ Νίκος Χούσος Εθνικό Κέντρο.
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
«Αποτελέσματα έρευνας στο πλαίσιο του έργου VAB σε εθνικό επίπεδο» Κωνσταντίνα Πολυμεροπούλου Επιστημονική συνεργάτης ΕΥΕΜ/ΕΑΠ 1Πρώτη Συνάντηση Εργασίας.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΕΚΤ
HEAL-Legal Υπηρεσία Νομικής Συμβουλευτικής σε Θέματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας που αφορούν στα Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ιδρύματα Άννα Φράγκου Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
Διαδικτυακή εφαρμογή ανάλυσης και επεξεργασίας δεδομένων κυβερνητικών διαβουλεύσεωνgov.insight Η. Ζαβιτσάνος, Γ. Γιαννακόπουλος, Γ. Παλιούρας Ινστιτούτο.
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
Οργάνωση πληροφοριών Ευρετηρίαση Μέρος Β Σχεδιασμός ευρετηρίων.
Οργάνωση πληροφοριών Ευρετηρίαση Γ Εξάμηνο Τετάρτη 12-3μμ, αίθουσα Β13 Καθηγητής: Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση, δρ.
Ο Κόμβος Δευτερογενούς Επεξεργασίας: Μια ερευνητική υποδομή για τη συγκριτική κοινωνική έρευνα.
Πλαίσιο ανάπτυξης ΕΠΣΕ+Τ Διεθνείς τάσεις για την ανοικτή πρόσβαση Διεθνείς πρωτοβουλίες και δράσεις για ανοικτή πρόσβαση Νέες πρακτικές για επιστημονικές.
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
ΘΥΡΑ: ανάπτυξη θεματικής πύλης πληροφόρησης στη Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με τη χρήση λογισμικού ανοικτού κώδικα Γ’ ΚΠΣ / ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ / ΕΝΕΡΓΕΙΑ.
CALIS (China Academic Library and Information System) Κοινοπραξία ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών της Κίνας Σύστημα παροχής πληροφοριών 1998.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Αυτόματη Ανάλυση & Οργάνωση Μουσικών Αρχείων Διδάσκων Καθηγητής: Καπιδάκης Σαράντος Σπουδαστής: Σιδέρης Νίκος Αθήνα2008.
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 1ο Εισαγωγή στη Γλωσσική Τεχνολογία
Διαχείριση Ψηφιακών Πνευματικών Δικαιωμάτων Ηλεκτρονική Δημοσίευση Στέλλα Λάμπουρα Ιούνιος 2004.
ΠΜΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ The Digital Library and Computational Philology: The BAMBI Project Γόντικα Ειρήνη.
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Γενικά Αρχεία του Κράτους Ιστορικό Αρχείο Μακεδονίας.
Μελέτη για την Επίδραση των Προγραμμάτων Ψηφιοποίησης στη Διαχείριση και στη Σταθερότητα των Συλλογών με Ιστορικές Φωτογραφίες. Φοιτήτρια: Παγώνη Αποστολία.
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ COLLATE PROJECT COLLATE:Collaboratory for Annotaton,Indexing and Retrieval of Digitized Historical Archive Material(συνεργασία για σχολιασμό,
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 4: Αρχιτεκτονική της Ευρετηρίασης (β μέρος) Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Powerpoint Templates Heal-Legal: Ανάπτυξη Υπηρεσιών Νομικής Συμβουλευτικής για Θέματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας που αφορούν στα Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ιδρύματα.
Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Εικονικά Μουσεία Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Εικονικά Μουσεία.
Φιλολογία και Ψηφιακές Ερευνητικές Υποδομές: Από τη Θεωρία στην Πράξη Λεωνίδας Παπαχριστόπουλος Νεφέλη Χατζηδιάκου
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
Διεργασίες ψηφιακής επιμέλειας και το πρόγραμμα δράσης της Μονάδας Ψηφιακής Επιμέλειας Πάνος Κωνσταντόπουλος Μονάδα Ψηφιακής Επιμέλειας, Ερευνητικό Κέντρο.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Αναστασία Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
ΣΜΕΑΕ Ορεστιάδα 27/1/2016.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
«Βιβλιοθήκη ανοικτού εκπαιδευτικού λογισμικού ΠΣΔ:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γ ΛΩΣΣΙΚΟΙ Π ΟΡΟΙ & Τ ΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ : Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Πένυ Λαμπροπούλου Ινστιτούτο Επεξεργασίας Λόγου / Ε.Κ. "Αθηνά" Ημερίδα παρουσίασης CLARIN-EL 1/10/2010

ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΧΩΡΟΥ ΓΤ ΓΙΑ ΚΑΕ Στο πλαίσιο της μελέτης σκοπιμότητας της προπαρασκευαστικής φάσης Δύο παράλληλες έρευνες  Καταγραφή ΓΠΤ, με σκοπό τη διερεύνηση της δυνατότητας κατασκευής της ΕΥ  Μελέτη για τη χρήση της ΓΤ στις ΚΑΕ, με σκοπό την καταγραφή των απαιτήσεων των χρηστών για την ΕΥ Διαδικτυακά: Με ερωτηματολόγια και συνεντεύξεις Μαζική αποστολή σε στοχευμένους αποδέκτες (πανεπιστήμια, ερευνητικά κέντρα, ιδιώτες) & σχετικές ηλεκτρονικές λίστες 2 ΓΠΤ: Η σημερινή ελληνική πραγματικότητα

ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΓΠΤ Δομημένη σε τέσσερα ερωτηματολόγια ανάλογα με την κατηγορία πόρου  Πόροι αναφοράς  Πόροι πρωτογενούς υλικού  Πόροι επεξεργασμένου υλικού  Εργαλεία / Εφαρμογές ΓΤ Παρουσίαση και ανάλυση των μέχρι στιγμής αποτελεσμάτων για κάθε κατηγορία πόρου Γενικά συμπεράσματα 3 ΓΠΤ: Η σημερινή ελληνική πραγματικότητα

ΠΟΡΟΙ ΑΝΑΦΟΡΑΣ περιέχουν κωδικοποιημένη γνώση για τη γλώσσα και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την καλύτερη οργάνωση, επεξεργασία και μελέτη των πόρων περιεχομένου υποκατηγορίες  Λεξικοί/Εννοιολογικοί πόροι (π.χ. λεξικά, γλωσσάρια, ορολογικοί πόροι, οντολογίες)  Πόροι γλωσσικής περιγραφής (π.χ. γραμματικές, γλωσσικά μοντέλα, εκπαιδευτικό λογισμικό) 4 ΓΠΤ: Η σημερινή ελληνική πραγματικότητα

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ - ΠΑ 23 λεξικοί/εννοιολογικοί πόροι & 1 εκπαιδευτικό λογισμικό – κυρίως:  υπολογιστικά λεξικά γενικής γλώσσας  ορολογικά λεξικά  οντολογίες  λίστες λέξεων (π.χ. ακρωνυμίων, με ποσοτικές ιδιότητες) Περιεχόμενο λεξικών πόρων: κυρίως μορφολογική και σημασιολογική αλλά και πολυμεσική πληροφορία Μέγεθος: κυρίως 5000 – εγγραφές, αλλά και 2 λεξικοί πόροι με >65000 εγγραφές Γλώσσες: Μονόγλωσσοι (κυρίως της ΝΕ) αλλά και δί-/πολύγλωσσοι (ειδικών θεματικών πεδίων αλλά και γενικής γλώσσας) 5 ΓΠΤ: Η σημερινή ελληνική πραγματικότητα

ΠΟΡΟΙ ΠΡΩΤΟΓΕΝΟΥΣ ΥΛΙΚΟΥ κάθε πόρος ψηφιακού / ψηφιοποιημένου λόγου (π.χ. ψηφιοποιημένα βιβλία, άρθρα από εφημερίδες στο διαδίκτυο, τηλεοπτικές εκπομπές, ψηφιακές πολιτιστικές συλλογές κτλ.) κάθε μέσο: κείμενο, ήχος, εικόνα, βίντεο χωρίς να έχουν γίνει αντικείμενο επεξεργασίας με εργαλεία ΓΤ εκτός:  ψηφιοποίησης  κανονικοποίησης μορφής  εξωτερικής τεκμηρίωσης πόρου ή/και αντικειμένων που τον απαρτίζουν 6 ΓΠΤ: Η σημερινή ελληνική πραγματικότητα

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ - ΠΠΥ 28 πόροι  σώματα κειμένων, συλλογές προφορικού λόγου & πολυμεσικοί πόροι για γλωσσική μελέτη ή/και ανάπτυξη εφαρμογών ΓΤ  ψηφιοποιημένες πολυμεσικές συλλογές από αρχειακούς οργανισμούς και βιβλιοθήκες  συλλογές πρωτότυπων διαδικτυακών κειμένων Μέγεθος: ανάλογα με τον σκοπό χρήσης του πόρου & την πηγή προέλευσης Γλώσσες: κυρίως ΝΕ (αλλά και παλαιότερες μορφές της ελληνικής) & δίγλωσσοι πόροι Τεκμηρίωση: σε επίπεδο πόρου και σε επίπεδο αντικειμένων, βιβλιογραφικού τύπου & θεματική ταξινόμηση Μειονέκτημα: ψηφιοποίηση σε επίπεδο "εικόνας" αλλά αξιοποίηση τεκμηρίωσης 7 ΓΠΤ: Η σημερινή ελληνική πραγματικότητα

ΠΟΡΟΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΜΕΝΟΥ ΥΛΙΚΟΥ πόροι περιεχομένου που έχουν γίνει αντικείμενο επεξεργασίας με εργαλεία ΓΤ "επεξεργασία"  γλωσσολογική επισημείωση (π.χ. μέρος του λόγου, λήμμα, μορφοσυντακτική πληροφορία, σημασιολογική κατηγορία κτλ.)  πολυμεσική επισημείωση (π.χ. μεταγραφή προφορικού λόγου, κινήσεις, εκφράσεις προσώπου, αναγνώριση ομιλητή κτλ.) 8 ΓΠΤ: Η σημερινή ελληνική πραγματικότητα

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ - ΠΕΥ 37 πόροι  σώματα κειμένων με γλωσσολογική επισημείωση  πολυμεσικοί πόροι με διάφορες επισημειώσεις  πολυμεσικοί πόροι με διάφορες επισημειώσεις & γλωσσολογική επισημείωση των κειμενικών στοιχείων Είδη επισημειώσεων:  γλωσσολογικές: κυρίως μορφοσυντακτική πληροφορία & λήμμα αλλά και συντακτικές & σημασιολογικές  πολυτροπικές: μεταγραφή, επισημείωση ομιλητή, κινήσεων, χειρονομιών, σημασιολογικών σχέσεων μεταξύ τροπικοτήτων Τρόπος επισημείωσης:  διαδικασία: ημι-αυτόματη για τα κατώτερα επίπεδα ανάλυσης & χειρωνακτική για τα ανώτερα  ανάπτυξη εργαλείων αυτόματης επισημείωσης & χρήση κυρίως ελεύθερων εργαλείων για τη χειρωνακτική επισημείωση  υιοθέτηση διεθνών προτύπων/καλών πρακτικών για τα σχήματα μεταδεδομένων επισημείωσης 9 ΓΠΤ: Η σημερινή ελληνική πραγματικότητα

ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΓΤ εργαλεία και ολοκληρωμένες εφαρμογές που επιτελούν  γλωσσική επεξεργασία (π.χ. στοίχιση πολύγλωσσων κειμένων, μορφολογική επισημείωση, λημματοποίηση, συντακτική ανάλυση, εξόρυξη γνώσης κτλ.),  παρουσίαση/προβολή των δεδομένων (π.χ. ολοκληρωμένα περιβάλλοντα προβολής κειμένων, συλλογών πολυμεσικών δεδομένων κτλ.) 10 ΓΠΤ: Η σημερινή ελληνική πραγματικότητα

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ - ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΓΤ 51 εφαρμογές/εργαλεία  κυρίως εφαρμογές που χειρίζονται κείμενα, και σε μικρότερο βαθμό ήχο/σήμα και πολυμεσικούς πόρους  υποστηρικτικές εφαρμογές για ανάπτυξη εργαλείων ΓΤ Χρήστες εργαλείων:  βασικά εργαλεία που απευθύνονται στους ειδικούς (π.χ. εργαλεία μορφοσυντακτικής & σημασιολογικής επισημείωσης)  εργαλεία που δεν απαιτούν ειδικές γνώσεις και μπορούν να χρησιμοποιηθούν από ερευνητές ΚΑΕ για τις εργασίες τους (π.χ. εξαγωγή ορολογίας, εξαγωγή στατιστικών στοιχείων, αναγνώριση ονοματικών οντοτήτων κτλ.) Γλώσσες: κυρίως ΝΕ & αγγλική αλλά και εργαλεία ανεξάρτητα από γλώσσες 11 ΓΠΤ: Η σημερινή ελληνική πραγματικότητα

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ – ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ (1) Η καταγραφή συνεχίζεται  μέχρι τώρα: καταχώρηση κυρίως από φορείς ΓΤ λείπουν: αποτελέσματα έργων ψηφιοποίησης, ορολογικά λεξικά, συλλογές και εργαλεία για την ΑΕ, … δεν υπάρχουν, δεν καταχωρήθηκαν ή δεν διατίθενται;  στο μέλλον: ανάρτηση των αποτελεσμάτων στον ιστότοπο καταλογογράφηση των πόρων & εργαλείων συγκομιδή μεταδεδομένων περιγραφής πόρων από το διαδίκτυο Διαθεσιμότητα:  δεν δηλώνεται για πολλούς ΓΠΤ  κυρίως για έρευνα από ερευνητικούς/ακαδημαϊκούς οργανισμούς ή/και για εκπαίδευση  πιο σαφής η κατάσταση στους ΠΠΥ 12 ΓΠΤ: Η σημερινή ελληνική πραγματικότητα

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ – ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ (2) Μορφότυπα κωδικοποίησης: παρατηρείται ποικιλία αλλά κυρίως εμφανίζονται τα ευρέως διαδεδομένα Πρότυπα κωδικοποίησης: υιοθέτηση διεθνών προτύπων και καλών πρακτικών, κυρίως για τις επισημειώσεις Έλεγχος/αξιολόγηση: έχει γίνει για πολλούς πόρους, χειρωνακτικά από ειδικούς στο σύνολο του υλικού 13 ΓΠΤ: Η σημερινή ελληνική πραγματικότητα

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ – ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ (3) Ενθαρρυντικό :  υπάρχουν βασικά εργαλεία & πόροι για ανάπτυξη ΓΤ αλλά και για υποστήριξη ΚΑΕ  πόροι για την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα  πολυμεσικοί πόροι  σημασιολογικοί λεξικοί πόροι & σημασιολογική επισημείωση Απαιτούνται:  περαιτέρω επέκταση & ανάπτυξη νέων πόρων & εργαλείων (π.χ. ορολογικών θησαυρών, ελεγχόμενων λεξιλογίων, οντολογιών, εργαλείων για παλαιότερες μορφές και διαλέκτους ελληνικής κτλ.)  διασφάλιση σημασιολογικής συμβατότητας μεταξύ πόρων και εργαλείων και πόρων μεταξύ τους 14 ΓΠΤ: Η σημερινή ελληνική πραγματικότητα

ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΓΠΤ ΣΤΙΣ ΚΑΕ Κυρίως από Γλωσσολογία & ΓΤ & Παιδαγωγικά Διαδεδομένες πρακτικές:  Χρήση μηχανών αναζήτησης & επίσκεψη σε συγκεκριμένους ιστότοπους (ειδικούς του τομέα & ψηφιακές βιβλιοθήκες)  Χρήση λεξικών πόρων για κατανόηση σημασίας & τυποποίηση ορολογίας  Μελέτη δευτερογενούς υλικού σε ψηφιακή μορφή  Χρήση πρωτογενούς ψηφιακού υλικού στο πλαίσιο έρευνας ή/και ανάπτυξης εκπαιδευτικού υλικού  Σε μικρότερο βαθμό, κατασκευή πρωτογενούς ψηφιακού υλικού – κυρίως με ψηφιοποίηση, σπανιότερα από υπάρχον ψηφιακό υλικό  Μικρή διείσδυση ΓΤ στους μη σχετικούς με τη γλωσσική μελέτη 15 ΓΠΤ: Η σημερινή ελληνική πραγματικότητα

ΑΝΑΓΚΕΣ ΕΡΕΥΝΗΤΩΝ ΚΑΕ Επιθυμητές λειτουργίες υποδομής  μητρώο πόρων & εργαλείων για διευκόλυνση αναζήτησης  τεχνική υποστήριξη  νομική υποστήριξη  χρήση εργαλείων ΓΤ σε δικό τους υλικό Επιθυμητοί ΓΠΤ  Λεξικοί/Εννοιολογικοί πόροι  Εργαλεία ανάπτυξης & εμπλουτισμού πόρων  Επισημειωμένοι πόροι Τι προσφέρουν οι ίδιοι  Ερευνητικά αποτελέσματα  Παρατηρήσεις/Σχόλια  Όχι: νέους/εμπλουτισμένους πόρους Επιμόρφωση: "Σε κάποιες από τις ερωτήσεις του ερωτηματολογίου δεν γνώριζα πολλές από τις επιλογές της απάντησης. Κατάλαβα λοιπόν ότι υπάρχουν πολλές χρήσεις τις οποίες δεν γνωρίζω (αλλά θα ήθελα να μάθω)." 16 ΓΠΤ: Η σημερινή ελληνική πραγματικότητα

ΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΥ; νομικά θέματα  πρότυπες άδειες πρόσβασης και χρήσης στους ΓΠΤ  επίλυση προβλημάτων πνευματικής ιδιοκτησίας πρωτογενούς υλικού  για έρευνα & εκπαίδευση τεχνικά θέματα  καταγραφή και περιγραφή των πόρων & εργαλείων  διαδικτυακές υπηρεσίες  αρχιτεκτονική συστήματος  συντακτική & σημασιολογική συμβατότητα οργανωτικά θέματα  δικαιώματα & υποχρεώσεις μελών δικτύου 17 ΓΠΤ: Η σημερινή ελληνική πραγματικότητα

Ευχαριστώ πολύ!  18 ΓΠΤ: Η σημερινή ελληνική πραγματικότητα