3o ΠΑΓΚΥΠΡΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΜΑΘΗΤΩΝ – ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2014.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά «Ο Άγιος Παύλος» Τμήμα Γ1 Γυμνασίου Με τι θα ασχοληθούμε σήμερα…
ΜΠΛΕΓΜΈΝΟΣ ΣΤΑ ΔΊΧΤΥΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΎΟΥ... ΜΙΑ ΙΣΤΟΕΞΕΡΕΎΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.
Κατασκευή σχολικού ιστότοπου Οι μαθητές της Α΄ Λυκειου που ανέλαβαν το project με θέμα «κατασκευή σχολικού ιστότοπου» χωρίστηκαν σε έξι ομάδες. Σε κάθε.
Ασύγχρονη Εκπαίδευση με Τ.Π.Ε. 4 ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Φεβρουάριος 2012.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Εκμάθηση λογισμικού Hotpotato - δημιουργία σταυρολέξων. • Εκμάθηση λογισμικού Hotpotato - δημιουργία σταυρολέξων Πανίκος Μουσκαλλής Καθηγητής Χημείας Μέλος.
Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά Πράξη «ΝΕΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΕ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ»
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ
Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην ενσωμάτωση της τεχνολογίας στη τάξη Θέμα: Γνωριμία με την ιστοσελίδα του παιδαγωγικού.
 eTwinning Οι συμμετοχές του Ομίλου μας Οι μαθητές σ αυτήν την συνεργασία, βοηθούμενοι από τους καθηγητές τους σχεδιάζουν ένα μάθημα χρησιμοποιώντας την.
Ο χώρος της Δευτεροβάθμιας Οικονομικής Εκπαίδευσης στο διαδίκτυο
Γραπτη εργαςια ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
Σωκράτης Μυλωνάς και Νικόλαος Ζάγγουλος Σεπτέμβριος 2013
ETwinning Η δράση της Ηλεκτρονικής Αδελφοποίησης.
Virtual Chemistry Laboratory
 Ερώτημα – Προβληματισμός: Περιέργεια- Πρόκληση-Εξερεύνηση  Χρόνος για ποιοτική εργασία μαθητών  Συζήτηση τρόπων εργασίας -σκέψης μαθητών Παρέμβαση.
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Διδακτικά οφέλη από τη χρήση του διαδραστικού πίνακα στην τάξη
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΟΥ ΔΟΜΕΤΙΟΥ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΜΟΥΣΕΙΟΛΟΓΙΑ ΦΥΣΙΚΩΝ.
Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ-4ο ΓΕ.Λ. ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Εφαρμοσμένη Πληροφορική για εκπαιδευτικούς Δημήτρης Αντωνόγλου Νοε 2010.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την Εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε ό,τι τρώμε»
Κατασκευάζοντας μια ιστοσελίδα 5 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑΥΠΛΙΟΥ Υπεύθυνη Δασκάλα: ΜΠΙΛΙΟΥΡΗ ΑΡΓΥΡΗ ΣΤ΄ΤΑΞΗ.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
8ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών
6ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ ΛΙΚΟ Χ ΗΜΕΙΑΣ ΣΤΗ Β /θμια Ε ΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Δρ. Γεωργιάδου Αναστασία Δρ. Γεωργιάδου Αναστασία Πειραματικό Γενικό Λύκειο Αναβρύτων Δρ. Γεωργιάδου.
Διδακτική Πληροφορικής
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΤΟΥΣ.
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
Άστρα και Κβάντα σε ένα Σχετικιστικό Σύμπαν Νίκη Μαματσή-Φυσικός Msc Φυσικής Περιβάλλοντος Ζάννειο Πειραματικό Λύκειο Πειραιά.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Γιώργος Σούλτης.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Ο Φοίβος και η Αθηνά ταξιδεύουν στην Ευρώπη!! 14 ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών Τάξη: Στ΄1 Υπεύθυνη Δασκάλα: Ευτυχία Καλογερά Σχολικό έτος:
Forum : Χρήση στη διδακτική πρακτική Μανώλης Αλισαβάκης Forum : Τρόποι χρήσης στη διδακτική πρακτική. Η εμπειρία μέσα από την πλατφόρμα "Espace Numerique"
ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΠΕ. Γιατί και πώς; Γεωργία Παντίδου, Φιλόλογος, M.Ed., Επιμορφούμενη Επιμορφώτρια Β΄ Επιπέδου ΠΑΚΕ Θεσσαλίας.
Εκμετάλλευση υπηρεσιών Web 2.0 σε σχολικούς ιστοτόπους Παλάζης Βασίλης 3o Γυμνάσιο Μυτιλήνης.
Καλώς ορίσατε στην εκδήλωση για τις Φυσικές Επιστήμες.
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
5ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης.
Βιολογία Γυμνασίου.
Ομάδα Εργασίας Ζωσιμά Ελένη Νικητάκη Παναγιώτα
‘’Online Εργαλεία Επικοινωνίας εκπ/σης και μάθησης’’
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Παιδαγωγική Συνεδρία Λυκείου Αγ. Νικολάου 15/11/2010
Ηλεκτρονικό Περιοδικό
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
Μαθαίνω να χρησιμοποιώ με ασφάλεια το διαδίκτυο
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Πύλη Τηλεκπαίδευσης Τμήματος edu. dmst. aueb. gr Βασιλική Ταγκαλάκη (Ε
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Πρότυπο Πειραματικό 2/Θ ΔΣ Πανεπιστημίου Πατρών
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Ψηφιακη διαφημιση Παρουσιαση μαθηματοσ
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ
«Ασφάλεια στο Διαδίκτυο»
1ο Νηπιαγωγείο Πατρών
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

3o ΠΑΓΚΥΠΡΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΜΑΘΗΤΩΝ – ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2014

• Η διδακτική του μαθήματος της Χημείας εντός και εκτός τάξης, με την χρήση των ΤΕΠ, της χρήσης Ψηφιακής τάξης και ιστοσελίδας και ο τρόπος επικοινωνίας μας

Εκπαίδευση αρχές 19 ου αιώνα

Αίθουσα χημείου 19 ου αιώνα

Σύγχρονη εποχή

Διδακτική Χημείας στο Λύκειο Απ. Πέτρου και Παύλου Λεμεσού Έχεις μήνυμα από την ψηφιακή σου τάξη Click for Video

• Οι μαθητές του Λυκείου μας εφόσον το επιθυμούν μπορούν να εγγραφούν σε μια από τις ψηφιακές τάξεις οι οποίες αφορούν: -τις διάφορες ομάδες εργασίας και πειραμάτων του εργαστηρίου χημείας του σχολείου μας -το μάθημα της χημείας.

H ψηφιακή τάξη στην οποία ανήκουμε έχει γύρω στα 26 μέλη. Ο Κάθε μαθητής λειτουργεί σαν ένας πυρήνας - επιμορφωτής μέσα στην πραγματική του τάξη.

Συγκεκριμένα έχουμε αποκτήσει κάποιες δεξιότητες με την χρήση των ΤΕΠ και προσπαθούμε να τις μεταφέρουμε και σε άλλους συμμαθητές μας που δεν ανήκουν σε μια ψηφιακή τάξη, όσον αφορά το μάθημα της χημείας.

Κατ’ αρχή, μέσα στα πλαίσια του θεσμού των ομίλων είχαμε εγγραφτεί στον όμιλο της χημείας. Εκεί αποφασίσαμε μεταξύ άλλων να λάβουμε μέρος στο 3 ο Παγκύπριο συνέδριο μαθητών -καθηγητών για τις θετικές επιστήμες. Οι καθηγητές μας πρότειναν πέραν του του εργαστηρίου χημείας σαν τρόπος επικοινωνίας, να επικοινωνούμε μέσω μιας πλατφόρμας,όπου θα δημιουργούσαμε ψηφιακή

Είδαμε ότι η πλατφόρμα έμοιασε όπως το Facebook άλλα είδαμε ότι είχε και πολλές άλλες δυνατότητες. Μάλιστα είχε και application για το κινητό μας. Edmodo helps u to share Knowledge

Ο κάθε μαθητής που ανήκει σε μια ΨΤ μπορεί μέσω της πλατφόρμας να επικοινωνεί τόσο με τους Καθηγητές Χημείας όσο και με τους άλλους συμμαθητές του ανταλλάσσοντας πληροφορίες αλλά και αρχεία. Η επικοινωνία μπορεί να γίνει οποιαδήποτε ώρα της μέρας. Με το που ανεβαίνει μια ανακοίνωση στη πλατφόρμα αμέσως έχουμε ειδοποίηση μέσω του κινητού μας.

Εποπτικό έλεγχο της πλατφόρμας έχουν οι καθηγητές χημείας. H Διευθύντρια του σχολείου μας ενημερώνεται και αυτή μέσω της πλατφόρμας μας.

Αφού βρήκαμε τον τρόπο επικοινωνίας μας αποφασίσαμε ότι ένα από τα θέματα που θα παρουσιάζαμε στο συνέδριο θα ήταν Η διδακτική της χημείας με την χρήση των ΤΕΠ (Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας) Επειδή η πλατφόρμα είναι κλειστή για κάποιο που δεν είναι μέλος, αποφασίσαμε να κατασκευάσουμε ιστοσελίδα.

Στην ιστοσελίδα μας μπορεί κάποιος να δει τις δράσεις, τα πειράματα και τις διάφορες ανακοινώσεις μας. Ο επισκέπτης και ιδιαίτερα οι μαθητές μπορούν να βρουν υποστηρικτικό υλικό για την χημεία για όλες τις τάξεις. Ακόμα η ιστοσελίδα φιλοξενεί : Εργασίες μαθητών, Επιστημονικά θέματα, Videos, Θέματα διατροφής, χρήσιμες ιστοσελίδες, χημικά ανέκδοτα, χημικά σταυρόλεξα, χρήσιμα λογισμικά κ.α. Ιστοσελίδα χημείας

Στόχος μας είναι μέσω της ιστοσελίδας μας να εντάξουμε όσο το δυνατό περισσότερους μαθητές στην χρήση ΤΕΠ. Για το σκοπό αυτό έχουμε κατασκευάσει δύο περιοδικούς πίνακες. Στο Α’ Πίνακα το κάθε στοιχείο αντιπροσωπεύεται από μια φωτογραφία σχετική με κάποια χρήση του. Κάνοντας κλικ στην εικόνα ο επισκέπτης μπορεί να δει και άλλες χρήσεις του στοιχείου αυτού. Εδώ έχουν εμπλακεί περίπου τόσοι μαθητές όσα και τα χημικά στοιχεία. Έτσι 118 περίπου μαθητές της Α και Β Λυκείου (κοινού κορμού) ανέλαβαν να βρουν πληροφορίες και φωτογραφίες για τις χρήσεις των στοιχείων.

Το γεγονός αυτό αυτόματα μας έκανε να έχουμε αρκετή κίνηση στην ιστοσελίδα μας γιατί οι μαθητές επισκέπτονταν την ιστοσελίδα τόσο για να δουν αναρτημένη την δική τους εργασία αλλά και να αντλήσουν διάφορες πληροφορίες από την ιστοσελίδα μας. Ακόμα οι μαθητές έμαθαν να δουλεύουν με s και να στέλλουν τις εργασίες τους και να λαμβάνουν την κατάλληλη ανατροφοδότηση.

Εμείς σαν μαθητές της ψηφιακής αυτής τάξεις εργαστήκαμε ως εξής: Ο κάθε μαθητής ανέλαβε να φτιάξει μια φωτογραφία με κάποια κύρια χρήση του στοιχείου. Ένα παράδειγμα φαίνεται παρακάτω:

Στερεή ένωση αζίνη του νατρίου

Στην συνέχεια στέλλαμε τις φωτογραφίες στους συμμαθητές μας που είχαν αναλάβει την κατασκευή της ιστοσελίδας Όπως έχουμε αναφέρει πάνω από 100 συμμαθητές μας είχαν κάνει εργασίες: -για διάφορες χρήσεις του στοιχείου -για τον ρόλο του στοιχείου στον οργανισμό μας και σε ποια τρόφιμα το συναντάμε.

Οι εργασίες αυτές είχαν σταλεί ηλεκτρονικά στους καθηγητές χημείας. Αφού αυτοί τις έλεγξαν εμείς αναλάβαμε να τις μετατρέψουμε σε μορφή html μιας και όλες οι εργασίες ήταν σε αρχεία Word. Στην συνέχεια τις στέλλαμε στους συμμαθητές μας που είχαν αναλάβει την ιστοσελίδα ώστε να τις αναρτήσουν. Παρόμοια εργαστήκαμε και για τον διατροφικό περιοδικό πίνακα

Όπως έχουμε αναφέρει εμείς λειτουργούμε κάπως σαν πυρήνες –επιμορφωτές μέσα στην τάξη στην μετάδοση της γνώσης. Συγκεκριμένα βοηθούμε άλλους συμμαθητές μας : -να γνωρίσουν τις δυνατότητες της ιστοσελίδας μας -να εμπλακούν και αυτοί στον εμπλουτισμό της - να τους βοηθήσουμε να επικοινωνούν μέσω των s με το εργαστήριο της χημείας -να κατεβάζουν διάφορα αρχεία -να τους μάθουμε κάποιο πρόγραμμα κ.α

Στην ιστοσελίδα μας ο επισκέπτης μπορεί να βρει διάφορα λογισμικά. Και φύλλα εργασίας οδηγιών εκμάθησης τους.

Σαν πυρήνες των ΤΕΠ στην δική μας σχολική τάξη αναλάβαμε δημιουργήσουμε διάφορα σταυρόλεξα. Έτσι μαζί με άλλους συμμαθητές μας (που δεν ανήκουν σε ψηφιακή τάξη) κατεβάσαμε το πρόγραμμα hotpotato και το σχετικό αρχείο οδηγιών και δημιουργήσαμε σταυρόλεξα. Δημιουργήσαμε συγκεκριμένα : Σταυρόλεξα για την ύλη της Α’, Β’ και Γ’ Τάξης και τα αναρτήσαμε στην ιστοσελίδα μας. Οι ερωτήσεις των σταυρολέξων αφορούσαν την ύλη των μαθημάτων μας.

Ένα άλλο λογισμικό που δουλέψαμε για τις ανάγκες του συνεδρίου ήταν το Video Pad Video Editor, με το οποίο κάναμε τα διάφορα βίντεο των παρουσιάσεων μας.

Οι μαθητές της Γ’ Λυκείου έχουν την ευκαιρία να μάθουν για τις οδηγίες εύρεσης, εγκατάστασης και χρήσης λογισμικού ACD chemsketc.

Άλλα λογισμικά που χρησιμοποιήσαμε για τις ανάγκες του 3 ο Συνεδρίου ήταν το πρόγραμμα Interface καθώς και το Crocodile Chemistry

Η ιστοσελίδας μας έχει γίνει ένα δυνατό εργαλείο και στα χέρια των καθηγητών μας. Σε διάφορες αναπληρώσεις αυτοί μας απασχολούν μέσω των σταυρολέξων ή άλλων πληροφοριών που υπάρχουν στην σελίδα μας.

Πιστεύουμε όμως ότι η διδακτική της χημείας αλλά και άλλων επιστημών γίνεται με μια νέα και δυναμική προσέγγιση διότι : -εμπλεκόμαστε και εμείς οι ίδιοι οι μαθητές στην εξεύρεση και ανάκτησης της γνώσης. -αποκτούμε εμπειρίες και δεξιότητες που ίσως μας είναι χρήσιμες και σε άλλα μαθήματα μας