Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Ευρωπαϊκή Επιτροπή Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Πολιτισμού Η Ελληνική Υπηρεσία Υποστήριξης λειτουργεί από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
ΑΝΟΙΧΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΥΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε
Οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες της Περιφέρειας: Φορείς γνώσης και πολιτιστικής ανάπτυξης Βιβλιοθήκη Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας 18 Δεκεμβρίου 2008 ΑΒΕΚΤ 5.6 Νέα έκδοση.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Πληροφοριακές.
ΑΝΟΙΧΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
Το έργο «Εθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΠΣΕ+Τ) - Γ' ΦΑΣΗ "Αποθετήρια και Επιστημονικά Ηλεκτρονικά Περιοδικά Ανοικτής Πρόσβασης"»
Wikipedia Η Βικιπαίδεια ή Wikipedia είναι ένα εγχείρημα: • Συλλογικό, • Εγκυκλοπαιδικό παγκόσμιο, • Πολύγλωσσο, Στόχος • Να παρέχει ελεύθερα επαναχρησιμοποιήσιμο.
EKT, Διεθνές Συνέδριο - Ανοικτή Πρόσβαση, Οκτωβρίου 2013
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Τεχνολογίες Ηλεκτρονικής Μάθησης
Δευτέρα 25/9/2006 ΤΕΙ Λάρισας Παρουσίαση Web-site – Θεματικής Πύλης (Elektra.teilar.gr) και Λογισμικού Ασύγχρονης και Σύγχρονης Τηλε-εκπαίδευσης (E-Presence.
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογιές της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Ομάδα Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
ΑΝΟΙKΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ Επικαιροποιημένη διαδικασία υλοποίησης μαθημάτων βίντεο (Χρήστος Φείδας, Ομάδα Υλοποίησης Έργου)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Κρήτης Ημερίδα 23/6/2014 Επιστ. Υπευθ. Α.Γ. Μαλάμος.
Heal Link Η HEAL Link (Hellenic Academic Libraries Link) είναι ο Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών και λειτουργεί υπό.
19 ο Συνέδριο Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Αθήνα, Νοεμβρίου, 2010 HEAL-Link 2010: ο αγώνας για την επιβίωση μόλις έκλεισε τα 12 Κλωντίνη Δέρβου,
Πλατφόρμα ΤΣΙΜΠΑΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΕΞΗΝΤΑΡΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές και Διαδίκτυο:Νέα δεδομένα για την λογοτεχνία και την διδασκαλία της.Μία εφαρμογή Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου.
1 Υλοποίηση διαλέξεων σύγχρονης εκπαίδευσης Τσέλιος Δημήτρης Καθηγητής Εφαρμογών Ημερίδα παρουσίασης του έργου «Προηγμένες υπηρεσίες ηλεκτρονικής μάθησης.
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πληροφορίες – οδηγίες για το μάθημα: Διδακτική της Γεωλογίας Διδάσκοντες: Α. Χατζηπέτρος– Δ. Κωστόπουλος Κ. Μακρή.
Η συνδυασμένη μορφή εκπαίδευσης (blended learning)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Σύντομη παρουσίαση αδειών Creative Commons.
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 1: Εισαγωγή (α μέρος) Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης Το περιεχόμενο.
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 4: Αρχιτεκτονική της Ευρετηρίασης (β μέρος) Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Powerpoint Templates Heal-Legal: Ανάπτυξη Υπηρεσιών Νομικής Συμβουλευτικής για Θέματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας που αφορούν στα Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ιδρύματα.
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΑνάπτυξη Εφαρμογών για την ΕΕΑ Διάλεξη 1: Εισαγωγή 1/26 12/2/2015 Διάλεξη 1 Εισαγωγή Ανάπτυξη Εφαρμογών για την Εκπαίδευση & την.
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Διδακτική Πληροφορικής
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass Γνωριμία με την Open eClass.
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
Η ΜΕΡΙΔΑ Ε ΝΗΜΕΡΩΣΗΣ «Α ΝΟΙΚΤΑ Α ΚΑΔΗΜΑΪΚΑ Μ ΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΤΕΙ Η ΠΕΙΡΟΥ » Προδιαγραφές Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Ευγενία Τόκη ΤΕΙ Ηπείρου.
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Η πορεία του έργου, το μέλλον και η σύνδεσή του με το Ίδρυμα και την κοινωνία Ταγκούλης Αλέξανδρος Ερευνητής.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
Υπηρεσίες Πληροφόρησης Ενότητα 7: Είδη υπηρεσιών πληροφόρησης – Εξυπηρέτηση (β’ μέρος) Δρ. Ευγενία Βασιλακάκη Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαίδευση Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας.
1 Το έργο «Ανοικτά Ψηφιακά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» : Σύντομη περιγραφή – Γενικά Στοιχεία Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Βρίσκω Ανοικτούς Εκπαιδευτικούς Πόρους
Συμπλήρωση Προτύπου Διδακτικού Σχεδιασμού
Συστήματα Τηλεκπαίδευσης
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Α’ Κύκλος Εκπαίδευσης Προσωπικού Υποστήριξης (ΠΥ) & 20-22/5/2014
Ορισμός Επίδειξη είναι η παρουσίαση μιας πράξης μιας διαδικασίας ή ενός φαινόμενου με πραγματικά μέσα. Όταν δεν χρησιμοποιούνται πραγματικά μέσα ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ.
ΑΝΟΙΧΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
Δημιουργία Ανοιχτού Ακαδημαϊκού Μαθήματος στην πλατφόρμα openeclass
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα, Προδιαγραφές και Υποστήριξη
Παραδείγματα προσβάσιμων προτύπων
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
Τζένη Παγγέ Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
Προσχολική Παιδαγωγική
«Βιβλιοθήκη ανοικτού εκπαιδευτικού λογισμικού ΠΣΔ:
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Υπηρεσίες Υποστήριξης Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι Διάχυση Έργου Ταγκούλης Αλέξανδρος Ερευνητής σε θέματα Ηλεκτρονικής Μάθησης Ομάδα Υποστήριξης ΤΕΙ Αθήνας

Στόχος έργου 440 ανοικτά μαθήματα! 3 κατηγορίες

Μαθήματα Α- Προδιαγραφές Μαθήματος Σημειώσεις, διαφάνειες και λοιπό υποστηρικτικό υλικό ανά διάλεξη (13 διαλέξεις για ένα 4ωρο μάθημα)  Αναλυτική Περιγραφή Μαθήματος Αναλυτική Περιγραφή Στόχων Μαθήματος Λέξεις Κλειδιά, Βασικοί Όροι Μαθήματος Οργάνωση υλικού σε θεματικές ενότητες ή ενότητες διαλέξεων Αναλυτική Περιγραφή Στόχων Ενότητας Λέξεις Κλειδιά, Βασικοί Όροι Ενότητας Αναφορά Βιβλιογραφίας

Υποστήριξη Μαθήματος Α- (ppt, word) Πρότυπου διδακτικού σχεδιασμού Αναλυτική Περιγραφή Στόχων Μαθήματος Λέξεις Κλειδιά, Βασικοί Όροι Μαθήματος Οργάνωση υλικού σε θεματικές ενότητες ή ενότητες διαλέξεων Αναλυτική Περιγραφή Στόχων Ενότητας Λέξεις Κλειδιά, Βασικοί Όροι Ενότητας Αναφορά Βιβλιογραφίας Πρότυπα/ Templates για προσβάσιμα Powerpoint και Word Οδηγίες για προσβάσιμα Powerpoint και Word Ενημερωτικό υλικό, newsletter Συναντήσεις, τηλεφωνική επικοινωνία, email

Παράδειγμα Α- Παρουσίαση Παραδειγμάτων

Μαθήματα Α- Συγχρονισμένη αφήγηση Προδιαγραφές Μαθήματος Σημειώσεις, διαφάνειες και λοιπό υποστηρικτικό υλικό ανά διάλεξη (13 διαλέξεις για ένα 4ωρο μάθημα)  Αναλυτική Περιγραφή Μαθήματος Αναλυτική Περιγραφή Στόχων Μαθήματος Λέξεις Κλειδιά, Βασικοί Όροι Μαθήματος Οργάνωση υλικού σε θεματικές ενότητες ή ενότητες διαλέξεων Αναλυτική Περιγραφή Στόχων Ενότητας Λέξεις Κλειδιά, Βασικοί Όροι Ενότητας Αναφορά Βιβλιογραφίας Συγχρονισμένη αφήγηση

Υποστήριξη Μαθήματος Α podcast Οδηγίες για τη δημιουργία podcast με τη χρήση του λογισμικού Camtasia. Υποστήριξη από τεχνικό Συναντήσεις, τηλεφωνική επικοινωνία email

Παράδειγμα Α

Μαθήματα Α+ Ασκήσεις Χρήση ηλεκτρονικών πηγών βιβλιοθήκης Πολυμέσα Προδιαγραφές Μαθήματος Α- Σημειώσεις, διαφάνειες και λοιπό υποστηρικτικό υλικό ανά διάλεξη (13 διαλέξεις για ένα 4ωρο μάθημα)  Αναλυτική Περιγραφή Μαθήματος Αναλυτική Περιγραφή Στόχων Μαθήματος Λέξεις Κλειδιά, Βασικοί Όροι Μαθήματος Οργάνωση υλικού σε θεματικές ενότητες ή ενότητες διαλέξεων Αναλυτική Περιγραφή Στόχων Ενότητας Λέξεις Κλειδιά, Βασικοί Όροι Ενότητας Αναφορά Βιβλιογραφίας Ασκήσεις Χρήση ηλεκτρονικών πηγών βιβλιοθήκης Πολυμέσα Βιντεοδιαλέξεις ή βιντεοδιαλέξεις με συγχρονισμένες διαφάνειες

Υποστήριξη Μαθήματος Α+ Βιντεοσκόπηση από Τεχνικούς του Έργου Αίθουσες με σταθερό εγκατεστημένο εξοπλισμό για την καταγραφή εικόνας και ήχου Επεξεργασία της βιντεοδιάλεξης από την Ομάδα Υποστήριξης του Έργου σε συνεργασία με τον καθηγητή Υποστήριξη στη δημιουργία ασκήσεων Προβλέπεται αμοιβή για τον καθηγητή

Παράδειγμα Α+

Γενικές Προδιαγραφές: Πνευματικά Δικαιώματα Κατοχή πνευματικών δικαιωμάτων υλικού που περιέχεται σε ένα μάθημα: Περιεχομένου Εικόνων, γραφημάτων σχεδιαγραμμάτων Πινάκων Χορήγηση άδειας χρήσης έργων τρίτων Χρήση: Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων Αποθετηρίων,βιλιοθηκών, ανοικτών επιστημονικών περιοδικών Αποτελεσμάτων χρηματοδοτούμενων ερευνητικών, εκπαιδευτικών έργων (π.χ. βάσεις adam, eve) Πάντα αναφορά

Υποστήριξη εκκαθάρισης ζητημάτων πνευματικής ιδιοκτησίας Ενημερωτικό υλικό: Πνευματική Ιδιοκτησία Πως βρίσκω ανοικτούς εκπαιδευτικούς πόρους Άδειες Creative Commons Δημιουργία λίστας με ανοικτές πηγές/τμήμα Αίτηση επαναχρησιμοποίησης υλικού (ελ/en) Υποστήριξη διαδικασίας εκκαθάρισης: Αναζήτηση ανοικτού υλικού π.χ. με λέξεις κλειδιά Αίτηση άδειας επαναχρησιμοποίησης υλικού Δημιουργία υλικού

Θέματα + Αντιμετώπιση

Άδειες - Υλικό από οργανισμούς υγείας

Άδειες από εκδοτικούς οίκους που δημοσιεύουν συγγράμματα οι καθηγητές Καθηγήτρια Ιωακείμογλου Ελένη Εκδόσεις Ίων ΑΑΜ ΤΕΙ Α Γραφικά, πίνακες 5ετή άδεια επαναχρησιμοποίησης υλικού

Κλειστή Πρόσβαση 1 Γνωστοί εκδοτικοί οίκοι που δε δίνουν κανένα δικαίωμα Επαναχρησιμοποίηση γραφημάτων, πινάκων επί πληρωμή Δε δίνεται άδεια για επαναχρησιμοποίηση υλικού

Υλικό από γνωστά εμπορικά επιστημονικά περιοδικά

Κλειστή Πρόσβαση 2 Η πολύτιμη αυτή πρόσβαση κινδυνεύει άμεσα να διακοπεί και συγκεκριμένα από 1ης Απριλίου 2013, δεδομένου ότι δεν έχουν ανανεωθεί οι σχετικές συμβάσεις πρόσβασης στις ηλεκτρονικές πηγές του Σ.Ε.Α.Β. για το 2013. Για το λόγο αυτό, οι περισσότεροι εκδότες έχουν ήδη ενημερώσει τον Σ.Ε.Α.Β. ότι η πρόσβαση για τα μέλη του «HEAL – Link» θα διακοπεί την 1η Απριλίου 2013, ενώ ήδη έχει διακοπεί η πρόσβαση στο περιεχόμενο της ΙΕΕΕ, του Project Muse και Thesarus Linguae Graecae (TLG). Οι διαστάσεις του ορατού κινδύνου ολικής διακοπής της πρόσβασης στις ηλεκτρονικές επιστημονικές πηγές είναι ευρύτατες για τους εξαιρετικής σημαντικότητας τομείς της εκπαίδευσης και της έρευνας, δεδομένου ότι αφορούν το σύνολο των ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων της χώρας (Α.Ε.Ι., Τ.Ε.Ι., ερευνητικά ιδρύματα, Εθνική Βιβλιοθήκη και Ακαδημία Αθηνών). Ερώτηση Βουλευτή στον Υπουργό Παιδείας

Ανοικτά Επιστημονικά Περιοδικά Springer Open Choice Taylor & Francis Open Access Elsevier Open Access Oxford Journals - Oxford Open  WILEY Open Access OMICS Group - Open Access Scholarly Journals PLOS Hindawi

Ανοικτές Επιστημονικές Πηγές

Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι

Άδειες Creative commons Οι άδειες βοηθούν να διατηρεί κανείς και να διαχειρίζεται τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας με πιο ευέλικτο και ανοιχτό τρόπο Ο δημιουργός δίνοντας άδεια CC στο έργο του επιτρέπει στο χρήστη να το αντιγράψει, να το διανείμει ή να το τροποποιήσει. Περισσότερες πληροφορίες υπάρχουν στο creativecommons.gr

Τι είναι οι Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι; Είναι εκπαιδευτικοί πόροι με άδειες Creative Commons, και ανοικτές άδειες γενικότερα. Προσφέρονται ελεύθερα και ανοιχτά σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και αυτό-εκπαιδευόμενους, με σκοπό τη χρήση και την επαναχρησιμοποίηση για διδασκαλία, μάθηση και έρευνα.

Τι περιλαμβάνουν συνήθως οι Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι; Μαθήματα Εκπαιδευτικό υλικό μαθημάτων Σημειώσεις Βίντεο Αξιολογήσεις (test, quiz,δραστηριότητες) Λογισμικό Εκπαιδευτικές τεχνικές και οποιοδήποτε εργαλείο, υλικό ή τεχνική υποστηρίζει την πρόσβαση στη γνώση. OER

ΑΕΠ = Επίσημη πολική - εργαλείο ucl.ac.uk/teaching-learning/teaching_tools

ΑΕΠ = Κοινότητα opencourselibrary.org/ “Open Content + Community = Open Course” (Robert Stephenson). opencourselibrary.org/

ΑΕΠ = Φτιάχτο μόνος σου Πανεπιστήμιο Otago Νέα Ζηλανδία Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού Πολύ αμερικανοκεντρικό βιβλίο, όπου τα 2/3 δεν είναι χρήσιμα Αντίστοιχα κοστίζουν 120-150$ + χρησιμοποιούν πολλά Εμπειρία από αντίστοιχο project Φιλανδία + συνεργασία με 2 Παν. της Αυστραλίας 1ο βήμα συνεργατικό πλαίσιο 2ο βήμα τα πρώτα drafts 3o βήμα σε ένα σαββατοκύριακο ολοκληρώθηκε η συγγραφή! idealog.co.nz/blog/2013/11/need-better-textbook-hack-it-yourself

ΑΕΠ = elearning 2.0 Το εκπαιδευτικό υλικό αποτελείται από μαθησιακά αντικείμενα (learning objects) Οι εκπαιδευόμενοι συμμετέχουν στη δημιουργία ή δημιουργούν οι ίδιοι το εκπαιδευτικό υλικό Πίνακας με δωρεάν εργαλεία (λογισμικά)

Παράδειγμα

Παράδειγμα αξιοποίησης ΑΑΜ Θα βρείτε καταρχάς επισυναπτόμενο  το Πρότυπο Διδακτικού Σχεδιασμού το οποίο αφορά τη συνολική οργάνωση. Για το σχεδιασμό το πιο διάσημο μοντέλο που ακολουθείται είναι το ADDIE MODEL το οποίο έχει 5 φάσεις. http://www.instructionaldesign.org/models/addie.html Για την 1η φάση αυτή της Ανάλυσης όπου διατυπώνονται και οι μαθησιακοί στόχοι χρησιμοποιείται η ταξονομία του Bloom (Bloom's Taxonomy) και ο παρακάτω σύνδεσμος περιέχει παραδείγματα ρημάτων για τη διατύπωση των στόχων! http://www.nwlink.com/~donclark/hrd/bloom.html Πάνω σε αυτό που είχαμε συζητήσει για την οργάνωση της θεωρίας, των case studies και την εργασία των φοιτητών πάνω σε αυτά, μπορείτε να έχετε τη θεωρία σε open course όπου οι φοιτητές θα τη μελετούν, το θεωρητικό background που χρειάζονται τα case studies, και στην αίθουσα ουσιαστικά κατευθείαν να επιλύονται τυχόν απορίες και να δουλεύονται τα case studies από τους φοιτητές με εσάς ως facilitator, mentor, guide. Ακόμη θα μπορούσατε να τους δίνετε τα case studies ως υλικό για διάβασμα (ακόμα και σε ομάδες) και από το διαθέσιμο υλικό που θα τους έχετε να εντοπίζουν μόνοι τους και να διαβάζουν ποιές είναι οι απαραίτητες γνώσεις για την εργασία τους πάνω σε αυτά και έπειτα πάλι σε ομάδες να προχωρούν στην επίλυση τους! Επίσης μπορείτε να εφαρμόσετε και το peer reviewing, να αξιολογούν δηλαδή ένας φοιτήτης ή μια ομάδα την εργασία άλλων φοιτητών πάνω στα case studies και να  ανεβάζουν την αξιολόγησή τους στο eclass.  Με τις παραπάνω μεθόδους θα επιτευχθεί αυτό που ονομάζουμε flipped classroom.  http://www.knewton.com/flipped-classroom/ http://www.uq.edu.au/tediteach/flipped-classroom/what-is-fc.html One fall 2012 test by San Jose State and edX found that incorporating content from an online course into a for-credit campus-based course increased pass rates to 91% from as low as 55% without the online component. "We do not recommend selecting an online-only experience over a blended learning experience," says Coursera's Ng

Αξιοποίηση διαδικτυακών μαθημάτων  βελτίωση μαθησιακών αποτελεσμάτων Αξιοποίηση διαδικτυακών μαθημάτων  βελτίωση μαθησιακών αποτελεσμάτων Το φθινόπωρο του 2012 στο κρατικό πανεπιστήμιο του San Hose πραγματοποιήθηκε ένα πείραμα σε συνεργασία με την πλατφόρμα edX Ενσωμάτωσαν υλικό από ένα διαδικτυακό μάθημα σε ένα παραδοσιακό μάθημα. Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά: Στο παραδοσιακό μάθημα έως τώρα το ποσοστό επιτυχίας κυμαινόταν στο 55% Στο υβριδικό αυτό μάθημα τα ποσοστά επιτυχίας έφτασαν το 91%! Ο ιδρυτής της πλατφόρμας Coursera δήλωσε πως δε συστήνουμε τη δημιουργία ενός αποκλειστικά διαδικτυακού μαθήματος. Σαφώς καλύτερο το μοντέλο της μεικτής μάθησης. online.wsj.com

Εντός και εκτός πλαισίου Γνωρίζουμε από τα μεταπτυχιακά και τα σεμινάρια που πραγματοποιούνται εξ αποστάσεως και από τα ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα ότι μπορεί ένας εκπαιδευόμενος να παρακολουθήσει με επιτυχία ένα πρόγραμμα σπουδών. Έρευνα της πλατφόρμας edX έδειξε πως οι εκπαιδευόμενοι δεν παρακολουθούν βίντεο μεγαλύτερα από 6 με 9 λεπτά. Σε ένα μάθημα 12-15 λεπτών παρακολουθούν κατά μέσο όρο τα 4.4 λεπτά. online.wsj.com

Συνεργασίες Συναδέλφων καθηγητών μονίμων/εκτάκτων Ομάδων καθηγητών π.χ. Νοσηλευτική Β’ Καθηγητών με εξωτερικούς συνεργάτες Καθηγητών με καθηγητές άλλων Ιδρυμάτων Ομάδας υποστήριξης με εκδοτικούς οίκους

Ποια τα οφέλη των ΑΕΠ + ΑΑΜ; Κατάργηση εμποδίων πνευματικής ιδιοκτησίας Εξοικονόμηση χρόνου για προετοιμασία εκπαιδευτικού υλικού Οργάνωση μαθήματος σε άλλη βάση Πρόσβαση σε ευρεία γκάμα πηγών Βελτίωση ποιότητας εκπαιδευτικών υλικών μέσω αλληλεπίδρασης και ανατροφοδότησης OER Προβολή συγγραφικού, ερευνητικού εργου. Παράδειγμα

Πλατφόρμα Open e-class Τα πρώτα μαθήματα έχουν ανέβει Ανοικτή προς το παρόν για τα μέλη Ε.Π.

Ηλεκτρονική Δημοσιότητα/Διάχυση Website Έργου Social Media Μηναία Ενημερωτικά Δελτία Εβδομαδιαία Ενημερωτικά Δελτία Wikimedia Open Courses TEIAth Wiki Αποθετήριο Πηγών

Δήλωση Ενδιαφέροντος

Ευχαριστώ για την προσοχή σας. Ταγκούλης Αλέξανδρος, atagoulis@teiath Ευχαριστώ για την προσοχή σας! Ταγκούλης Αλέξανδρος, atagoulis@teiath.gr Ομάδα Υποστήριξης Ανοιχτών Ακαδημαϊκών Μαθημάτων Τηλ. επικοινωνίας : 2105385782 - 2105385775 Εmail : opencourses@teiath.gr Ηλεκτρονική Διεύθυνση: opencourses.teiath.gr