H χρήση των Η/Υ έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι έχουν πρόσβαση, συγκεντρώνουν, αναλύουν, αναπαριστάνουν, παρουσιάζουν και μεταφέρουν.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Θα έχετε δει ότι στον κόσμο υπάρχουν μικρά γραφεία.
Advertisements

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Μια εργασία των μαθητών της Στ τάξης
Το ΔιαδΙκτυο στη ζωΗ μαΣ
Web 2.0 Διαδίκτυο: Ο Προσωπικός μας Υπολογιστής
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Παρουσίαση Για Το 3ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας.
Εργασία στην Πληροφορική Από τους μαθητές: Γιώργο Γκρέγκορυ Νίκο Βρεττό.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Καθηγητής Πληροφορικής
Εικονική πραγματικότητα ένας τρισδιάστατος κόσμος!!!
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΗΛ. ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΚΑΙ Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Εφαρμοσμένη Πληροφορική για εκπαιδευτικούς Δημήτρης Αντωνόγλου Νοε 2010.
ΑΣΦΑΛΗΣ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ
Η διδασκαλία των δικτύων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με χρήση εικονικού περιβάλλοντος μάθησης Θ. Ζευγίτης Ημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής.
Προσοχή! ασφάλεια στο διαδίκτυο, υπάρχουν πολλοί κίνδυνοι.
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Απομακρυσμένη Εκπαίδευση
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Ηλεκτρονικός εκφοβισμός
ONLINE ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Παρουσιάζουν οι μαθητές: Γ Ι Ο Υ Λ Η Λ Ι Ο Υ Ν Η
Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Ενεργή παρακολούθηση της ημερίδας με θέμα «Technology Enhanced Learning – Η Τεχνολογία υποστηρίζει τη μάθηση» Γιώργος.
Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Η Γραμμή Βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ.
Τι είναι ; Πρόκειται για μια δραστηριότητα αρκετών χιλιάδων ετών. Κάποιος στοιχηματίζει χρήματα στο αποτέλεσμα κάποιου συμβάντος, το οποίο μπορεί να ελέγχεται.
26 Ιουνίου 2007 Το φθηνό μαθητικό laptop: Η περίπτωση του OLPC, τεχνολογικές και παιδαγωγικές προκλήσεις Χρήστος Μπούρας Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου.
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας Δ’ τάξης.
«ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ»
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ, ΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΠΟΥ ΚΡΥΒΟΥΝ
Διδακτική Πληροφορικής
KINHTO.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ
Θετικές & αρνητικές επιδράσεις Το ηλεκτρονικό παιχνίδι είναι η πρώτη ποιοτικά διαφορετική μορφή παιχνιδιού μετά από εκατοντάδες χρόνια, ενώ αρχίζουν.
ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ
….για πολλές ώρες…..
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Γιώργος Σούλτης.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΣΟΥΙΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Κατηγορίες και Προδιαγραφές Λογισμικού Η/Υ (Software)
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και εθισμός σε αυτά
Παρουσίαση της ύλης του μαθήματος «Εφαρμογές Υπολογιστών»
Ta μέσα κοινωνικής δικτύωσης στη ζωή μας
Η Ηλεκτρονική Μας Εφημερίδα
3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής 2o Δημοτικό Σχολείο Κρύας Βρύσης Πέλλας “Η Τάξη του Μέλλοντος” Ηλεκτρονική Εφημερίδα.
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Κριτήρια επιλογής του θέματος
ΘΕΤΙΚΕΣ ΧΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
ΠΑΙΖΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ.
του διαδικτύου Η ασφάλεια ΛΕΟΝΤΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ ΑΘΗΝΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ:
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΣΟΥΙΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

υπολογιστής : φίλος ή εχθρός του παιδιού μας; Παππά Άννα δασκάλα-συγγραφέας Αnna’ s Pappa blog

H χρήση των Η/Υ έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι έχουν πρόσβαση, συγκεντρώνουν, αναλύουν, αναπαριστάνουν, παρουσιάζουν και μεταφέρουν την πληροφορία. Τα παιδιά καλούνται να ζήσουν σε έναν κόσμο όπου ο Η/Υ τείνει να καθιερωθεί ως το καθημερινό τους πολυεργαλείο. Υπάρχει όμως ο ορατός  κίνδυνος, ειδικά τα παιδιά, να γίνουν «δούλοι» του καινούριου εργαλείου και να γίνουν θύματα της νοοτροπίας του πνευματικού νεοπλουτισμού, που μας κάνει να πιστεύουμε ότι, αν κάτι δεν έχει σχέση με computer, είναι δεύτερης κατηγορίας.

Αλίμονο αν επικρατήσει αυτή η αντίληψη Αλίμονο αν επικρατήσει αυτή η αντίληψη!!! Ο υπολογιστής, θα πρέπει να περάσει στη συνείδηση των παιδιών, σαν εργαλείο και μόνο, χωρίς θεοποίηση, υποταγμένος στην σκέψη τους και όχι το αντίθετο. Ο Η/Υ λειτουργεί και πράττει σύμφωνα με τον προγραμματισμό του, πίσω από τον οποίο βρίσκεται ο ανθρώπινος νους. Είναι ένα, όντως, εξελιγμένο εργαλείο και ένα συμπλήρωμα των δυνατοτήτων του ανθρώπου, από τις οποίες εξαρτάται απόλυτα.

Μελέτες σε διάφορες χώρες του κόσμου επιβεβαιώνουν ότι η χρήση των υπολογιστών αποτελεί μια βασικότατη, και πολλές φορές αποκλειστική, συνιστώσα των δραστηριοτήτων των παιδιών ειδικά κατά τον ελεύθερο χρόνο τους .

Η «σχέση» που έχει δημιουργηθεί ανάμεσά στον υπολογιστή και το παιδί αρκετές φορές έχει δαιμονοποιηθεί (εθισμός, κοινωνική απομόνωση, ακτινοβολία, επαφή με ακατάλληλα αρχεία κ.λπ.), και άλλες τόσες έχει εξυμνηθεί (η συνεισφορά της σχέσης αυτής στις δραστηριότητες και στα μαθησιακά αποτελέσματα του παιδιού)

Ας σκεφθούμε το χθες και το σήμερα!!!! Τα παιχνίδια των παιδιών που ακολουθούσαν το παραδοσιακό χρώμα των ιδιαιτεροτήτων και των βιωματικών εμπειριών κάθε χώρας και κάθε περιοχής, ξαφνικά με τη χρήση των υπολογιστών βρέθηκαν να πραγματώνουν και τους πιο τολμηρούς στόχους των προσπαθειών για μια παγκοσμιοποιημένη κοινωνία. Τα παιδιά όλων των χωρών απεμπολώντας την παραδοσιακή γεύση των τοπικών εθνικών τους παιχνιδιών βρέθηκαν να ασχολούνται όλα με τις ίδιες δραστηριότητες μέσω των υπολογιστών τους.

Οι μαθητές, αν και βομβαρδίζονται από τα γεμάτα ένταση και προσδοκίες μηνύματα των ενηλίκων για τη συνάφεια της γνώσης σε θέματα υπολογιστών με την επιτυχία στο μέλλον, ή τη χρήση των υπολογιστών στη διαδικασία μάθησης παραμένουν τελικά σταθερά λάτρεις των videogames. Η γοητεία και η μεγάλη επιρροή των ηλεκτρονικών παιχνιδιών στο παιδί αποδεικνύει πως στην καρδιά της πληροφορικής κουλτούρας βρίσκεται η ιδέα των φανταστικών κόσμων που υπακούουν σε κανόνες!!!

10.000 ώρες βιντεοπαιχνιδιών Μέχρι τη στιγμή που οι μαθητές θα έχουν τελειώσει το σχολείο και θα εισέρχονται στην αγορά εργασίας, θα έχουν ήδη στο ενεργητικό τους :   10.000 ώρες χρήσης κινητού 250.000 e-mails 10.000 ώρες βιντεοπαιχνιδιών 200.000 διαφημίσεις λιγότερες από 5.000 ώρες διαβάσματος βιβλίων 20.000 ώρες τηλεόρασης

ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΚΙΝΔΥΝΟΙ . Σύγχυση Λανθασμένη αυτοεκτίμηση ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ   ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ Σύγχυση Λανθασμένη αυτοεκτίμηση ΑΝΥΠΟΜΟΝΗΣΙΑ . ΚΙΝΔΥΝΟΙ

Θετικές συνέπειες ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΦΥΙΑΣ – ΕΝΕΡΓΟΣ ΡΟΛΟΣ Η πραγματική δύναμη του H/Y βρίσκεται στη δυνατότητα να διευκολύνει και να επεκτείνει τη φυσική ευφυΐα των παιδιών και να τα οδηγήσει στο να οικοδομήσουν, να υποθέσουν, να εξερευνήσουν, να πειραματιστούν, να υπολογίσουν και να παραγάγουν συμπεράσματα με στόχο τη μάθηση. Οι δραστηριότητες με τον Η/Υ ενισχύουν τη φαντασία, τη μάθηση, την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα, τις μνημονικές διεργασίες, την καλλιέργεια της παρατηρητικότητας και την αισθητική και κινητική ανάπτυξη.

Πριν πραγματοποιηθεί η αγορά η/υ, είναι απαραίτητο να γίνει μια σχετική προεργασία, η οποία αφορά σε τρεις, μεταξύ των άλλων, παράγοντες: α) στον τόπο, δηλαδή το μέρος του σπιτιού όπου θα εγκατασταθεί το σύστημα, β) στο χρόνο κατά τον οποίο ο μαθητής θα τον χρησιμοποιεί και γ) στο περιβάλλον εργασίας, δηλαδή το έπιπλο μπροστά στο οποίο ο μαθητής θα κάθεται.

Το Everloop λειτουργεί επιτρέποντας τη δημιουργία μιας προστατευτικής “θηλιάς” γύρω από τις συνδέσεις των παιδιών!!! Δίκτυο για παιδιά αλλά με επίβλεψη του γονέα. Τα παιδιά αποκτούν ένα δικό τους δίκτυο προσομοίωση των κοινωνικών δικτύων για ενήλικες και οι γονείς αισθάνονται μεγαλύτερη ασφάλεια, αφού έχουν τη δυνατότητα να ελέγχουν τις κινήσεις των παιδιών από το λογαριασμό τους στο facebook. Φέρνοντας άλλωστε, στον ίδιο χώρο τους γονείς με τα παιδιά τους, θα τους βοηθήσει να τα συμβουλέψουν σωστά ενώ τα παιδιά θα είναι ελεύθερα αν εκφραστούν, να διασκεδάσουν και να διαπαιδαγωγηθούν με ασφάλεια. Οι γονείς λειτουργούν σαν διαιτητές και ελέγχουν συνεχώς τις αλληλεπιδράσεις του παιδιού τους στον ιστότοπο για να αποφευχθούν περιπτώσεις χρήσης χυδαίας γλώσσα, εκφοβισμού και ακατάλληλου περιεχομένου.

Οι σουίτες γραφείου αναφέρονται κυρίως σε ενήλικες και περιλαμβάνουν σύνθετες εργασίες. Το Open Office 4 Kids είναι μία ελαφριά έκδοση της δωρεάν σουίτας εφαρμογών γραφείου ανοιχτού λογισμικού Open Office, που είναι κατάλληλη για παιδιά ηλικίας 7-12 ετών. Επίσης,  μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από ενήλικες που δεν θέλουν πάρα πολλές δυνατότητες, ενώ μπορεί να λειτουργήσει σε πλατφόρμες Windows (XP/vista/7), Mac και Linux. Έχει πέντε επιλογές: Επεξεργασία κειμένου Επεξεργασία δεδομένων Παρουσίαση Ζωγραφική Ο φάκελος με τα έγγραφα μου.

Το KidRex είναι μια διασκεδαστική και ασφαλής μηχανή αναζήτησης για τα παιδιά! Η KidRex υποστηρίζετε από το Google Custom Search και χρησιμοποιεί τη τεχνολογία Google SafeSearch . Το SafeSearch της Google διαγράφει από τα αποτελέσματα αναζήτησης του παιδιού σας δικτυακούς τόπους που περιέχουν σεξουαλικό περιεχόμενο.

Για ενημέρωση στην ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο : http://internetsafety.sch.gr