Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Ενεργή παρακολούθηση της ημερίδας με θέμα «Technology Enhanced Learning – Η Τεχνολογία υποστηρίζει τη μάθηση» Γιώργος.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Ενεργή παρακολούθηση της ημερίδας με θέμα «Technology Enhanced Learning – Η Τεχνολογία υποστηρίζει τη μάθηση» Γιώργος."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Ενεργή παρακολούθηση της ημερίδας με θέμα «Technology Enhanced Learning – Η Τεχνολογία υποστηρίζει τη μάθηση» Γιώργος Νάσης – Μιχάλης Τσιρούκης

2 Στις 14/11/2014 παρευρεθήκαμε στο Εθνικό ίδρυμα Ερευνών για τη συμμετοχή στην ημερίδα με θέμα «Η Τεχνολογία Υποστηρίζει τη Μάθηση». Έχοντας επιλέξει ως κύρια ομιλήτρια την Κα Βοσνιάδου με θέμα ομιλίας “Πλεονεκτήματα αλλά και παγίδες της τεχνολογίας για τη μάθηση” η παρουσία μας εκεί, μας βοήθησε να εξάγουμε συμπεράσματα και να συντάξουμε την περιγραφή του τρόπου εργασίας της ενεργής συμμετοχής στην ημερίδα.

3 πώς καταλήξαμε στον ομιλητή  αναζήτηση μερικών βασικών βιογραφικών στοιχείων του κάθε ομιλητή  ανάγνωση των τίτλων των ομιλιών  διάλογος  τελική απόφαση: κα Βοσνιάδου

4 επιλογή άρθρου ομιλητή  αναζήτηση δημοσιεύσεων, άρθρων και βίντεο της επιλεχθείσας ομιλήτριας  επιλογή ενός άρθρου της με παραπλήσιο θέμα με αυτό της ημερίδας  έμφαση στο άρθρο της: «Πώς μαθαίνουν οι μαθητές»

5 τι αποκομίσαμε από το άρθρο  12 βασικές αρχές της εκπαίδευσης βασισμένες στην ψυχολογία  απαγκίστρωση από το δασκαλοκεντρικό σύστημα και μετάβαση σε ένα πολυμορφικό μαθητοκεντρικό σύστημα  ωφέλιμη η ένταξη των βασικών αρχών στη μαθησιακή διαδικασία προσαρμοσμένες στο εκάστοτε περιβάλλον μάθησης

6 απορίες που μας δημιουργήθηκαν  μήπως ο μαθητής οδηγείται σε αντικοινωνική συμπεριφορά και με ποιον τρόπο μπορεί να αποτραπεί αυτό  μήπως ο μαθητής οδηγείται στη μηχανική μάθηση χωρίς να επιτυγχάνεται ουσιαστική καλλιέργεια της κριτικής σκέψης.  είναι προετοιμασμένοι κατάλληλα οι εκπαιδευτικοί ώστε να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες διαφυλάσσοντας βασικές αρχές της εκπαίδευσης (ενεργός συμμετοχή, καλλιέργεια κινήτρων)  μήπως παραγκωνίζεται ο ρόλος του εκπαιδευτικού και αντικαθίσταται από σύγχρονα συστήματα εκπαίδευσης

7 τι είδαμε στην παρουσίαση της ομιλήτριας  ανάλυση σε βάθος των βασικών αρχών της εκπαίδευσης, με μία πληθώρα παραδειγμάτων και χαρακτηριστικών περιπτώσεων  πως μπορούν να εφαρμοστούν και να συγχρονιστούν με τις νέες τεχνολογίες προς χάριν της μάθησης  συγκεκριμένα παραδείγματα από σχολεία σε διάφορες πόλεις του κόσμου αναδεικνύοντας θετικές και αρνητικές επιδράσεις αναλόγως το εκάστοτε περιβάλλον

8 τι ρωτήσαμε τελικά  Πολλές φορές η ύλη και ο φόρτος των εργασιών είναι πολύ μεγάλος, πράγμα που συμβαίνει κυρίως στα Ελληνικά σχολεία, σε σημείο όπου ο μαθητής φτάνει να αφιερώνει πολύ περισσότερο χρόνο και στο σπίτι μπροστά σε έναν υπολογιστή. Μήπως με αυτόν τον τρόπο προάγουμε την αντικοινωνική συμπεριφορά του μαθητή και αν ναι με ποιον τρόπο θα μπορούσε να αποφευχθεί αυτό;  Ποια είναι η χρυσή τομή για να εξασφαλίσουμε τα πλεονεκτήματα της σύγχρονης εκπαίδευσης υποβοηθούμενη από την τεχνολογία αλλά να διασφαλίσουμε παράλληλα τις βασικές αρχές της εκπαίδευσης (ενεργός συμμετοχή, καλλιέργεια κινήτρων, ανάπτυξη προσωπικότητας);

9 τι απαντήσεις πήραμε  Σύμφωνα με κάποιες μελέτες που έγιναν στο παρελθόν οι Έλληνες εκπαιδευτικοί πίστευαν ότι με αυτόν τον τρόπο ενθαρρύνεται η αντικοινωνικότητα  Αντιθέτως οι Φιλανδοί εκπαιδευτικοί θεωρούσαν το διαδύκτιο ως ένα μέσο που θα βοηθούσε στην κοινωνικοποίηση των ανθρώπων, καθόσον σε πολλά αποκομμένα τμήματα της χώρας τους δεν υπήρχε ευκολία στην φυσική πρόσβαση και επομένως χρησιμοποιούσαν το διαδίκτυο ως μέσο επικοινωνίας,.  Η ομιλήτρια πιστεύει ότι σπάνια μπορεί να εμφανιστούν τέτοια ακραία φαινόμενα, καθόσον υπάρχει γενικά κατάλληλη διαπεδαγώγηση στο θέμα της σωστής χρήσης της τεχνολογίας και επομένως το μέσο αυτό δεν είναι καθόλου αντικοινωνικό Για το 1 ο ερώτημα:

10 τι απαντήσεις πήραμε  Αμέτρητες οι δυνατότητες χρήσης της τεχνολογίας  Λαμβάνοντας υπόψιν συγκεκριμένους παράγοντες που αναλύονται παρακάτω, αυτό μας βοηθάει στην σωστή διαχείριση των νέων τεχνολογιών : Το περιβάλον μάθησης στο οποίο θα εφαρμοστεί το πλαίσιο. Ορισμένες μέθοδοι έχουν διαφορετικό αντίκτυπο σε διαφορετικές χώρες, αναλόγως με τη μαθησιακή νοοτροπία τους και την αντίστοιχη εξοικίωση με την τεχνολογία Τα αποτελέσματα που επιδιώκουμε να έχουμε στο μαθησιακό κοινό. Διαφορετικές μεθόδους εφαρμόζουμε ανάλογα με τις βασικές αρχές της εκπαίδευσης που θέλουμε να επικεντρωθούμε και να αναπτύξουμε Ο εκπαιδευτής αποφασίζει για το τι θεωρεί ο ίδιος θετικό ή αρνητικό και τι απήχηση θα έχει στο μαθησιακό του περιβάλλον (π.χ. Δασκαλοκεντρικό) Για το 2 ο ερώτημα:

11  με σωστές προϋποθέσεις και με κατάλληλη χρήση των νέων τεχνολογιών μπορούμε να προάγουμε την εκμάθηση διαφυλάσσοντας παράλληλα βασικές αρχές της εκπαίδευσης.  υπό το πρίσμα του εκάστοτε περιβάλλοντος όπου γίνεται η χρήση της τεχνολογίας μπορεί να επιτευχθεί ταχεία εκμάθηση αλλά και καλλιέργεια της κοινωνικότητας μεταξύ των μαθητών.  με τη σωστή καθοδήγηση του εκπαιδευτικού ο μαθητής μπορεί μεν να περάσει αρκετές ώρες μπροστά στον υπολογιστή αλλά παράλληλα να διασφαλιστεί η δημιουργία κριτικής σκέψης και να αποτραπεί η μηχανική μάθηση.  Ο ρόλος του δασκάλου στην εκπαίδευση είναι πρωταρχικός και δεν μπορεί να αντικατασταθεί από τις μηχανές.  Οι ίδιοι οι μαθητές επιδιώκεται να κάνουν τις συνδέσεις παρά να τους τα υποδεικνύει ο δάσκαλος. συμπεράσματα

12 ερωτήσεις


Κατέβασμα ppt "Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Ενεργή παρακολούθηση της ημερίδας με θέμα «Technology Enhanced Learning – Η Τεχνολογία υποστηρίζει τη μάθηση» Γιώργος."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google