Λεξεις και πλανα ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΒΑΔΙΑ ΣΟΦΙΑ ΜΑΛΑΤΕΣΤΑ ΒΑΡΒΑΡΑ ΣΑΜΑΡΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εκπαιδευτικά υλικά.
Advertisements

Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
ΙΩΑΝΝΑ ΚΟΙΛΙΑΔΗ. Η γραφή της :  Σπινθηροβόλα, σαφής  Με ποιητική ελλειπτικότητα  Με πολιτικούς και υπαρξιακούς προβληματισμούς  Έντονα στιγματισμένη.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑΣ Προς μία ποιητική της αφήγησης
ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΔΗ Α. ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ = αφηγηματικό είδος στο οποίο ένας άνθρωπος εκθέτει το βίο και το έργο του (εστίαση εσωτερική-μηδενική)
Animation Η παρουσίαση βασίζεται στην προσπάθεια να αναδειχθεί η αξία της βιωματικής μάθησης στη σύγχρονη εκπαιδευτική διαδικασία και ο ρόλος που διαδραματίζουν.
“ Εγχειρίδιο” εύχρηστων εφαρμογών για την εκπαιδευτική πράξη.
Αφηγηματολογία (Narratologie/narratology)
Δρ. Τζάμου Αικατερίνη Φιλόλογος Πειραματικού Λυκείου Βαρβακείου Σχολής
Τμήμα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (ΤΕΤ) Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου Φιλογλωσσία Διδασκαλία της Ελληνικής ως ξένης γλώσσας (2η Δράση του ΙΕΛ στην Γλωσσική.
Το μοντάζ και το πρόγραμμα
ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ. ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΣΥΣΤΗΜΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΔΥΣΚΟΛΑ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΟΙ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ Η ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ ΤΟ ΑΝΤΙΔΟΤΟ ΤΗΣ.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Εισαγωγή στο σενάριο   Τι είναι το σενάριο. Α. H τέχνη του να σκέφτεσαι σε εικόνες. -Προ-σχεδιο της τελικής ταινίας Β.Στο σενάριο δεν μπορείς να περιγράψεις.
Τα στάδια δημιουργίας μιας ταινίας
DLQ Βοήθημα για το μάθημα Ενότητα 1 – Προ Παραγωγή Βοήθημα για τον εκπαιδευτή.
Βέρα Δακανάλη1 2 Σε κάθε ανάγνωση υπάρχουν τρεις συντελεστές/παράγοντες: ο συγγραφέας, που υπάρχει έξω από το κείμενο, αλλά μπορεί να προσθέτει στην.
Παραγωγή γραπτού λόγου - Παραμύθι
Για το σχολιασμό της αφήγησης παρατηρώ:
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΑΦΗΓΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ
Προτάσεις και μεθοδολογικά εργαλεία για την προσέγγιση της Νέας Ελληνικής Λογοτεχνίας Α΄ Λυκείου Βασιλική Δεμερτζή.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ Πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά ή γραπτά μια σειρά πραγματικών ή πλασματικών γεγονότων. Προϋποθέτει τουλάχιστον.
Παιδικοσ αλφαβητισμοσ: προσεγγισεισ και προοπτικεσ
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Με τον όρο αυτοβιογραφία χαρακτηρίζουμε συνήθως ένα συνεχές αφηγηματικό κείμενο, στο οποίο ένας άνθρωπος γράφει ο ίδιος την ιστορία της ζωής.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες:
Δεκέμβριος 2014 Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη Αρσάκεια –Τοσίτσεια Δημοτικά Σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη.
Δημιουργική Γραφή ως αφορμή για καινοτόμες δράσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Φιλολογικών Μαθημάτων Φεβρουάριος – Μάρτιος 2012 Σόνια Κούμουρου, Σύμβουλος Λογοτεχνίας Βασιλική Σελιώτη, Φιλόλογος, Γραφείο Α.Π.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Η σκηνή στον κινηματογράφο
«ΤΟ ΑΜΑΡΤΗΜΑ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΣ ΜΟΥ» Γ. ΒΙΖΥΗΝΟΥ. Τίτλος: «μου» → 1ο πρόσωπο ενώ στο 1ο τμήμα του διηγήματος «εμείς» (όπου κρύβεται ο συγγραφέας). Αφηγητής ενδοδιηγητικός.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Revelation Natural Art. εργαλείο γραφικών γενικής χρήσης με πολλαπλές σχεδιαστικές δυνατότητες δυνατότητες δημιουργικής γραφής σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών.
Στο νησί του Αιόλου Γλώσσα Γ΄ δημοτικού «Τα απίθανα μολύβια»
Παΐσιος Ταξιάρχης Παναγιώτου Κώστας Παύλου Τίμος Φώτης Νίκος
Αμφορέας Αγοράς. Τάφος ΧΙΙ
ΜΑΘΗΜΑ 11 ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΩΝ.
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
ΕΝΟΤΗΤΑ 3, ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ Διερεύνηση βασικών χαρακτηριστικών της Περιγραφής
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π. Χ.): Η ιστορία του διαιρέθηκε από τους Αλεξανδρινούς σε 9 βιβλία, στα οποία έδωσαν τα ονόματα των 9 μουσών Επικέντρωση.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Μια ματιά στη θεωρία…. ΜΕΡΟΣ Α: ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
Κινούμενη Εικόνα - Animation. … κάποτε ήταν το Κινούμενο Σχέδιο  Τα κινούμενα σχέδια είναι ταινίες, στις οποίες πρωταγωνιστούν ζωγραφιστές φιγούρες αντί.
Τα φύλα στη λογοτεχνία Τάξη: Α΄ Λυκείου. Α΄φάση: Πριν από την ανάγνωση (ενδεικτικός χρόνος: τρεις διδακτικές ώρες) 1 η ώρα : τα παιδιά συζήτησαν για τα.
1 Παιδική Λογοτεχνία Κωτόπουλος H. Τριαντάφυλλος Π.Τ.Ν. – Π.Δ.Μ.
Η ζωγραφική ως εικονική αναπαράσταση πρωτοεμφανίστηκε στη ζωή του ανθρώπου στο τροφοσυλλεκτικό στάδιο, στην τελευταία φάση της παγετωνικής εποχής και.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Αφήγηση αφήγηση.
Η ΑΦΗΓΗΣΗ.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
ΜΑΡΙΑ ΓΝΗΣΙΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Β΄ ΙΕΠ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ 6 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2017
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π.Χ.):
Η τέχνη του δρόμου. Η τέχνη του δρόμου Τι ονομάζουμε τεχνη; Τέχνη είναι η ικανότητα του ανθρώπου να εκφράζεται χρησιμοποιώντας δεξιότητα, εμπειρία.
Τα Βασικά δόγματα Γιώργος Λεπίδας Γ΄2.
Θέματα Γλωσσολογίας (α)
Τεχνικές κινηματογράφου
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
ΑΦΗΓΗΣΗ Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός και Νέες Τεχνολογίες Ι Ομάδα Story 3 Υπ. Καθ.
Έλενα Βότση, Βαλίνα Διαμαντή
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης – Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών
Αφηγηματολογία (Narratologie/narratology)
Ομήρου Ιλιάδα Ζ
Ομήρου Ιλιάδα Ζ
Λογιςτικη κοςτους ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΑ.
Επιστημονική ανάλυση κινηματογραφικών ταινιών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Λεξεις και πλανα ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΒΑΔΙΑ ΣΟΦΙΑ ΜΑΛΑΤΕΣΤΑ ΒΑΡΒΑΡΑ ΣΑΜΑΡΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΙΟΥΣΙΟΥΡΑ

Ερευνητικα ερωτηματα Τι συμβαίνει κατά τη διαδικασία μεταφοράς του λογοτεχνικού έργου σε κινηματογραφικό; Ποια επιστήμη μελετά τη γλώσσα της λογοτεχνίας και του κινηματογράφου; Ποια είναι τα υλικά της λογοτεχνικής και ποια της κινηματογραφικής αφήγησης; Υπάρχουν αναλογίες και διαφορές ανάμεσα στις δύο αυτές μορφές τέχνης; Ποια συμπεράσματα προκύπτουν από την σύγκριση;

Τι συμβαινει κατα τη διαδικασια μεταφορας ενος λογοτεχνικου εργου στον κινηματογραφο; Από το μυθιστόρημα στο σενάριο Από το σενάριο στο ντεκουπάζ Από το ντεκουπάζ στα πλάνα, τις σκηνές και τις σεκάνς

ντεκουπάζ πλάνο

Ποια επιστήμη μελετά τη γλώσσα της λογοτεχνίας και του κινηματογράφου; Η επιστήμη της αφηγηματολογίας προσφέρει τον απαραίτητο μεθοδολογικό εξοπλισμό για μια συγκριτική προσέγγιση και ανάλυση λογοτεχνικού και κινηματογραφικού κειμένου

Τι ενώνει τη λογοτεχνία με τον κινηματογράφο; Και οι δύο μορφές τέχνης μας αφηγούνται ιστορίες με αρχή, μέση και τέλος, σημεία κορύφωσης και λύσης, ήρωες με σχέδια ζωής ή αποστολές, πρόσωπα σύμμαχα και αντίμαχα που κινούνται σε χώρους και χρόνους «πραγματικούς» ή φανταστικούς.

Τα πρωτογενή υλικά Λέξεις Φράσεις, παράγραφοι ενότητες Λέξεις Φράσεις, παράγραφοι ενότητες Κινούμενες εικόνες, ήχοι Μοντάζ (σύνθεση εικόνων) Sequences ή σεκάνς Στη Λογοτεχνία Στον Κινηματογράφο

μοντάζ

Ο αφηγητής Αφηγητής που δεν συμμετέχει στην ιστορία (γ΄γραμματικό πρόσωπο) Αφηγητής που συμμετέχει στην ιστορία (α΄γραμματικό πρόσωπο) Πανοραμικό πλάνο, voice –off (φωνή που δεν ανήκει σε κάποιον από τους ήρωες) Υποκειμενικό πλάνο, voice-over, champ-contre-champ Στη λογοτεχνία Στον κινηματογράφο

Αφήγηση χωρίς εστίαση Αφήγηση με εσωτερική εστίαση Η εστίαση Αφήγηση χωρίς εστίαση Αφήγηση με εσωτερική εστίαση Γενικά ή πανοραμικά πλάνα Σχόλιο-off, point of view shot, surimpressions, υποκειμενικά travellings, νοερές εικόνες Στη λογοτεχνία Στον κινηματογράφο

Η αφηγηματική σειρά ή τάξη Ευθύγραμμη Αναδρομική αφήγηση Πρόδρομη αφήγηση Αφηγηματικό μοντάζ Flash-back Flash-forward Στη λογοτεχνία Στον κινηματογράφο

Ο αφηγηματικός ρυθμός Τεχνικές σύνοψης (έλλειψη, περίληψη) Τεχνικές επιβράδυνσης (παύση, επιμήκυνση) Κόψιμο των πλάνων (cut), έλλειψη, γρήγορη διαδοχή των πλάνων Μακρόχρονα πλάνα – ανάσες, πλάνο – σεκάνς, ακινητοποίηση του πλάνου με τη συνδρομή της μουσικής Στη λογοτεχνία Στον κινηματογράφο

Και το συμπέρασμα; Είναι και οι δύο αφηγηματικές τέχνες Η κάθε μια έχει τα δικά της υλικά, τους δικούς της κώδικες, τη δική της γλώσσα Το πόσο καλά αφηγούνται τις ιστορίες τους εξαρτάται από το πώς χρησιμοποιούν τους δικούς τους, ιδιαίτερους, κώδικες

Βιβλιογραφία Γεωργία Λουκοπούλου- Αναστασία Μερκούρη, Γράφοντας με την Κάμερα: Ένα Δείγμα Μεταφοράς Λογοτεχνικού Έργου στον Κινηματογράφο http://en.wiktionary.org/wiki/flashforward http://camerastylogreekmagazine.wordpres s.com/2008/04/02/rolos_montaz/ http://cinefil.pblogs.gr/tags/aisthitiki-toy- kinimatografoy-gr/pages/2.html