Διονύσης Μπαλούρδος Διευθυντής Ερευνών ΕΚΚΕ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Έρευνα Αντιλήψεων και Στάσεων Κοινού απέναντι σε Ευάλωτες σε Κοινωνικό Στιγματισμό Ομάδες Ιούνιος 2009.
Advertisements

Έρευνα για την οικοδομική δραστηριότητα 2010 Επαμεινώνδας Ε. Πανάς Καθηγητής Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Πρόεδρος του Τμήματος Στατιστικής Απόψεις.
1 Έρευνα 16-19/5/05 Πανελλαδική πολιτική έρευνα κοινής γνώμης ΠΕΙΡΑΙΑΣ Μάιος 2005.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
διαστήματα εμπιστοσύνης
ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ, ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΗΓΕΜΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΒΑΣΗ ΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ. Η συγκυρία των Βουλευτικών Εκλογών 2007.
Στάδια διεξαγωγής εκπ/κής έρευνας
1 Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Λάουρα Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Γραφείο Ποιότητας Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
Εβδομάδα 3 Παρουσίαση Δεδομένων
Στατιστική Ι Παράδοση 5 Οι Δείκτες Διασποράς Διασπορά ή σκεδασμός.
Έρευνα Έρευνα :“Συστηματική, ελεγχόμενη, εμπειρική και κριτική διερεύνηση υποθετικών προτάσεων σχετικά με τις εικαζόμενες σχέσεις ανάμεσα σε φυσικά(;)
ΓΡΑΦΗΜΑ 1 Δείκτης ΑΕΠ κατά Τομείς Οικονομικής Δραστηριότητας: Ν. Ιωαννίνων/Σύν. Χώρας.
Ο αυτοματισμός στις εργασίες διαχείρισης περιοδικών : έρευνα σε βιβλιοθήκες της Αθήνας Αναστασία Διαγγελάκη Χριστίνα Κανάκη (Ιωάννινα, Σεπτέμβριος 2008)
Στάδια της έρευνας 1. Τίτλος της έρευνας 2
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 © Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού.
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ της Μιχάλη Αργυρώς.
1 Συλλογή Στοιχείων 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Κοινωνικό, πολιτικό & οικονομικό περιβάλλον 1 1 ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΚΟ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ( Δείκτες.
Επιδημιολογικά Στοιχεία:
Επιστημονικά υπεύθυνος: Καθηγητής Μ. Μεϊμάρης, Διευθυντής Εργαστηρίου Ομάδα διαχείρισης έργου: Δρ. Α. Γιαννακουλόπουλος, Σ. Κοδέλλας, Ν. Παπασταύρου Έκθεση.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΡΙΘΜΟΔΕΙΚΤΕΣ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑΣ
Μάθημα 2 ο : Βασικές έννοιες 1 Ακαδημαϊκό Έτος
6 MRB, Συλλογή στοιχείων: 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Εξωτερική Πολιτική: Τουρκία – Κυπριακό – ΠΓΔΜ - Κοσσυφοπέδιο 1 6 ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ( Τουρκία.
1 Προϋπολογισμός 2007 Δεκέμβριος Ποια είναι τα κριτήρια αξιολόγησης του Κρατικού προϋπολογισμού ; Ο προϋπολογισμός του 2007, όπως και κάθε προϋπολογισμός,
Είδη δειγμάτων Τυχαίο/ μη τυχαίο
1 Πανελλαδική πολιτική έρευνα γνώμης Ιανουάριος 2015.
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
Συνολική Ζήτηση Εθνικό Εισόδημα Εθνικό Προϊόν Εθνική Δαπάνη
Στατιστική Ι Παράδοση 9 Ο Δείκτης Συσχέτισης.
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ – ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ, ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ & ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΧΩΡΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΥΝΟΡΙΑΚΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΜΑΘΗΜΑ.
PSY 301 Μάθημα 2ον KOINΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ.
Σχεδιασμός των Μεταφορών Ενότητα #5: Δειγματοληψία – Sampling. Δρ. Ναθαναήλ Ευτυχία Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών.
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ & ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΕΤΡΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΩΤΟ ΘΕΩΡΙΑΣ - ΑΠΛΟ ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ Δρ. Κουνετάς Η Κωνσταντίνος.
ΕΛΕΓΧΟΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ Η πιο συνηθισμένη στατιστική υπόθεση είναι η λεγόμενη Υπόθεση Μηδέν H 0. –Υποθέτουμε ότι η εμφανιζόμενη διαφορά μεταξύ μιας.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΡΕΥΝΑΣ Δειγματοληψία
Διαστήματα Εμπιστοσύνης για αναλογίες. Ποιοτικές μεταβλητές χαρακτηρίζονται εκείνες οι οποίες τα στοιχεία τους δεν έχουν μετρηθεί με κάποιον τρόπο – οι.
► Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Έρευνα ► Ορισμοί ► Χαρακτηριστικά επιστημονικής έρευνας ► Τύποι της έρευνας ► Η χρησιμότητα της έρευνας στο χώρο της υγείας.
ΔΙΑΛΕΞΗ 11η Ποσοτική έρευνα υγείας
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕκπαιδευτικΗς ΕΡΕΥΝΑΣ: Συγγραφη εργασιας
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
Ανάλυση- Επεξεργασία των Δεδομένων
ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΧΡΗΣΤΩΝ ΕΤΟΥΣ 2015
Έλεγχος Υπόθεσης για το μέσο ενός πληθυσμού
Ανασκόπηση βιβλιογραφίας
Μέθοδος ελαχίστων τετραγώνων – Μεθοδολογία παλινδρόμησης
Φοιτήτρια: Γιάου Ευαγγελία
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
Κανονικότητα Μια από τις υποθέσεις του υποδείγματος της γραμμικής παλινδρόμησης είναι ότι ο διαταρακτικός όρος κατανέμεται κανονικά με μέσο μηδέν και σταθερή.
Πολυσυγγραμμικότητα Εξειδίκευση
Δομή ερευνητικής εργασίας
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Έλεγχος υποθέσεων με την χ2 «χι -τετράγωνο» κατανομή
Γιατί πρέπει να γίνεται σύνθεση των αποτελεσμάτων; (1 από 2)
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Σχεδιασμός και Πραγματοποίηση επιστημονικής ερευνητικής εργασίας
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Μαθησιακοί στόχοι κεφαλαίου
Ποσοτικές Μέθοδοι Έρευνας Αρχική μέθοδος στην οποία στηρίχτηκε η συγκρότηση της εμπειρικής ή πειραματικής παιδαγωγικής ήταν το πείραμα, κάτω από την επίδραση.
Η μέθοδος της συνεισφοράς
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 6η: Δευτερογενή Δεδομένα: Τύποι δευτερογενών δεδομένων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
ΤΕΙ Αθήνας Βιοστατιστική (Θ)
ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑΣ ΠΟΙΟΤΙΚΩΝ ΜΕΤΑΒΛΗΤΩΝ
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Ανάλυση διακύμανσης Τι είναι η ανάλυση διακύμανσης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διονύσης Μπαλούρδος Διευθυντής Ερευνών ΕΚΚΕ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ INTRAWAY Ε.Π.Ε. Μετα-ανάλυση των ερευνών που έχουν διεξαχθεί για τη μετανάστευση σε σημαντικά και σχετικά με την ένταξη πεδία (υγεία, κοινωνική ασφάλιση, εργασία, εκπαίδευση κλπ.) ΕΤΕ 2011, Δράση 2.1/11, Έργο 2.1.β/11 Διονύσης Μπαλούρδος Διευθυντής Ερευνών ΕΚΚΕ

Περιεχόμενο παρουσίασης 1. Διασαφήνηση εννοιών - Συστηματική ανασκόπηση (ΣΑ) - Μετανάλυση 2. Τεκμηρίωση της απόφασης του ερευνητή για την εισαγωγή της βιβλιογραφικής εγγραφής στη συστηματική ανασκόπηση 3. Επιλογή μελετών –ερευνών για συστηματική ανασκόπηση 4. Παράδειγμα μετανάλυσης

Μετανάλυση, Συστηματική Ανασκόπηση Μετα-ανάλυση (meta-analysis) είναι μια αντικειμενική και ποσοτική μεθοδολογία που χρησιμοποιείται για την σύνθεση (π.χ. συνδυασμό και σύνοψη) ερευνητικών μελετών που έχουν γίνει στο παρελθόν για κάποιο συγκεκριμένο θέμα, ώστε να οδηγήσουν σε ένα συνολικό συμπέρασμα. Η Συστηματική Ανασκόπηση (ΣΑ), αποτελεί μια ερευνητική εργασία και η διεξαγωγή της βασίζεται σε συγκεκριμένη επιστημονική μεθοδολογία. Στο ΕΚΚΕ, βασιστήκαμε στον οδηγό που έχει συντάξει το EPPI-Centre, το ειδικευμένο Κέντρο Τεκμηρίωσης για την Πολιτική και την Πρακτική του Πανεπιστημίου του Λονδίνου.

Η τεκμηρίωση της απόφασης του ερευνητή για την εισαγωγή της βιβλιογραφικής εγγραφής στη συστηματική ανασκόπηση ΠΕΔΙΑ ΕΠΙΤΡΕΠΤΕΣ ΤΙΜΕΣ ΠΕΔΙΩΝ Κριτήρια αξιολόγησης Σύνθεση ερευνητικής ομάδας Γεωγραφική Εμβέλεια Μέγεθος και αντιπροσωπευτικότητα δείγματος Αξιοπιστία στατιστικής ανάλυσης Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων και θεωρητικού πλαισίου Ετεροαναφορές Συνεισφορά στον σχεδιασμό πολιτικών 5  Πολύ Καλή 4  Καλή 3  Μέτρια 2  Κακή 1  Πολύ κακή Απόφαση Ερευνητή Αποδοχή Απόρριψη

Βήματα συστηματικής ανασκόπησης της βιβλιογραφίας σε μια βάση δεδομένων

Χαρακτηριστικά μελετών ΣΑ (σύνολο: 205 )

Τόπος έκδοσης

Γλώσσα μελετών

Έτος έκδοσης μελετών

Μέθοδοι & Τεχνικές Έρευνας

Πρωτογενής συλλογή

Κατανομή μελετών κατά θεματικό πεδίο ή τομέα ένταξης

Μετανάλυση Η στατιστική ανάλυση των δεδομένων και των μελετών που είναι απαραίτητο να συλλεγούν με συστηματική ανασκόπηση (ΣΑ) της βιβλιογραφίας, δηλαδή η πραγματοποίηση μετανάλυσης γίνεται με τη χρήση μοντέλων που χρησιμοποιούνται για τον υπολογισμό του συγκεντρωτικού αποτελέσματος (summary effect estimate) Στα μοντέλα σταθερών επιδράσεων υποτίθεται ότι «η διαφορά −μεταξύ μελετών− οφείλεται σε τύχη και μόνο» Στα μοντέλα τυχαίων επιδράσεων τα οποία παρουσιάστηκαν από τους DerSimonian και Laird το 1986, «η επίδραση της παρέμβασης είναι διαφορετική στον πληθυσμό κάθε μελέτης».

Ερευνητικά ερωτήματα, μετανάλυσης Η πρόσφατη μαζική είσοδος μεταναστών έχει εγείρει διάφορα ερωτήματα στην ακαδημαϊκή κυρίως βιβλιογραφία, όπως: Ποια η επίπτωση των μεταναστών στην απασχόληση των ημεδαπών; α) υπόθεση υποκατάστασης (“substitution hypothesis”), και β) υπόθεση συμπληρωματικότητας (“segregation hypothesis”) Ποια είναι η επίπτωση στους μισθούς και την απασχόληση (αγορά εργασίας); Ποια είναι η επίπτωση στο εθνικό προϊόν και στα δημόσια οικονομικά; και Πρέπει η Ελλάδα να προσπαθήσει να επηρεάσει τα μελλοντικά μεταναστευτικά ρεύματα (μεταναστευτική πολιτική); Ποιος είναι ο βαθμός πρόσβασης των αλλοδαπών στις δημόσιες κοινωνικές υπηρεσίες; Πως και κατά πόσο συμβάλλουν στη λειτουργία των ασφαλιστικών φορέων οι οικονομικοί μετανάστες;

Ερευνητικό ερώτημα: σε ποιο κλάδο συγκεντρώνονται περισσότεροι μετανάστες και γιατί; Στις κατασκευές και τα δημόσια έργα χάρις στους μετανάστες ο κλάδος μπόρεσε να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση που δημιούργησαν οι κοινοτικοί πόροι του 2ου και 3ου ΚΠΣ καθώς και τα έργα για την προετοιμασία των Ολυμπιακών αγώνων. Δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι η διαρκώς αυξανόμενη παρουσία των μεταναστών στις κατασκευές οδηγεί σε μείωση των μισθών των Ελλήνων εργαζομένων αλλά είναι πιθανό ότι χωρίς τους μετανάστες οι μισθοί (άρα και το κόστος τωνέργων) θα ήταν υψηλότερο. Πολλοί Έλληνες κατέλαβαν ανώτερες θέσεις (επιβλέποντος, εργοδηγού, κλπ), αφήνοντας τις «βαριές»δουλειές για τους μετανάστες (“segregation hypothesis”).

Funnel Plot: Όταν το σύνολο των μελετών είναι κατανεμημένο στο διάγραμμα, τότε η ύπαρξη σφάλματος είναι πιθανόν αδύνατη. Στο κάτωθι φαίνεται η ύπαρξη κάποιας τάσης/ ασυμμετρίας (λιγότερο ακριβείς μελέτες, πιθανότητα Publication Bias) Τα “funnel plots” ουσιαστικά, είναι διαγράμματα σκέδασης (scatterplot), το οποία χρησιμοποιούνται για την ανίχνευση τυχόν σφάλματος ή συστηματικής ανομοιομορφίας μεταξύ των μελετών.

Έλεγχος υπόθεσης Η μηδενική υπόθεση που ελέγχεται είναι ότι οι μελέτες είναι ομοιογενείς μεταξύ τους, οπότε εάν το παρατηρούμενο επίπεδο της στατιστικής σημαντικότητας (τιμή p) είναι μεγαλύτερο από το προκαθορισμένο επίπεδο της στατιστικής σημαντικότητας (τιμή α), τότε δεν απορρίπτεται η μηδενική υπόθεση και, επομένως, υπάρχει ομοιογένεια μεταξύ των μελετών. Αντίθετα, εάν η τιμή p που προκύπτει από την εφαρμογή του στατιστικού ελέγχου είναι μικρότερη από την τιμή α, τότε απορρίπτεται η μηδενική υπόθεση και υπάρχει ετερογένεια μεταξύ των μελετών. Εάν διαπιστωθεί ομοιογένεια μεταξύ των μελετών, τότε εφαρμόζεται το μοντέλο των σταθερών αποτελεσμάτων (fixed-effects model), ενώ εάν διαπιστωθεί ετερογένεια μεταξύ των μελετών, τότε εφαρμόζεται το μοντέλο των τυχαίων αποτελεσμάτων (random-effects model)

forest plot Σε ένα τυπικό γράφημα “forest plot”, τα αποτελέσματα των μελετών απεικονίζονται ως τετράγωνα ενώ τα άκρα της οριζόντιας γραμμής που διαπερνά το κάθε τετράγωνο απεικονίζουν τα όρια του διαστήματος εμπιστοσύνης για κάθε μελέτη. Το συγκεντρωτικό αποτέλεσμα της μετα- ανάλυσης απεικονίζεται με ένα διαμάντι, τα άκρα του οποίου αποτελούν το διάστημα εμπιστοσύνης του εκτιμώμενου μέτρου σχέσης ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΛΕΓΧΕΙ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΑΝ ΟΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΣΕ ΜΕΓΑΛΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΚΛΑΔΟΥΣ ΟΠΩΣ ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ –ΑΠΟ ΣΥΜΠΤΩΣΗ Ή ΤΥΧΗ

Forest plot Γραμμή μη-επίδρασης Συνολική επίδραση:Effect Size Παρατήρηση: Αν το 1 δεν συμπεριλαμβάνεται στο διάστημα εμπιστοσύνης, τότε υπάρχει σημαντική επίδραση : οι μετανάστες συγκεντρώνονται σε κλάδους και σε χαμηλού γοήτρου απασχολήσεις όπως π.χ. οι κατασκευές: έλλειψη σημαντικής ετερογένειας

Έλεγχος ομοιογένειας: Q ή x² tests και I² Η ακρίβεια και η εγκυρότητα μιας μετα-ανάλυσης εξαρτώνται σημαντικά από το βαθμό στον οποίο οι επιμέρους μελέτες είναι αρκετά ομοιογενείς μεταξύ τους, έτσι ώστε τα αποτελέσματά τους να μπορούν να συνδυαστούν για τον υπολογισμό ενός συγκεντρωτικού αποτελέσματος. Όταν τα αποτελέσματα των επιμέρους μελετών παρουσιάζουν μεγαλύτερη ετερογένεια από εκείνη που αναμένεται εκ τύχης, τότε ο υπολογισμός ενός μόνο συγκεντρωτικού αποτελέσματος μπορεί να οδηγήσει σε εσφαλμένα συμπεράσματα. Τα κάτωθι στατιστικά αξιολογούν τα αποτελέσματα: Δείκτης ανομοιογένειας I² : I²≈25%: Χαμηλός βαθμός ετερογένειας I²≈50% Μέτριος βαθμός I²≈75% Υψηλός βαθμός. Έχουμε I² =0,23

Ευχαριστώ για τη προσοχή σας!!!