Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

Διαχείριση εργασιακού άγχους στην COMPUSMART Διαχείριση εργασιακού άγχους στην COMPUSMART Ινστιτούτο Εργασίας, Υγείας και Οργάνωσης (I-WHO) Πανεπιστήμιο.
Διαχείριση κινδύνων εργασιακού άγχους στο KEK INA IDEC Α.Ε. Πειραιάς, Ελλάδα gr.
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Ανοικτό Πανεπιστήμιου Δήμου Παπάγου-Χολαργού
(Work-related stress)
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ
Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΈΤΟΣ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Μονογραφίες Επαγγελμάτων
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην EDUCACONSULT M&J Consulting Παρντουμπίτσε, Δημοκρατία της Τσεχίας
O ΔΙΕΥΡΥΜΕΝΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΝΟΜΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΕΙΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΛΟΙΠΕΣ ΕΤΑΙΡΙΚΕΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Οι Άνθρωποι είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο κάθε Οργανισμού Η Ανάπτυξη του Προσωπικού μπορεί να γίνει με τρόπο ωφέλιμο και για τον Ίδιο.
Μελέτη Περιπτώσεων: UNIC-Services Ltd. UNIC-Services Ltd  Ιδρύθηκε το 1993 από την IT Saara Remes-Ulkunniemi  Η εταιρεία προσφέρει εκπαιδευτικές υπηρεσίες.
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Αξιολόγηση Ανθρώπινου Δυναμικού
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ «ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ.
Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
Induction Course/Πρόγραμμα ένταξης στην εταιρία Το πρόγραμμα αυτό προσφέρει τα μέσα που χρειάζονται για την επιτυχημένη ένταξη νέων υπαλλήλων σε μια εταιρία.
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
Φάσεις της Διοίκησης Αμοιβών
Ικανότητες και δεξιότητες.
Δέσποινα Σιδηροπούλου-Δημακάκου Τομέας Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 3
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ
Αποδόσεις αιτίων.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
Άγχος και burnout: Παράγοντες άγχους και εξουθένωσης
Στελέχωση. Εισαγωγή Η στελέχωση είναι ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα παροχής φροντίδας υγείας Έως 20% των νοσηλευτών στις ΗΠΑ αναμένεται να αποσυρθούν.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 16 ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ - ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ.
ΣΤΡΕΣΣΟΓΟΝΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥΣ. Η καλλιέργεια καλών σχέσεων μεταξύ συναδέλφων πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα όλων. Οι σχέσεις μεταξύ συναδέλφων.
ΩΡΑ ΓΙΑ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΑΝΤΙΣΤΡΕΣ ΑΚΙΔΑ - ΛΕΥΚΩΣΙΑ 16 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2016 Σχεδιασμός - παρουσίαση : Λία Καλλίδου - Έλληνα Επικοινωνιολόγος - Πιστοποιημένη.
Ηγεσία είναι η διαδικασία με την οποία ένα άτομο επηρεάζει άλλα άτομα για την επίτευξη επιθυμητών στόχων. Επίσημος ηγέτης είναι ο προϊστάμενος ο οποίος.
Η ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, υγεία είναι η κατάσταση απόλυτης φυσικής, πνευματικής και κοινωνικής.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
O ΌΡΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΉΘΗΚΕ ΑΡΧΙΚΆ, ΓΙΑ ΆΤΟΜΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΎΝΤΑΝ ΣΤΟ ΧΏΡΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΉΣ ΥΓΕΊΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΣΥΝΔΈΘΗΚΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΠΆΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎ,
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
Στην Αμερική από το 1940 – 1960 κυριαρχούσε το υπόδειγμα σύζυγος – μητέρα – νοικοκυρά. Στην Ελλάδα το υπόδειγμα αυτό εμφανίζεται μέχρι τα μέσα της δεκαετίας.
Υπό της φοιτήτριας : ΠΑΠΑΝΙΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Επιβλέπουσα καθηγήτρια :
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 11
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 10
ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
Παρουσίαση άρθρου της Τσαμπίκα Μπαφίτη με τίτλο:
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η Θεωρίες Κινήτρων
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Φοιτητής: Τάρταρης Παναγιώτης (Α.Μ 6510)
Παιδαγωγικό ζεύγος: μαθητής – δάσκαλος Σχολείο: γενικεύτηκε με τη σημερινή του μορφή κατά τους τελευταίους δύο με τρεις αιώνες. Μαθητής: παιδικό επάγγελμα.
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Επαγγέλματα Ο όρος επαγγέλματα στη γενικότερη αντίληψη χαρακτηρίζει την κατά κλάδο ή αντικείμενο συνήθη ασκούμενη βιοποριστική ενασχόληση, (εργασία), του.
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους ΠΕ4 Εκπαιδευτικό Υλικό Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους Ενότητα 2: Παράγοντες που επηρεάζουν το εργασιακό άγχος

Το πλαίσιο εργασίας (work context)

Το περιεχόμενο εργασίας (work content)

Παράγοντες στην εργασία που επιδεινώνουν το άγχος (1) Οργανωτικοί: Υπερβολικός έλεγχος ή απουσία ελέγχου Υπέρ ή υπό- απασχόληση Πολύς ή ελάχιστος φόρτος εργασίας Υπερανάληψη ευθυνών και ρόλων ή ασαφές περίγραμμα εργασίας Ανεπαρκής χρόνος ολοκλήρωσης της εργασίας με βάση τις προσωπικές απαιτήσεις ή απαιτήσεις τρίτων Καμία αναγνώριση, ανταμοιβή ή ανατροφοδότηση Μη ευέλικτη εργασία Μη προγραμματιζόμενο ωράριο Αιφνίδιες και αναίτιες αλλαγές στην οργάνωση, στις προθεσμίες ή στη σύμβαση εργασίας Κακή διαχείριση χρόνου Κακές περιβαλλοντικές συνθήκες στο χώρο εργασίας (εγκαταστάσεις, φωτισμός, έκθεση σε επικίνδυνες καιρικές συνθήκες)

Παράγοντες στην εργασία που επιδεινώνουν το άγχος (2) Κοινωνική διάσταση: Αδυναμία έκφρασης διαφορετικής άποψης Μη δυνατότητα λήψης πρωτοβουλιών Μη συνεργάσιμοι συνάδελφοι, προϊστάμενοι ή υφιστάμενο Μη συμμετοχή στη διαδικασία λήψης αποφάσεων Έλλειψη κοινωνικής αποδοχής του επαγγέλματος Ασυμβατότητα επαγγέλματος και προσωπικών επιλογών Επισφαλής θέση εργασίας Προκαταλήψεις στο χώρο εργασίας (φύλο, ηλικία, εθνικότητα κ.α.)

Προσωπικοί παράγοντες Οι προσωπικοί παράγοντες περιπλέκονται στην έννοια του εργασιακού άγχους και αυτό γιατί υπάρχει μια ατομική κλιμάκωση στο πως κάποιος βιώνει και σε τι βαθμό εκδηλώνει το άγχος του. Κάποιες προσωπικές δυσκολίες (οικογενειακές συγκρούσεις, ψυχικές ή σωματικές ασθένειες, οικονομικά προβλήματα) μπορούν να εντείνουν την εκδήλωση άγχους στην εργασία ή να δράσουν σαν καταλύτης και να εκδηλωθεί το άγχος που βιώνει κάποιος στην εργασία του. Η αδυναμία συγκέντρωσης σε στόχους, η έλλειψη κινήτρου για την εργασία (γενικά ή ειδικά), η τελειοθηρία, η μεγαλομανία, η έλλειψη διεκδικητικότητας, η αδυναμία θέσπισης ορίων (σε άλλους ή στον εαυτό), είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά προσωπικότητας που αυξάνουν την πιθανότητα κάποιος να εμφανίσει εργασιακό άγχος. Όπως και αντίστροφα το εργασιακό άγχος, μπορεί με τη σειρά του να γίνει πρόβλημα στην προσωπική ζωή κάποιου (π.χ. όταν διευρύνει το χρόνο εργασίας του για να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις ή όταν μεταφέρει το αρνητικό κλίμα της δουλειάς και στο σπίτι).