Περιβάλλον-Πολιτισμός

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Ας διοργανώσουμε ένα πάρτι...
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική Εκπαίδευση ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ/ΠΑΙΔΙ/0308(ΒΙΕ)/07.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Περιβάλλον-Πολιτισμός
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Μουσείο της Βεργίνας
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ Τελετή Έναρξης Προγράμματος.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Συνεργασία στο νηπιαγωγείο μέσα από ένα δημιουργικό πολύγωνο
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Καινοτομίες στη Μέση Εκπαίδευση Καινοτομίες στην Μουσική Εκπαίδευση ΑΧΛ2009.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ-
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Αρχές οργάνωσης εκπαιδευτικού προγράμματος.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Στόχος Υπουργείου Παιδείας για τον Πολιτισμό
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Σχολική Κοινωνική Ζωή Σ. Κ. Ζ.
Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
«Γνωρίζοντας το μελλοντικό μου σχολείο» 71o Νηπιαγωγείο Πατρών
1 ο Νηπιαγωγείο Κάτω Αχαΐας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Περιβάλλον-Πολιτισμός Ερευνητικό Πρόγραμμα INDUCTION: Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική Εκπαίδευση ΔΗΜΟΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗΣ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΖΕΠ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2011-2012 Περιβάλλον-Πολιτισμός Μέντορας: Φουντούλη Καλλιόπη Νεοεισερχόμενη εκπ.: Ομήρια Μιννίκουρη ________________________________________________________________________________________ Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου 24 Ιανουαρίου 2012 Frederick Research Centre

Σκοπός: Η μελέτη της διαχρονικής εξέλιξης της εντός των τειχών Λευκωσίας, του ρόλου της στην οικονομική και κοινωνική ζωή των κατοίκων της πόλης και ο επαναπροσδιορισμός της ως χώρου πολιτισμού και τουριστικής αξιοποίησης: Οι δραστηριότητες του ερευνητικού προγράμματος, ενσωματώθηκαν σε εκείνες της ανάπτυξης και εφαρμογής της ΑΠΕΠ του σχολείου. Η μέντορας ήταν επισκέπτρια στο σχολείο και …. (δώσε μας μια εικόνα των συνθηκών με τις οποίες συνεργαστήκατε)

Τα παιδιά που φοιτούν στο σχολείο είναι όλα αλλόγλωσσα, οικονομικών μεταναστών Το συγκεκριμένο θέμα επιλέγηκε μετά από διαπίστωση ότι τα παιδιά δεν γνώριζαν την πολιτιστική αξία της περιοχής στην οποία διαμένουν Η διακίνηση στην περιοχή μπορεί να γίνει χωρίς οικονομική επιβάρυνση αφού όλες οι αποστάσεις μπορούν να καλυφθούν με τα πόδια.

Ζήτημα/Πρόβλημα ΕΑΑ: Τοπικό περιβάλλον και πολιτισμός: 1. Γνωριμία με το πολιτιστικό περιβάλλον της περιοχής γύρω από το Νηπιαγωγείο μας και γενικότερα της γειτονιάς μας, της κοινότητάς μας, της πόλης μας 2. Γνωριμία με μύθους, παραδόσεις και παραδοσιακά τραγούδια που αναδεικνύουν τη σχέση του ανθρώπου με το περιβάλλον του 3. Συνειδητοποίηση της προστασίας και της διατήρησης της πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου μας 4. Καλλιέργεια συμπεριφορών εκτίμησης και σεβασμού κατά τις επισκέψεις μας σε χώρους σχετικούς με την πολιτιστική και φυσική μας κληρονομιά 5. Η διατήρηση και η ανάδειξη ιστορικών και πολιτιστικών χώρων και μνημείων της πόλης και η αξιοποίηση της κληρονομιάς τους ως παράγοντα τουριστικής ανάπτυξης με γνώμονα την αειφορία

Κοινωνικό πλαίσιο • Επιδιώξαμε τη συνεργασία μεταξύ μαθητών, γονέων, τοπικών αρχών και άλλων προσώπων που μπορούν να συμβάλουν στη μελέτη του ζητήματος. • Αξιοποιήσαμε παππούδες και γιαγιάδες της γειτονιάς για τη συγκέντρωση πληροφοριών και υλικού για τη μελέτη του ζητήματος. • Επιδιώξαμε συνεργασία με τις τοπικές εφημερίδες και τους τοπικούς ραδιοσταθμούς για ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού, αλλά και για προβολή της εργασίας των παιδιών.

Θέμα μαθήματος 1: Πολιτισμός και περιβάλλον Χρονική Διάρκεια μαθήματος: 4 σαραντάλεπτα Μάθημα-μαθήματα στο οποίο εφαρμόσθηκε: γλώσσα, μαθηματικά, γυμναστική, ήσυχες και ελεύθερες δραστηριότητες Πυρηνικές έννοιες: πολιτισμός , περιβάλλον, μέσα μεταφοράς, οικονομικοί μετανάστες, τουρίστες Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα: γνωριμία με το πολιτιστικό περιβάλλον της περιοχής γύρω από το σχολείο εξοικείωση παιδιών με χώρους που συνδέονται με την προστασία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς καλλιέργεια συμπεριφορών εκτίμησης και σεβασμού κατά την επίσκεψη σε χώρους σχετικούς με την πολιτιστική μας κληρονομιά ανάπτυξη δεξιοτήτων παρατήρησης ,επικοινωνίας, διαλόγου

Θέμα μαθήματος 1: Πολιτισμός και περιβάλλον Σκοπός: Τα παιδιά να γνωρίσουν το πολιτιστικό περιβάλλον της περιοχής γύρω από το σχολείο τους(ιστορικούς και πολιτιστικούς χώρους, μουσεία, εκκλησίες, πλατείες),να αναπτύξουν δεξιότητες σεβασμού για τον πολιτισμό και την ανάδειξη του και να παρατηρήσουν τους ανθρώπους που βρίσκονται εκεί (εργαζόμενοι ,επισκέπτες ,τουρίστες) Επιμέρους στόχοι: να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε περιοχή έχει την δική της πολιτιστική κληρονομιά να καλλιεργήσουν στάσεις ορθής συμπεριφοράς και σεβασμού στους χώρους που επισκεπτόμαστε.

Θέμα μαθήματος 1: Πολιτισμός και περιβάλλον Διδακτικές Τεχνικές: εργασία πεδίου, μέθοδος των ιστοριών, βιβλιογραφική ερεύνα, παιγνίδια ρόλων, εννοιολογικός χάρτης Μέσα/Υλικά που χρειάζονται για τη διεκπεραίωση του μαθήματος: φιλμάκια από το διαδίκτυο και από το κανάλι animal planet φωτογραφικό υλικό και φωτογραφική μηχανή βιντεοκάμερα ένθετα περιοδικά, βιβλία Οργάνωση της τάξης: τα παιδιά εργάζονται σε 4 ομάδες μικτής ικανότητας

Αναμενόμενα αποτελέσματα για τους μαθητές Συμμετοχή σε δραστηριότητες που συμβάλουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής στο σχολείο ,την γειτονιά, την πόλη τους και την ανάπτυξη ενδιαφέροντος για την κοινότητα στην οποία ζούνε. Συμμετοχή σε δραστηριότητες που συμβάλουν στο να γνωρίσουν μέρη της περιοχής τους που αξιοποιούνται ή θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν τουριστικά και να καλλιεργήσουν συμπεριφορές σεβασμού σε χώρους σχετικούς με την πολιτιστική και φυσική μας κληρονομιά. Προσδοκώμενα αποτελέσματα για το ΝΕ Βελτίωση των τεχνικών τεχνικές διδασκαλίας, ενημέρωση και επάρκεια για διδασκαλία θεμάτων ΕΑΑ.

Ενδεικτικές διασυνδέσεις με άλλα ζητήματα Αειφόρου Ανάπτυξης: 1. Απορρίμματα: ευαισθητοποίηση σε θέματα καθαριότητας κοινών χώρων(σχολική αυλή, πεζοδρόμια, δρόμοι) και συνειδητοποίηση του ότι η καθαριότητα είναι πρώτα υπόθεση ατομική και μετά κοινωνική 2. Αστική ανάπτυξη: - συνειδητοποίηση της ανάγκης του ανθρώπου να ζει, να συνυπάρχει, να δημιουργεί με άλλους ανθρώπους - ανάπτυξη ενδιαφέροντος και αισθημάτων εκτίμησης και σεβασμού για τη γειτονιά, την κοινότητα, την πόλη τους - συμμετοχή σε δραστηριότητες που συμβάλλουν στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής στη γειτονιά, στην κοινότητα, στην πόλη τους - εισήγηση τρόπων βελτίωσης του περιβάλλοντος της πόλης, της γειτονιάς, του σχολικού χώρου 3. Τουρισμός: -γνωριμία με την περιοχή τους και παρατήρηση στοιχείων που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν τουριστικά - γνωριμία με διάφορους τουριστικούς προορισμούς στον τόπο μας, μέσα από την αξιοποίηση των προσωπικών βιωμάτων και των περιγραφών των παιδιών(παραθαλάσσιες-ορεινές περιοχές) - συζήτηση για τη συμπεριφορά που πρέπει να επιδεικνύουμε κατά την επίσκεψή μας σε ένα χώρο κι αποτύπωση συγκεκριμένων προτάσεων τουριστικής συμπεριφοράς (δημιουργία κώδικα) κ.α.

Εντυπώσεις από την εφαρμογή (Δυνατά σημεία του μαθήματος) Η τεχνική της μελέτης πεδίου συνέβαλε στη μάθηση μέσα από άμεσες εμπειρίες και πραγματικών καταστάσεων ζωής. Κλίμα στην τάξη Υπήρχε κλίμα ενθουσιασμού με άμεση ανταπόκριση από τα παιδιά επειδή όλες οι δραστηριότητες ήταν βιωματικές.

Συνεργασία Μέντορα - Μεντορευόμενου Στοιχεία συναντήσεων Χώρος: Νηπιαγωγείο Χρόνος: Κοινά κενά Σκοπός συναντήσεων Ενημερωτικές συναντήσεις για το περιεχόμενο των εννοιών Για το σχεδιασμό των μαθημάτων και τις τεχνικές που εφαρμόστηκαν Για καθοδήγηση Για ανατροφοδότηση

Σχέσης συνεργασίας ανάμεσα στο ΝΕ & το μέντορα Ρόλος του μέντορα Καθοδηγητής, ακροατής, σύμβουλος, υποστηρικτής. Έδινε διευκρινίσεις, συμβουλές και αντάλλασσε απόψεις με τη ΝΕ. Παρείχε πληροφορίες , γνώσεις και υλικό στη ΝΕ. Την υποστήριζε και την εμψύχωνε σε όλη την διάρκεια των μαθημάτων. Σχέσης συνεργασίας ανάμεσα στο ΝΕ & το μέντορα Το κλίμα επικοινωνίας ήταν φιλικό και συνεργατικό εφόσον ανταλλάξαμε απόψεις χωρίς ανταγωνισμό. Υπήρχε ενθουσιασμός επειδή ήταν κάτι καινούριο που εμπεριείχε θέματα που αφορούν όλους και είναι ουσιώδη και σημαντικά στο έργο μας.

Οφέλη που αποκόμισε η νεοεισερχόμενη νηπιαγωγός. Πληροφόρηση και εξοικείωση με νέες διδακτικές στρατηγικές οι οποίες συμβάλλουν στην ένταξη ζητημάτων αειφόρου ανάπτυξης στη σχολική μονάδα σε ένα συλλογικό – ολιστικό πλαίσιο