Οδική Ασφάλεια Στατιστικά & Έρευνες

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κοινωνικός Αποκλεισμός στην Εκπαίδευση! Το φροντιστήριο απαραίτητο εργαλείο προόδου των νέων.
Advertisements

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Σκοπός - Δράσεις του Έργου Α.Η ποσοτική και ποιοτική διερεύνηση της κατάστασης των γυναικών ερευνητριών που πασχολούνται στον Δημόσιο Τομέα Β.Η αποτύπωση.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Επαγγελματικά Οχήματα και Επιπτώσεις στην Οδική Ασφάλεια Επιστημονικός Υπεύθυνος Ματθαίος Καρλαύτης Επίκουρος Καθηγητής, ΕΜΠ Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής.
Γενική Διεύθυνση Συνθηκών και Υγιεινής της Εργασίας
Γ. Κανελλαΐδης, Καθηγητής ΕΜΠ
Θεσσαλονίκη, 21/12/2009 Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος Η σημασία και ο Ρόλος των ΤΠΕ στην εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας Βασίλης Θωμαΐδης Πρόεδρος.
Δρ. Βερόνικα Σαμαρά Επικεφαλής Ελληνικού Κόμβου Ασφαλούς Διαδικτύου Υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ελληνικός Κόμβος Επαγρύπνησης για ένα Ασφαλέστερο.
Α. Τ. Ε. Ι. Θεσσαλονίκης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμήμα Πολ. Έργων Υποδομής ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2013.
ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ <ΕΔΣΠΥ>
Αθήνα, 6 Ιουνίου Οδική ασφάλεια στην Ελλάδα Η συμβολή της ΕΛΠΑ και οι προτάσεις της Η συμβολή της ΕΛΠΑ στα θέματα οδικής ασφάλειας (1)  Σήμανση.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΣΕΕΠΕ 3/6/2008 ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ.
 H λέξη νοοτροπία είναι ντεμοντέ- όταν, όμως, αυτή χρησιμοποιείται δίπλα στο επίθετο «κακή» (για να περιγράψει τον τρόπο που οδηγούν οι Ελληνες), τότε.
Ημερίδα για το 7ο Π.Π. Ε&ΤΑ της ΕΕ ( ), 22 /09/2006 – Θεσ/νίκη Συμμετοχή & Αξιοποίηση της Ευρωπαϊκής Έρευνας στους τομείς των Κοινωνικών, Οικονομικών.
Θέμα: ΝΕΑΝΙΚΗ ΟΔΙΓΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Γενική παρουσίαση του έργου IUSES Δημήτρης Σανόπουλος, Υπεύθυνος Γραφείου Διαμεσολάβησης ΕΚΕΤΑ 4/12/2009 Η αποκλειστική ευθύνη για το περιεχόμενο της παρουσίασης.
1 Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Λάουρα Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών.
European Commission. 1975: πρώτη δράση της κοινότητας: κινητικότητα φοιτητών Σεπτέμβριος 1980: Δίκτυο Ευρυδίκη Κεντρική Μονάδα & 9 Εθνικές Μονάδες Ανταλλαγή.
IST CULTIVATE-EU Τί είναι: Συνοδευτικό μέτρο του προγράμματος IST, υπαγόμενο στην Kεντρική Δράση ΙII, στον τομέα «Ψηφιακή Κληρονομιά και Πολιτιστικό.
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες στο ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος”
ΗΡΑΚΛΗΣ: ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Ημέρα Αναλυτών 12 Απριλίου 2006.
Σελίδα 1 ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΟ. Σελίδα 2 OTE - Ευρυζωνικότητα Οι Ευρυζωνικές Υπηρεσίες αποτελούν την κύρια ευκαιρία ανάπτυξης στις τηλεπικοινωνίες.
2-4/7/2009Σύστημα Διαχείρισης και ελέγχου ΕΠ ΕΣΠΑ1 ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ & ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ ΕΠΑΝ ΙΙ (2007 – 2013) Νίκος Ιωαννίδης ΕΥΔ ΕΠΑΕ Μονάδα Α1.
LIFE- ENVIRONMENT PROGRAMME ‘Starting with the promotion of IPP approach in Mediterranean countries’’ Αθήνα, 19 Σεπτεμβρίου 2005 Παρουσίαση Start-IPP.
Σεπτέμβριος  Το ΕΚΤ είναι ο εθνικός οργανισμός για την τεκμηρίωση, την πληροφόρηση και την υποστήριξη σε θέματα επιστήμης, έρευνας και τεχνολογίας.
1 Συλλογή Στοιχείων 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Κοινωνικό, πολιτικό & οικονομικό περιβάλλον 1 1 ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΚΟ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ( Δείκτες.
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
ΕΡΕΥΝΑ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Γιώργος – Μιχαήλ Κλήμης, ΜΒΑ, PhD ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ για την υγεία
Επιστημονικά υπεύθυνος: Καθηγητής Μ. Μεϊμάρης, Διευθυντής Εργαστηρίου Ομάδα διαχείρισης έργου: Δρ. Α. Γιαννακουλόπουλος, Σ. Κοδέλλας, Ν. Παπασταύρου Έκθεση.
προοπτικές βελτίωσης συγκοινωνιακών παραμέτρων – ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ
Ν. Δημητριάδης/ STRATIS ΕΠΕ 1 13 Μαϊου Η Προοπτική της Ευρυζωνικότητας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας 1 10 Μαϊου Αμφιλοχία «Αξιοποίηση της.
Α Θ Η Ν Α Ϊ Κ Ο Κ Ε Ν Τ Ρ Ο Ε Ρ Ε Υ Ν Ω Ν Έρευνα Web Id. Τεχνικές Προδιαγραφές.
Ημερίδα REACH & CLP, Αθήνα Νομοθεσία REACH & CLP – το στήσιμο του οικοδομήματος Δημήτριος Τσίχλης Δ/νση Περιβάλλοντος.
Μαθήτρια:Ντανιέλα Τσομπανίκοβα
Ασφαλείς Μετακινήσεις: ο ακρογωνιαίος λίθος των απόψεων της Διεθνούς Οδικής Ομοσπονδίας (IRF) για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Δρ Χάρης Ευδωρίδης,
ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ.
ΘΕΜΑ 2ο Τροχαία ατυχήματα –κυκλοφοριακή αγωγή
- Kάθε μέρα χάνεται μια πενταμελής οικογένεια ή μια ομάδα μπάσκετ. - Kάθε δύο μέρες μια ποδοσφαιρική ομάδα θυσιάζεται στην άσφαλτο. - Kάθε εβδομάδα.
Οικιακή Οικονομία ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ.
Εργασία Οικιακής Οικονομίας ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Εσπερίδα REACH & CLP, Πάτρα Δραστηριότητες της Δ/νσης Περιβάλλοντος στον τομέα των χημικών – προοπτικές για τις επιχειρήσεις και το ευρύ κοινό.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ -πληροφορώ»
Ελληνικό γραφείο υποστήριξης: Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη.
ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Αξιολόγησης της θεματικής πύλης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Θύρα Κυριακή Μπαλτά Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Βιβλιοθήκη.
FONDATION VINCI AUTOROUTES ΙΔΡΥΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΟΔΗΓΗΣΗ Βαρόμετρο για την Ασφαλή Οδήγηση 2015 – Ελλάδα 7 Απριλίου 2015.
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΣ Να αναγνωρίσουν οι μαθητές την σημαντικότητα του κοινωνικού προβλήματος: «τροχαία ατυχήματα». Να γίνει αντιληπτό σε όλους ότι η κύρια αιτία.
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ Ερευνητική εργασία 2 ου τετραμήνου Ο μάδα Τροχονόμοι Νίκος Πετράκης Θανάσης Τσιάμος Γιάννης Χατζόγλου Λουτσιάνο Σεριάνι.
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ ECODRIVING Έξυπνος τρόπος οδήγησης ο οποίος συμβάλλει: –στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου –στη μείωση των εκπομπών ρύπων και αερίων.
ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΕΥΒΟΙΑΣ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΔΗΜΟΥ ΧΑΛΚΙΔΕΩΝ ΜΑΡΙΑ Α ΔΗΜΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΣ.
ΝΕΟΙ ΟΔΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ – ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ Γιάννης Δημητρόπουλος Πολιτικός Μηχανικός - Συγκοινωνιολόγος MSc Μέλος Συλλόγου Ελλήνων.
ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΟΡΩΝ ΓΙΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Δημήτριος Δ. Θεοδωρακόπουλος Εργαστήριο Συγκοινωνιακών.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, Γεώργιος Κανελλαΐδης, Καθηγητής ΕΜΠ Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας.
ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ - Ο∆ΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Καλλιέργεια Οδικής Συνείδησης Υπό έμφαση στόχος για τη σχολική χρονιά
Τελική Εκδήλωση 15 Νοεμβρίου 2013, Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών
ΣΤΑΘΗΣ ΚΟΠΑΛΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΓΙΩΡΓΗΣ
Σχέδιο Δράσης για την Κλιματική Αλλαγή
Μελέτη Κόστους Κινητών Επικοινωνιών
Κάθε χρόνο συμβαίνουν στη χώρα μας άπειρα τροχαία ατυχήματα, που έχουν ως αποτέλεσμα το θάνατο πολλών ανθρώπων αλλά και τον τραυματισμό τους. Από το σύνολο.
Θεμα: Τροχαια ατυχηματα
ΟΔΗΓΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΧΩΡΙΣ ΑΛΚΟΟΛ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΟΥΣΙΕΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οδική Ασφάλεια Στατιστικά & Έρευνες Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας ‘Πάνος Μυλωνάς’ Οδική Ασφάλεια Στατιστικά & Έρευνες Άρης Κόκκας, Μέλος Δ.Σ. Ι.Ο.ΑΣ. - Δημοσιογράφος 22 Μαρτίου 2009 www.ioas.gr

Νεκροί ανά πληθυσμό (2006) www.ioas.gr *Italy: 2005 Source: Eurostat and national data www.ioas.gr

Νεκροί από τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα www.ioas.gr

Μείωση ατυχημάτων 2001-2006 www.ioas.gr *Italy: 2005 Μείωση ατυχημάτων 2001-2006 *Italy: 2005 Source: Eurostat and national data www.ioas.gr

Η Ευρωπαϊκή “διάκριση” της Ελλάδας… Η Ελλάδα διαιρείται σε 13 περιφέρειες Οι 8/13 είναι στον κατάλογο των 20 πλέον επικίνδυνων ευρωπαϊκών περιοχών σε τροχαία ατυχήματα Επιπλέον οι 7/10 των πιο επικίνδυνων ευρωπαϊκών περιοχών βρίσκονται στην Ελλάδα. www.ioas.gr

Σύστημα Οδικής Ασφάλειας [A Safe Road System] Behaviour Vehicle When RAP started this was not the widely used model for road safety. RAP has helped promote this understanding of the components of a safe road system. RAP concentrates on the road but as part of a holisitic approach looking at crash protection in cars and behaviour by road users such as seat belt wearing. a shared responsibility Πηγή: EuroRAP/iRAP www.ioas.gr 6

Η συμβολή των τριών παραγόντων (%) στα οδικά ατυχήματα Άνθρωπος μόνο 65% Άνθρωπος και Οδός 24% Άνθρωπος και Όχημα 4,50% Άνθρωπος, Οδός και Όχημα 1,25% Οδός μόνο 2,50% Οδός και όχημα 0,25% Όχημα μόνο ΣΥΝΟΛΟ 100% www.ioas.gr

Συνέπειες Ατυχημάτων Ετήσια Εθνική επιβάρυνση: 2% του Α.Ε.Π. Για κάθε 1 άτομο που χάνεται  7 άτομα θα χρειαστούν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη (πηγή: ΕΕ) Το κοινωνικό κόστος ατυχήματος: με νεκρό είναι ίσο με περίπου 1.600.000 Ευρώ, με βαριά τραυματία περίπου 185.000 ευρώ και ελαφρά τραυματία περίπου 36.000 Ευρώ (πηγή: ΕΜΠ, 2006) www.ioas.gr

Στρατηγικοί Άξονες & πεδία δράσεων Ι.Ο.ΑΣ. Στρατηγικοί Άξονες & πεδία δράσεων Ι.Ο.ΑΣ. Αναφορικά με: Α. Γενική Πολιτική Οδικής Ασφάλειας Εφαρμογή του 2ου Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας - Βελτίωση του συντονισμού όλων των δημοσίων φορέων που ασχολούνται με τα θέματα της οδικής ασφάλειας, συστηματική καταγραφή, ανάλυση και αξιολόγηση των στοιχείων & των εφαρμοζόμενων μέτρων οδικής ασφάλειας Β. Οδηγική Συμπεριφορά Εκπαίδευση & συστηματική ενημέρωση με στόχο τη βελτίωση της συμπεριφοράς των οδηγών, εφαρμογή του νόμου και την προστασία των ευπαθών χρηστών του δρόμου (πεζοί, Α.μ.Ε.Α., δικυκλιστές) Γ. Υποδομές Εφαρμογή διεθνών πρακτικών για τη συντήρηση του υφιστάμενου οδικού δικτύου και υλοποίηση έργων που απαιτούνται για την αντιμετώπιση των επικίνδυνων θέσεων του οδικού δικτύου Μέλος του European Transport Safety Council www.ioas.gr

Η αρχή... www.ioas.gr

Το τέλος ... www.ioas.gr

Να εντείνουμε την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των πολιτών, Όραμα - Αποστολή Να εντείνουμε την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των πολιτών, αλλά και να κινητοποιήσουμε όλους τους φορείς του δημόσιου & του ιδιωτικού τομέα για την ΠΡΟΛΗΨΗ και εξάλειψη των τροχαίων ατυχημάτων... www.ioas.gr

ΕΡΕΥΝΕΣ Ι.Ο.ΑΣ. Το Ινστιτούτο έχει διεξάγει μέχρι σήμερα 2 επιστημονικές έρευνες, με θέμα: «Ευγένεια στο Δρόμο» 2. «Απόψεις πολιτών σχετικά με τα αίτια πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων» www.ioas.gr

Ευρωπαϊκή Ημέρα Ευγένειας στο Δρόμο Ενημερωτική καμπάνια κάθε χρόνο στοχεύοντας στην υιοθέτηση μιας υπεύθυνης οδηγικής συμπεριφοράς στους ελληνικούς δρόμους Κεντρικό μήνυμα: «Ευγένεια στο δρόμο… Πολιτισμός & Ασφάλεια στη Ζωή μας! Ο δρόμος ανήκει σε όλους μας» Ενημέρωση αποτελεσμάτων έρευνας σχετικά με την οδηγική συμπεριφορά του Έλληνα πολίτη και σε σύγκριση οδηγών 11 Ευρωπαϊκών χωρών (Μάρτιος 2008) Έτος 2009: 26 Μαρτίου www.ioas.gr

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ Το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» με την υποστήριξη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. συνεργάστηκαν με τους Responsible Young Drivers του Βελγίου και την TNS Opinion για τη διεξαγωγή της έρευνας: Δείγμα: 6.366 πολίτες (τηλεφωνικά σε όλη την Ελλάδα) Χώρες που συμμετείχαν: Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Τσεχία, Εσθονία, Ελλάδα, Γαλλία, Ιρλανδία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Πολωνία και Πορτογαλία www.ioas.gr

Έρευνα: Ευγένεια στο Δρόμο Ευγένεια ανάλογα με τον τύπο χρήστη του δρόμου Οι πλέον ευπαθείς χρήστες του δρόμου υιοθετούν πιο ευγενική συμπεριφορά σε σύγκριση με τους οδηγούς οχημάτων Τύπος Χρήστη Μ.Ο.* Πεζοί 2,71 Ποδηλάτες 2,88 Οδηγοί 3,17 *Κλίμακα από το 1 (πολύ ευγενικός) έως το 10 (πολύ επιθετικός) Πηγή: Ι.Ο.ΑΣ. Πάνος Μυλωνάς & TNS Opinion – έρευνα σε 12 Ευρωπαϊκές χώρες, Νοεμ. ‘07 – Ιαν. ‘08 www.ioas.gr

Έρευνα: Ευγένεια στο Δρόμο Συμπεριφορές των οδηγών κατά την οδήγηση www.ioas.gr

Έρευνα: Ευγένεια στο Δρόμο Μορφές επιθετικής συμπεριφοράς - Ευρώπη www.ioas.gr

Έρευνα: Ευγένεια στο Δρόμο Μορφές επιθετικής συμπεριφοράς - Ελλάδα www.ioas.gr

Έρευνα: Ευγένεια στο Δρόμο www.ioas.gr

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ «Ευγένεια στο Δρόμο» ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ «Ευγένεια στο Δρόμο» Συμπεράσματα 3 στους 4 οδηγούς ενοχλούνται από τη συμπεριφορά των άλλων οδηγών τα 2/3 αισθάνονται ότι η επιθετικότητα στην οδήγηση έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια η πλειοψηφία (59%) των οδηγών έχουν οι ίδιοι υποστεί επιθετική συμπεριφορά τους τελευταίους 12 μήνες το 85% των Ελλήνων οδηγών και το 89% των Βούλγαρων πιστεύουν ότι έχει αυξηθεί η επιθετικότητα των οδηγών τα τελευταία χρόνια. οι γυναίκες οδηγοί τείνουν να ενοχλούνται περισσότερο από την επιθετικότητα των άλλων οδηγών σε σχέση με τους άντρες οδηγούς οι οδηγοί ηλικίας άνω των 55 ετών εμφανίζονται να είναι λιγότερο επιθετικοί σε σχέση με τους οδηγούς νεώτερης ηλικίας. www.ioas.gr

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ «Ευγένεια στο Δρόμο» ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ «Ευγένεια στο Δρόμο» Βασικά Συμπεράσματα η πιο συνηθισμένη εκδήλωση επιθετικής οδηγικής συμπεριφοράς για την Ευρώπη είναι το αναβοσβήσιμο (“παίξιμο”) των φώτων επιθετικά σε ποσοστό 57% η εξύβριση αποτελεί την πιο συνηθισμένη μορφή επιθετικότητας στην οδήγηση των Ελλήνων πολιτών με ποσοστό 58% οι Έλληνες οδηγοί εμφανίζουν και το μεγαλύτερο ποσοστό αντίδρασης συμπεριφοράς στο δρόμο με επίθεση ή προσπάθεια σωματικής επίθεσης (9%) που είναι τα υψηλότερα που παρατηρούνται στην Ευρώπη www.ioas.gr

«Πάμε για να ξανάρθουμε» Ενημερωτική Καμπάνια «Πάμε για να ξανάρθουμε» Συνεργασία με τη ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. για την πραγματοποίηση ενημερωτικής καμπάνιας «Πάμε για να ξανάρθουμε» κατά τη διάρκεια των εορτών του Πάσχα και παράλληλα τη συγκέντρωση στοιχείων μέσω ερωτηματολογίου (Απρίλιος 2008) www.ioas.gr

Παρουσίαση αποτελεσμάτων «Πάμε για να ξανάρθουμε» Συνεργασία με ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. για την πραγματοποίηση εκδήλωσης στις 16 Δεκεμβρίου 2008 στο Αμφιθέατρο του Υπουργείου Μεταφορών & Επικοινωνιών, στα πλαίσια παρουσίασης των αποτελεσμάτων της ενημερωτικής εκστρατείας «Πάμε για να ξανάρθουμε». ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Η έρευνα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά δημόσια από το www.ioas.gr

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ Χρόνος διεξαγωγής έρευνας: ΠΑΣΧΑ – ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2008 Δείγμα 918 οδηγών: 336 οδηγοί της γέφυρας Ρίου 280 Ίκαροι 302 οδηγοί ταξί (Αθήνα, Θεσ/νίκη, Πάτρα, Χαλκίδα) Στόχος: Να καταγραφούν οι απόψεις των Ελλήνων οδηγών για τα αίτια των οδικών ατυχημάτων Θέματα υπό εξέταση: Οδικό Δίκτυο - Ανθρώπινος Παράγοντας - Αστυνόμευση της Κυκλοφορίας www.ioas.gr

ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ Απαντήσεις ανοιχτής ερώτησης Παράγοντες που έχουν μερίδιο ευθύνης για τα ατυχήματα Η έλλειψη προστατευτικών κιγκλιδωμάτων – νησίδων. Ανάγκη για περισσότερες λωρίδες κυκλοφορίας Πολλές επαναλήψεις των παραγόντων ''κακή κατάσταση του οδοστρώματος'' αλλά και του ''κακού φωτισμού'' www.ioas.gr

ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ Απαντήσεις ανοιχτής ερώτησης Τι ενοχλεί περισσότερο Έλλειψη κυκλοφοριακής αγωγής και παιδείας Χορήγηση διπλωμάτων σε άσχετους / ανίκανους. Σύνδεση με διαφθορά Μεγάλη ταχύτητα Ασέβεια σε νέους οδηγούς / γυναίκες Γέροι οδηγοί Χρήση Κινητών Χρήση Προβολέων Κακή κατάσταση οχημάτων Κατανάλωση αλκοόλ www.ioas.gr

ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗ της Κυκλοφορίας Απαντήσεις ανοιχτής ερώτησης Έχουν σημαντικό ρόλο Διέλευση και κακή οδήγηση φορτηγών, νταλικών και τρακτέρ στις μεγάλες εξόδους Ανάγκη τήρησης του ΚΟΚ από όλους (και την αστυνομία)‏ Ανάγκη για πραγματική και εντατική αστυνόμευση, όχι για εισπρακτικούς λόγους. Σωστή σήμανση ταχύτητας στους δρόμους. www.ioas.gr

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ «Πάμε για να ξανάρθουμε» ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ «Πάμε για να ξανάρθουμε» Oι ερωτώμενοι θεωρούν τα εξής: Ο παράγοντας ‘”Κακή κατάσταση οδοστρώματος'' πιστεύεται ότι έχει το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης, από αυτούς που αναφέρονταν, για τα οδικά ατυχήματα. Η ‘”Επιθετική οδήγηση των οδηγών'' και οι ‘”Πολλαπλές παραβάσεις των άλλων οδηγών'', είναι οι κύριοι ανθρώπινοι παράγοντες που ενοχλούν τους ερωτώμενους. ‘”Η παρουσία/έλεγχος της τροχαίας'' και η ‘”σήμανση/πινακίδες/ενημέρωση'' είναι οι παράγοντες με σημαντικό ρόλο στην αστυνόμευση της κυκλοφορίας. www.ioas.gr

ΟΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ www.ioas.gr

Εκδόσεις Ι.Ο.ΑΣ. Αυτοκίνητο / Δρόμος / Άνθρωπος «Οδηγός Οδικής Ασφάλειας» Αυτοκίνητο / Δρόμος / Άνθρωπος «Οδηγώ με ασφάλεια» 6 εύκολοι τρόποι για να μειώσουμε τα ατυχήματα και τις συνέπειές τους Συν-οδηγός Οδικής Ασφάλειας για τις Ένοπλες Δυνάμεις «Ευγένεια στο Δρόμο» στα πλαίσια της καμπάνιας «Οδική Ασφάλεια – Κυκλοφοριακή Αγωγή» (σε εξέλιξη) … www.ioas.gr

Ας γίνει ... “… ο άδικος χαμός ενός νέου ανθρώπου με ηθικές αξίες, με σεβασμό στον άνθρωπο και αγάπη για τη ζωή… η αρχή της ενεργού συμμετοχής ….» Η Οδική Ασφάλεια μας αφορά Όλους! Είναι ζήτημα ζωής, είναι ζήτημα ανάπτυξης! www.ioas.gr

Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» Νεμέσεως 2, Αθήνα 112 53 Τηλ.: 210 8620150 Fax: 210 8620007 e-mail: info@ioas.gr Περισσότερες πληροφορίες για τις δράσεις του Ι.Ο.ΑΣ.: www.ioas.gr www.ioas.gr