Οπτικός Προγραμματισμός  Προέρχονται από τα sets της Pascal.Ορίζονται ως : typedef Set όνομα τύπου συνόλου Π.χ. typedef set MikroiAkeraioi  Συνήθως συνδυάζονται.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εισαγωγή στο περιβάλλον εργασίας του
Advertisements

Οπτικός Προγραμματισμός  Περιέχει έτοιμα components υλοποίησης κοινών διαλόγων  OpenDialog : διάλογος για την επιλογή αρχείου για άνοιγμα.  SaveDialog.
Οπτικός Προγραμματισμός  Frames : Μοιάζουν με τις φόρμες και μπορούν να ενσωματώσουν άλλα components, αλλά δεν αποτελούν παράθυρα. Είναι σετ από components.
Οπτικός Προγραμματισμός  Παράγεται από την κλάση TColorDialog. Επιτρέπει στον χρήστη την επιλογή χρώματος από τα βασικά χρώματα και τον καθορισμό ειδικών.
Πώς να χρησιμοποιήσετε τον λογαριασμό σας στο Gmail
Οπτικός Προγραμματισμός  Παράγεται από την κλάση TStatusBar. Περιέχει έναν αριθμό από Panels που μπορούν να περιέχουν πληροφορίες για την κατάσταση του.
Οπτικός Προγραμματισμός  Παράγονται από την κλάση TForm. Αποτελούν components με μορφή “παραθύρου” που μπορούν να ενσωματώσουν άλλα components.  Ιδιότητες.
Οπτικός Προγραμματισμός  Ενσωμάτωση αντικειμένου τύπου TMainMenu από την μπάρα εργαλείων Standard. Δεν καθορίζουμε το μέγεθος και τη θέση.  Με διπλό.
Εργαστήριο 17 Εκπαιδευτικό Εργαστήριο Πληροφορικής Χειμερινό Εξάμηνο 2006 Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας.
Πίνακες.
Οπτικός Προγραμματισμός  Οι εφαρμογές οπτικού προγραμματισμού μπορούν να ακολουθούν ένα από τα παρα- κάτω τρία μοντέλα όσον αφορά το interface:  SDI.
Sketchpad Χρήση του λογισμικού ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ
Οπτικός Προγραμματισμός ( C++ Builder 5.0 )
Οπτικός Προγραμματισμός  To Page Control ανήκει στην κλάση TPageControl. Xρησιμοποιείται σε περιπτώσεις που θέλουμε να έχουμε πολλές σελίδες με components.
Διαδίκτυο Κίκα Χρυσοστόμου. Home Page : Αρχική Σελίδα Για να την αλλάξουμε ακολουθούμε την εξής διαδικασία: 1.Tools 2.Internet Options 3.General (καρτέλα),
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Λογισμικό: Δημιουργία εφαρμογών Επίπεδο.
Support.ebsco.com Εισαγωγή στο EBSCOhost Εκπαιδευτικό μάθημα.
Οπτικός Προγραμματισμός Published Properties (Object inspector)  Alignment : (taRightJustify, taLeftJustify) καθορίζει άν το Caption θα εμφανίζεται στα.
Οπτικός Προγραμματισμός Οι ιδιότητες των αντικειμένων μπορεί να είναι δύο ειδών : 1.Published properties : είναι αυτές που εμφανίζονται στον Object Inspector.
Microsoft Excel 4.2 Κελιά Κίκα Χρυσοστόμου.
4o Μάθημα.
Τμήμα Φυσικής - Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Πως βάζουμε τίτλους και κείμενα στα video μας σε 8 βήματα.
Εισαγωγή στο Excel Σχολή Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών
IT-SKILLS Διάλεξη Παρουσιάσεις (PowerPoint)
ΣΧΕΣΙΑΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΜΑΘΗΜΑ 3.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
Βάσεις Δεδομένων Μάθημα 4.
Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
Συντάκτης :Δομουχτσής Στέργιος Κατασκευή Ιστοσελίδας Αυτόματο σύστημα Σχολικού Δικτύου Iware.
1 6.Εισαγωγή γραφικού 6.1 Εισαγωγή γραφικού Στο μενού «Εισαγωγή» τοποθετούμε τον κέρσορα στην επιλογή «Εικόνα»
Τα Διαδοχικά Φύλλα Στυλ CSS
Εργασία με παράθυρα.
Microsoft PowerPoint Powerpoint Κίκα Χρυσοστόμου.
Power Point Κεφάλαιο 5.
Επικοινωνία Ανθρώπου Μηχανής HTML CGI JAVASCRIPT Κουμπούλης Χρήστος Α.Μ. 921 Χαλαβαζής Βασίλης Α.Μ. 988.
XERTE TUTORIAL - ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΘΜΕΛ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ Xerte Interaction – Διάδραση Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό Σημειώσεις Εργαστηρίου.
DreamWeaver Παρουσίαση Εργαλείου για Ανάπτυξη Web-based GUIs 1.
Μορφοποίηση Παραγράφων
1. 1. Εισαγωγή Φωτογραφίας Τοποθετούμε με το ποντίκι ή το πληκτρολόγιο το σημείο που θέλουμε να εισάγουμε την εικόνα Στην καρτέλα Insert πατούμε το κουμπί.
Applets Εκμεταλλεύονται τo γραφικό υπόβαθρο που παρέχουν οι browsers, έχοντας έτσι τη δυνατότητα προβολής γραφικών και τη δυνατότητα υλοποίησης ενός γραφικού.
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Microsoft Excel 4.3 Διαχείριση Φύλλων Εργασίας Κίκα Χρυσοστόμου.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Ι Τμήμα Λογιστικής ΤΕΙ Κρήτης Γιάννης Χρυσάκης
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Ι Τμήμα Λογιστικής ΤΕΙ Κρήτης Γιάννης Χρυσάκης
ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ 2 ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Μενού,Εντολές και Παράθυρα Διαλόγου Καθηγητής: Γρηγόριος Νικ. Καρατάσιος.
ΜΑΘΗΜΑ: ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ 5 ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΚΤΥΠΩΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ν. ΚΑΡΑΤΑΣΙΟΣ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
Τμήμα Λογιστικής ΤΕΙ Κρήτης Χριστοδουλίδης Αντώνης
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης MIS
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Μετονομασία Φακέλων και Αρχείων
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ
ΕνΟτητα # 6: Ms Word IΙΙ CLAUDIA BOETTCHER ΤμΗμα ΙστορΙαΣ
Αρχεία και φάκελοι.
Οργάνωση αρχείων & φακέλων
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ POWERPOINT
Web Services στη C# Εργαστήριο 3
Γραφικές παραστάσεις με το Excel 2007
Γραφικές παραστάσεις με το Excel 2007
Γραφικές Μέθοδοι Σχεδιασμού με Η-Υ Εκπαιδευτικό Παράδειγμα 2
Γραφικό Περιβάλλον Εργασίας H/Y
Τρόπος προσαρμογής του Microsoft SharePoint Τοποθεσία Web με σύνδεση
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ Β΄ΕΠΙΠΕΔΟ ΓΙΑ ΠΕ03
Microsoft Access Η Microsoft Access είναι ένα πρόγραμμα διαχείρισης σχεσιακών βάσεων δεδομένων (RDBMS). ‘Eχει τα παρακάτω χαρακτηριστικά : Είναι ένα σύστημα.
Σημειώσεις : Μιχάλης Φίλης
Φόρμες Φόρμες χρησιμοποιούνται για να δημιουργήσουμε ένα φιλικό περιβάλλον για την διαχείριση των δεδομένων της βάσης. Επίσης δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας.
θέμα δήλωση Γραφικό SmartArt με εικόνες σε κόκκινο φόντο
Γραφικές παραστάσεις με το Excel 2007
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οπτικός Προγραμματισμός  Προέρχονται από τα sets της Pascal.Ορίζονται ως : typedef Set όνομα τύπου συνόλου Π.χ. typedef set MikroiAkeraioi  Συνήθως συνδυάζονται με Απαριθμητούς τύπους δεδομένων : π.χ. enum TFontStyle { fsBold, fsItalic, fsUnderline, fsStrikeOut }; typedef Set TFontStyles μεταβλητή συνόλου : TfontStyles style;  Για να συμπεριλάβουμε ένα στοιχείο σε ένα σύνολο χρησιμοποιούμε τον τελεστή << π.χ. style = style << fsBold << fsItalic;  Για να εξαιρέσουμε ένα στοιχείο από ένα σύνολο χρησιμοποιούμε τον τελεστή >> π.χ. style = style >> fsBold;  Για να ελέγξουμε άν ένα σύνολο περιέχει ένα στοιχείο χρησιμοποιούμε την μέθοδο Contains : π.χ. if (style.Contains(fsBold)) ……;  Για άδειασμα του συνόλου χρησιμοποιούμε τη μέθοδο Clear. π.χ. style.Clear();

Οπτικός Προγραμματισμός  TabControl : χρησιμοποιείται για δημιουργία διαλόγων με πολλές σελίδες, όπου η κάθε σελίδα περιέχει διαφορετικά components (π.χ. properties).  PageControl : επίσης χρησιμοποιείται για διαλόγους με πολλαπλές σελίδες (κάθε σελίδα είναι ΤΤabsheet object).  ImageList : αποθηκεύει μεγάλο αριθμό από εικόνες στις οποίες μπορούμε να απευθυνόμαστε με α/α. Χρησιμοποιείται για την κατασκευή toolbars.  RichEdit : είναι ένα Edit box που επιτρέπει όμως εισαγωγή κειμένου με παραλλαγές font, και μορφοποίηση παραγράφων.  TrackBar : εμφανίζει ένα μετακινούμενο δείκτη πάνω σε μία διαβαθμισ- μένη μπάρα. Χρησιμοποιείται για καθορισμό ποσοτικών μεγεθών.  ProgressBar : εμφανίζει μία μπάρα προόδου διαδικασιών.  UpDown : αποτελείται από δύο κουμπιά με βελάκια πάνω κάτω και χρησιμοποιείται για αυξομείωση μεγεθών.

Οπτικός Προγραμματισμός  HotKey : χρησιμοποιείται για να αντιστοιχούμε διάφορες ρουτίνες με πατήματα συνδυασμών πλήκτρων.  Animate : αποτελεί ένα component που μπορεί να «παίζει» αρχεία video κωδικοποίησης AVI, χωρίς όμως ήχο (μόνο animation).  DateTimePicker : component για την εισαγωγή ώρας και ημερομηνίας.  MonthCalendar : εντυπωσιακό component που επιτρέπει την επιλογή ημερομηνίας μέσα από μηνιαίο ημερολόγιο.  TreeView : component για εμφάνιση αντικειμένων που έχουν δομή δένδρου (π.χ. κατάλογοι, εγγραφές στο registry κ.λ.π.)  ListView : εμφανίζει μία λίστα αντικειμένων με πολλαπλούς τρόπους (strings, εικονίδια μικρά/μεγάλα, σε στήλες με επικεφαλίδες κ.λ.π.)  HeaderControl : ειδικό component για εμφάνιση γραμμής με επικεφαλίδες στηλών. Χρησιμοποιείται σε συνεργασία με άλλα components (π.χ. ListBox).

Οπτικός Προγραμματισμός  StatusBar : υλοποιεί γραμμές κατάστασης που συνήθως βρίσκονται στο κάτω μέρος του παραθύρου. Έχουν πολλά Panels που εμφανίζουν πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση της εφαρμογής (INS,OVR, …)  ToolBar : υλοποιεί μπάρες εργαλείων (κουμπιών). Περιλαμβάνει κουμπιά του τύπου TToolButton αλλά μπορεί να δεχθεί και άλλα components.  CoolBar : περιέχει child components που μπορούν να μετακινούνται και να αυξομειώνονται ανεξάρτητα. Χρησιμοποιείται επίσης μαζί με την κλάση TControlBar ως docking site για toolbars και controls.  PageScroller : μοιάζει με το ScrollBox. Χρησιμοποιείται για τον καθορισμό ενός μικρού χώρου όπως τα toolbars. Αν τα περιεχόμενα του toolbar δεν χωρούν στο παράθυρο τότε εμφανίζονται δύο βελάκια για scrolling του παραθύρου.

Οπτικός Προγραμματισμός  Παράγεται από την κλάση TToolBar. Περιέχει κουμπιά του τύπου TToolButton. Όλα τα κουμπιά έχουν το ίδιο πλάτος και ύψος. Τα κουμπιά αυτόματα δημιουργούν δεύτερη γραμμή αν δεν χωρούν σε μία γραμμή. Μπορούν να χωρίζονται με κενά ή διαχωριστές για ομαδοποίηση. Iδιότητες (Properties) :  ButtonHeight (int) : καθορίζει το ύψος των κουμπιών σε pixels.  ButtonWidth (int) : καθορίζει το πλάτος των κουμπιών σε pixels.  DisabledImages (TImageList) : καθορίζει τα bitmaps που θα εμφανίζονται στα κουμπιά όταν αυτά είναι απενεργοποιημένα (Disabled).  EdgeBorders (set of TEdgeBorder={ebLeft, ebTop, ebRight, ebBottom }): καθορίζει αν θα εμφανίζονται πλαίσια και σε ποιές ακμές (edges).  EdgeInner, EdgeOuter (esNone, esRaised, esLowered) : καθορίζουν την τρισδιάστατη εμφάνιση της μπάρας εργαλείων.

Οπτικός Προγραμματισμός  HotImages (TImageList) : καθορίζει τα bitmaps που θα εμφανίζονται στα κουμπιά όταν περνά από πάνω τους το ποντίκι κατά την εκτέλεση του προγράμματος.  Images (TImageList) : καθορίζει τα bitmaps που θα εμφανίζονται πάνω στα κουμπιά του toolbar. Η αντιστοίχιση γίνεται με Α/Α.  List (bool) : όταν είναι false τα κουμπιά εμφανίζονται με τα εικονίδια κεντραρισμένα και τα captions από κάτω (αν είναι ορατά). Όταν είναι true τότε εμφανίζει τις εικόνες αριστερά και τα captions δεξιά (σαν λίστα).  ShowCaptions (bool) : καθορίζει αν θα εμφανίζονται τα captions των κουμπιών ή όχι.  Wrapable (bool) : όταν είναι true επιτρέπει ώστε τα κουμπιά να σχηματίζουν και δεύτερη γραμμή κουμπιών όταν δεν χωράνε σε μία γραμμή.  ButtonCount (int) : επιστρέφει τον αριθμό των κουμπιών που έχει ένα toolbar.

Οπτικός Προγραμματισμός  Buttons[I] (TToolButton) : πίνακας με τα κουμπιά του toolbar.  Canvas (TCanvas) : επιτρέπει την γραφική σχεδίαση μέσα στο client area του toolbar.  RowCount : επιστρέφει τον αριθμό των γραμμών που καταλαμβάνουν τα κουμπιά του toolbar. Μέθοδοι (Methods) :  ChangeScale() : μεταβάλλει το μέγεθος του toolbar και των κουμπιών του ποσοστιαία.  ClickButton() : εξομοιώνει το πάτημα του πλήκτρου.  WrapButtons() : επαναδιευθετεί τα κουμπιά του toolbar ώστε να χωρούν σε νέο πλάτος και νέο ύψος.

Οπτικός Προγραμματισμός  OnAdnvanceCustomDraw : παράγεται όταν επανασχεδιάζεται το toolbar και χρησιμοποιείται για να σχεδιάζουμε το background. Παράγεται σε αρκετά στάδια του σχεδιασμού και ελέγχοντας το στάδιο μπορούμε να εκτελούμε τον κατάλληλο κώδικα.  OnAdnvanceCustomDrawButton : παράγεται όταν επανασχεδιάζεται κάθε κουμπί του toolbar και χρησιμοποιείται για να σχεδιάζουμε κατά βούληση τα κουμπιά του toolbar. Παράγεται σε πολλά στάδια της σχεδίασης του κάθε κουμπιού.  OnCustomDraw : παράγεται λίγο πριν σχεδιαστεί το background και χρησιμοποιείται για να σχεδιάζουμε εμείς το background κατά βούληση.  OnCustomDrawButton : παράγεται μία φορά λίγο πριν σχεδιαστεί το κάθε κουμπί και χρησιμοποιείται για να σχεδιάζουμε εμείς τα κουμπιά.

Οπτικός Προγραμματισμός  Πρώτα ενσωματώνουμε στη φόρμα μας ένα ToolBar component από την μπάρα εργαλείων Win32. To ToolBar αυτόματα αγκιστρώνεται στο επάνω μέρος του παραθύρου και πιάνει όλο το πλάτος του.  Στη συνέχεια με δεξί κλικ πάνω στο ToolBar και επιλέγοντας “New Button” ή “New Separator” δημιουργούμε τα κουμπιά που θέλουμε με την ομαδοποίηση που θέλουμε.  Στη συνέχεια ενσωματώνουμε στην φόρμα μας ένα ImageList component στο οποίο με διπλό κλικ ανοίγουμε τον ImageList Editor και φορτώνουμε τα bitmaps των κουμπιών προσέχοντας απλά η σειρά φόρτωσης να είναι ίδια με την σειρά των κουμπιών στο ToolBar.

Οπτικός Προγραμματισμός  Τέλος για να αποκτήσουν τα κουμπιά λειτουργικότητα αρκεί επιλέγοντας το καθένα και πηγαίνοντας στην σελίδα Events του Object Inspector να καθορίσουμε συγκεκριμένη ρουτίνα για το OnClick Event (οι ρουτίνες μπορεί να προυπάρχουν αν πρώτα έχει δημιουργηθεί το μενού).  Κατόπιν για να συνδέ- σουμε το ToolBar με το ImageList αρκεί στην ιδιότητα ‘Images’ του Toolbar να επιλέξουμε το όνομα του Image List. Αυτόματα τα bitmaps που φορτώθη- καν στο ImageList εμ- φανίζονται στα κουμπιά του Toolbar.

Οπτικός Προγραμματισμός  Το Toolbar component περιλαμ- βάνει ένα Canvas property μέσω του οποίου μπορούμε να σχεδιά- σουμε πάνω στην επιφάνεια του Toolbar.  Η σχεδίαση πρέπει να γίνεται κάθε φορά που επανασχεδιάζεται το Toolbar και όχι απλά μία φορά στην αρχή (π.χ. OnFormCreate).  Έτσι, θα πρέπει να παγιδεύσουμε το OnCustomDraw event του Toolbar και στον Event handler να εισάγουμε κώδικα που να εμφανίζει τα γραφικά που θέλουμε στο Canvas.

Οπτικός Προγραμματισμός TPicture * SkinImage;.... void __fastcall TForm1::FormCreate(TObject *Sender) { SkinImage = new TPicture; SkinImage->LoadFromFile("clouds.bmp"); } void __fastcall TForm1::ToolBar1CustomDraw(TToolBar *Sender, const TRect &ARect, bool &DefaultDraw) { ToolBar1->Canvas->StretchDraw(ARect, SkinImage->Graphic); }

Οπτικός Προγραμματισμός  Για να αντιστοιχίσετε κουμπιά ενός Toolbar σε επιλογές του μενού καθορίστε την Ιδιότητα “MenuItem” του κάθε κουμπιού.  Για να κάνετε τα κουμπιά να πατιούνται μέσα με το 1ο κλικ και να βγαίνουν έξω με το 2ο : αλλάξτε την Ιδιότητα “Style” του κουμπιού σε “tbsCheck”.  Για να ομαδοποιήσουμε κουμπιά ώστε να συμπεριφέρονται ως “radio buttons” : Μαρκάρουμε τα κουμπιά που θέλουμε και θέτουμε την Ιδιότητα “Style” σε “tbsCheck” καθώς και την ιδιότητα “Grouped” σε “true”. Σημείωση : τα κουμπιά που ανήκουν σε ένα Group θα πρέπει να είναι συνεχή και να μην παρεμβάλλονται ανάμεσα διαχωριστικά ή άλλα components.  Για να μπορούμε ωστόσο να έχουμε όλα τα κουμπιά μίας ομάδας (που λειτουργούν ως radio buttons) σε κατάσταση “Up” θα πρέπει να θέσουμε την Ιδιότητα “AllowAllUp” των κουμπιών σε “true”.

Οπτικός Προγραμματισμός  Εισάγουμε στη φόρμα ένα ControlBar component που παίζει τον ρόλο του docking site. Καθορίζουμε την ιδιότητά Align σε AlTop, ώστε να καταλάβει τον επάνω χώρο του client area και AutoSize σε true, έτσι ώστε να αυξομειώνεται αυτόματα ανάλογα με το αν έχει docked child ή όχι.  Καθορίζουμε την ιδιότητα DragKind του Toolbar σε dkDock (από dkDrag) έτσι ώστε η μετακί- νηση με το ποντίκι να ξεκινά διαδικασία Drag&Dock και το DragMode σε dmAutomatic, ώστε να γίνεται αυτόματα.