Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση Απριλίου ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών
Δικαίωμα στην εκπαίδευση • 1. Καθένας έχει δικαίωµα στην εκπαίδευση. Η εκπαίδευση πρέπει να παρέχεται δωρεάν, τουλάχιστον στη στοιχειώδη και βασική της βαθµίδα. Η στοιχειώδης εκπαίδευση είναι υποχρεωτική.
• Η εκπαίδευση πρέπει να αποβλέπει στην πλήρη ανάπτυξη της ανθρώπινης προσωπικότητας και στην ενίσχυση του σεβασµού των ανθρωπίνων δικαιωµάτων και των θεµελιωδών ελευθεριών. Πρέπει να προάγει την κατανόηση, την ανεκτικότητα και τη φιλία ανάµεσα σε όλα τα έθνη και σε όλες τις φυλές και τις θρησκευτικές οµάδες, και να ευνοεί την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων των Ηνωµένων Εθνών για τη διατήρηση της ειρήνης.
• Ξέρατε ότι χρειάζονται επιπλέον 1,7 εκατομμύρια δάσκαλοι παγκοσμίως προκειμένου όλα τα παιδιά του κόσμου να πάνε σχολείο; • 61 εκατομμύρια παιδιά θα έπρεπε να είναι ήδη στην τάξη, αλλά δεν έχουν γραφτεί ποτέ στο Δημοτικό.
Ο ρόλος του δασκάλου με άλλα λόγια • Η εκπαίδευση είναι φως, η στέρησή της είναι σκοτάδι. Ρωσική παροιμία • Είναι καλύτερο από χίλιες μέρες επιμελούς μελέτης μια μέρα με ένα μεγάλο δάσκαλο. Γιαπωνέζικη παροιμία • Εάν σχεδιάζεις για ένα χρόνο, φύτεψε σπόρους. Εάν σχεδιάζεις για δέκα χρόνια, φύτεψε δένδρο. Εάν σχεδιάζεις για χίλια χρόνια, δίδαξε ανθρώπους. Όταν διδάσκεις ανθρώπους θα δρέψεις χιλιάδες καρπούς. Kuan Chung (Κινέζος συγγραφέας) • Η εκπαίδευση είναι φως, η στέρησή της είναι σκοτάδι. Ρωσική παροιμία • Είναι καλύτερο από χίλιες μέρες επιμελούς μελέτης μια μέρα με ένα μεγάλο δάσκαλο. Γιαπωνέζικη παροιμία • Εάν σχεδιάζεις για ένα χρόνο, φύτεψε σπόρους. Εάν σχεδιάζεις για δέκα χρόνια, φύτεψε δένδρο. Εάν σχεδιάζεις για χίλια χρόνια, δίδαξε ανθρώπους. Όταν διδάσκεις ανθρώπους θα δρέψεις χιλιάδες καρπούς. Kuan Chung (Κινέζος συγγραφέας)
Σας παρουσιάζουμε την Gladys από τη Ζάμπια, δασκάλα της Γ΄ Δημοτικού
"Στην τάξη μου έχω 40 παιδιά. Αυτός είναι μεγάλος αριθμός ειδικά καθώς πρέπει να μοιράζονται τα βιβλία και το εκπαιδευτικό υλικό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα παιδιά να μην έχουν καλές επιδόσεις στο σχολεία, και ορισμένα να έχουν φτάσει έως την Γ’ Δημοτικού και ακόμα να μην ξέρουν να γράφουν και να διαβάζουν. Επίσης, το σχολείο δεν έχει τρεχούμενο νερό και τα παιδιά πρέπει να το φέρνουν από το σπίτι. Εμείς οι εκπαιδευτικοί πιέζουμε πολύ την κυβέρνηση για τη βελτίωση της κατάστασης". Gladys από τη Ζάμπια, δασκάλα στην Γ’ Δημοτικού "Στην τάξη μου έχω 40 παιδιά. Αυτός είναι μεγάλος αριθμός ειδικά καθώς πρέπει να μοιράζονται τα βιβλία και το εκπαιδευτικό υλικό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα παιδιά να μην έχουν καλές επιδόσεις στο σχολεία, και ορισμένα να έχουν φτάσει έως την Γ’ Δημοτικού και ακόμα να μην ξέρουν να γράφουν και να διαβάζουν. Επίσης, το σχολείο δεν έχει τρεχούμενο νερό και τα παιδιά πρέπει να το φέρνουν από το σπίτι. Εμείς οι εκπαιδευτικοί πιέζουμε πολύ την κυβέρνηση για τη βελτίωση της κατάστασης". Gladys από τη Ζάμπια, δασκάλα στην Γ’ Δημοτικού
Ο Άλφρεντ είναι δάσκαλος από την Ουγκάντα και γεννήθηκε στο χωριό Giriki.
Ο Άλφρεντ ήθελε να επιστρέψει πίσω στο χωριό του για να βοηθήσει, αλλά τώρα αντιμετωπίζει ένα σοβαρό πρόβλημα, την έλλειψη τροφής. Ακόμα μας είπε: "Προς το παρόν λειτουργεί το σχολείο μόνο μέχρι την Δ’ Δημοτικού και εγώ διδάσκω και τα 78 παιδιά που φοιτούν στο σχολείο. Ξεκινάω τη μέρα μου με την Α’ Δημοτικού στις 8:00 το πρωί, όπου τους βάζω ασκήσεις να κάνουν, μετά πηγαίνω στις επόμενες τάξεις, μοιράζοντας το χρόνο μου στις τέσσερις τάξεις. Η Γ’ και Δ’ Δημοτικού κάνει μάθημα κάτω από 2 δέντρα τα οποία βρίσκονται εκτός του κεντρικού κτιρίου του σχολείου".
Nurun Bagum από το Μπαγκλαντές!
• H Nurun είναι 26 χρονών και είναι δασκάλα στο δημοτικό σχολείο Naora στην περιοχή Shahrasti, στο Bangladesh εδώ και 2 χρόνια. Στο σχολείο φοιτούν 400 μαθητές και έχει 9 εκπαιδευτικούς. Η αναλογία μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητών είναι 1 δάσκαλος για 50 μαθητές αλλά η Nurun μας είπε ότι υπάρχουν πολλές φορές και 80 παιδιά σε μια τάξη.
Σχολεία του κόσμου....
• Η παρουσίαση δημιουργήθηκε για εκπαιδευτικούς σκοπούς. • Το υλικό που χρησιμοποιήθηκε είναι από το site της ActionAid • Σχεδιάστηκε ως εκπαιδευτικό εργαλείο ευαισθητοποίησης προς τους μαθητές του Στ1 του 88 ου Δ.Σ. Αθηνών και ως μέρος του προγράμματος – αφιερώματος για την Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση 2013, μια δράση με παγκόσμιο χαρακτήρα από την ActionAid, στην οποία συμμετέχει το σχολείο μας. • Για περισσότερα: