ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗ ΣΧΟΛΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ
Advertisements

Υπήρξαν σε άλλη εποχή τεράστιοι, τρομακτικοί
ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ – ΑΠΡΟΣΩΠΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ!
Σεφέρης Ομιλία Στοκχόλμης, απονομή Νόμπελ 1963
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β΄ Γυμνασίου «Ένα στοργικός ηγέτης»
ΣΤΟΝ ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΚΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
Κράτησα τη ζωή μου….
Θα διασχίσεις ένα πρωινό τον κόσμο…
Όρθιο γουρούνι, τα χλωμά πρόσωπα κόβουν τα δέντρα από τη γη των
Κλίση ουσιαστικών Γ΄ κλίσης.
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
Αλίκη Αποστολάκη. Ω, Μούσα των δασόπυκνων βουνών! Στα ματόκλαδά σου πάνω οι κερασιές δένουν τον πρώιμο εύχημο καρπό για το φιλί των εραστών. Αφήνοντας.
Φύγαμε για αρχαία Αθήνα! Έχει διάλεξη ο Ισοκράτης... Θα μιλήσει:
Αν μ’αγαπάς κι ειν’ όνειρο
Όλα τώρα γύρω μου γελούνε κι απ’ αγάπη τώρα με μεθούνε σαν φιλώ γλυκά τα δυο σου χείλη που `ναι σαν τριαντάφυλλα τ’ Απρίλη.
Ελένη Γιώργου Σεφέρη.
17 Ν ΟΕΜΒΡΗ χρόνια μετά Τα πέτρινα χρόνια ( )
ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ Κορυφαία εκκλησιαστική μορφή της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Γεννήθηκε το 354 μ.Χ. και πέθανε το 507 μ.Χ. Το έργο του ανεκτίμητο και διαχρονικό,
O γέρος και τα τρία αδέλφια
Ιωάννης Χρυσόστομος Επίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως Οικουμενικός διδάσκαλος Άγιος της Εκκλησίας Ικανός ρήτορας, γι’ αυτό Χρυσόστομος Προσπάθησε να καταπολεμήσει.
Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη
Οι κλεψύδρες του Αγνώστου
«Εἰς ἀπολογίαν τοῦ Εὐαγγελίου» (Φιλιππησίους 1, 17). Ἀπαντήσεις σὲ σύγχρονες προκλήσεις.
Ἡ μερίδα Συνοδικ ῆ ς Ἐ πιτροπ ῆ ς Θείας Λατρείας καί Ποιμαντικο ῦ Ἔ ργου «Τό πνε ῦ μα ὅ που θέλει πνε ῖ » ( Ἰ ωάννου 3,8) Ὀ ρθόδοξη πνευματική ζωή - Σύγχρονοι.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8 Α΄ ΚΛΙΣΗ.
ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ Η αγιαστική ιδιότητα του νερού βασίζεται στην ενέργεια επ΄ αυτού της χάριτος του Πανάγιου Πνεύματος. Τα Θεοφάνεια και η αποκάλυψη.
Η Β’ ΚΛΙΣΗ ΤΩΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΩΝ
Παλαιά και Καινή Διαθήκη Ισαβέλλα Παπαδοπούλου Ά3.
Επανάληψη για το διαγώνισμα του β΄ τρίμηνου
7. Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης
Νανούρισμα στο γιο μου ΝΑΖΙΜ ΧΙΚΜΕΤ.
Ευίνα Τσιχρηντζή Φανή Παπαχρήστου.  Στην Αγία Γραφή και συγκεκριμένα στο 3 ο κεφάλαιο του βιβλίου Βασιλειών Γ ' (3, 16-28) πρωτοαναφέρεται η ιστορία.
Ευαγγελία Στυλιανού Α’4
ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ.
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
‘’ΕΝ ΑΡΧΗ ΗΝ Η ΠΟΙΗΣΗ’’  PROJECT ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ:  ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.  Πράξη Συλλόγου: 43/  ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ 21 η ΜΑΡΤΙΟΥ  Η ΟΠΟΙΑ ΕΠΙΣΗΜΑ.
ΑΙΓΟΣ ΠΟΤΑΜΟΙ Οι κινήσεις Αθηναίων και Λακεδαιμονίων Ξενοφώντος Ελληνικά Βιβλίο 2, κεφάλαιο 1, §16 και εξής Παρουσίαση Δοϊρανλή Άννα, φιλόλογος.
11. Ιγνάτιος ο Θεοφόρος Αποστολικός πατέρας Αποστολική παράδοση Φρόνημα, διδασκαλία, τρόπος ζωής των αποστόλων Αποστολικοί Πατέρες Εκκλησιαστικές προσωπικότητες.
Λίγα λόγια για τον Κωσταντίνο Καβάφη
Μεγαλοι ελληνεσ ποιητεσ
Ἱερὰ Μονὴ Σταυρονικήτα Βρίσκεται στὴν ἀνατολικὴ ἀκτὴ τοῦ Ἁγίου Ὅρους σὲ ὑψόμετρο 50μ. ἀπὸ τὴν ἐπιφάνεια τῆς θάλασσας. Εἶναι ἡ τελευταία ἀπὸ τὶς μονὲς.
ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ
Κείμενα Ελληνιστικής – Ρωμαϊκής περιόδου
Ἱστορία ἀρχαία καὶ μεσαιωνικὴ
Ἱστορία ἀρχαία καὶ μεσαιωνικὴ
Ἱστορία ἀρχαία καὶ μεσαιωνικὴ
Γλωσσική επαφή στην Αρχαιότητα
Ο Απόστολος Παύλος στην Ελλάδα
Στέλλα Βιολάντη.
Ε.Ο.Κ.Α ΕΘΝΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΥΠΡΙΩΝ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ
Ἱστορία ἀρχαία καὶ μεσαιωνικὴ
Έτος: Τμήμα: Β’2 Μαρασλίδου Δανάη Μαρία
Κ. Π. Καβάφης Ποσειδωνιάται. Εφαρμογή της μεθόδου του σκηνικού δοκιμίου στο ποίημα Ποσειδωνιάται του Κ.Π. Καβάφη.
Ελλάδα Εθνικός ύμνος
Αναστάσιμη Προσευχή ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!.
«Οι Τρεις Ιεράρχες μιλούν για την ειρήνη και τον πόλεμο»
Ο Σμυρνιός.
Η συνταξη τησ αε.
Ἱστορία ἀρχαία καὶ μεσαιωνικὴ
Ἱστορία τοῦ Νεότερου καὶ Σύγχρονου Κόσμου ἀπὸ τὸ 1453 ἕως σήμερα
Οι όροι της συνθηκολόγησης
ΚΟΝΤΑΚΙΟ ΠΡΟΟΙΜΙΟ ΟΙΚΟΣ Α΄
Croy 7 - Exercises 1. λέγετε λόγον κατὰ τοῦ κυρίου τοῦ οὐρανοῦ;
ΤΑ ΑΓΙΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ Θεοφάνεια σημαίνει Φανέρωση το ῦ Θεο ῦ, ἀ πό τίς λέξεις Θεός + φαίνομαι.
Croy 14 - Exercises 1. ἐν ἐκείνῃ τῇ ἡμέρᾳ ἡμεις ἐπίομεν οἶνον
Croy 11 - Exercises 1. Οἱ οφθαλμοὶ τοῦ τέκνου ἐθεραπεύοντο
Paus ἔστι δὲ τῆς στοᾶς τῆς μακρᾶς, ἔνθα καθέστηκεν ἀγορὰ τοῖς ἐπὶ θαλάσσης —καὶ γὰρ τοῖς ἀπωτέρω τοῦ λιμένος ἐστὶν ἑτέρα—τῆς δὲ ἐπὶ θαλάσσης στοᾶς ὄπισθεν ἑστᾶσι Ζεὺς καὶ Δῆμος, Λεωχάρους ἔργον.
ΟΙ ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΙ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗ ΣΧΟΛΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗ ΣΧΟΛΗ Ανδρέας Κάλβος

Η λογοτεχνική μοναξιά του Κάλβου Η λογοτεχνική μοναξιά του Κάλβου Ο επαναστάτης ποιητής Ο εξωσολωμικός ποιητής νητ ΜΑΘΕΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ πατώντας εδώ

ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ ΤΑ ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ

η καταστροφή της Χίου (1822) ΜΑΘΕΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ πατώντας στους υπερσυνδέσμους

τα ναυτικά κατορθώματα των Ελλήνων τα ναυτικά κατορθώματα των Ελλήνων τα πυρπολικά ΜΑΘΕΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ πατώντας στους υπερσυνδέσμους

Το ποίημα Ωδή γ΄

Χλωρά, μοσχοβολοῦντα νησία τοῦ Αἰγαίου πελάγους, εὐτυχισμένα χώματα ὅπου ἡ χαρὰ κ᾿ ἡ εἰρήνη πάντα ἐκατοίκουν

Τί τὰ θαυμάσια ἐγίνηκαν κοράσιά σας

ὁπ᾿ εἶχαν ψυχὴν ῾σὰν φλόγα, χείλη ῾σὰν δροσισμένα ρόδα, λαιμὸν ῾σὰν γάλα;

Στὰ πλούσια περιβόλια σας βασιλικὸς καὶ κρίνοι ματαίως ἀνθίζουν· ἔρημα, οὔτ᾿ ἕνα χέρι εὑρίσκεται ῾νὰ τὰ ποτίζῃ.

Τὰ δάση, τὰ λαγγάδια σας, ὅπου οἱ φωναὶ ἀντιβόουν τῶν κυνηγῶν, σιωπῶσι· σκύλοι ἐκεῖ τώρα ἀδέσποτοι μόνον βαϋίζουν. Ἐλεύθερα, ἀχαλίνωτα μέσα εἰς τ᾿ ἀμπέλια τρέχουν τ᾿ ἄλογα, καὶ εἰς τὴν ράχην τους τὸ πνεῦμα τῶν ἀνέμων κάθεται μόνον.

Εἰς τὸν αἰγιαλὸν Ἀπὸ τὰ οὐράνια σύγνεφα ἀφόβως καταβαίνουν κραυγάζοντες οἱ γλάροι καὶ τὰ γεράκια

Βαθιὰ εἰς τὸν ἄμμον βλέπω χαραγμένα πατήματα ζώντων παιδιῶν καὶ ἀνθρώπων· ὅμως ποῦ εἶναι οἱ ἄνθρωποι, ποῦ τὰ παιδία; Φρικτὸν θλιβερὸν θέαμα τριγύρω μου ἐξανοίγω· ποίων εἶναι τὰ σώματα ποὺ πλέουσ᾿ εἰς τὸ κῦμα; ποίων τὰ κεφάλια;

Αὐγεριναὶ τοῦ ἡλίου ἀκτῖνες τί προβαίνετε; τάχα ἀγαπάει ῾νὰ βλέπῃ ἔργα λῃστῶν τὸ μάτι τῶν οὐρανίων;

Δημιουργὲ τοῦ κόσμου, πατέρα τῶν ἀθλίων θνητῶν, ἂν σὺ τοῦ γένους μας ὅλου ζητῇς τὸν θάνατον, ἂν σὺ τὸ θέλης· Τὰ γόνατά μου ἐμπρός σου, νά, πέφτουν· τὸ ὑπερήφανον κεφάλι μου, ποὺ ἀντίκρυ τῶν βασιλέων ὑψώνετο, τὴν γῆν ἐγγίζει. Ἰδοὺ εὐλαβεῖς οἱ Ἕλληνες σκύπτουσιν ὅλοι· πρόσταξε, κ᾿ ἐπάνω μας ἂς πέσωσιν οἱ φλόγες τῆς ὀργῆς σου ἂν σὺ τὸ θέλῃς. Πλὴν πολυέλεος εἶσαι, καὶ βοηθὸν σὲ κράζω.....

Βλέπω, βλέπω εἰς τὴν θάλασσαν πετώμενον τὸν στόλον ἀγρίων βαρβάρων.

Κοίταξε πῶς ὁ ἥλιος χρυσώνει τὰ πανιά των· κοίταξε πῶς τὸ πέλαγος ἀπὸ σπαθιῶν ἀκτῖνας τρέμον ἀστράπτει.

Ἀπὸ τὰς πρύμνας χύνεται γεμίζων τὸν ἀέρα κρότος μυρίων κυμβάλων,   Ἀπὸ τὰς πρύμνας χύνεται γεμίζων τὸν ἀέρα κρότος μυρίων κυμβάλων, καὶ μέσα ἀπὸ τὸν θόρυβον ψάλματα ἐκβαίνουν·

»Τὰ ρόδα τῆς Ἑλλάδος »εἰς τ᾿ αἷμα τῆς βαμμένα »θέλει φανοῦν τερπνότατον »δῶρον τῶν γυναικῶν μας, »κ᾿ ἔργον ἡρῴων.» «-Στάζουσι τὰ μαχαίρια μας »ἀπὸ τὸ αἷμα ἀκάθαρτον »τῶν χριστιανών· πρὶν πήξη, »ἐλᾶτε, ἐλάτε εἰς νέον »αἷμα ἂς τὰ πλύνωμεν. »Ἐλᾶτε ῾νὰ ζεστάσωμεν »τὰ χέρια μας ῾ς τὰ σπλάγχνα »ὅσων θυσίας προσφέρουσιν »εἰς τὸν σταυρὸν καὶ σέβονται »ἁγίων εἰκόνας. »Ἐλᾶτε, ἐλᾶτε, ὁ κόπος »ἂν μᾶς καταδαμάσῃ, »ἐπὶ σοροὺς σφαγμένων »καθίζοντας, ἀνάπαυσιν »θέλομεν εὕρει.

Σκληρά, δειλὰ ἀναθρέμματα τῆς ποταπῆς Ἀσίας, ἔργον ἡρῴων, ναί, βέβαια, ποῖος τὸ ἀμφιβάλλει, ὑπάρχει τὸ τρόπαιόν σας. Ἔργον ἡρῴων, ἂν σφάξητε ἀδύνατα παιδία· ἔργον ἡρῴων, ἂν πνίξητε τὰς τρυφερὰς γυναίκας καὶ τὰ γερόντια. Ἰδοὺ κ᾿ ἄλλα νησία τὴν λύσσαν σας προσμένουσι· πόλεις ἰδοὺ καὶ ἁλίκτυπος ξηρὰ κατοικημένη ἀπ᾿ ἔθνη ἀθῷα. Διὰ σᾶς ἡρώων κοπάδια, δὲν φθάνει ἡ Χίος, ἡ Κύπρος· τῶν Κυδωνίων δὲν φθάνουσιν τῆς Κάσσου καὶ τῆς Κρήτης οἱ κατοικίαι. Ἄμετε, μὴν ἀφήσετε ζῶντα κανένα· ἀπ᾿ αἷμα τὰ αἰγαῖα νερὰ βαμμένα κύματ᾿ ἂς ἔχουν γέμοντα ἀπὸ σφαγάδια.

ἀλλ᾿ ἕνας ἕλλην δύναται, ἕνας ἄνδρας γενναῖος ῾νὰ τὰ σκορπίσῃ. Ὦ Ἕλληνες, ὦ θεῖαι ψυχαί, ῾ποὺ εἰς τοὺς μεγάλους κινδύνους φανερώνετε ἀκάμαντον ἐνέργειαν καὶ ὑψηλὴν φύσιν! Πῶς ἀπὸ σᾶς καμμία δὲν τρέχει τώρα; πῶς ῾κεῖ μέσα εἰς τὰ πλεόμενα δὲν ρίχνεσθε καράβια τῶν πολεμίων; Πῶς, πῶς τῆς ταλαιπώρου πατρίδος δὲν πασχίζετε ῾νὰ σώσητε τὸν στέφανον ἀπὸ τὰ χέρια ἀνόσια λῃστῶν τοσούτων; Εἶναι πολλὰ τὰ πλήθη των καὶ φοβερὰ εἰς τὴν ὄψιν, ἀλλ᾿ ἕνας ἕλλην δύναται, ἕνας ἄνδρας γενναῖος ῾νὰ τὰ σκορπίσῃ.

Ὅποιος τὴν δάφνην θέλει ἀθάνατόν της δόξης, ὅποιος δάκρυα διὰ τ᾿ ἔθνος του ἔχει, διὰ δὲ τὴν μάχην νοῦν καὶ καρδίαν· ἂς ἔκβῃ αὐτός.

- Νά, βλέπω ταχεῖαι, ὡς τ᾿ ἁπλωμένα πτερὰ τῶν γερανῶν, ἔρχονται δυὸ κατάμαυροι τρομεραὶ πρῶραι.

Παύει ὡς τόσον ὁ κρότος τῶν μουσικῶν ὀργάνων· τ᾿ ἀγαρηνὰ τραγούδια παύουν καὶ τὰ ὑπερήφανα βλάσφημα μέτρα. Μόνον ἀκούω τὸ φύσημα τοῦ ἀνέμου ὁποὺ περνώντας εἰς τὰ κατάρτια ἀνάμεσα καὶ εἰς τὰ σχοινία σχισμένος βιαίως σφυρίζει. Μόνον ἀκούω τὴν θάλασσαν ῾ποὺ ὡσὰν μέγα ποτάμι ἀνάμεσα εἰς τοὺς βράχους κτυπώντας μυρμυρίζει γύρω εἰς τὰ σκάφη. Νὰ οἱ κραυγαὶ καὶ ὁ φόβος, νὰ ἡ ταραχὴ καὶ ἡ σύγχυσις ἀπὸ παντοῦ σηκώνονται, καὶ ἁπλώνουν πολυάριθμα πανία ῾νὰ φύγουν.

Στενόν, στενὸν τὸ πέλαγος ὁ τρόμος κάμνει· πέφτει ἕνα καράβι ἐπάνω εἰς τ᾿ ἄλλο καὶ συντρίβονται· πνίγονται οἱ ναῦται. Ὤ! πῶς ἀπὸ τὰ μάτια μου ταχέως ἐχάθη ὁ στόλος· πλέον δὲν ξανοίγω τώρα παρὰ καπνοὺς καὶ φλόγας οὐρανομήκεις.

Ἔξω ἀπὸ τὴν θαλάσσιον πυρκαϊὰν νικήτριαι ἰδοὺ πάλιν ἐκβαίνουν σωσμέναι οἱ δυὸ κατάμαυροι θαυμάσιαι πρῶραι. Πετάουν, ἀπομακρύνονται· ῾ς τὸ διάστημα τοῦ ἀέρος χωσμέναι γίνονται ἄφαντοι· - διαβαίνουσαι ἐπαιάνιζον, κ᾿ ἤκουεν ὁ κόσμος.

Κανάρη. - καὶ τὰ σπήλαια τῆς γῆς ἐβόουν, Κανάρη Κανάρη! - καὶ τὰ σπήλαια τῆς γῆς ἐβόουν, Κανάρη. - Καὶ τῶν αἰώνων τὰ ὄργανα ἴσως θέλει ἀντηχήσουν πάντα Κανάρη! ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ