Το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών για τα Αγγλικά Δημοτικής Εκπαίδευσης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Advertisements

Νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Δημοτικών Σχολείων ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης Δεκέμβριος 2010.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Μάθημα Αγγλικής Γλώσσας 3ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Η διαφήμιση ως πεδίο αναγνωστικής και συγγραφικής πρακτικής
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Δρ Ι.Π.Αμπελάς Ορισμός, αίτια, συνέπειες, τρόποι αντιμετώπισης
Διδασκαλία γλώσσας και περιεχομένου
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΟΜΙΛΟΣ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ Καλλιέργεια του προφορικού λόγου σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης Καλλιέργεια επικοινωνιακών δεξιοτήτων.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Σεμινάρια Επιθεωρητών Φιλολογικών Μαθημάτων Φεβρουάριος – Μάρτιος 2012 Σόνια Κούμουρου, Σύμβουλος Λογοτεχνίας Βασιλική Σελιώτη, Φιλόλογος, Γραφείο Α.Π.
Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά Πράξη «ΝΕΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΕ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ»
1o Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης Κοσμά Γεωργία
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα 11/10/2010 Μ. Μ. (MEd)
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Μάθημα 6: Γλώσσα και περιεχόμενο Διδάσκουσα: Βασιλάκη Ευγενία ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 5. Πολυγραμματισμοί
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Κωφούς και Βαρήκοους Μαθητές»
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Τπε και γλώσσα.
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ)
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Διαπολιτισμικότητα και Φυσική Αγωγή
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
4 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών για τα Αγγλικά Δημοτικής Εκπαίδευσης Σοφία Ιωάννου-Γεωργίου

Γενικός Σκοπός Γενικός σκοπός του μαθήματος είναι οι μαθητές/τριες να αναπτύξουν θετικές στάσεις απέναντι στα Αγγλικά και στις ξένες γλώσσες γενικότερα και να αποκτήσουν βασική διαπολιτισμική αντίληψη και διαπολιτισμικές δεξιότητες καθώς και γενικές επικοινωνιακές δεξιότητες ώστε να χρησιμοποιούν τα Αγγλικά με δημιουργικό τρόπο για ουσιαστική επικοινωνία σε ποικίλες καθημερινές περιστάσεις

Καινούρια Στοιχεία Εισαγωγή της ξένης γλώσσας (Αγγλικά) από την Α’ τάξη Δόμηση σε τρία στάδια: Στάδιο 1:Προδημοτική, Α’ και Β’ τάξη Δημοτικού Στάδιο2: Γ’ και Δ’ Δημοτικού Στάδιο 3: Ε’ και Στ’ Δημοτικού Πρόνοια για ενιαίο πρόγραμμα από προδημοτική μέχρι Λύκειο Βασισμένο στα επίπεδα γλωσσικής επάρκειας του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς (Common European Framework for Languages) Βασικοί Άξονες: Ένα συνεκτικό και επαρκές σώμα γλωσσών Καλλιέργεια αξιών, υιοθέτηση στάσεων και επίδειξη συμπεριφορών που απαρτίζουν τη σύγχρονη δημοκρατική πολιτότητα Καλλιέργεια ιδιοτήτων, ικανοτήτων, δεξιοτήτων που απαιτούνται από την κοινωνία του 21ου αιώνα – ικανότητες κλειδιά

Καινούρια Στοιχεία Δείκτες επιτυχίας – Στόχοι σε 5 επίπεδα: Δεξιότητες προφορικού λόγου Δεξιότητες κατανόησης προφορικού λόγου Δεξιότητες κατανόησης γραπτού λόγου Δεξιότητες γραπτού λόγου Στρατηγικές μάθησης Διαπολιτισμική Αντίληψη Διδακτική Μεθοδολογία: Μεγαλύτερη έμφαση στη τεχνολογία Εισάγεται η διήγηση ιστορίας (storytelling) Φιλοσοφία: Μεγαλύτερη έμφαση στη Διαπολιτισμική Αντίληψη στη Δια βίου μάθηση Εισάγεται η προσέγγιση CLIL Αξιολόγηση: έμφαση στο portfolio

Εισαγωγή της ξένης γλώσσας (Αγγλικά) από την Α’ Καμία αρνητική επίδραση στη μητρική γλώσσα Αντιθέτως υπάρχουν οφέλη Ανάπτυξη θετικών στάσεων, περιέργειας και ανοίγματος προς άλλες γλώσσες και πολιτισμούς Γνωστικά Πρόσληψη προφοράς, προσωδίας και ρυθμού ξένης γλώσσας Ανάπτυξη μεταγνωστικών δεξιοτήτων Μεταφορά δεξιοτήτων από τη μια γλώσσα στην άλλη Αυξημένες ικανότητες προσοχής και διαχείρισης αντιφατικών πληροφοριών Αυξημένη πυκνότητα κυττάρων του εγκεφάλου (μνήμη, προσοχή, αντίληψη των αισθήσεων) Πρακτικά Περισσότερος χρόνος επαφής με τη γλώσσα Περισσότερες ευκαιρίες για ανακύκληση της γλώσσας Περισσότερες ευκαιρίες για ουσιαστική χρήση της γλώσσας Περισσότερη άνεση με τη γλώσσα Ικανοποίηση αναγκών κυπριακής κοινωνίας Ευθυγράμμιση με Ευρωπαϊκή πολιτική Young bilinguals may know the same number of words but split in two – by age 4 or 5 this is overcome. Mention Louisiana study – 13,200 children 3rd and 5th grades who take foreign languages did better in their English exams

Δόμηση σε τρία στάδια βασισμένα στα Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς Στάδιο 1:Προδημοτική, Α’ και Β’ τάξη Δημοτικού (Α1.0) Εισαγωγή της ξένης γλώσσας σταδιακά και με τρόπο φιλικό προς τα παιδιά, χωρίς να τα πιέζει ή να τα αγχώνει. Δραστηριότητες όπως παιγνίδια, τραγούδια και παραμύθια και επαφή με τη γλώσσα σε διάφορες ώρες της σχολικής μέρας (διάλειμμα, εκδρομή, παιγνίδι για ξεκίνημα της μέρας, άλλα σχολικά μαθήματα) Η Α’ τάξη δε περιλαμβάνει ανάπτυξη δεξιοτήτων ανάγνωσης και γραπτού λόγου Η Β’ τάξη γνωρίζει το σωστό τρόπο γραφής του λατινικού αλφαβήτου Στάδιο2: Γ’ και Δ’ Δημοτικού (Α1.1 και Α1.2) Υπάρχει ισορροπία μεταξύ των τεσσάρων γλωσσικών δεξιοτήτων. Όπου είναι δυνατό ενίσχυση μέσω CLIL Στάδιο 3: Ε’ και Στ’ Δημοτικού (Α1.2 και Α2)

Βασικοί Άξονες (1) α. Ένα συνεκτικό και επαρκές σώμα γνώσεων. Με τη διδασκαλία του μαθήματος επιδιώκεται οι μαθητές και οι μαθήτριες να αποκτήσουν ένα συνεκτικό και επαρκές σώμα γνώσεων με σκοπό να επιτευχθεί: Η επαρκής πρόσληψη και κατανόηση της Αγγλικής γλώσσας στα επίπεδα που προβλέπονται στο Πρόγραμμα Σπουδών. Η διεύρυνση των γνώσεων και των εμπειριών των μαθητών με στοιχεία από άλλους πολιτι­σμούς. β. Καλλιέργεια αξιών, υιοθέτηση στάσεων και επίδειξη συμπεριφορών, που απαρτίζουν τη σύγχρονη δημοκρατική πολιτότητα. Με τη διδασκαλία του μαθήματος επιδιώκεται οι μαθητές και οι μαθήτριες να διαμορφώσουν αξίες-στάσεις που να ενδυναμώνουν: Την αυτογνωσία και την αυτοεκτίμηση των παιδιών αλλά και τη αποδοχή της διαφορετικότη­τας και το σεβασμό των ανθρώπων με διαφορετική γλώσσα και πολιτισμό. Τη συνειδητοποίηση της πολιτισμικής διαφοράς, με τρόπο που να συμβάλει στη βελτίωση της αμοιβαίας κατανόησης των λαών μέσω της αξιοποίησης της γλωσσικής και πολιτισμικής ποικιλομορφίας. Την καλλιέργεια ενός αισθήματος κοινωνικής δικαιοσύνης και αρνητικής στάσης απέναντι σε φαινόμενα ξενοφοβίας, ρατσισμού και μισαλλοδοξίας. Την κοινωνικοποίηση των μαθητών με τρόπο που να διασφαλίζει ευαισθησία στη διαχείριση των φαινομένων ετερότητας των σύγχρονων πολυπολιτισμικών κοινωνιών.

Βασικοί Άξονες (2) γ. Καλλιέργεια ιδιοτήτων, ικανοτήτων, δεξιοτήτων που απαιτούνται από την κοινωνία του 21ου αι. – ικανότητες κλειδιά. Με τη διδασκαλία του μαθήματος επιδιώκονται: Η δυνατότητα για βασική επικοινωνία και διάδραση, προφορική και γραπτή όσον αφορά καθημερινές καταστάσεις και ενδιαφέροντα από τη ζωή των παιδιών. Η ικανότητα της ενσυναίσθησης και οι δεξιότητες διαπροσωπικής επικοινωνίας, καθώς και η ετοιμότητα να αναζητούν εναλλακτικούς τρόπους έκφρασης. Η ικανότητα να αναγνωρίζουν μηχανισμούς/στρατηγικές μάθησης και να τους αξιοποιούν για την παραπέρα ανάπτυξη των γλωσσικών τους ικανοτήτων. Η δεξιότητα δημιουργικής χρήσης της γλώσσας και μεγιστοποίησης της εφαρμογής των ικανοτήτων και γνώσεών τους για καλύτερη επικοινωνία. Η δεξιότητα καλής και εποικοδομητικής συνεργασίας.

Στάδιο 1:Προδημοτική, Α’ και Β’ τάξη Δημοτικού (Α1.0)

Δείκτες επιτυχίας – Στόχοι σε 5 επίπεδα: Δεξιότητες προφορικού λόγου Δεξιότητες κατανόησης προφορικού λόγου Δεξιότητες κατανόησης γραπτού λόγου Δεξιότητες γραπτού λόγου Στρατηγικές μάθησης Διαπολιτισμική Αντίληψη

Παράδειγμα από Γ’ και Δ΄τάξη: Δεξιότητες προφορικού λόγου: Οι μαθητές/τριες θα πρέπει να μπορούν: Να θέτουν και να απαντούν απλές ερωτήσεις για προσωπικές πληροφορίες και άλλα συγκεκρι­μένα και γνωστά θέματα που έχουν διδαχθεί. Να χρησιμοποιούν ένα βασικό λεξιλόγιο (λέξεις και φράσεις) σχετικά με προσωπικές πληροφο­ρίες και άλλα συγκεκριμένα και γνωστά θέματα που έχουν διδαχθεί. Να έχουν κάποιο περιορισμένο έλεγχο απλών γραμματικών στοιχείων και δομών πρότασης. Να συνδέουν λέξεις με βασικά συνδετικά όπως: και, αλλά. Δεξιότητες κατανόησης προφορικού λόγου: Να κατανοούν προφορικό λόγο ο οποίος προφέρεται αργά και προσεκτικά και σχετίζεται με θέματα που έχουν διδαχθεί. Να κατανοούν και να ανταποκρίνονται σε απλές εντολές και οδηγίες. Δεξιότητες κατανόησης γραπτού λόγου: Να αναγνωρίζουν και να κατανοούν γνωστές λέξεις, φράσεις και απλές προτάσεις. Να κατανοούν πολύ σύντομα και απλά κείμενα με γνωστές λέξεις (μηνύματα, κάρτες, σημειώ­σεις, απλές πληροφορίες με εικόνες, απλές εντολές).

Παράδειγμα από Γ’ και Δ΄τάξη: Δεξιότητες γραπτού λόγου: Οι μαθητές/τριες θα πρέπει να μπορούν: Να γράφουν απλές φράσεις χρησιμοποιώντας γνωστές λέξεις. Να γράφουν απλές προτάσεις χρησιμοποιώντας γνωστές λέξεις και φράσεις. Στρατηγικές μάθησης: Να μπορούν να αντιλαμβάνονται το νόημα προφορικού λόγου που μπορεί να περιέχει κάποια άγνωστα στοιχεία, χρησιμοποιώντας το συγκεκριμένο συγκείμενο και άλλα στοιχεία όπως την έκφραση του ομιλητή κ.λπ. Να μπορούν να ζητούν βοήθεια χρησιμοποιώντας την ξένη γλώσσα. Να μπορούν να δημιουργούν λέξεις για να καλύψουν πιθανά κενά τους στην ξένη γλώσσα. Να χρησιμοποιούν εικόνες ως βοηθητικά στοιχεία για την κατανόηση γραπτού κειμένου. Να χρησιμοποιούν εικονογραφημένο λεξικό. Διαπολιτισμική αντίληψη: Να αναγνωρίζουν ότι υπάρχουν ομοιότητες όπως και διαφορές μεταξύ των γλωσσών. Να μάθουν για διάφορους παραδοσιακούς εορτασμούς και έθιμα διάφορων πολιτισμών. Να αντιληφθούν τις ομοιότητες και διαφορές που υπάρχουν ανάμεσα σε διάφορα γεγονότα και εορτασμούς ανά τον κόσμο.

Διδακτική Μεθοδολογία Παιγνίδια Τραγούδια Διήγηση παραμυθιού(storytelling) Απλοποιημένες ιστορίες Δραστηριότητες με χρήση της τεχνολογίας projects

Φιλοσοφία Επικοινωνιακή εκμάθηση και διδασκαλία της γλώσσας Ατομικά χαρακτηριστικά των μαθητών Διαπολιτισμική Αντίληψη Δια βίου μάθηση Προσέγγιση CLIL

Τι είναι η προσέγγιση CLIL; (1) Η προσέγγιση CLIL (Content and Language Integrated Learning) προωθεί τη διδασκαλία διπλής εστίασης. Διδάσκεται δηλαδή ένα σχολικό θέμα (γεωγραφία, επιστήμη, κτλ.) αλλά και συγχρόνως μια ξένη γλώσσα. Στη περίπτωση του νηπιαγωγείου διδάσκεται μια θεματική ενότητα (φρούτα, οικογένεια) ή προωθείται ένας γενικότερος στόχος (π.χ. αγάπη για το βιβλίο, συναισθηματική αγωγή, κτλ.) 15

Τι είναι η προσέγγιση CLIL; (2) Η διδασκαλία δηλ. ενός σχολικού θέματος ή ενότητας γίνεται μέσω μιας ξένης γλώσσας ενώ οι στόχοι του εκπαιδευτικού για τη διδασκαλία είναι: Στόχοι του σχολικού θέματος Στόχοι γλωσσικοί για τη ξένη γλώσσα Στόχοι για προώθηση θετικών στάσεων Στόχοι για καλλιέργεια στρατηγικών μάθησης 16

Αξιολόγηση Αξιολογούνται: Σημαντικός ο τρόπος αξιολόγησης: Όλες οι γλωσσικές δεξιότητες Οι στρατηγικές μάθησης Η διαπολιτισμική αντίληψη Στάσεις, συμπεριφορές και κοινωνικές δεξιότητες Σημαντικός ο τρόπος αξιολόγησης: Δομημένες δραστηριότητες Εναλλακτικοί τρόποι αξιολόγησης Portfolio