Χριστιάνα Κναή, Γενική Διευθύντρια, ΜΜC Management Center Ltd EUPA NEXT Validation of formal, non formal and Informal Learning: The Case Study of Administration Personnel Χριστιάνα Κναή, Γενική Διευθύντρια, ΜΜC Management Center Ltd
EupaNext Βασικά Στοιχεία Πρόγραμμα: Erasmus+ Βασική Δράση: 2- Strategic Partnership Τίτλος: Validation of Formal, Non-Formal and Informal Learning: The case study of Administration Personnel Ακρώνυμο: EUPA_NEXT Διάρκεια: 3 χρόνια (09/2015-09/2018) Συμφωνία: 2015-1-CY01-KA202-011853
Βασισμένο σε προηγούμενο έργο Έργο Eupa Validation of formal, non formal and informal learning for personal assistants Lifelong Learning Programme- Development of Innovation (Central Action Managed by EACEA Brussels) High evaluation score presented in several conferences in Cyprus and Europe
Εταίροι
Πλαίσιο επαγγελματικών προσόντων επίπεδο 2-5 Πιστοποίηση με ISO αναλυτικών προγραμμάτων και εκπαιδευτικών υλικών. Πιστοποίηση με ISO 17024 της εξέτασης Αναλυτικό πρόγραμμα, εκπαιδευτικά υλικά και εργαλείο αξιολόγησης -επίπεδα 2-5 Αναλυτικό πρόγραμμα, εκπαιδευτικά υλικά και εργαλείο αξιολόγησης - επίπεδο 2 Πλαίσιο επαγγελματικών προσόντων επίπεδο 2-5
Σκοπός του EupaNext Σε επίπεδο τομέα Πως Ανάπτυξη μιας Ευρωπαϊκής/ Διεθνούς πιστοποίησης για διοικητικό προσωπικό σε 4 διαφορετικά επίπεδα βασισμένο στο EQF Πως Εστιάζουμε στα αποτελέσματα (τι ξέρει και τι μπορεί να κάνει κάποιος/α και όχι στο χρονικό διάστημα των σπουδών, το είδος του εκπαιδευτικού ινστιτούτου κλπ) Output vs input
Σκοπός του EupaNext Σε επίπεδο πολιτικής Εντοπισμός της κατάστασης των χωρών της σύμπραξης όσον αφορά την εφαρμογή του EQF και του ECVET. Δημιουργία οδηγού καλών πρακτικών για την επαλήθευση της μη τυπικής και άτυπης μάθησης για τα μη θεσμοθετημένα επαγγέλματα
Ομάδες στόχοι Στελέχη εταιριών που εργάζονται ως διοικητικό προσωπικό Κέντρα κατάρτισης και εκπαιδευτές στην Ευρώπη Φοιτητές στον τομέα της διοίκησης γραφείου Άνεργοι που ενδιαφέρονται να εργαστούν σε αυτό το τομέα Εργοδότες European Policy Makers Κέντρα πιστοποίησης
Μεθοδολογία Ανάπτυξη του πλαισίου επαγγελματικών προσόντων Καθορισμός της μεθοδολογίας για κατανομή μονάδων ECVET Ανάπτυξη σχεδίων πιστοποίησης Ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων Ανάπτυξη υλικών για εκπαίδευση στην τάξη και ebooks Ανάπτυξη και πιστοποίηση της εξέτασης Πιστοποίηση των καταρτιζόμενων Μεθοδολογία
Μελέτη διαφόρων έργων που εφάρμοσαν EQF, ECVET ECVET Projects http://www.ecvet-projects.eu/ ECVET: European credit system for vocational education and training/ Archived projects (http://www.cedefop.europa.eu/en/events-and-projects/projects/archived-projects) Best practice and examples from ECVET projects (http://www.ecvet-secretariat.eu/en/best-practice-and-examples-ecvet-projects) Adam Database (http://www.adam-europe.eu/adam/project/search.htm#.V6RFJvl97X4) Websites of projects partners suggested to the consortium Εντοπισμός του τρόπου με τον οποίο αυτά τα έργα έχουν διαμοιράσει μονάδες ECVET
Έργα που μελετήθηκαν THEME SME MASTER Plus I CARE ZOOM 2get1care NETW.O.R.K EUPA Recomfor, NetinVet, Cominter EASYMetal ESyCO
Μελέτη σε 11 διαστάσεις Πως ορίζονται τα μαθησιακά αποτελέσματα στα επιλεγμένα έργα ( γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες; Ολιστική προσέγγιση; άλλη;) Σε ποιο πλαίσιο χρησιμοποιούνται τα μαθησιακά αποτελέσματα; Επαγγελματικά προσόντα, εκπαιδευτικά προγράμματα, εξεταστικά εργαλεία; Ποια είναι η διαδικασία για ανάπτυξη επαγγελματικών προσόντων ή εκπαιδευτικών προγραμμάτων χρησιμοποιώντας το EQF και το ECVET; Ποια είναι η διαδικασία για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων κινητικότητας χρησιμοποιώντας το ECVET? Ποια τεχνικά εργαλεία χρησιμοποιούνται: Τα μαθησιακά αποτελέσματα χρησιμοποιούνται για ένα ολοκληρωμένο επαγγελματικό προσόν ή αναλυτικό πρόγραμμα ή μέρος του;
Μελέτη σε διαστάσεις Γίνεται κατανομή πιστωτικών μονάδων; Aν ναι ποια προσέγγιση χρησιμοποιείται? Ποιες είναι οι μέθοδοι και τα κριτήρια αξιολόγησης των μαθησιακών αποτελεσμάτων Υπάρχουν πλαίσια επαγγελματικών προσόντων; Χρησιμοποιήθηκαν κατά την διάρκεια του έργου? Υπάρχει αναφορά στο EQF/NQF; Ικανοποιούνται τα κριτήρια περιγραφής των μαθησιακών αποτελεσμάτων; (ξεκάθαρη γλώσσα, ενεργός συμμετοχή, αξιολογήσιμα)
Έχει γίνει κατανομη των μονάδων πίστωσης; Αν ναι ποια προσέγγιση χρησιμοποιήθηκε Χρήσιμη και εκπαιδευτική διαδικασία 7 από 10 έργα υλοποίησαν πίστωση μονάδων Πολύ διαφορετικές μεθοδολογίες – ανάγκη για ξεκάθαρες οδηγίες που θα καθορίσουν ένα ισχυρό και συμβατό σύστημα σε όλες τις χώρες της Ευρώπης
Επιπλέον Με βάση τον χρόνο Συγκρίσιμο με το ECTS Μη συμβατό με το Output orientation Με βάση την γνώμη του ειδικού (δίνονται credits σε ένα ολόκληρο προσόν (qualification) Έργα που κατανέμουν credits σε μαθησιακά αποτελέσματα ή σε ενότητες (Learning outcomes vs units) Κάποια έργα δίνουν μονάδες με βάση τον φόρτο εργασίας ή τη σχετική σημασία την ενότητας στο όλο προσόν. Σε κάποιες περιπτώσεις αυτό στηρίζεται καθαρά στην γνώμη ειδικού
Recomfor, NetinVet, Cominter Δεν υπάρχει μαθηματικός τρόπος κατανομής μονάδων Διαβούλευση με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη Είναι δύσκολο να πούμε εάν το αποτέλεσμα είναι μια ουδέτερη αναπαράσταση της σπουδαιότητας των ενοτήτων Στο ECTS, οι ενότητες αντιπροσωπεύουν τον όγκο του φόρτου εργασίας από άποψη χρόνου, ο οποίος ίσως θεωρείται ως πιο ουδέτερη εκπροσώπηση. Δεδομένου ότι αυτό δεν είναι δυνατό με το ECVET, η μόνη λύση είναι να εργαστούμε για μια κοινή συμφωνία και τη συναίνεση όλων των ενδιαφερομένων
Κατανομή πιστωτικών μονάδων στο EupaNext Brainstorming survey- εντοπισμός σημασίας και φόρτου εργασίας διαφόρων περιοχών /units Workload Importance
Λαμβάνοντας υπόψη ομάδες στόχου Εργοδότες Διοικητικό προσωπικό Κέντρα κατάρτισης (VET providers) ΈΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΤΡΕΙΣ ΟΜΑΔΕΣ ΣΤΟΧΟ
Χρήση ηλεκτρονικού εργαλείου Για το διοικητικό προσωπικό Εντοπισμός επιπέδου με βάση δηλώσεις Κατανομή μονάδων σε Units με βάση το Workload (δηλαδή πόσο χρόνο αναλώνουν υλοποιώντας συγκεκριμένες εργασίες)
Κάποιες δηλώσεις που χρησιμοποιήθηκαν I have a bachelor or a master's degree and I work as an administrative assistant, personal assistant, secretary etc. I am a secondary school graduate and I have just started working in the field of administration. I do not speak a second language and I am a basic user of ICT.
Οι εργοδότες και τα κέντρα κατάρτισης Κατανομή μονάδων μονάδων στα units με βάση το “perceived importance”- πόσο σημαντική είναι η συγκεκριμένη εργασία στην συνολική απόδοση του ατόμου Σε όλα τα επίπεδα
Κατανομή πιστωτικών μονάδων Μέσος όρος πιστωτικών μονάδων στην κάθε ενότητα από διοικητικό προσωπικό, εργοδότες και τα κέντρα επαγγελματικής κατάρτισης [AverageAdmin] [Average Employer] [Average VET] Υπολογισμός του μέσου όρου που δόθηκε από εργοδότες και κέντρα επαγγελματικής κατάρτισης [AverageEmplVet] Υπολογισμός μέσου όρου μεταξύ [AverageAdmin] and [AverageEmplVET]
Κατανομή πιστωτικών μονάδων Average= ([AverageAdmin]+ [AverageEmplVet])/2
Περισσότερες πληροφορίες http://eupanext.projectsgallery.eu
Ευχαριστω! Χριστιάνα Κναή Γενική Διευθύντρια, Μ.Μ.C christiana@mmclearningsolutions.com www.eupanext.eu