Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος(DSM V)

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος(DSM V)"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος(DSM V)

2 Αυτισμός: Αξιολόγηση Τι θα πει Διαταραχή στο Φάσμα του Αυτισμού;
Όλα τα άτομα με Αυτισμό είναι ίδια; Μόνο δυσκολίες έχουν τα παιδιά; Πότε, ποιος και πώς γίνεται η Διάγνωση; Πόσο συχνά εμφανίζεται η διαταραχή; Ποια τα αίτια; Τι περιμένουμε καθώς μεγαλώνουν τα παιδιά; Βοηθούν τα φάρμακα και οι δίαιτες; Πώς μπορεί να βοηθήσει η οικογένεια; Πώς μπορεί να βοηθήσει το σχολείο; Πώς μπορεί να βοηθήσει η κοινότητα; Αποδεκτές και μη αποδεκτές μορφές αντιμετώπισης

3 Τα συμπτώματα σύμφωνα με το DSM-IV
Δυσκολίες ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων (2). Απώλεια κατανόησης της γλώσσας του σώματος Αδυναμία ανάπτυξης σχέσεων με συνομηλίκους. Κοινωνική απομόνωση Έλλειψη ενσυναίσθησης. Δυσκολίες ανάπτυξης επικοινωνιακών δεξιοτήτων (1). Καθυστερημένη ανάπτυξη ή έλλειψη γλωσσικών δεξιοτήτων Απουσία αυθόρμητου παιχνιδιού. Χρήση στερεότυπου λόγου Αδυναμία συνέχισης της συζήτησης Στερεότυπες μορφές συμπεριφοράς, σκέψης ή ενδιαφερόντων (1). +2

4 Πώς μπορεί να βοηθήσει το σχολείο;
Δημιουργήστε ένα ασφαλές, προβλέψιμο και δομημένο περιβάλλον. Διδάξτε έναν αποτελεσματικό τρόπο επικοινωνίας Πείτε πρώτα το όνομα του παιδιού. Δώστε σύντομες (οπτικές) οδηγίες για το τι πρέπει να κάνει και όχι το αντίθετο. Περιμένετε περισσότερη ώρα για την απάντηση Διδάξτε κοινωνικές δεξιότητες Διευκολύνετε τη βοήθεια άλλων ειδικοτήτων (λόγο-, έργο-, φυσικοθεραπεία) Ενημερώστε σωστά τους γονείς

5 Εναλλακτικές μορφές επικοινωνίας
Εναλλακτικές μορφές επικοινωνίας Picture Exchange Communication System (PECS) η νοηματική η μέθοδος ΜΑΚΑΤΟΝ ολική επικοινωνία με προσαρμογή του περιβάλλοντος του παιδιού.

6 Αποδεκτές μορφές αντιμετώπισης
Treatment and Education of Autistic and Related Communication Handicapped Children (TEACCH, video) Shopler, 1972, Ψυχιατρική κλινική του Παν. Β. Καρολίνας, ΗΠΑ. πλεονεκτήματα η δυνατότητα αντιμετώπισης των προβλημάτων συμπεριφοράς, η εστίαση της προσοχής στα σημαντικά, η προώθηση της ηρεμίας και της ανεξαρτησίας και η κατανόηση των απαιτήσεων της περίστασης από την πλευρά του παιδιού.

7 Αποδεκτές… συνέχεια Εφαρμοσμένη Ανάλυση Συμπεριφοράς (ABA, Lovaas)
συμπεριφοριστική μέθοδος που βασίζεται στη συντελεστική μάθηση και στοχεύει στην εξάλειψη των ανεπιθύμητων συμπεριφορών και την ενίσχυση των επιθυμητών. Κοινωνικές ιστορίες (Carol Gray) Φάρμακα μόνο για αντιμετώπιση συμπτωμάτων, α) Ψυχότροπα, για να αντιμετωπιστούν τα καταθλιπτικά επεισόδια ή η υπερκινητικότητα, β) αντιεπιλητπικά, και γ) συμπληρώματα διατροφής-βιταμίνες, που εκτιμάται ότι βοηθούν τα παιδιά

8 Τι είναι οι Κοινωνικές Ιστορίες;
 Είναι μία μέθοδος διδασκαλίας κοινωνικών δεξιοτήτων σε άτομα που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού. Πρόκειται για εξατομικευμένα κείμενα που προσφέρουν στο άτομο ακριβείς πληροφορίες για καταστάσεις και δεξιότητες που δυσκολεύουν το συγκεκριμένο άτομο. Οι Κοινωνικές Ιστορίες περιέχουν οπτικοποιημένο υλικό, για τη διευκόλυνση της κατανόησής του από το άτομο στο οποίο απευθύνεται.

9 Tι δεν είναι οι Κοινωνικές Ιστορίες;
 Οι Κοινωνικές Ιστορίες δεν είναι μία σειρά κανόνων τους οποίους το άτομο που βρίσκεται στο φάσμα του αυτισμού οφείλει να ακολουθήσει. Αν μία ιστορία έχει εμπεριέχει λέξεις, όπως "πρέπει να…", τότε σίγουρα δεν είναι Κοινωνική Ιστορία.

10 Ποιος είναι ο στόχος μίας Κοινωνικής Ιστορίας;
 Ο βασικός στόχος μία Κοινωνικής Ιστορίας δεν πρέπει να είναι μόνο να αλλάξουμε τη συμπεριφορά ενός ατόμου. Στόχος μίας Κοινωνικής Ιστορίας είναι να δώσουμε στο άτομο τις πληροφορίες που θα του επιτρέψουν να έχει μία βελτιωμένη κατανόηση μίας κοινωνικής κατάστασης

11

12

13

14 Staying In The Classroom
I like to be at school. I can have fun and learn a lot at school. I can stay in the classroom when we are working. Mrs. Te Rata likes it when I work hard and do my best. It is unsafe for me to leave the classroom without my friends or a teacher.

15 Πότε πηγαίνω τουαλέτα Μου αρέσει να κάθομαι στην τάξη με τους συμμαθητές μου. Ακούω τη δασκάλα μου την κ. Ελπίδα και δε σηκώνομαι απ’ το θρανίο. Όταν κτυπάει το κουδούνι πηγαίνω στην τουαλέτα Στην τουαλέτα πηγαίνω στην ώρα του διαλείμματος.

16 Μου αρέσει να κάθομαι στην τάξη με τους συμμαθητές μου

17 Ακούω τη δασκάλα μου την κ. Ελπίδα και δε σηκώνομαι απ’ το θρανίο

18 Όταν κτυπάει το κουδούνι πηγαίνω στην τουαλέτα

19 Γράφω τη δική μου κοινωνική ιστορία…

20 Γράφω το δικό μου σχέδιο εργασίας…


Κατέβασμα ppt "Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος(DSM V)"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google