Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων. Εν.2 κεφ.2 Ούρδας Ιωάννης 2013.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
8. Οι διάδοχοι του Μέγα Κωνσταντίνου Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε
Advertisements

Η καθημερινή ζωή στην ύπαιθρο στα χρόνια των Ισαύρων και των Μακεδόνων
11. Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο
Η Οθωμανική αυτοκρατορία
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Ο Μεχμετ αλη.
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΣΠΑΡΤΗ: Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ
Η ανατολη υπο την οθωμανικη κυριαρχια
ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΕΚΧΡΙΣΤΙΑΝΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΣΛΑΒΟΥΣ
Μεταφορά της πρωτεύουσας από τη Ρώμη στην Κωνσταντινούπολη
Οι νόμοι του Σόλωνα Πεισίστρατος
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Το βυζαντινό κράτος μεγαλώνει και φτάνει στα παλιά σύνορα .κεφ16
Η θρησκευτική και πολιτική οργάνωση των Ελλήνων
Οι τιμές ελέγχονται από τους ιππότες. Στην αγορά μπορείς να δεις και δρώμενα.
Η νομοθεσία και η διοίκηση εκσυγχρονίζονται κεφ. 23
Η ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΥ
Η κρίση της εικονομαχίας διχάζει τους Βυζαντινούς
Οι συνθήκες ζωής στην Οθωμανική αυτοκρατορία
ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ-ΑΓΡΟΤΗΣ Στον τομέα της οργάνωσης της αγροτικής παραγωγής, που ήταν και η βάση της βυζαντινής οικονομίας, φαίνεται πως τον 7ο και 8ο αιώνα επικράτησε.
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική
ΝΕΕΣ ΑΠΟΙΚΙΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
ΣΛΑΒΟΙ.
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου
Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου
Η καθημερινή ζωή των Ρωμαίων
Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο
Οι Ακρίτες και ο Πλούτος τους Κατά τη Λαίκη Παράδοση. Ουζούνης Γιώργος Α3 ΓΕΛ Χαλάστρας 20/10/20111.
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
3ο Μάθημα Οι Οθωμανοί, 14-15ος αι.
Η κρίση στα Βαλκάνια Ενότ. 4η κεφ. 6 ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2013.
Πολλοί άνθρωποι που είναι φτωχοί κλέβουν μαγαζιά και σπίτια για να μαζέψουν χρήματα για τα οικονομικά τους προβλήματα!
Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων. Στο προηγούμενο μάθημα αναφέραμε ότι με την άλωση της Πόλης πολλές οικογένειες Βυζαντινών έφυγαν για να μην γίνουν σκλάβοι.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Οι Τούρκοι πολιορκούν την Κωνσταντινούπολη Κεφάλαιο 35 ο Η παρουσίαση διαμορφώθηκε από τον Πέτρο Σαμούχο.
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου. Στα τελευταία μαθήματα της Έ τάξης γνωρίσαμε ποια ήταν τα προβλήματα που συγκλόνιζαν τη Βυζαντινή αυτοκρατορία.
Οι Έλληνες των παροικιών και των Παραδουνάβιων Ηγεμονιών.
Ν ΕΟΤΕΡΗ ΚΑΙ Σ ΥΓΧΡΟΝΗ Ε ΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣ ΤΟΡΙΑ 18 ΟΣ – 20 ΟΣ ΑΙΩΝΑ Σ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ Παιδαγωγική Σχολή ΑΠΘ Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Τομέας Κοινωνικών.
ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Εργασία για το μάθημα της Ιστορίας Α’ λυκείου στα πλαίσια της ενότητας Η πόλη-κράτος, νομοθέτες Η πόλη-κράτος, νομοθέτες.
Για τη Μακεδονία θα μιλήσουμε σήμερα. Όχι όμως για τη σημερινή Μακεδονία που είναι ελεύθερη και ζούμε σ’ αυτήν και είμαστε περήφανοι για το όνομά της,
ο Πεισιστρατοσ Γινεται Τυραννοσ
3. Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία, μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου
Η ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ( 1922 )
21. Το Βυζάντιο εκχριστιανίζει τους Σλάβους
Η κατάκτηση της ελληνικής Χερσονήσου
Τα κυριότερα επαναστατικά κινήματα
1. Οι Ρωμαίοι κυβερνούν τους Έλληνες
3. Η θρησκευτική και η πολιτική οργάνωση των Ελλήνων
ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ
Μάθημα 5ο: Οθωμανικοί θεσμοί και οι λαοί της ΝΑ Ευρώπης
Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων
Ηλίας Μπουναρτζής/ Η οικονομική ζωή Η σταδιακή παρακμή της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας έδωσε τη δυνατότητα στους υπόδουλους.
ΕΛΛΗΝΟΡΩΜΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Ε΄ Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θες/νίκης
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ
H ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821 ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΔΥΣΗΣ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΙΔΕΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ.
Η ΡωμαϊκΗ ΑυτοκρατορΙα
ΣΠΑΡΤΗ: Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ
Ακτοπλοΐα και Τουρισμός
25. Το Βυζάντιο φτάνει στο απόγειο της ακμής του
Μια νέα πρωτεύουσα η Κωνσταντινούπολη μάθημα 6 Διαμόρφωση παρουσίασης Ούρδας Ιωάννης2013.
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου εν.2 κεφ. 1 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Η θρησκευτική και η πολιτική οργάνωση των Ελλήνων. ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2013.
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2011.
Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο Ούρδας Ιωάννης 2013.
Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο Κεφ. 12 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων. Εν.2 κεφ.2 Ούρδας Ιωάννης 2013

Στο προηγούμενο μάθημα αναφέραμε ότι με την άλωση της Πόλης πολλές οικογένειες Βυζαντινών έφυγαν για να μην γίνουν σκλάβοι. Κάποιοι όμως πήγαν στην Πόλη Παρατηρήστε το χάρτη και αναφέρετε τις περιοχές αυτές. Σε ποια γενικότερη περιοχή ανήκουν. Από τον Πόντο, την Καραμανία, και τα νησιά του Αιγαίου Γιατί πήγαν εκεί; Ασχολήθηκαν με τη βιοτεχνία και το εμπόριο. Έτσι απέκτησαν πολλά χρήματα.

Όλοι αυτοί βρήκαν στήριξη στο Πατριαρχείο Κωνσταντινούπολης. Κατοίκησαν σε περιοχές γύρω από αυτό και δημιουργήθηκε έτσι μια τάξη κοινωνική οι Φαναριώτες. Το όνομά τους το πήραν από την περιοχή που ήταν χτισμένο το Πατριαρχείο που ονομαζόταν Φανάρι. Οι άνθρωποι αυτοί βοήθησαν με τα χρήματά τους στη στήριξη κυρίως της εκπαίδευσης των Ελλήνων. Η συνοικία του Φαναρίου στην Κωνσταντινούπολη.

Μέλος της οικογένειας Σούτσων. Μέλος της οικογένειας Μαυροκορδάτων. Οι Φαναριώτες μορφώνονταν κατ' αρχάς στα σπίτια τους, από τους γονείς τους, από ιδιωτικούς δασκάλους ή στην πατριαρχική σχολή του Φαναριού. Πολλοί απ΄ αυτούς συμπλήρωναν τις σπουδές τους στην Ευρώπη και κυρίως στην Ιταλία.

Οι τούρκοι παραχωρούσαν κάποιες ελευθερίες στους Έλληνες. Στην καθημερινή ζωή τα πράγματα όμως ήταν πολύ δύσκολα. Κατοικούσαν σε φτωχές συνοικίες. Υπηρετούσαν στο στρατό σε βοηθητικές υπηρεσίες είτε ως ναύτες ή οδηγοί. Απαγορευόταν οι λιτανείες και η λατρεία της θρησκείας. Όλες οι διαφωνίες και οι σοβαρές δικαστικές διαμάχες μεταξύ των χριστιανών δικάζονταν από τα μουσουλμανικά δικαστήρια και όχι στα εκκλησιαστικά.

The Upper Bazaar of Athens by Edward Dodwell

Η ζωή στο ύπαιθρο.

Έλληνας έμπορος. Γυναίκα της Θεσσαλονίκης το 1500.

Αγρότες πηγαίνουν στο χωράφι.

Γυναίκα της Σίφνου με τα παιδιά της. Σκηνή από την καθημερινή ζωή στο Εμπόριο της Σαντορίνης.

Το πιο σημαντικό πράγμα για να μπορέσει να διοικηθεί ένα κράτος είναι να εισπράττει……. Φόρους. Μεγάλη σημασία έδιναν οι Τούρκοι στην είσπραξη των φόρων. Περισσότερους φόρους όπως θα ήταν αναμενόμενο πλήρωναν οι Έλληνες.

Κεφαλικός φόρος Ο φόρος που πλήρωνε ο άπιστος και του έδινε το δικαίωμα για ένα χρόνο να έχει το κεφάλι του στη θέση του και να μην τον σκοτώσουν. Φόρος γης Φόρος γης, για να έχει δικαίωμα να καλλιεργεί τη γη του. Φόρος εστίας Φόρος εστίας για να έχει δικαίωμα να έχει το σπίτι του.

δεκάτης Ο βασικός φόρος ήταν αυτός της δεκάτης. Δηλαδή σε κάθε δέκα ίσα μέρη παραγωγής αγροτικού ή κτηνοτροφικού προϊόντος, το ένα μέρος το έπαιρνε ο εκπρόσωπος της Οθωμανικής εξουσίας. Το κράτος έδινε συνήθως το δικαίωμα είσπραξης της δεκάτης σε τοπικούς άρχοντες οι οποίοι κρατούσαν κάποιο μέρος για τον εαυτό τους.

Οι διακρίσεις σε βάρος των Χριστιανών ήταν περισσότερες σε όσους κατοικούσαν σε απομακρυσμένες περιοχές. Οι τοπικοί διοικητές τους κακομεταχειρίζονταν και εισέπρατταν περισσότερους φόρους για δικό τους κυρίως όφελος.

Το παιδομάζωμα. Οι σφαγές και οι αιχμαλωσίες μαζί με τον εξισλαμισμό ήταν τα χειρότερα που μπορούσαν να αντιμετωπίσουν οι κατακτημένοι. Το παιδομάζωμα άρχισε να εφαρμόζεται συστηματικά λίγο πριν το 1430 επί Μουράτ Β. Στρατολογούνταν νεαρά αγόρια από χριστιανικές οικογένειες του οθωμανικού κράτους, τα οποία εξισλαμίζονταν και εκπαιδεύονταν ώστε να στελεχώσουν διάφορες κρατικές υπηρεσίες. Η πλειονότητα προοριζόταν για τα τάγματα των γενίτσαρων ενώ άλλοι κατέληγαν να υπηρετούν στο παλάτι του σουλτάνου.

Οι Τούρκοι εγκαταστάθηκαν σε περιοχές που είχαν εύφορα εδάφη. Έτσι οι ντόπιοι κάτοικοι αναγκάστηκαν να μετακινηθούν σε ορεινές περιοχές. Τι συνέπεια είχε αυτό για τη ζωή τους; Αναγκάστηκαν να καλλιεργούν εδάφη άγονα στην ηπειρωτική Ελλάδα ή τα νησιά και να μην μπορούν να παράγουν τα αγαθά που τους ήταν αναγκαία για να ζήσουν.

Τι πρέπει να γνωρίζω. Πληροφορίες για τους Φαναρώτες. Τις δυσκολίες που αντιμετώπιζαν οι Έλληνες στην καθημερινή τους ζωή. Τα είδη των φόρων. Το παιδομάζωμα. Καλό διάβασμα. Ούρδας Ιωάννης 2013