Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία Στρατηγική Μάρκετινγκ Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Φιλοσοφία Που βρισκόμαστε? Που θέλουμε να πάμε? Πως θα πάμε εκεί? Πήγαμε εκεί?
Αποτελεί τον πυρήνα της διοίκησης Φιλοσοφία Στηρίζεται σε μοναδικές δραστηριότητες Πραγματοποιεί δραστηριότητες με διαφορετικό τρόπο από τους ανταγωνιστές Συνδυάζει τις λειτουργίες & τις δραστηριότητες της επιχείρησης Αναπτύσσει μακροχρόνιο σχεδιασμό της επιχείρησης Αποτελεί τον πυρήνα της διοίκησης
Η αποτελεσματική στρατηγική μάρκετινγκ πρέπει Φιλοσοφία Η αποτελεσματική στρατηγική μάρκετινγκ πρέπει Να ορίζει ξεκάθαρα την αγορά στόχο Να τοποθετεί με βάση τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα την επιχείρηση στην αγορά Να επιλέγει την σωστή χρονική στιγμή εισόδου & εξόδου Να παρέχει την ευλυγισία ανταπόκρισης στον ανταγωνισμό & τις αλλαγές του περιβάλλοντος Να εστιάζει στα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα & το γενικό όραμα και την αποστολή της επιχείρησης Να επιτυνχάνει ολοκλήρωση των λειτουργιών Να υιοθετεί μακροπρόθεσμη προοπτική
Στάδια στρατηγικού σχεδιασμού Σχεδιασμός μάρκετινγκ & άλλων στρατηγικών Ορισμός Αποστολής Καθορισμός αντικειμενικών στόχων Σχεδιασμός επιχειρηματικού χαρτοφυλακίου
1ο Στάδιο στρατηγικού σχεδιασμού Διατύπωση του σκοπού Απάντηση βασικών ερωτήσεων Παροχή κινήτρων Με προσανατολισμό στην αγορά Ικανοποίηση των αναγκών των πελατών Τι είναι η επιχείρηση, τι θα πρέπει να είναι? Ποιοι είναι οι πελάτες και οι αξίες που προσδοκούν? Κατανόηση του περιβάλλοντος της αγοράς
2ο Στάδιο στρατηγικού σχεδιασμού Μετατροπή αποστολής σε στόχους Ιεράρχηση αντικειμενικών στόχων Οι στόχοι πρέπει να είναι SMART Αναλυτικούς για κάθε επίπεδο διαχείρισης Γενικοί στόχοι , στόχοι μάρκετινγκ Specific, Measurable, Action oriented, Realistic & Relevant, Time Based
3ο Στάδιο στρατηγικού σχεδιασμού Ανάπτυξη του συνόλου των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων & προϊόντων που συνιστούν την εταιρεία Ανάλυση χαρτοφυλακίου Εκπόνηση στρατηγικών ανάπτυξης & συρρίκνωσης Ανάλυση τρέχοντος χαρτοφυλακίου, διαμόρφωση μελλοντικού Μήτρα ανάπτυξης Πλέγμα διεύρυνσης προϊόντων-αγοράς
Boston Consulting Group
Ansoff matrix
Ανάλυση SWOT
Βάσεις ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος
4ο Στάδιο στρατηγικού σχεδιασμού 4ο Στάδιο στρατηγικού σχεδιασμού Συνεργασία με άλλα τμήματα της εταιρείας Συνεργασία με άλλους στο σύστημα μάρκετινγκ Αλυσίδα αξίας Δίκτυο παροχής αξίας
Πρόγραμμα μάρκετινγκ Στάδια προγράμματος μάρκετινγκ Περίληψη για τα διευθυντικά στελέχη Υφιστάμενη κατάσταση μάρκετινγκ Ανάλυση ευκαιριών –απειλών- δυνάμεων -αδυναμιών Καθορισμός στόχων Στρατηγική μάρκετινγκ Προγράμματα δράσης Προβλέψεις κερδών – ζημιών Έλεγχος
Εργασία Επιλογή εταιρίας και περιγραφή των βασικών της στοιχείων Ανάπτυξη ενός σχεδίου μάρκετινγκ – Ανάλυση των σταδίων του σχεδίου μάρκετινγκ