Διδάσκων: Nίκος Τσέλιος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γειά σας. Say: take a pencil. Πάρε ένα μολύβι. Nick, give me my book.
Advertisements

Γειά σας.
6 Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.
WRITING TEACHER ELENI ROSSIDOU ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΑνάπτυξη Εφαρμογών για την ΕΕΑ Διάλεξη 5: Ανάπτυξη Περιεχομένου 1/9 19/3/2015 Διάλεξη 5 Εργαλεία Συγγραφής Περιεχομένου Ανάπτυξη.
GREEK TRADITIONAL DANCES INTERVIEW FROM K. AGKOPIAN, TEACHER OF PHYSICAL EDUCATION AND DIRECTOR OF “ARION” DANCE CLUB.
ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης1 Clock generation.
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ “Preparing Europe for Global Competition” THE NETWORK : The Patent and Trademark Offices.
Week 11 Quiz Sentence #2. The sentence. λαλο ῦ μεν ε ἰ δότες ὅ τι ὁ ἐ γείρας τ ὸ ν κύριον Ἰ ησο ῦ ν κα ὶ ἡ μ ᾶ ς σ ὺ ν Ἰ ησο ῦ ἐ γερε ῖ κα ὶ παραστήσει.
WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Τελική εργασία του μαθήματος “Σχεδιασμός Δημιουργικού & Διαφημιστικών Μηνυμάτων” Ιανουάριος 2054 Ομάδα Χ Ονοματεπώνυμο 1 Ονοματεπώνυμο 2 Ονοματεπώνυμο.
Lesson 6c: Around the City I JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
WE SAY NO TO BULLYING. ALL WE NEED IS RESPECT.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Development of spatial thinking, geometry and physics. What can.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and.
Time Management Matrix Assignment Submitted By Safwan Zubair October 21, 2013 BUS Contemporary Business Practice Professor Nankin.
Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_2 Βασιλης Κολλιας
ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ ΑΘΗΝΑ, ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2011 Ο.ΕΠ.ΕΚ Αρχική Συνεδρία Γ. Τύπας, Σύμβουλος Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και μέλος του Δ.Σ. του Ινστιτούτου.
Lesson 1a: Let’s Get Started JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
ERASMUS+ - ΒΔ 1 Σχολική Εκ π αίδευση – Εκ π αίδευση Ενηλίκων Ημερίδα Παροχής Πληροφοριών για τη Διαχείριση και Υλοποίηση των Εγκεκριμένων Σχεδίων (Πρόσκληση.
Ψηφιακά Παιχνίδια και μάθηση Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
European Perspectives in Language Teaching, Learning, Assessment The European Language Portfolio: What, why and how Bessie Dendrinos School of Philosophy.
From Applying Theory to Theorising Practice Achilleas Kostoulas Epirus Institute of Technology.
Guide to Business Planning The Value Chain © Guide to Business Planning A principal use of value chain analysis is to identify a strategy mismatch between.
Μαθαίνω με “υπότιτλους”
Ερωτήσεις –απαντήσεις Ομάδων Εργασίας
Φάσμα παιδαγωγικής ανάπτυξης
Jane Austen Pride and Prejudice (περηφάνια και προκατάληψη)
Λ. Μήτρου, Επικ. Καθηγήτρια – Πανεπιστήμιο Αιγαίου Κανονιστικές και Κοινωνικές Διαστάσεις της Κοινωνίας της Πληροφορίας /3 Χειμερινό εξάμηνο
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Σχολ. Σύμβουλος Αγγλικής
Ψηφιακeς ιδEες και αξIες
Υποστηρίζω την άποψη μου επιχειρηματολογώντας
Business Process Management
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Class X: Athematic verbs II
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ
Study Guide for MAR405 ΒΟΗΘΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟ MAR405
Συνοδευτική Επιστολή COVER LETTER What is it? - Τι είναι αυτό;
Μουσενίκας Δημήτριος Βλάχος Χριστόδουλος
Εντολές Δικτύων Command Line.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Οσμές στη Σχεδίαση του Λογισμικού
Γεώργιος Σ. Γκουμάς MD,PhD, FESC
Χαράλαμπος Καραγιαννίδης
ECTS-DS Labels Selection 2011 Αθήνα, 28/11/2011
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
ΑΓΓΛΙΚΑ Ε’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ English 5th Grade -Writing Activities-
Find: φ σ3 = 400 [lb/ft2] CD test Δσ = 1,000 [lb/ft2] Sand 34˚ 36˚ 38˚
Ενημέρωση για eTwinning
aka Mathematical Models and Applications
ΑΣΚΗΣΗ στην ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ
ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΙΟΣ? Όμως ναι.... Ένα σκάφος
Find: ρc [in] from load γT=110 [lb/ft3] γT=100 [lb/ft3]
τ [lb/ft2] σ [lb/ft2] Find: c in [lb/ft2] σ1 = 2,000 [lb/ft2]
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ‘ABC of Selling’. ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ
Find: ρc [in] from load (4 layers)
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Faceforward … into my home!
Erasmus + An experience with and for refugees Fay Pliagou.
Class X: Athematic verbs II © Dr. Esa Autero
Ο Γαλιλαίος και οι παρατηρήσεις του
Kanaka Creek School Teams Session January 30, 2018
Lecture 26 AWS Lab April 3, /6/2019 CS132 Lecture 26: Cloud Lab.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδάσκων: Nίκος Τσέλιος Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών Δυτικής Ελλάδας Πανεπιστήμιο Πατρών, ΤΕΕΑΠΗ - Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ΤΚΕΠ Εκπαίδευση Επιμορφωτών Β΄Επιπέδου Μοντέλα Σχεδιασμού Διδάσκων: Nίκος Τσέλιος nitse@ece.upatras.gr

Σκοπός Γενικός σκοπός της ενότητας είναι: Αξιοποίηση μηχανών αναζήτησης, θεματικών καταλόγων για την εύρεση χρήσιμου υλικού Μετα-αξιολόγηση αξιοπιστίας δικτυακών τόπων

Μηχανές αναζήτησης Εργαλεία εύρεσης συναφών ιστοσελίδων ή πολυμεσικών αρχείων από το Διαδίκτυο Αποτελούνται από μεγάλες βάσεις δεδομένων ‘ευφυείς’ αλγορίθμους αντιστοίχησης πληροφοριών-ερωτημάτων Προγράμματα αέναης επισκόπησης δικτυακών τόπων και συλλογής πληροφοριών Ο χρήστης εισάγει το ερώτημά του με: Λέξεις κλειδιά (keywords) Λογικούς τελεστές (AND, OR, NOT)

Γιατί μηχανές αναζήτησης Τεράστιος όγκος πληροφορίας Εκτιμάται σε 150 εκατ. Κατοχυρωμένα ονόματα και δικτυακούς τόπους 24 δισεκατομμύρια καταχωρημένες σελίδες

Τάξη μεγέθους πληροφορίας Περίπου 1 εως 2 exabytes παράγεται κάθε χρόνο 1000000000000000000 (1018) bytes 250 megabytes για κάθε άνθρωπο Τα τυπωμένα κείμενα είναι μόνο .003% του συνόλου Ένα βιβλίο ~7mb πληροφορίας Peter Lyman and Hal Varian, 2000 Cal-Berkeley, Info Mgmt & Systems www.sims.berkeley.edu/how-much-info

Τι κόστος έχει η πρόσκτηση της πληροφορίας ‘ Ότι καταναλώνει η πληροφορία είναι προφανές: καταναλώνει την προσοχή των αποδεκτών της. Έτσι, πλούτος πληροφορίας προκαλεί ατροφία της προσοχής και θα πρέπει να κατανεμηθεί αποτελεσματικά απέναντι στην υπεραφθονία της πληροφορίας’. Herb Simon (κάτοχος βραβείου Νομπέλ)

Ρυθμός διείσδυσης του διαδικτύου

Διείσδυση τεχνολογίας σε μια κοινωνία -Bass curve m = Δυναμική αγοράς (εν δυνάμει χρήστες) p= Εξωτερική επιρροή (διαφημίσεις- μέσα μαζικής ενημέρωσης) q= Εσωτερική επιρροή (επιρροή από άλλους χρήστες του προϊόντος). Bass curve (average values of p and q of 0.03 and 0.38, respectively)

ΧΡΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ, 2001 – 2005 Χρησιμοποιείτε ηλεκτρονικό υπολογιστή; (Σύνολο δείγματος, 2001: 6090 άτομα, 2002: 2461 άτομα, 2003: 2802 άτομα, 2004: 2804 άτομα, 2005: 2741 άτομα)

ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ, 2001 - 2005 Χρησιμοποιείτε το Ίντερνετ; (Σύνολο δείγματος, 2001: 6090 άτομα, 2002: 2461 άτομα, 2003: 2802 άτομα, 2004: 2804 άτομα, 2005: 2741 άτομα)

Εφαρμογές και τεχνολογίες πρόσβασης Ποιότητα Μετάδοσης Μέτριο - Ανέφικτο Μέτριο Τέλειο Απαίτηση (kbps) 32kbps 64kbps 128kbps 384kbps 2Mbps 10Mbps x1Gbps SMS, E-mail without attachment E-mail with attachments Banking Remote purchasing Ε-learning Tele working Tele-medicine On demand audio services Video on demand DTV

Διείσδυση ADSL στην Ελλάδα Άλματα τα τελευταία 3 χρόνια στην Ελλάδα Από το 1% στο 11% περίπου (το 2006 περίπου 3%) http://www.websiteoptimization.com/ στατιστική επισκόπηση ΟΟΣΑ

Διείσδυση του Διαδικτύου σε μια σειρά από χώρες και στην Ε.E. Χώρα Πληθυσμός Χρήστες Διαδικτύου Διείσδυση % Αύξηση 2000-2005 ΗΠΑ 299,093,237 203,824,428 68.1 % 113,8 % Καναδάς 32,251,238 21,900,000 67.9 % 72,4 % ΕΕ 25 462,371,237 230,396,996 49.8 % 147.3 % Γερμανία 82,515,988 48,721,997 59.0 % 103.0 % Ιταλία 59,115,261 28,870,000 48.8 % 118.7 % Ολλανδία 16,386,216 10,806,328 65.9 % 177,1 % Ηνωμένο Βασίλειο 60,139,274 37,800,000 62.9 % 145.5 % Σουηδία 9,076,757 6,800,000 74.9 % 68.0 % Δανία 5,425,373 3,762,500 69,4 % 92,9 % Πορτογαλία 10,501,051 6,090,000 58,0 % 143,6 % Βέλγιο 10,481,831 5,100,000 48,7 % 155,0 % Ιαπωνία 128,389,000 86,050,000 67,2 % 83,3 % Κίνα 1,306,724,067 111,000,000 8,5 % 393,3 %

Γενικές μηχανές αναζήτησης Alexa Internet Ask.com (παλαιότερα Ask Jeeves) Exalead Gigablast Google Live Search (παλαιότερα MSN Search) MozDex Yahoo! Search

Η τεχνολογική του υπεροχή βασίζεται Στον αλγόριθμο Pagerank (http://pr.efactory.de/e-pagerank-algorithm.shtml) που κατατάσσει τις σελίδες όχι μόνο με τη συχνότητα εμφάνισης των λέξεων αλλά και σύμφωνα με τον αριθμό ετεροαναφορών από άλλους δικτυακούς τόπους Δημοτικότητα ως έμμεση μετρική της ποιότητας Το 1998 προσπάθησαν να πουλήσουν τον αλγόριθμο στην Excite.com αλλά αυτή αρνήθηκε! Εκατοντάδες χιλιάδες μηχανές διασυνδεδεμένες σε ένα δίκτυο παράλληλης επεξεργασίας Φθηνοί υπολογιστές του εμπορίου σε εξαρτήματα τοποθετημένοι σε πλαίσια λειτουργώντας με αυτοσχέδιο λογισμικό Θεωρείται ότι έχει συσσωρευμένη τη μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ στον κόσμο

Μερίδιο αγοράς (σε όρους χρήσης %)

Google Στις 15 Σεπτεμβρίου 1997, ο Λάρι Πέιτζ και ο Σεργκέι Μπριν, δύο 24χρονοι φοιτητές του Στάνφορντ, καταχώρησαν το όνομα «google.com». Η λέξη είναι παραλλαγή του «googol», που αναφέρεται στον αριθμό 10 στην εκατοστή δύναμη, (από τον Αμερικανό μαθηματικό Έντουαρντ Κάσνερ). Τον Σεπτέμβριο του 1998, οι Πέιτζ και Μπριν ξεκίνησαν την ιδιωτική τους εταιρεία σε ένα γκαράζ στη βόρεια Καλιφόρνια. Aποτελεσματικός τρόπος καταχώρησης των αποτελεσμάτων αναζήτησης με τη χρήση αλγορίθμων. Ειδικά προγράμματα της μηχανής αναζήτησης σαρώνουν στην κυριολεξία το Διαδίκτυο ανανεώνοντας τις τράπεζες πληροφοριών του Google. Ο ρυθμός πρόσθεσης νέων ιστοσελίδων φτάνει σήμερα μέχρι και το ένα δισεκατομμύριο ημερησίως. Σήμερα το Google είναι η δημοφιλέστερη μηχανή αναζήτησης πληροφοριών, με 500 εκατομμύρια επισκέψεις την ημέρα. Το 2000, η εταιρεία ξεκίνησε να πουλά διαφημίσεις με βάση τις αναζητήσεις των χρηστών.

Google Όταν η εταιρεία μπήκε στο χρηματιστήριο το 2004, η τιμή πώλησης της μετοχής ορίστηκε στα 85 δολάρια. Σήμερα, μία μετοχή της Google αξίζει 525 δολάρια, με την χρηματιστηριακή της αξία να ξεπερνά τα 164 δισεκατομμύρια δολάρια. (Aντιστοιχεί στα 2/3 του ελληνικού ΑΕΠ) Το 2006, τα έσοδα της εταιρείας έφτασαν τα 13,4 δισεκατομμύρια δολάρια, με καθαρά κέρδη στα 3,7 δισεκατομμύρια δολάρια.

Google Σήμερα αριθμεί 13.700 υπαλλήλους Ένας από τους κύριους στόχους της λειτουργίας της είναι η πρωτοπορία σε έρευνα και ανάπτυξη Επένδυση του 20% των εργατικών ωρών στην ανάπτυξη νέων ιδεών για την εταιρεία Οι Πέιτζ και Μπριν, σε ηλικία 34 χρονών σήμερα, μετρούν περιουσία περίπου 16 δισεκατομμυρίων δολαρίων ο καθένας. David Vise, Mark Malseed, Η ιστορία του Google, Εκδόσεις Κέδρος 2007

Google Google mail (gmail) 5gb προσωπικό χώρο Google search Google news Picassa Google Maps Google Earth You tube Office applications

Περιορισμός αναζήτησης με λογικούς τελεστές Όσο περισσότερες λέξεις χρησιμοποιείτε τόσο πιο σχετικά θα είναι τα αποτελέσματα που θα πάρετε. Όταν αναζητάτε ονόματα, χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα τόσο στο όνομα όσο και στο επώνυμο. Χρησιμοποιείστε τελεστές όπως AND,OR ή + (και) και NOT ή – (χωρίς), για να αποκλείσετε διευθύνσεις που δεν σας ενδιαφέρουν. Διαβάζετε τις οδηγίες μιας μηχανής αναζήτησης και χρησιμοποιήστε τη σύνθετη αναζήτηση

12 τεχνικές για αποτελεσματικότερες αναζητήσεις (1/4) 1. Συγκεκριμένες Εκφράσεις: Αν ψάχνουμε συγκεκριμένες εκφράσεις σε μια αναζήτηση τότε βάζουμε εισαγωγικά. Παράδειγμα: “internet marketing” 2. Εξαίρεση λέξεων: Αν αναζητούμε συγκεκριμένους όρους αλλά θέλουμε να εξαιρέσουμε κάποιες λέξεις από τα αποτελέσματα χρησιμοποιούμε το σύμβολο “-“ για τις λέξεις που θέλουμε να εξαιρέσουμε. Παράδειγμα: internet marketing -advertising 3. Αναζήτηση σε συγκεκριμένο δικτυακό τόπο: Ακόμα και αν ένας δικτυακός τόπος δεν ενσωματώνει μηχανή αναζήτησης, μπορούμε έμμεσα με τη χρήση του όρου “site:somesite.com” να χρησιμοποιήσουμε το Google για αυτό το σκοπό. Παράδειγμα : “internet marketing” site:www.smallbusinesshub.com

12 τεχνικές για αποτελεσματικότερες αναζητήσεις (2/4) 4. Συναφείς λέξεις και συνώνυμα: Χρησιμοποιούμε τον τελεστή “~” μπροστά από τη λέξη. Παράδειγμα: “internet marketing” ~professional 5. Συγκεκριμένοι τύποι αρχείων: Χρησιμοποιούμε τον τελεστή “filetype:”. Για παράδειγμα αν θέλουμε αρχεία παρουσιάσεων για έναν όρο: Παράδειγμα: “internet marketing” filetype:ppt 6. Τελεστής OR: Εξ΄ορισμού σε μια αναζήτηση νοείται ο τελεστής AND. Αν θέλουμε η μηχανή να αναζητήσει εναλλακτικούς όρους τότε πρέπει να χρησιμοποιήσουμε το τελεστή OR (με ΚΕΦΑΛΑΙΑ). Παράδειγμα : internet marketing OR advertising

12 τεχνικές για αποτελεσματικότερες αναζητήσεις (3/4) 7. Αναζήτηση τηλεφώνου: Με τον τελεστή phonebook. Παράδειγμα: phonebook:617-555-1212 (note: the provided number does not work – you’ll have to use a real number to get any results). 8. Αριθμητική περιοχή: Με τον τελεστή X..Y μπορούμε να περιορίσουμε μια αναζήτηση σε μια αριθμοσειρά (που αφορά τιμή, χρονολογία ή κάποια άλλη ιδιότητα). Παράδειγμα: president 1940..1950 9. Μετοχές(Ticker Symbol): Εισάγοντας τον κωδικό κάποιας εταιρίας εμφανίζονται τα τρέχοντα οικονομικά στοιχεία της εταιρίας και ένα γράφημα του ιστορικού της μετοχής. Παράδειγμα: GOOG

12 τεχνικές για αποτελεσματικότερες αναζητήσεις (4/4) 10. Calculator: Μπορούμε να υπολογίσουμε απ’ευθείας το αποτέλεσμα μιας αριθμητικής πράξης. Παράδειγμα : 48512 * 1.02 11. Ορισμός: Με τον τελεστή “define:” μπορούμε να βρούμε τον ορισμό μιας λέξης ή φράσης. Παράδειγμα : define:plethora 12. Αναζήτηση ενόςURLs που περιέχει συγκεκριμένες λέξεις. Χρήση του τελεστή "inurl:word". Παράδειγμα : forumw.org inurl:discuss

Εκπαιδευτική αξιοποίηση των μηχανών αναζήτησης Webquests δραστηριότητες αναζήτησης και συλλογής περιεχομένου Πρόκειται για οργανωμένη δραστηριότητα όπου υπάρχουν όλα τα βήματα από την αρχή, τη συλλογή πληροφοριών, τη διαδικασία, την αξιολόγηση, ενσωματωμένα σε μια ενιαία συλλογή. http://missouri.emints.org/area1/japanwebquest/introduction.html http://www.collier.k12.fl.us/weblessons/cookiewq/index.htm http://www.thematzats.com/radio/

Δραστηριότητα 1 Ας υποθέσουμε ότι αναθέτετε στους μαθητές μια αναζήτηση για τα μύθο της χαμένης Ατλαντίδας. Μπορείτε να σκεφτείτε πώς θα υλοποιούσαν μια όχι και τόσο αποτελεσματική αναζήτηση οι μαθητές, που θα τους οδηγούσε μια τέτοια στρατηγική και πως θα μπορούσατε να τους καθοδηγήσετε; (Για παράδειγμα υπάρχουν αρκετές ταινίες με αυτό το θέμα όμως δεν θα θέλατε να περιληφθούν στα αποτελέσματα της αναζήτησης, όπως επίσης δεν θα θέλατε να εμφανιστούν αποτελέσματα σχετικά με τη διαστημική αποστολή με το όνομα Ατλαντίδα. Πιθανή επιλογή των μαθητών (Κακή Αναζήτηση): Ατλαντίς (Atlantis). Τρόπος που θα προτείνατε: Με όλες τις λέξεις (With All): Ήπειρος Ατλαντίδας Χωρίς τις λέξεις (Without): αποστολή, ταινία, φιλμ)

Δραστηριότητα 2 Με βάση το προηγούμενο παράδειγμα σχεδιάστε δραστηριότητες όπου θα είναι απαραίτητο οι μαθητές σας να αποφύγουν μια αναζήτηση «Με όλες τις λέξεις» και όπου αντίθετα θα πρέπει α) να χρησιμοποιήσουν ως εργαλείο την «ακριβή φράση (Exact Phrase)» και β) την επιλογή «παρόμοιες σελίδες (similar pages)» στο Google.

Φύλλο εργασίας Προσπαθήστε να σχεδιάσετε δραστηριότητες στις οποίες οι μαθητές θα χρειαστεί να ανατρέξουν σε αρχειοκαταλόγους (directories) ή σε κάποια μηχανή αναζήτησης προκειμένου να πετύχουν πληροφορίες που να έχουν τη βάση τους α) στην Ιστορία, β) στην κουλτούρα και την παράδοση άλλων λαών γ) στη χρήση χαρτών δ) στην εξακρίβωση ιντερνετικής ορολογίας και ε) στην εύρεση στατιστικών και οικονομικών δεικτών. Προβλέψτε κακές στρατηγικές αναζήτησης από μέρους των μαθητών και προετοιμάστε τις υποδείξεις που θα κάνετε προς τη σωστή χρήση των τεχνικών αναζήτησης που έχουν παρουσιαστεί.

Σύγκριση αποτελεσμάτων Διαλέξτε έναν όρο και κάνετε μια σχετική αναζήτηση χρησιμοποιώντας ταυτόχρονα δυο διαφορετικές μηχανές αναζήτησης. http://gahooyoogle.com/ http://us.searchboth.net/ Συγκρίνετε τα αποτελέσματα που θα σας δώσουν οι δυο μηχανές. Δώστε πιθανές ερμηνείες για τον διαφορετικό αριθμό αποτελεσμάτων και για τη διαφορετική σειρά με την οποία εμφανίζονται τα αποτελέσματα στις δυο μηχανές βασιζόμενοι στα κριτήρια που νομίζετε πως υιοθετεί η κάθε μια από αυτές.

Εξειδικευμένες μηχανές αναζήτησης www. skroutz Εξειδικευμένες μηχανές αναζήτησης www.skroutz.gr αναζήτηση καλύτερης τιμής

Αναζήτηση καλύτερης τιμής για αεροπορικά ταξίδια www.airtickets.gr www.skyscanner.net 83 ευρώ Παρίσι μετ΄επιστροφής Όχι άσχημα….

Άλλες εξειδικευμένες μηχανές www.researchindex.com / scholar.google.com www.scirus.com Εύρεση ερευνητικών εργασιών http://www.eric.ed.gov/ Educational Resources Information Center (ERIC) του Υπουργείου Παιδείας των ΗΠΑ http://www.edusource.ca EduSource http://www.utexas.edu/world/lecture World Lecture Hall

Θεματικοί κατάλογοι - Πύλες www.yahoo.com Open directory project http://dmoz.org

Μηχανή αναζήτησης για το PC μας Copernic Desktop search www.copernic.com Google Desktop desktop.google.com Windows search www.microsoft.com/windows/products/winfamily/desktopsearch/default.mspx

Πρακτικές αναζήτησης και αξιολόγησης ποιότητας περιεχομένου Αναγνωρίστε το δικτυακό τόπο Επιλέξτε το δικτυακό τόπο Εξετάστε για αξιοπιστία Αξιολογήστε το βάθος και το σκοπό της πληροφορίας Αξιολογήστε την παλαιότητα του περιεχομένου

Επιλέξτε το δικτυακό τόπο Αξιολογήστε το συγγραφέα το περιεχόμενο και το σκοπό του δικτυακό τόπου. Πολύ σημαντικό γιατί Οι περισσότεροι δικτυακοί τόποι δεν ελέγχονται για την ακρίβεια του περιεχομένου. Πολλοί δικτυακοί τόποι εκφράζουν προσωπικές απόψεις αλλά όχι τα γεγονότα. Key Concepts: After using search engines to locate some potentially helpful web sites, your next step is to identify the site. This involves determining the authorship, content, and purpose of the web site.

Επιλέξτε το δικτυακό τόπο Συχνά δεν εκφράζεται καθαρά ο σκοπός του δικτυακού τόπου. Δύσκολο να διαχωριστεί η αντικειμενική πληροφορία από τη διαφημιστική. Πολλοί ‘μάρκετινγκ’ δικτυακοί τόποι αναφέρουν ανακρίβειες για να πουλήσουν προϊόντα. Rationale: This slide details some of the problems in identifying web sites. In particular, students often have difficulty separating advertising from information.

Επιλέξτε το δικτυακό τόπο Όποτε είναι δυνατό πηγαίνετε στην κεντρική σελίδα (Home page ή Frontpage). Αυτό μπορεί να γίνει απαλείφοντας μερικούς όρους από το URL. Key Concepts: A good way to determine the authorship of a web site is to try to locate the home page. This can be done by deleting some of the information from the right side of the web address. If you used a search engine and linked to a page with a very long web address with lots of slashes, try deleting information to the right of the slashes until you get to a smaller base address. Activity: Some information in the web address itself can clue you in to the type of web page you are viewing. The facilitator may choose to ask students what the five examples at the bottom of the slide indicate. A non-profit organization is indicated by .org. Government branches are indicated by .gov. Business sites are usually indicated by .com or .net. Educational institutions are indicated by .edu, but any student using a university web server will also have an .edu address. Official United States’ sites are indicated by .us. Sites published in the British Isles are designated .uk, while .au indicates Australian sites.

Αναγνωρίστε το δικτυακό τόπο Ποιος είναι ο δημιουργός? Ποιος είναι ο σκοπός του δικτυακού τόπου? Ποιο είναι το κοινό των δικτυακών τόπων? Μπορείς να αγοράσεις προϊόντα? Είναι συνδεδεμένο με μια επιχείρηση η ένα πανεπιστήμιο? Εκφράζει προσωπικές απόψεις για ένα θέμα ή ένα πρόσωπο? Key Concepts: The best way to evaluate a web site is to ask yourself a list of questions. The questions presented on this slide can help a researcher determine the reliability of the information, as well as the purposes for the web site. A web site that contains a great deal of idiosyncratic information is probably a personal page devoted to a particular group of people, club, or city. Activity: The facilitator may ask students about the question in the upper right of the slide: “Is the site affiliated with a business or university?” Ask students if a web site affiliated with a university is more or less reliable than other types of web sites. Often web sites sponsored by a university or a particular department of a university offer some of the most current and well-researched information on the Internet. However, at a school such as Purdue, every student can publish his or her own personal web page. Web surfers need to determine if the information provided is scholarly and well-researched, or if it is published by a student clowning around and posting joke pages on the Internet.

Εξετάστε για αξιοπιστία Η αξιοπιστία μπορεί να είναι περιορισμένη σκόπιμα είτε από αμέλεια του συγγραφέα. Συχνά είναι δύσκολο να αναγνωριστεί το όνομα του. Αν και η ύπαρξη ονόματος είναι ενθαρρυντική, και πάλι η αξιοπιστία μπορεί να μην είναι δεδομένη. Key Concepts: After you identify the type of web site you are viewing, you must next assess it for credibility. Information in the web site depends in large part upon the author; unfortunately, the author’s name may not be clearly listed on the web site. If the author’s name is listed, credentials may not be provided. Furthermore, because web sites do not need to be fact checked to be published, we cannot necessarily rely upon the publisher to be honest.

Εξετάστε για αξιοπιστία Ποιος είναι ο συγγραφέας? Ποια είναι η αυθεντία ή εμπειρία του συγγραφέα ή της ομάδας? Τι περιεχόμενο προκύπτει αναζητώντας με βάση το όνομα του συγγραφέα? Η πηγή έχει κάποιο πολιτικό ή επιχειρηματικό σκοπό? Ο δικτυακός τόπος έχει χορηγία από κάποια επιχείρηση? Αν ναι τι μπορείτε να βρείτε για αυτή? Key Concepts: Again, asking yourself a list of questions is the best way to determine the credibility of the web site. Is the author listed? Credentials? If you can find the author’s name, try typing it into a search engine to see what else pops up. Is the author affiliated with a political group or a business? If so, try typing the name of the group into a search engine to see what else pops up.

Εξετάστε για αξιοπιστία Παρέχει αρκετές πηγές ο δικτυακός τόπος? Πόσο αξιόπιστες είναι οι πηγές στις οποίες αναφέρεται? Υπάρχουν σύνδεσμοι για περαιτέρω μελέτη? Παρέχει πληροφορίες για επικοινωνία με τους συγγραφείς (email, τηλέφωνο κλπ)? Key Concepts: This slide provides additional questions to test the credibility of a web page. A list of sources indicates the inclusion of source material in the web content, but it is a good idea to check out some of the sources as well. Sources listed on the Works Cited page may also prove useful to the researcher. Does the web site link to other related sites? If the linked sites are not very reliable, you may question the credibility level of the author’s own site--such links show poor judgment. Also, can the author or webmaster be contacted? If so, they may be willing to answer questions about their web site or even consent to an e-mail interview!

Αξιολογήστε το βάθος και το σκοπό της πληροφορίας Το περιεχόμενο φαίνεται να είναι προϊόν έρευνας, παρέχοντας αναφορές, υπερσυνδέσμους και υποσημειώσεις? Παρουσιάζονται όλες οι πλευρές ενός θέματος? Πόσο κοντά είναι τελικά στην πληροφορία που αναζητούμε? Διασταυρώστε τις πληροφορίες αν είναι εφικτό! Key Concepts: This slide again offers a list of questions that students should ask when they review web sites for their depth and scope of information. Also, students need to allow themselves enough time to research their work. Encourage them not to just use information from the first five web sites they locate--they should find the five best web sites on their topics. Activity: The facilitator may ask students why the consideration of opposing points of view is important in a well-researched web site. The presence of opposing viewpoints suggest that the author has carefully considered multiple viewpoints about an issue and has come to an educated conclusion about the issue.

Αξιολογήστε το βάθος και το σκοπό της πληροφορίας Υπάρχουν πολλές εικόνες περιττές, πληθώρα χρωμάτων, κινούμενες εικόνες που αποσπούν την προσοχή από το περιεχόμενο? Key Concepts: This slide highlights the visual impact of a web site, demonstrating how easy it is to become distracted from the content by the visual appeal. All of the fireworks graphics on this page will flash briefly and disappear.

Αξιολογήστε το βάθος και το σκοπό της πληροφορίας Διαφοροποίηση από το τυπωμένο χαρτί: Η πληροφορία πρέπει να σχεδιάζεται ώστε να είναι εύληπτη, εύκολα αναζητήσιμη και αισθητικά ευχάριστη. Συχνά η παρουσίαση της πληροφορίας γίνεται με επιφανειακό τρόπο. Συχνά αποδεικνύεται ότι οι δικτυακοί τόποι δεν είναι οι κατάλληλοι παροχείς της πληροφορίας που θέλουμε. Key Concepts: Web researchers need to determine the depth and scope of information provided on web pages. Remember, looking at the Internet on a computer monitor is very similar in some ways to watching a giant television: web pages are generally designed to be visual appealing for quick and easy digestion by the viewer. Consequently, information may not be presented as thoroughly as it might be in a book or journal article. Also, the material included on web pages may be dramatically altered to fit the marketing or political agendas of the publishers. Finally, the facilitator may want to stress that web sources are not always the best sources of information. Students sometimes tend to have an overreliance on the Internet, thinking that all information is out there somewhere in cyberspace. The best research students can do is to combine web sources with other print sources, including books, magazines, and academic journals, as well as interviews and questionnaires.

Παράδειγμα Ένας χρήστης επισκέφθηκε ένα δικτυακό τόπο και έβγαλε τα εξής συμπεράσματα: Ο ΙΔΡΥΤΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ STΑRBUCKS ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΈΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΕΒΑΣΜΙΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΣΙΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ Η.Π.Α. ΜΕΓΑΛΟ ΜΕΡΟΣ ΤΩΝ ΚΕΡΔΩΝ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ STARBUCKS ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΟΝ IΣΡΑΗΛΙΝΟ ΣΤΡΑΤΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΛΙΒΑΝΟ. ΑΓΟΡΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ STARBUCKS ΣΥΝΕΙΣΦΕΡΟΥΜΕ: -ΣΤΟΥΣ ΒΟΜΒΑΡΔΙΣΜΟΥΣ ΣΤΗ ΛΩΡΙΔΑ ΤΗΣ ΓΑΖΑΣ, ΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΌΧΘΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΒΥΡΗΤΟ.... -ΣΤΟΝ ΑΚΡΟΤΗΡΙΑΣΜΟ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΑΘΩΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΑΠΟ ΙΣΡΑΗΛΙΝΑ ΠΥΡΑ.... -ΣΤΟΝ ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΜΟ ΤΩΝ ΥΔΑΤΩΝ ΤΗΣ ΛΩΡΙΔΑΣ ΤΗΣ ΓΑΖΑΣ ΜΕ ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΕΣ ΧΗΜΙΚΕΣ ΟΥΣΙΕΣ....ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ.... -ΣΤΗΝ ΑΝΕΛΕΗΤΗ ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΤΗΣ ΛΩΡΙΔΑΣ ΤΗΣ ΓΑΖΑΣ.... - ΣΤΟ ΧΤΙΣΙΜΟ ΤΟΥ ΤΟΙΧΟΥΣ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΟΧΘΗ.... ΤΕΛΙΚΑ Ο ΚΑΦΕΣ ΣΤΑ STARBUCKS ΣΤΟΙΧΙΖΕΙ (ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ) ΠΟΛΥ ΑΚΡΙΒΑ... ΣΤΟΙΧΙΖΕΙ ΣΕ ΑΘΩΕΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΖΩΕΣ ΓΥΝΑΙΚΟΠΑΙΔΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ!!!!! ΘΑ ΕΠΙΜΕΙΝΟΥΜΕ ΝΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΜΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΑΘΩΩΝ ?????? ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: http://www.inminds.co.uk/boycott-oxfam.html

Ιδού ο δικτυακός τόπος. Πως αξιολογείτε την εγκυρότητά του? (1/2)

Ιδού ο δικτυακός τόπος. Πως αξιολογείτε την εγκυρότητά του? (2/2)

Αξιολογήστε την παλαιότητα του περιεχομένου Μπορείτε να εντοπίσετε ημερομηνίες? Οι ημερομηνίες μπορεί να σημαίνουν: Την ημέρα που έγραψε για πρώτη φορά ο συγγραφέας το κείμενο Την ημέρα που το περιεχόμενο έγινε διαθέσιμο Την ημέρα τελευταίας ενημέρωσης Key Concepts: Though information on web sites may be credible, it may not be current. The date of the material may be completely omitted from the web site. To be sure you are covering all of the recent changes in the field or topic you are studying, be sure to assess the currency of your information. This is not always an easy task.

Αξιολογήστε την παλαιότητα του περιεχομενου Παρέχονται με καθαρό τρόπο ημερομηνίες συγγραφής και ενημέρωσης? Η πληροφορία καλύπτει τελευταίες εξελίξεις στο αντικείμενο που ερευνάτε?

Υπηρεσίες ανάρτησης υλικού Διαδικτυακές υπηρεσίες όπου μπορούμε να αναρτήσουμε αρχεία μεγάλου μεγέθους (συνήθως έως 100 mb) Αποτελούν ένα εύχρηστο τρόπο διανομής περιεχομένου σε άλλους χρήστες

Παράδειγμα www.mediafire.com Επιλέγουμε το αρχείο που θέλουμε να αναρτήσουμε Ενημερωνόμαστε μέσω σχετικής μπάρας προόδου της διαδικασίας Τέλος εμφανίζεται το link που αφορά στο αρχείο που αναρτήσαμε 1 2 3

Σχετικές υπηρεσίες www.sendspace.com www.mediafire.com www.rapidshare.com www.yousendit.com www.uploading.com www.megaupload.com www.quickfileupload.com

Εργαλεία μεταφράσεων Translate.google.com Babelfish.altavista.com Πχ πληροί ή πληρεί ; Χειρουργός ή χειρούργος; Νομπέλ ή Νόμπελ; Αλμοδόβαρ ή Aλμοδοβάρ;

μηχανής αναζήτησης του Google. Σελίδες που ασχολούνται με τα πλεονεκτήματα και τις δυσκολίες από τη χρήση του Διαδικτύου στην σχολική τάξη http://www.princeton.edu/~soccomp/edu/sides.html http://www.vroma.org/~bmcmanus/presentation/loyola.html http://www.dso.iastate.edu/asc/academic/elearner/advantage.html http://library.mcneese.edu/tutorial/advantages.htm#advantagesi http://www.vickiblackwell.com/google/default.htm Σελίδα που προτείνει ποικίλες χρήσεις της μηχανής αναζήτησης του Google.

Σελίδες που ασχολούνται με το θέμα των τεχνικών της ασφαλούς αναζήτησης πληροφοριών στο Διαδίκτυο http://www.library.jhu.edu/researchhelp/general/evaluating/ http://lib.nmsu.edu/instruction/evalcrit.html http://www.educationworld.com/a_tech/tech078.shtml http://www.pacificwebsites.com/lesson_example.htm http://www.cnr.edu/home/bmcmanus/internetassign.html http://www.vuw.ac.nz/staff/alastair_smith/searching/eval.htm http://www.internet4classrooms.com/search.htm http://webquest.sdsu.edu/searching/specialized.html Σελίδα με συνδέσμους σε εξειδικευμένες μηχανές αναζήτησης

Άλλες σελίδες με χρήσιμο υλικό Εκπαιδευτική Πύλη ΥπΕΠΘ e-yliko.gr    http://www.e-yliko.gr/ Η πύλη του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου http://www.sch.gr   Η εκπαιδευτική πύλη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου http://www.pi-schools.gr/ Η ηλεκτρονική Έδρα Εκπαίδευσης http://www.edra.ipet.gr/ H e-Πύλη Εκπαίδευσης http://www.pekp.gr/ e-paideia http://www.e-paideia.net/ Δικτυακός τόπος της ΕΤ.Π.Ε. www.etpe.gr