Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Business Process Management

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Business Process Management"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Business Process Management
Basic Concepts Διδάσκων: Δρ. Αγγελική Πουλυμενάκου Τμήμα: Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας

2 Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

3 Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons.

4 Five perspectives for viewing a work system
The five perspectives include architecture, performance, infrastructure, context, and risk. Architecture specifies how the current or proposed system operates mechanically by summarizing its components, the way the components are linked, and the way the components operate together. Performance describes how well the work system, its components, or its products operate. Infrastructure is the human and technical resources the system depends upon and shares with other systems. Context is the organizational, competitive, technical, and regulatory realm within which the work system operates. Risks consist of the foreseeable events whose occurrence could cause system degradation or failure.

5 Architecture, Perspective 1

6 Performance – Perspective 2

7 Infrastructure – Perspective 3

8 Context – Perspective 4

9 Risk – Perspective 5

10 Steps in Systems Analysis
Systems analysis iterates between defining the problem, describing the current situation, and designing potential improvements. The final step is deciding what to do. The WCA icon at each stage emphasizes that the framework can be used throughout the analysis process.

11 The 10 Issues in the Work-Centered Analysis Method
Work Centered Analysis Method is a practical approach business professionals can use for analyzing systems at whatever level of depth is appropriate in the situation.

12 Common Systems Analysis Pitfalls Related to Elements of the WCA Framework

13 Common Pitfalls Related to the Five Perspectives
Peter Senge: «…ένα προσλαμβανόμενο όλον, τα στοιχεία του οποίου συναρμόζονται γιατί ασκούν διαρκώς αμοιβαίες επιρροές και ενεργούν για έναν κοινό σκοπό» Stafford Beer: «…μια συνομάδωση στοιχείων που είναι δυναμικώς συσχετιζόμενα στο άνυσμα του χρόνου, συμπεριφερόμενα βάσει κάποιου συναφούς μοτίβου» Δύο κρίσιμες έννοιες που εκμαιεύονται από τους ορισμούς Τα συστήματα έχουν κάποιο σκοπό (purpose) Ο λόγος δημιουργίας και επιβίωσης είναι η επίτευξη αυτού του σκοπού. Ο σκοπός δεν είναι μόνο ένας Τα συστήματα έχουν κάποια συμπεριφορά (behavior) Δεν είναι μια στατική συνύπαρξη αλλά ένα δυναμικό όλον. Η επαναλαμβανόμενη συμπεριφορά είναι και το κριτήριο διάκρισης του συστήματος από το περιβάλλον. Πηγές: 1.Senge P. et al, «The Fifth Discipline Fieldbook», Nicholas Brealy, 1994. 2.Beer St., «Diagnosing the System», John Wiley, 1991.

14 Impacts of Architectural Characteristics of BP

15 Evaluating the Product Performance
Notice that these variables often interact, sometimes by working together and sometimes by working in opposite directions. For example, cost and reliability issues overlap because poor reliability, and conformance are sometimes viewed as partially overlapping aspects of quality. In other cases, performance variables such as responsiveness and reliability may oppose each other because the product variations needed to increase responsiveness might diminish reliability. Despite the overlaps and contradictions, it isuseful to consider ways in which each of these variables helps clarify the customer’s view of how good the product is and how it might be improved. At least a few of the five product performance variables could be irrelevant in any particular situation, but each performance variable should be considered, if for no other reason than to assure your self that it is not important in a given situation.

16 Evaluating Information Used in BP

17 Τέλος Ενότητας # 1 Μάθημα: Business Process Management
Ενότητα # 1: Business Process Management – Basic Concepts Διδάσκων: Αγγελική Πουλυμενάκου Τμήμα: Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας


Κατέβασμα ppt "Business Process Management"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google